Oferta: terapeuta

Data publikacji: 2017-08-23
Nr ref.: MOPR/58/2017
Jednostka: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
Stanowisko: terapeuta
Informacje dodatkowe: UMOWA O PRACĘ W ZASTĘPSTWIE / ¾ ETATU

Data rozstrzygnięcia oferty

2020-03-20

Zakres podstawowych czynności

  • Czynności w zakresie pracy z rodziną/klientem:
  • Prowadzenie konsultacji (diagnozowanie sytuacji życiowej i psychologicznej, ustalanie i realizacja celów współpracy),
  • Udzielanie pomocy psychologicznej, pedagogicznej, w zakresie pomocy indywidualnej (poradnictwo, motywowanie, interwencja w kryzysie, psychoedukacja, psychoterapia) oraz pomocy grupowej (rekrutowanie na zajęcia grupowe, prowadzenie grup, ewaluacja),
  • Prowadzenie dokumentacji pracy z rodziną/klientem zgodnie z zatwierdzonymi formularzami,
  • Prowadzenie dokumentacji pracy z grupą,
  • Sporządzanie miesięcznego, półrocznego i rocznego sprawozdania ze sposobów i efektów podejmowanych zadań,
  • Prowadzenie działań profilaktycznych w zakresie realizacji projektu "Akademia Lidera Klasowego",
  • Współpraca z innymi specjalistami, w zakresie wsparcia metodycznego dla pracowników socjalnych, planowania i realizowania działań pomocowych dla klienta, dzielenie się swoją wiedzą / umiejętnościami,
  • Czynności organizacyjne oraz prowadzone we współpracy z klientem wewnętrznym:
  • Prowadzenie (udzielanie) konsultacji z klientem wewnętrznym,
  • Wprowadzanie danych do programu TT Pomoc,
  • Sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości związanej z zakresem zadań stanowiska,
  • Udział w spotkaniach organizowanych przez przełożonego,
  • Udział w spotkaniach z organizatorem usługi oraz udział w uzgodnionych z nim działaniach związanych
    z rozwojem usługi,
  • Udział w superwizji grupowej organizowanej przez pracodawcę,
  • Aktualizowanie oferty pomocowej,
  • Udział w szkoleniach w sytuacji zmiany przepisów oraz szkoleniach wynikających z potrzeb rozwojowych.

Wymagania obowiązkowe

  • Wykształcenie wyższe II na kierunku psychologia, pedagogika, socjologia
  • Znajomość Ustawy o pomocy społecznej,
  • Znajomość Ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
  • Wiedza z zakresu uzależnień, współuzależnień, problemów rodzinnych,
  • Wiedza za zakresu dostępnych form pomocy oraz pracy z Klientem,
  • Wiedza umożliwiająca rozpoznanie sytuacji Klienta w celi kwalifikacji do terapii krótko- lub długoterminowej lub socjoterapii bądź wskazania innej formy pomocy,
  • Wiedza z zakresu procedur obowiązujących na danym stanowisku (dot. postępowania i dokumentacji),
  • Umiejętności interpersonalne,
  • Wysoki poziom umiejętności obsługi klienta, pracy w zespole, organizacji pracy, właściwego traktowania informacji służbowych,
  • Umiejętność dostosowania zachowań do konkretnej sytuacji w celu sprostania wymaganiom
    w zmieniającym się otoczeniu w stopniu dobrym,
  • Umiejętności z zakresu psychoedukacyjnej pracy z jednostką i systemem rodziny,
  • Umiejętność diagnozy i konstruowania indywidualnych planów pomocy,
  • Umiejętności z zakresu tearapeutycznej pracy z dziećmi, osobą dorosłą i systemem rodzinnym,
  • Umiejętności w zakresie organizowania i prowadzenia zajęć grupowych dla dzieci, młodzieży i dorosłych współpracy ze specjalistami z różnych dziedzin,
  • Wysoki poziom zaangażowania, poczucie odpowiedzialności, samodzielność i elastyczność w wykonywaniu zadań, etyka zawodowa, komunikatywność, wysoki poziom kultury osobistej w obsłudze klienta wewnętrznego i zewnętrznego,
  • Otwartość na nowe rozwiązania, innowacyjność i kreatywność, sumienność i skrupulatność.

Wymagania dodatkowe

  • Ukończona szkoła psychoterapeutyczna,
  • Studia podyplomowe kierunkowe,
  • Uzupełnianie wykształcenia w zakresie pracy z jednostką/rodziną, metod pracy psychologicznych, terapii indywidualnej/grupowej w dowolnej ze szkół psychoterapeutycznych,
  • Szkolenie z zakresu uzależnień i współuzależnieni, metod pracy grupowej,
  • Szkolenia z zakresu psychologicznej pracy z jednostką i systemem rodzinnym,
  • 2 lata stażu pracy psychoedukacyjnej lub terapeutycznej z rodziną lub osobami uzależnionymi,
  • Umiejętność realizacji projektów terapeutycznych,
  • Umiejętność prowadzenia spotkań,
  • Znajomość programu Excel,
  • Umiejętność prowadzenia mediacji i negocjacji,
  • Asertywność, empatia, gotowość do podnoszenia kwalifikacji.

Wymagane dokumenty

  • Życiorys (CV)
  • List motywacyjny
  • Dokument poświadczający wykształcenie (kserokopie dyplomów)
  • Dokument potwierdzający wymagany staż pracy
  • Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kserokopie)
  • Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • Oświadczenie o posiadaniu polskiego obywatelstwa

Inne informacje:

  • praca biurowa na miejscu w siedzibie Działu Wsparcia Specjalistycznego oraz w środowisku zamieszkania klienta MOPR,
  • praca wymaga częstego przemieszczania się w terenie niezależnie od warunków atmosferycznych.

Informacje dodatkowe:

  • Informujemy, iż w miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej 6%.

Informacja o wyniku naboru

Załącznik_7a_Informacja o wynikach naboru w przypadku nie wyłonienia kandydata na stanowisko pracy_27.07.10.doc format DOC

Przetwarzanie danych osobowych

Metryczka

Opis zmian: Informacja o zakończeniu rekrutacji (Aktualizacja)
Opublikował(a): Martyna Materna
Data i godzina publikacji: 2020-03-20 08:54