Wydanie trzeciej tablicy rejestracyjnej na bagażnik

Wydział/Jednostka prowadząca

Wydział Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych (połączony Wydział Spraw Obywatelskich i Wydział Komunikacji)

Wymagane dokumenty

Jeśli masz zamontowany bagażnik rowerowy, który zakrywa tylną tablicę rejestracyjną musisz zamówić dodatkową tablicę.

Aby to zrobić wypełnij wniosek, a następnie wydrukuj go i podpisz. Jeżeli nie możesz go wydrukować, wypełnij go w miejscu załatwienia sprawy.

Do wniosku załącz następujące dokumenty:

  • dowód rejestracyjny;
  • karta pojazdu jeśli była wydana
  • dowód osobisty lub paszport (jeśli jesteś cudzoziemcem spoza UE zabierz paszport z aktualną wizą lub kartę pobytu);
  • w przypadku, kiedy prowadzisz firmę przynieś KRS lub zaświadczenie z CEiDG - może być wydruk ze strony internetowej;
  • dowód opłaty;
  • aktualne ubezpieczenie OC.

Do urzędu wystarczy, że przyjdzie jeden właściciel pojazdu lub gdy załatwiasz za kogoś sprawę, wystarczy pełnomocnictwo od jednego z właścicieli. Skorzystaj z naszego wzoru.

Pamiętaj! Gdy sprzedasz pojazd musisz, oddać kupującemu dodatkową tablicę.

Miejsce złożenia dokumentów

Wydział Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych,

ul. Gronowa 22a, 61-655 Poznań, sala obsługi, parter,

ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań, sala obsługi, parter,

ul. 28 czerwca 1956r. nr 404, sala obsługi, parter.

Pamiętaj, że tablicę musisz odebrać tam, gdzie był złożony wniosek.

Nie chcesz czekać w kolejce - umów się na wizytę.

Możesz to zrobić:

  • przez Internet (kalendarz)
  • dzwoniąc do POZnan Kontakt pod nr 61 646 33 44
        

Opłaty

Za wtórnik tablicy rejestracyjnych musisz wnieść opłatę.

Możesz to zrobić:

  • kartą płatniczą, na stanowisku przy którym załatwiasz sprawę (pobierana jest prowizja 2zł);
  • przelewem na konto Urzędu Miasta  Poznania:
    • wydanie tablicy - 96 1020 4027 0000 1002 1262 0730 (Bank PKO BP S.A.) w tytule przelewu wpisz dane właściciela i nr nadwozia/ VIN (znajdziesz go w dowodzie rejestracyjnym pod literą E lub w karcie pojazdu);
    • pełnomocnictwo - nr konta 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763  (Bank PKO BP S.A.) w tytule przelewu wpisz dane właściciela i nr nadwozia/ VIN (znajdziesz go w dowodzie rejestracyjnym pod literą E lub w karcie pojazdu);
  • gotówką (Agencja finansowa w lokalizacji na ul. Gronowej pobiera prowizję 2,5zł).

W lokalizacji przy ul. Libelta 16/20 oraz 28czerwca 1956r. nr 404 płatności realizowane są TYLKO bezgotówkowo.

Wysokość opłat:

  • gdy posiadasz tablice z flagą Unii Europejskiej - 53zł,
  • gdy posiadasz tablice z flagą Polski - 146zł,
  • pełnomocnictwo -17zł od każdej osoby za którą załatwiasz sprawę. W przypadku, gdy pełnomocnikiem będzie Twój mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie, wnuki - pełnomocnictwo jest bezpłatne. Prokura jako szczególny rodzaj pełnomocnictwa podlega opłacie.
           

Termin i sposób załatwienia

Nowa tablica rejestracyjna będzie gotowa w ciągu 7 dni roboczych. O tym, że tablica jest gotowa powiadomimy Cię SMS-em lub e-mailem, który podałeś we wniosku. Zabierz ze sobą dowód rejestracyjny, kartę pojazdu oraz tablice rejestracyjne, jeśli są na nich oznaczenia z flagą Polski.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. - Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz.U. z 2012r poz. 1137 z późn. zm.) wraz z przepisami wykonawczymi.

Tryb odwoławczy

Nie występuje.

Historia zmian

udostępniający/wytwarzający: Łukasz Tomczak
ostatnia zmiana w dniu 2017-10-26 08:13 - aktualizacja (Aktualizacja)