Realizacja inwestycji lokalnych z udziałem ludności (sieci wodociągowej, sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej, budowy dróg, chodników i oświetlenia, budowy obiektów kubaturowych, itp.)

Wydział/Jednostka prowadząca

Wydział Gospodarki Komunalnej

Wymagane dokumenty

Urząd Miasta Poznania corocznie rozpatruje wnioski mieszkańców (stowarzyszeń) chcących wspólnie z Miastem realizować zadania inwestycyjne. Wzór wniosku oraz inne materiały m.in. związane z powołaniem stowarzyszenia można uzyskać pod adresem: www.poznan.pl/inwestycjelokalne. Wniosek wymaga opinii, właściwej terytorialnie względem planowanej inwestycji, Rady Osiedla. Do wniosku należy dołączyć posiadane dokumenty: zaświadczenie o rejestracji stowarzyszenia, dokumentację techniczną, kosztorys inwestorski, zgłoszenie lub pozwolenie na budowę, w przypadku naruszenia praw własności - akt notarialny (służebność gruntowa na rzecz gestora sieci), wykaz mieszkańców, którym będzie służyć wnioskowana inwestycja.

Wzór wniosku do pobrania obok.

Miejsce złożenia dokumentów

Wydział Gospodarki Komunalnej - Oddział Realizacji Inwestycji z Udziałem Mieszkańców,

ul. 3 Maja 46, I piętro, pok. 110,  111, tel. 61 878 54 41, 61 878 55 75.

Opłaty

Wniosek nie podlega opłacie skarbowej.

Termin i sposób załatwienia

Wnioski na rok 2020 i lata następne można składać w terminie do 15 września roku poprzedzającego ich realizację. Wyboru wniosków do realizacji dokonuje Komisja ds. opiniowania wniosków o realizację zadań publicznych w ramach inicjatyw lokalnych, powołana przez Prezydenta Miasta Poznania - termin posiedzenia luty/marzec. O wynikach zainteresowani zostają poinformowani pisemnie. Przewiduje się II posiedzenie ww. Komisji na przełomie października/listopada.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2018 r. poz. 450) oraz Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2018 r. poz. 723)

Tryb odwoławczy

Odwołanie: nie przysługuje - uznanie Komisji.

Inne informacje

Najczęściej stosowaną formą organizacyjną mieszkańców jest stowarzyszenie zwykłe. Mieszkańcy mogą również zawiązać stowarzyszenie rejestrowe.

Jeżeli złożony wniosek spełnia wszystkie wymogi formalne, wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych odbywa sie w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku.

Sprawy rejestracji stowarzyszeń zwykłych załatwia Urząd Miasta Poznania - Wydział Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych,

ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań, tel. 8784-497.

Stowarzyszenie powinno:

- posiadać pieczątkę stowarzyszenia z adresem

- posiadać konto bankowe

- prowadzić księgowość

- zlecić opracowanie dokumentacji technicznej

- uzyskać pozwolenie na budowę/zgłoszenie

- przeprowadzić postępowanie przetargowe, zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych.

Wszelkie niezbędne informacje oraz druki i formularze uzyskać można w Wydziale Gospodarki Komunalnej ul. 3 Maja 46  61-728 Poznań, I piętro, pok. 110, 111, tel. 61 878 54 41, 61 878 55 75, 61 878 4306, 61 878 4382.

Informacje dodatkowe dostępne są też na stronie: www.poznan.pl/inwestycjelokalne

Historia zmian

udostępniający/wytwarzający: Monika Nowotna
ostatnia zmiana w dniu 2019-04-09 10:25 - aktualizacja danych (Aktualizacja)