Oferta: kierownik zespołu pracowników socjalnych
Data publikacji: 2017-05-16
Nr ref.: MOPR/31/2017
Jednostka: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
Stanowisko: kierownik zespołu pracowników socjalnych
Informacje dodatkowe: FILIA WILDA / UMOWA O PRACĘ / 1 ETAT
Data rozstrzygnięcia oferty
2017-06-21
Zakres podstawowych czynności
- Przyjmowanie klientów w indywidualnych sprawach,
- Udzielanie konsultacji pracownikom socjalnym Zespołu w zakresie tworzenia planów pracy socjalnej, zmierzających do rozwiązania rozpoznanych problemów klientów,
- Weryfikacja planów pomocy przekazywanych przez pracowników Zespołu,
- Przekazywanie propozycji planów pomocy do kierownika Filii w celu zatwierdzenia,
- Podejmowanie (we współpracy z pracownikiem socjalnym Zespołu) czynności służących umacnianiu rodziny poprzez prowadzenie działań profilaktyczno - kompensacyjnych polegających na określeniu planu pracy
z rodziną, określeniu zobowiązań rodziny w zakresie rozwiązywania swoich problemów, - W sytuacjach interwencyjnych - podejmowanie wspólnych z pracownikiem socjalnym działań w środowisku polegających na udziale w przeprowadzeniu wywiadu środowiskowego oraz wsparciu pracownika socjalnego w prowadzeniu pracy socjalnej i działań interwencyjnych,
- Przestrzeganie i monitorowanie limitów finansowych przyznanych dla Zespołu pracy socjalnej,
- Przygotowywanie danych do sprawozdań z wykonania zadań merytorycznych w części dotyczącej realizowanych zadań,
- Zapewnienie szybkiego przepływu informacji wewnątrz Zespołu,
- Organizacja, nadzór oraz bieżąca kontrola nad pracą pracowników socjalnych wchodzących w skład Zespołu,
- Bieżące współdziałanie i współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi MOPR oraz instytucji zewnętrznych w zakresie zadań związanych z PSZ,
- Ustalenia zadań i dokonywania podziału pomiędzy stanowiskami pracy, w sposób gwarantujący ich równomierne odciążenie,
- Składanie wniosków do Dyrektora o przeszeregowanie, nagrodzenie albo karanie podległych pracowników za pośrednictwem Kierownika Filii,
- Ciągłe monitorowanie i uaktualnianie kart stanowisk pracy,
- Motywowanie pracowników poprzez dostosowanie narzędzi pracy w ramach posiadanych możliwości i stworzenie atmosfery sprzyjającej współpracy,
Wymagania obowiązkowe
- Wykształcenie wyższe dające uprawnienia do wykonywania zawodu pracownika socjalnego,
- Bardzo dobra znajomość Ustawy o pomocy społecznej
- Bardzo dobra znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego,
- 5 lat stażu pracy,
- 2 lata stażu pracy w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej,
- 1 rok doświadczenia w pracy wymagającej stosowania przepisów prawa i ich interpretacji,
- Umiejętność planowania i organizowania pracy własnej i zespołów pracowników,
- Umiejętność skutecznego motywowania pracowników,
- Umiejętność sprawowania kontroli nad pracą zespołu,
- Wspieranie pracowników w bieżącej pracy i rozwoju zawodowym,
- Umiejętność prowadzenia negocjacji,
- Umiejętność działania w warunkach zmian,
- Umiejętność dostosowania zachowań do konkretnej sytuacji w celu sprostania wymaganiom w zmieniającym się otoczeniu,
- Wiedza z zakresu aktów wewnętrznych jednostki,
- Umiejętność stosowania przepisów prawa niezbędnych do realizacji zadań,
- Umiejętność obsługi programów Word, Excel, TT Pomoc,
- Umiejętność wykreowania zgodnej ze standardami instytucji atmosfery w zakresie obsługi klienta wewnętrznego i zewnętrznego, tworzenie korzystnej atmosfery dla swobodnego przepływu informacji,
- Znajomość strategii Miasta Poznania i Polityki systemu zarządzania MOPR wraz z obowiązującymi procedurami,
- Umiejętność angażowania się w tworzenie pozytywnego wizerunku MOPR,
- Wysoki poziom zaangażowania,
- Wysokie poczucie odpowiedzialności,
- Samodzielność i elastyczność w wykonywaniu zadań,
- Etyka zawodowa,
- Wysoki poziom kultury osobistej w obsłudze klienta wewnętrznego i zewnętrznego,
- Zdolności kierownicze,
- Komunikatywność, otwartość na nowe rozwiązania, innowacyjność, kreatywność,
Wymagania dodatkowe
- Studia podyplomowe z zakresy zarządzania zasobami ludzkimi, psychologii zarządzania, zarządzanie projektem,
- Ukończony kurs budowania zespołu pracowników,
- Ukończony kurs negocjacji,
- 1 rok doświadczenia zawodowego w kierowaniu zespołami ludzkimi,
- Wiedza ogólna z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego,
- Wiedza o metodach zarządzania pozwalających na podniesienie sprawności funkcjonowania MOPR,
- Umiejętność prowadzenia spotkań i prezentacji,
- Asertywność, empatia, gotowość do podnoszenia kwalifikacji.
Wymagane dokumenty
- Życiorys (CV)
- List motywacyjny,
- Dokument poświadczający wykształcenie (kserokopie dyplomów oraz suplementy do dyplomów)
- Dokument potwierdzający wymagany staż pracy (kserokopie świadectw pracy)
- Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kserokopie)
- Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
- Oświadczenie o posiadaniu polskiego obywatelstwa
Inne informacje:
Informacja o warunkach pracy:
- praca administracyjno - biurowa na miejscu w siedzibie MOPR w Poznaniu,
- budynek bez windy, nieprzystosowany dla osób z dysfunkcją narządu ruchu,
- prace związane głównie z uciążliwościami występującymi przy obsłudze monitora.
Informacje dodatkowe:
- Informujemy, iż w miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej 6%.
Informacja o wyniku naboru
Przetwarzanie danych osobowych
Metryczka
Opis zmian: Informacja o wynikach naboru (Aktualizacja)
Opublikował(a): Martyna Materna
Data i godzina publikacji: 2017-06-21 11:57