Oferta: kierownik zespołu pracowników socjalnych

Data publikacji: 2017-05-16
Nr ref.: MOPR/31/2017
Jednostka: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
Stanowisko: kierownik zespołu pracowników socjalnych
Informacje dodatkowe: FILIA WILDA / UMOWA O PRACĘ / 1 ETAT

Data rozstrzygnięcia oferty

2017-06-21

Zakres podstawowych czynności

  • Przyjmowanie klientów w indywidualnych sprawach,
  • Udzielanie konsultacji pracownikom socjalnym Zespołu w zakresie tworzenia planów pracy socjalnej, zmierzających do rozwiązania rozpoznanych problemów klientów,
  • Weryfikacja planów pomocy przekazywanych przez pracowników Zespołu,
  • Przekazywanie propozycji planów pomocy do kierownika Filii w celu zatwierdzenia,
  • Podejmowanie (we współpracy z pracownikiem socjalnym Zespołu) czynności służących umacnianiu rodziny poprzez prowadzenie działań profilaktyczno - kompensacyjnych polegających na określeniu planu pracy
    z rodziną, określeniu zobowiązań rodziny w zakresie rozwiązywania swoich problemów,
  • W sytuacjach interwencyjnych - podejmowanie wspólnych z pracownikiem socjalnym działań w środowisku polegających na udziale w przeprowadzeniu wywiadu środowiskowego oraz wsparciu pracownika socjalnego w prowadzeniu pracy socjalnej i działań interwencyjnych,
  • Przestrzeganie i monitorowanie limitów finansowych przyznanych dla Zespołu pracy socjalnej,
  • Przygotowywanie danych do sprawozdań z wykonania zadań merytorycznych w części dotyczącej realizowanych zadań,
  • Zapewnienie szybkiego przepływu informacji wewnątrz Zespołu,
  • Organizacja, nadzór oraz bieżąca kontrola nad pracą pracowników socjalnych wchodzących w skład Zespołu,
  • Bieżące współdziałanie i współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi MOPR oraz instytucji zewnętrznych w zakresie zadań związanych z PSZ,
  • Ustalenia zadań i dokonywania podziału pomiędzy stanowiskami pracy, w sposób gwarantujący ich równomierne odciążenie,
  • Składanie wniosków do Dyrektora o przeszeregowanie, nagrodzenie albo karanie podległych pracowników za pośrednictwem Kierownika Filii,
  • Ciągłe monitorowanie i uaktualnianie kart stanowisk pracy,
  • Motywowanie pracowników poprzez dostosowanie narzędzi pracy w ramach posiadanych możliwości i stworzenie atmosfery sprzyjającej współpracy,

Wymagania obowiązkowe

  • Wykształcenie wyższe dające uprawnienia do wykonywania zawodu pracownika socjalnego,
  • Bardzo dobra znajomość Ustawy o pomocy społecznej
  • Bardzo dobra znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego,
  • 5 lat stażu pracy,
  • 2 lata stażu pracy w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej,
  • 1 rok doświadczenia w pracy wymagającej stosowania przepisów prawa i ich interpretacji,
  • Umiejętność planowania i organizowania pracy własnej i zespołów pracowników,
  • Umiejętność skutecznego motywowania pracowników,
  • Umiejętność sprawowania kontroli nad pracą zespołu,
  • Wspieranie pracowników w bieżącej pracy i rozwoju zawodowym,
  • Umiejętność prowadzenia negocjacji,
  • Umiejętność działania w warunkach zmian,
  • Umiejętność dostosowania zachowań do konkretnej sytuacji w celu sprostania wymaganiom w zmieniającym się otoczeniu,
  • Wiedza z zakresu aktów wewnętrznych jednostki,
  • Umiejętność stosowania przepisów prawa niezbędnych do realizacji zadań,
  • Umiejętność obsługi programów Word, Excel, TT Pomoc,
  • Umiejętność wykreowania zgodnej ze standardami instytucji atmosfery w zakresie obsługi klienta wewnętrznego i zewnętrznego, tworzenie korzystnej atmosfery dla swobodnego przepływu informacji,
  • Znajomość strategii Miasta Poznania i Polityki systemu zarządzania MOPR wraz z obowiązującymi procedurami,
  • Umiejętność angażowania się w tworzenie pozytywnego wizerunku MOPR,
  • Wysoki poziom zaangażowania,
  • Wysokie poczucie odpowiedzialności,
  • Samodzielność i elastyczność w wykonywaniu zadań,
  • Etyka zawodowa,
  • Wysoki poziom kultury osobistej w obsłudze klienta wewnętrznego i zewnętrznego,
  • Zdolności kierownicze,
  • Komunikatywność, otwartość na nowe rozwiązania, innowacyjność, kreatywność,

Wymagania dodatkowe

  • Studia podyplomowe z zakresy zarządzania zasobami ludzkimi, psychologii zarządzania, zarządzanie projektem,
  • Ukończony kurs budowania zespołu pracowników,
  • Ukończony kurs negocjacji,
  • 1 rok doświadczenia zawodowego w kierowaniu zespołami ludzkimi,
  • Wiedza ogólna z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego,
  • Wiedza o metodach zarządzania pozwalających na podniesienie sprawności funkcjonowania MOPR,
  • Umiejętność prowadzenia spotkań i prezentacji,
  • Asertywność, empatia, gotowość do podnoszenia kwalifikacji.

Wymagane dokumenty

  • Życiorys (CV)
  • List motywacyjny,
  • Dokument poświadczający wykształcenie (kserokopie dyplomów oraz suplementy do dyplomów)
  • Dokument potwierdzający wymagany staż pracy (kserokopie świadectw pracy)
  • Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kserokopie)
  • Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • Oświadczenie o posiadaniu polskiego obywatelstwa

Inne informacje:

Informacja o warunkach pracy:

  • praca administracyjno - biurowa na miejscu w siedzibie MOPR w Poznaniu,
  • budynek bez windy, nieprzystosowany dla osób z dysfunkcją narządu ruchu,
  • prace związane głównie z uciążliwościami występującymi przy obsłudze monitora.

Informacje dodatkowe:                                      

  • Informujemy, iż w miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej 6%.

Informacja o wyniku naboru

Załącznik_7a_Informacja o wynikach naboru w przypadku nie wyłonienia kandydata na stanowisko pracy_27.07.10.doc format DOC

Przetwarzanie danych osobowych

Metryczka

Opis zmian: Informacja o wynikach naboru (Aktualizacja)
Opublikował(a): Martyna Materna
Data i godzina publikacji: 2017-06-21 11:57