Oferta: ds. świadczeń

Data publikacji: 2018-03-19
Nr ref.: PCŚ-VI.11200.9.2018
Jednostka: Poznańskie Centrum Świadczeń
Stanowisko: ds. świadczeń
Informacje dodatkowe: 1 etat, umowa o pracę, pracownik samorządowy zatrudniony na stanowisku urzędniczym

Data rozstrzygnięcia oferty

2018-04-16

Zakres podstawowych czynności

  • Prowadzenie spraw związanych z postępowaniami o przyznanie świadczeń rodzinnych, świadczenia wychowawczego, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń związanych z niepełnosprawnością, a także przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie.
  • Przeprowadzanie wywiadów w ramach prowadzonych postępowań.
  • Obsługa spraw klientów oraz udzielanie klientom informacji na temat świadczeń i procedur ich pozyskiwania w zakresie realizowanych zadań.
  • Przygotowanie danych do sprawozdań w części dotyczącej realizowanych przez zespół zadań.
  • Uzupełnianie bazy danych w zakresie realizowanych zadań.

Wymagania obowiązkowe

  • Wykształcenie średnie.
  • Biegła umiejętność obsługi komputera i pakietu biurowego.
  • Umiejętność efektywnej organizacji pracy własnej i współpracy w Zespole.
  • Dobra umiejętność obsługi klienta i rozwiązywania problemów.
  • Umiejętność pracy pod presją czasu i radzenia sobie z trudnymi sytuacjami.
  • Otwartość, komunikatywność, zdolności analityczne.
  • Znajomość przepisów prawa oraz umiejętność ich zastosowania w praktyce:
    -    Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
    -    Ustawa z dnia 11 lutego 2016r. o pomocy państwa w wychowaniu dzieci.
    -    Ustawa z dnia 28 listopada 2003r. o świadczeniach rodzinnych.
    -    Ustawa z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin "Za życiem".
    -    Ustawa z dnia 4 kwietnia 2014r. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów.
    -    Ustawa z dnia 7 września 2007r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów.
    oraz akty wykonawcze do wyżej wskazanych ustaw.
  • Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych oraz brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Wymagania dodatkowe

  • Wykształcenie wyższe na jednym z kierunków: prawo, administracja, ekonomia, politologia, polityka społeczna, socjologia lub pokrewne.
  • Doświadczenie zawodowe związane z obsługą dokumentacji - praca biurowa (minimum 6 miesięcy).
  • Doświadczenie zawodowe w administracji samorządowej  (minimum 6 miesięcy).
  • Szkolenia/ kursy w zakresie: doskonalenia umiejętności pracy biurowej, zarządzania własnym czasem pracy, stosowanie przepisów przewidzianych w  kodeksie postępowania administracyjnego.
  • Umiejętność pracy w ramach procedur i zgodnie z wyznaczonymi standardami.
  • Sumienność, otwartość na zmiany, identyfikacja z celami jednostki oraz pełne zaangażowanie w wykonywanie zadań.
  • znajomość wymagań normy PN-EN ISO 9001:2015.
  • Znajomość przepisów prawa oraz umiejętność ich zastosowania w praktyce:
    - Ustawa z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym.
    - Ustawa z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych.
    - Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych.

Wymagane dokumenty

  • Życiorys (CV).
  • List motywacyjny.
  • Dokumenty poświadczające wykształcenie (kopie).
  • Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kopie).
  • Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
  • kopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza korzystać z uprawnień, o których mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2016 nr 0 poz. 902 z późn.zm.).

Inne informacje:

Informacja o warunkach pracy na stanowisku:

  • Budynek jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych ruchowo (podjazd do budynku, w budynku znajduje się winda).
  • Praca z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń biurowych.
  • Praca na stanowisku związana jest z obsługą klienta, przeprowadzaniem wywiadów oraz wyjściami służbowymi do innych instytucji (np. miejsce zamieszkania klienta, instytucje i podmioty współpracujące z PCŚ).
  • Pracodawca realizuje wewnętrzny projekt "Poznańskie Centrum Świadczeń - Pracodawca przyjazny niepełnosprawnym" zgodny z Poznańskim Programem Integracji i Aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnościami na lata 2016-2020.
  • Pracodawca przyjazny rodzinie.

Informacja dotycząca wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych (w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 21 listopada 2008 o pracownikach samorządowych):

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosił co najmniej 6%.

Inne:

Proces rekrutacji obejmuje:

I etap:
Analizę dokumentów aplikacyjnych pod względem zgodności profilu kandydata z wymaganiami niezbędnymi określonymi w ogłoszeniu o naborze.

II etap:
Test kwalifikacyjny dotyczący znajomości przepisów wskazanych  w wymaganiach niezbędnych.

III etap:
Rozmowę kwalifikacyjną przed komisją ds. naboru oraz test umiejętności obsługi komputera i pakietu biurowego.

Informacja o wyniku naboru

wyniki_swiadczenia_04_2018.pdf format PDF

Przetwarzanie danych osobowych

Metryczka

Opis zmian: wyniki_swiadczenia_04_2018 (Aktualizacja)
Opublikował(a): Agnieszka Suszek
Data i godzina publikacji: 2018-04-16 15:27