Wpis do ewidencji uczniowskich klubów sportowych

Wydział/Jednostka prowadząca

Wydział Sportu

Wymagane dokumenty

1. Wniosek o dokonanie wpisu.
2. Protokół z Zebrania Założycielskiego
3. Lista obecności na zebraniu założycielskim
4. Lista Założycieli

5. Podjęte uchwały.

6. Statut - 1 egzemplarz plus wersja elektroniczna (na dołączonym do wniosku nośniku lub przesłana na adres e-mail). Statut powinien zawierać: parafy członków Zarządu na każdej ze stron Statutu, a na ostatniej stronie (zamiast paraf) podpisy członków Zarządu.

7. Zgoda Dyrekcji placówki na utworzenie klubu na terenie szkoły.

Dodatkowo: wersja elektroniczna uzupełnionej listy założycieli Klubu  - wymagany plik Word.

Miejsce złożenia dokumentów

Biuro Podawcze

Urząd Miasta Poznania
Wydział Sportu
ul. 3 Maja 46
61-728 Poznań

Opłaty

uczniowskie kluby sportowe zwolnione są z opłaty skarbowej

Termin i sposób załatwienia

Wpisu dokonuje się w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku w przypadku niestwierdzenia błędów formalno-prawnych. Sprawę wpisu uznaje się za załatwioną milcząco w sposób w całości uwzględniający żądanie strony występującej z wnioskiem o wpis, jeżeli w terminie 30 dni od daty doręczenia wniosku, organ nie wyda decyzji o wpisie, albo decyzji o odmowie wpisu.

Podstawa prawna

art.4 ust.4 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz.U. 2022 poz. 1599 z późn. zm.)

Tryb odwoławczy

Od decyzji w sprawie wpisu służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu wydajacego decyzję w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Jednocześnie informuje się, że w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. 
Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.

Inne informacje

Wychodząc Państwu naprzeciw opracowano wzory dokumentów, które mogą służyć pomocą przy zakładaniu stowarzyszenia lub dokonywaniu zmian organizacyjno-prawnych w jego strukturze (zamieszczone po prawej stronie ekranu). Mając na uwadze treść art. 2 ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. 2020 poz. 2261), który stanowi, że stowarzyszenie jest samorządne i samodzielnie pracownicy Wydziału Sportu nie udzielają odpowiedzi na pytania dotyczące planowanej bądź bieżącej działalności stowarzyszenia, które nie dotyczą zamieszczonych na niniejszej stronie dokumentów.

Obowiązek informacyjny

Klauzula Informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych zawarta została we wzorach wniosków (zamieszczonych po prawej stronie ekranu).

Metryczka

Odpowiedzialny za treść: Hanna Kruczkowska - Barlasz
Data wytworzenia informacji: 2022-11-22 00:00
Opis zmian: aktualizacja wzorów wniosków (Aktualizacja)
Opublikował(a): Marzena Warchoł
Data i godzina publikacji: 2022-11-22 12:27