Oferta: pracownik socjalny

Data publikacji: 2017-10-10
Nr ref.: MOPR/66/2017
Jednostka: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
Stanowisko: pracownik socjalny
Informacje dodatkowe: FILIA MOPR / UMOWA O PRACĘ W ZASTĘPSTWIE

Data rozstrzygnięcia oferty

2017-11-28

Zakres podstawowych czynności

- diagnozowanie i analizowanie potrzeb osób i rodzin zamieszkałych w rejonie działania,
- udział w prowadzeniu postępowań administracyjnych w sprawach związanych z realizacją świadczeń, skierowaniem do środowiskowych domów samopomocy, centrów integracji społecznej, udzielania pomocy uchodźcom,
- przeprowadzanie wywiadów rodzinnych (środowiskowych) na potrzeby prowadzonych przez MOPR postępowań administracyjnych oraz na rzecz zewnętrznych jednostek organizacyjnych pomocy społecznej,
- wprowadzanie danych do TT Pomoc,
- prowadzenie pracy socjalnej z osobami i rodzinami w celu rozwinięcia i wzmocnienia ich aktywności i samodzielności, w tym stosowanie narzędzi aktywizacyjnych, a w szczególności kontraktu socjalnego,
- inicjowanie sposobów rozwiązywania problemów społecznych w rejonie działania i prowadzenie pracy socjalnej ze społecznością lokalną,
- inicjowanie i podejmowanie działań służących wzmacnianiu potencjału społeczności lokalnej poprzez zwiększanie uczestnictwa jednostek i grup w rozwiązywaniu własnych problemów,
- prowadzenie dokumentacji rozpatrywanych środowisk,
- przygotowanie danych do sprawozdań z wykonania powierzonych zadań,
- ocena skuteczności podjętych działań i zastosowanych form pomocy,
- reprezentowania interesów klientów z rejonu działania,
- dokonywanie działań w ramach Instrukcji dotyczącej trybu -  - postępowania w zakresie windykacji należności klientów MOPR,
udział w superwizji grupowej organizowanej przez pracodawcę.

Wymagania obowiązkowe

- wykształcenie w zawodzie pracownika socjalnego zgodne z wymogami prawnymi do wykonywania zawodu pracownika socjalnego,
- wysoki poziom umiejętności zastosowania i interpretacji przepisów z zakresu ustawy o pomocy społecznej i KPA,
- dobra umiejętność obsługi programów Word,
- wiedza i umiejętność właściwego traktowania informacji służbowych,
- wysoki poziom umiejętności obsługi klienta,
- umiejętność dostosowania zachowań do konkretnej sytuacji w celu sprostania wymaganiom w zmieniającym się otoczeniu w stopniu dobrym,
- umiejętność bardzo dobrej organizacji pracy,
- umiejętność pracy w zespole,
- wysoki poziom umiejętności angażowania się w tworzenie pozytywnego wizerunku MOPR,
- wysokie poczucie odpowiedzialności,
- wysoki poziom zaangażowania oraz umiejętności obsługo klienta,
- sumienność oraz otwartość na nowe rozwiązania,
- komunikatywność.

Wymagania dodatkowe

- ukończony kurs profesjonalnej obsługi klienta oraz kurs obsługi komputera,
- doświadczenie w pracy w zespole,
- doświadczenie w pracy jako wolontariusz,
- doświadczenie w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej,
- odbyte praktyki zawodowe w ośrodku pomocy społecznej,
- ogólna wiedza z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego,
- dobra umiejętność projektowania działań socjalnych oraz - aktywizacji społeczności lokalnej,
- umiejętność prowadzenia mediacji i negocjacji
- gotowość do podnoszenia kwalifikacji, empatia, asertywność.

Wymagane dokumenty

- Życiorys (CV)
- List motywacyjny
- Dokument poświadczający wykształcenie (kserokopie dyplomów oraz suplementy do dyplomów)
- Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kserokopie)
- Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
- Oświadczenie o posiadaniu polskiego obywatelstwa

Inne informacje:

Informacja o warunkach pracy:- praca biurowa na miejscu w siedzibie Filii oraz w środowisku zamieszkanie klienta MOPR,
- praca wymaga częstego przemieszczania się w terenie niezależnie od warunków atmosferycznych.Informacje dodatkowe:Informujemy, iż w miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej 6%.

Informacja o wyniku naboru

Załącznik_7a_Informacja o wynikach naboru w przypadku nie wyłonienia kandydata na stanowisko pracy_27.07.10.doc format DOC

Przetwarzanie danych osobowych

Metryczka

Opis zmian: Informacja o zakończeniu procesu rekrutacji (Aktualizacja)
Opublikował(a): Martyna Materna
Data i godzina publikacji: 2017-11-28 14:19