Oferta: młodszy asystent rodziny

Data publikacji: 2017-12-13
Nr ref.: MOPR/81/2017
Jednostka: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
Stanowisko: młodszy asystent rodziny
Informacje dodatkowe: DZIAŁ WSPARCIA SPECJALISTYCZNEGO / UMOWA O PRACĘ / PROJEKT ZIT

Data rozstrzygnięcia oferty

2018-01-11

Zakres podstawowych czynności

Czynności w zakresie pracy z rodziną/klientem

  • opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,
  • opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,
  • udzielanie pomocy rodzinom i poprawianie ich sytuacji życiowej, w tym zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,
  • udzielanie pomocy rodziną w rozwiązywaniu problemów socjalnych,
  • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych,
  • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi,
  • wspieranie aktywności społecznej rodzin,
  • motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
  • udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej,
  • motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,
  • udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,
  • podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
  • prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci,
  • realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r., o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin "Za życiem",
  • prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,
  • dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej co pół roku,
  • monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną
  • sporządzanie, na wniosek sądu opinii o rodzinie i jej członkach,
  • monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną,
  • współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny,
  • współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą.

Czynności organizacyjne oraz prowadzone we współpracy z klientem wewnętrznym:

  • prowadzenie (udzielanie) konsultacji z klientem wewnętrznym,
  • prowadzenie dokumentacji pracy z rodziną/klientem,
  • sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości związanej z zakresem zadań stanowiska,
  • udział w spotkaniach organizowanych przez przełożonego,
  • udział w spotkaniach z organizatorem usługi oraz udziału w uzgodnionych z nim działaniach związanych z rozwojem usługi,
  • aktualizowanie oferty pomocowej,
  • udział w szkoleniach w sytuacji zmiany przepisów

Wymagania obowiązkowe

  • zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione szkoleniem w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje, co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony w drodze rozporządzenia Ministra właściwego do spraw rodziny i udokumentuje, co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub co najmniej wykształcenie średnie, szkolenie w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje, co najmniej 3 letni staż pracy z dziećmi lub rodziną,
  • znajomości Ustawy o pomocy społecznej,
  • znajomość Ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
  • znajomość Ustawy o pomocy państwa w wychowaniu dzieci
  • znajomość Ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin "Za życiem"
  • bardzo dobra umiejętność planowania i organizowania pracy,
  • umiejętność diagnozy i konsultowania indywidualnych planów pomocy,
  • wiedza i umiejętność z zakresu psychoedukacyjnej pracy z jednostką i system rodzinny,
  • umiejętność współpracy ze specjalistami z różnych dziedzin,
  • wiedza i umiejętność właściwego traktowania informacji służbowych,
  • bardzo dobra umiejętność planowania i organizowania pracy własnej,
  • umiejętność działania w warunkach zmian, dobra umiejętność obsługi komputera (pakiet MS Office),
  • umiejętność wykreowania zgodnej ze standardami instytucji atmosfery w zakresie obsługi klienta wewnętrznego i zewnętrznego,
  • umiejętność dostosowania zachowań do konkretnej sytuacji w celu sprostania wymaganiom otoczeniu w stopniu dobrym w zmieniającym się otoczeniu
  • wysoki poziom zaangażowania,
  • wysokie poczucie odpowiedzialności,
  • samodzielność i elastyczność w wykonywaniu zadań,
  • etyka zawodowa,
  • komunikatywność,
  • wysoki poziom kultury osobistej w obsłudze klienta wewnętrznego i zewnętrznego,
  • otwartość na nowe rozwiązania,
  • innowacyjność i kreatywność,
  • sumienność i skrupulatność.

Wymagania dodatkowe

  • 2 lata stażu pracy
  • Doświadczenie w pracy jako wolontariusz,
  • doświadczenie w pracy z rodziną wieloproblemową,
  • doświadczenie w pracy opiekuńczo - wychowawczej,
  • wiedza o metodach zarządzania pozwalająca na podniesienie sprawności funkcjonowania MOPR
  • asertywność, empatia, gotowość do podnoszenia kwalifikacji.

Wymagane dokumenty

  • życiorys (CV)
  • list motywacyjny
  • dokument poświadczający wykształcenie (kserokopie)
  • dokument potwierdzający wymagany staż pracy (kserokopie)
  • inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kserokopie)
  • oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • oświadczenie kandydata, że nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie była mu zawieszona ani ograniczona,
  • oświadczenie kandydata o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego,
  • osoby posiadające aktualny dokument potwierdzający niepełnosprawność proszone są
    o złożenie jego kserokopii.
  • Oświadczenie o posiadaniu polskiego obywatelstwa

Inne informacje:

Informacja o warunkach pracy:

  • praca z klientem (rodziną) odbywa się w siedzibie Działu lub w miejscu zamieszkania klienta (rodziny).

Informacje dodatkowe:

  • informujemy, iż w miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej 6%.
  • W przypadku rekomendacji do zatrudnienia osoba będzie zobowiązana do podpisania oświadczenia personelu projektu stanowiącego, że łączne zaangażowanie zawodowe (wynikające ze stosunku pracy, stosunku cywilnoprawnego, samozatrudnienia oraz innych forma zaangażowania w tym czas zaangażowania w ramach własnej działalności gospodarczej poza projektami) zarówno w realizację wszystkich projektów finansowanych z Funduszy Strukturalnych i Funduszy Spójności jak i działań finansowanych z innych źródeł, w tym środków własnych Wnioskodawcy oraz innych podmiotów , nie przekracza 276 godzin miesięcznie.

Informacja o wyniku naboru

MOPR-81-2017.doc format DOC

Przetwarzanie danych osobowych

Metryczka

Opis zmian: Informacja o wynikach naboru (Aktualizacja)
Opublikował(a): Martyna Materna
Data i godzina publikacji: 2018-01-11 11:59