Oferta: koordynator rodzinnej pieczy zastępczej

Data publikacji: 2014-12-11
Nr ref.: MOPR/54/2014
Jednostka: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
Stanowisko: koordynator rodzinnej pieczy zastępczej
Informacje dodatkowe: DZIAŁ OPIEKI ZASTĘPCZEJ, UMOWA O PRACĘ W ZASTĘPSTWIE / ½ ETATU

Data rozstrzygnięcia oferty

2015-03-19

Zakres podstawowych czynności

  • udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej,
  • przygotowanie, we współpracy z asystentem rodziny i odpowiednio rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka, planu pomocy dziecku,
  • pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu,
  • zapewnianie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej i rehabilitacyjnej,
  • zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną,
    w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających,
  • udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej,
  • przedstawianie sprawozdań z efektów pracy organizatorowi rodzinnej pieczy zastępczej,
  • współpraca z instytucjami i organizacjami zewnętrznymi w celu realizacji indywidualnych planów działania.

Wymagania obowiązkowe

  • wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie lub
  • wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione studiami podyplomowymi
    w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie, resocjalizacji lub kursem kwalifikacyjnym
     z zakresu pedagogiki opiekuńczo - wychowawczej oraz co najmniej rocznie doświadczenie
     w pracy z dzieckiem i rodziną lub co najmniej roczne doświadczenie jako rodzina zastępcza lub prowadzący rodzinny dom dziecka,
  • 2 lata stażu pracy,
  • kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona,
  • kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny  - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku
    do niego wynika z tytułu egzekucyjnego,
  • kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • kandydat posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
  • wysoki poziom umiejętności zastosowania i interpretacji przepisów z zakresu ustawy
    o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o pomocy społecznej i KPA,
  • dobra umiejętność obsługi komputera w środowisku Windows (Word, Excel),
  • umiejętność zdobywania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł (w tym z Internetu),
  • umiejętność analizy i oceny uzyskanych informacji,
  • bardzo dobra umiejętność organizacji pracy własnej oraz umiejętność pracy w zespole,
  • umiejętność dostosowania zachowań do konkretnej sytuacji w celu sprostania wymaganiom
    w zmieniającym się otoczeniu,
  • sumienność, wysoki poziom zaangażowania, otwartość na nowe rozwiązania oraz wysokie poczucie odpowiedzialności,
  • komunikatywność oraz zdolność do zrozumiałego formułowania pism,
  • zdolności interpersonalne, w tym umiejętności obsługo klienta,
  • umiejętność zaangażowania się w tworzenie pozytywnego wizerunku MOPR.

Wymagania dodatkowe

  • ukończony kurs interwencji kryzysowej, terapii rodzin, terapii indywidualnej dziecka, problematyki dziecka z ADHD lub rozwiązywania problemów w rodzinach, w których występuje przemoc i/lub różne formy uzależnień,
  • kurs asertywności,
  • kurs pracy z trudnym klientem,
  • 1 rok stażu pracy w jednostkach pomocy społecznej,
  • doświadczenie w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej,
  • ogólna wiedza z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego,
  • dobra umiejętność projektowania działań socjalnych oraz aktywizacji społeczności lokalnej,
  • umiejętność prowadzenia mediacji i negocjacji
  • gotowość do podnoszenia kwalifikacji,
  • empatia.

Wymagane dokumenty

  • Życiorys (CV)
  • List motywacyjny
  • Dokument poświadczający wykształcenie (kserokopie)
  • Dokument potwierdzający wymagany staż pracy (kserokopie)
  • Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kserokopie)
  • Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • Oświadczenie kandydata, że nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie była mu zawieszona ani ograniczona,
  • Oświadczenie kandydata o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego,
  • Osoby posiadające aktualny dokument potwierdzający niepełnosprawność proszone są
    o złożenie jego kserokopii.

Inne informacje:

Informacja o warunkach pracy:

  • praca biurowa na miejscu w biurze oraz w terenie miejsca zamieszkania klienta MOPR,
  • stanowisko pracy w biurze wyposażone w komputer,
  • pomieszczenie pracy jak również budynek zapewnia dostęp dla osoby niepełnosprawnej
    z dysfunkcją ruchową, natomiast praca w terenie stwarza bariery architektoniczne.

Informacje dodatkowe:

  • Informujemy, iż w miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił powyżej 6%,

Informacja o wyniku naboru

MOPR-54-2014.doc format DOC

Przetwarzanie danych osobowych

Metryczka

Opis zmian: zakończenie rekrutacji (Aktualizacja)
Opublikował(a): Maciej Stępień
Data i godzina publikacji: 2015-03-19 10:21