Oferta: pracownik socjalny ds. rodzinnej pieczy zastępczej

Data publikacji: 2015-01-23
Nr ref.: MOPR/03/2015
Jednostka: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
Stanowisko: pracownik socjalny ds. rodzinnej pieczy zastępczej
Informacje dodatkowe: DZIAŁ OPIEKI ZASTĘPCZEJ, UMOWA O PRACĘ W ZASTĘPSTWIE

Data rozstrzygnięcia oferty

2015-03-19

Zakres podstawowych czynności

  • prowadzenie postępować z zakresu świadczeń dotyczących pieczy zastępczej,
  • przeprowadzanie wywiadów środowiskowych z rodzinami zastępczymi,
  • przeprowadzanie wywiadów środowiskowych z pełnoletnimi wychowankami pieczy zastępczej, w tym na prośbę innych powiatów,
  • przygotowanie projektów decyzji administracyjnych dla rodzin zastępczych i pełnoletnich wychowanków,
  • monitorowanie zmian mających wpływ na wysokość świadczeń,
  • wydawanie zaświadczeń dot. przyznanych świadczeń,
  • opisywanie dokumentów dot. przyznania i wypłat świadczeń,
  • prowadzenie spraw związanych z egzekucją nienależnie pobranych świadczeń,
  • realizacja przedsięwzięć związanych z udzieleniem pomocy w integracji ze środowiskiem opuszczającym pieczę zastępczą,
  • bieżąca współpraca z Sądem Rodzinnym w sprawach dotyczących dzieci umieszczonych
    w rodzinnej pieczy zastępczej,
  • współtworzenie list płatniczych,
  • udział w szkoleniach w sytuacji zmiany przepisów.

Wymagania obowiązkowe

  • wykształcenie w zawodzie pracownika socjalnego zgodne z wymogami prawnymi do wykonywania zawodu pracownika socjalnego,
  • znajomość oraz umiejętność stosowania i interpretacji przepisów z zakresu ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o pomocy społecznej i kpa,
  • znajomość zagadnień dotyczących klientów pomocy społecznej,
  • wiedza i umiejętność właściwego traktowania informacji służbowych,
  • wysoki poziom umiejętności obsługi klienta,
  • umiejętność zdobywania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł (w tym z Internetu),
  • umiejętność analizy i oceny uzyskanych informacji,
  • umiejętności interpersonalne,
  • umiejętność zrozumiałego formułowania pism,
  • umiejętność dostosowania zachowań do konkretnej sytuacji w celu sprostania wymaganiom w zmieniającym się otoczeniu,
  • umiejętność bardzo dobrej organizacji czasu pracy, własnej,
  • bardzo dobra umiejętność pracy w zespole,
  • umiejętność zaangażowania się w tworzenie pozytywnego wizerunku MOPR,
  • umiejętność obsługi komputera w środowisku Windows oraz programów biurowych (Word, Excel)
  • wysoki poziom zaangażowania, wysokie poczucie odpowiedzialności, samodzielność i elastyczność w wykonywaniu zadań, etyka zawodowa, wysoki poziom kultury osobistej, komunikatywność, otwartość na nowe rozwiązania, innowacyjność, kreatywność, rzetelność

Wymagania dodatkowe

  • 1 rok stażu pracy w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej,
  • kurs terapii rodzin,
  • kurs terapii indywidualnej dziecka,
  • kurs problematyki dziecka z ADHD,
  • kurs rozwiązywania problemów z rodzinach, w których występuje przemoc i/lub różne formy uzależnień,
  • kurs asertywności,
  • kurs pracy z trudnym klientem.
  • kurs interwencji kryzysowej,
  • kurs profesjonalnej obsługi klienta,
  • kurs mediacji,
  • ogólna wiedza z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego,
  • dobra umiejętność projektowania działań socjalnych oraz aktywizacji społeczności lokalnej,
  • asertywność, empatia, gotowość do podnoszenia kwalifikacji, umiejętność prowadzenia mediacji i negocjacji.

Wymagane dokumenty

  • życiorys (CV)
  • list motywacyjny
  • dokument poświadczający wykształcenie (kserokopie)
  • inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kserokopie)
  • oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • oświadczenie kandydata, że nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie była mu zawieszona ani ograniczona,
  • oświadczenie kandydata o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego,
  • osoby posiadające aktualny dokument potwierdzający niepełnosprawność proszone są  o złożenie jego kserokopii.

Inne informacje:

Informacja o warunkach pracy:

  • praca z klientem (rodziną) odbywa się w siedzibie MOPR lub w miejscu zamieszkania klienta (rodziny),
  • praca wymaga częstego przemieszczania się niezależenie od warunków atmosferycznych.

Informacje dodatkowe:

  • informujemy, iż w miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej 6%.
  • pierwszeństwo w zatrudnieniu na stanowiskach urzędniczych, z wyłączeniem kierowniczych stanowisk urzędniczych, przysługuje osobie niepełnosprawnej, o ile znajduje się ona w gronie nie więcej niż pięciu najlepszych kandydatów wyłonionych przez komisję. Kandydat, który zamierza skorzystać z wyżej wymienionego uprawnienia, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami, kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

Informacja o wyniku naboru

MOPR-03-2015.doc format DOC

Przetwarzanie danych osobowych

Metryczka

Opis zmian: zakończenie rekrutacji (Aktualizacja)
Opublikował(a): Maciej Stępień
Data i godzina publikacji: 2015-03-19 10:31