Umowa na odprowadzanie ścieków deszczowych i roztopowych

Wydział/Jednostka prowadząca

Zarząd Dróg Miejskich

Wymagane dokumenty

Dokumenty wymagane do zawarcia umowy - dotyczy osób fizycznych:

  1. Wniosek o zawarcie umowy.
  2. Dokument potwierdzający tytuł prawny do korzystania z nieruchomości.

Dokumenty wymagane do zawarcia umowy - dotyczy odbiorców instytucjonalnych:

  1. Wniosek o zawarcie umowy.
  2. Dokument potwierdzający tytuł prawny do korzystania z nieruchomości.
  3. Zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub wpisu do KRS.
  4. Zaświadczenie o nadaniu numeru NIP.
  5. Zaświadczenie o nadaniu numeru REGON.

We wniosku należy zadeklarować określone przez Wnioskującego wielkości powierzchni (dachów, dróg, placów, parkingów, itp.) o trwałej nawierzchni, z których wody opadowe i roztopowe spływają powierzchniowo na ulicę uzbrojoną w kanalizację deszczową, bądź z których ścieki opadowe i roztopowe wprowadzane są przyłączem do otwartych lub zamkniętych systemów kanalizacyjnych miejskiej kanalizacji deszczowej przynależne do następujących grup :GRUPA 1: powierzchnie zanieczyszczone o trwałej nawierzchni w obrębie portów, lotnisk, terenów przemysłowych, handlowych, usługowych i składowych, baz transportowych oraz dróg i parkingów z wyłączeniem powierzchni dachów oraz powierzchni określonych w grupie 2;GRUPA 2: powierzchnie zanieczyszczone o trwałej nawierzchni będące drogami, podjazdami i parkingami w obrębie osiedli mieszkaniowych lub w obrębie nieruchomości z zabudową mieszkalną lub sakralną;GRUPA 3: powierzchnie dachów (w rzucie poziomym) budynków przemysłowych, handlowych, usługowych oraz innych powierzchni dachów, które nie zostały wymienione w pozostałych grupach taryfowych;GRUPA 4: powierzchnie dachów (w rzucie poziomym) zabudowy mieszkalnej, sakralnej oraz budynków miejskich jednostek organizacyjnych Miasta Poznania.

Miejsce złożenia dokumentów

Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu, 61-623 Poznań, ul. Wilczak 17 - WYDZIAŁ WSPOMAGANIA ZARZĄDZANIA I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ, tel. +48 61 647 72 00 centrala, fax +48 61 820 17 09Informacji udziela Zespół ds. kanalizacji deszczowej tel.+48 61 647 72 24

Opłaty

Z przyczyn technicznych cennik opłat znajduje się w załączniku pn. "Regulamin odprowadzania wód opadowych i roztopowych do miejskiej sieci kanalizacji deszczowej Miasta Poznania".Zapraszamy również na stronę internetowej ZDM.

Poniżej link do sprawy:http://www.zdm.poznan.pl/jak-zalatwic-sprawe.php?no=12

Termin i sposób załatwienia

Usługa odbierania ścieków opadowych i roztopowych przez miejską sieć kanalizacji deszczowej realizowana jest na podstawie umowy. Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu prześle druk umowy w terminie 30 dni od złożenia poprawnie wypełnionego wniosku.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodneUstwa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny

Historia zmian

udostępniający/wytwarzający: Tomasz Libich
ostatnia zmiana w dniu 2018-01-04 13:43 - aktualizacja danych (Aktualizacja)