Trzeci Zastępca Prezydenta Bartosz Guss

Bartosz Guss - fotografia

Kadencja Prezydenta Miasta Poznania

2018-2023

Kontakt

I piętro, sekretariat pokój 116 tel. 61 878 53 16 email: sekretariat_b.guss@um.poznan.pl

Nadzoruje

Trzeci Zastępca Prezydenta nadzoruje:

  1. Biuro Obsługi Inwestorów;
  2. Biuro Spraw Lokalowych;
  3. Wydział Gospodarki Komunalnej;
  4. Wydział Gospodarki Nieruchomościami;
  5. Wydział Urbanistyki i Architektury;
  6. Wydział Kształtowania i Ochrony Środowiska;
  7. Miejską Pracownię Urbanistyczną;
  8. Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ.

Przy pomocy Wydziału Gospodarki Komunalnej:

  • Palmiarnię Poznańską,
  • Usługi Komunalne;

Przy pomocy Wydziału Kształtowania i Ochrony Środowiska:

  • Zarząd Zieleni Miejskiej,
  • Zakład Lasów Poznańskich

Trzeci Zastępca Prezydenta reprezentuje Miasto Poznań w Związku Międzygminnym "Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej".

Trzeci Zastępca Prezydenta zapewnia realizację uprawnień Prezydenta Miasta Poznania wobec Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego dla Miasta Poznania.

Trzeci Zastepca Prezydenta współpracuje z następującymi stałymi komisjami Rady Miasta Poznania:

  1. Komisją Kultury i Nauki;
  2. Komisją Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej;
  3. Komisją Polityki Przestrzennej i Rewitalizacji;
  4. Komisją Transportu i Polityki Mieszkaniowej.

Zakres zadań

Do zakresu zadań Zastępcy Prezydenta Miasta Poznania do spraw polityki przestrzennej i gospodarowania nieruchomościami, gospodarki komunalnej i lokalowej oraz środowiska należy prowadzenie spraw dotyczących:

  1. koordynacji polityki mieszkaniowej Miasta Poznania i formułowania propozycji kierunków jej rozwoju;
  2. zaspokajania potrzeb mieszkaniowych;
  3. opracowywania programów rozwoju infrastruktury technicznej Miasta Poznania oraz ich realizacji z wyłączeniem dróg miejskich i transportu publicznego;
  4. usług komunalnych i utrzymania czystości;
  5. infrastruktury telekomunikacyjnej;
  6. inwestycji z udziałem ludności;
  7. inwestycji inżynierskich;
  8. promocji ofert Miasta Poznania dla działań inwestycyjnych;
  9. miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
  10. polityki przestrzennej Miasta Poznania;
  11. Systemu Informacji Przestrzennej Miasta Poznania;
  12. administracji architektoniczno-budowlanej;
  13. administracji geodezyjnej;
  14. inwentaryzacji mienia komunalnego;
  15. gospodarowania nieruchomościami oraz komunalnymi lokalami użytkowymi;
  16. nadzoru nad zagospodarowaniem mienia komunalnego przekazanego Miastu Poznań w wyniku przekształceń jednostek komunalnych, decyzji administracyjnych i czynności cywilnoprawnych;
  17. nadzoru nad wyposażeniem w nieruchomości samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej;
  18. nadzoru nad realizacją programów zgodnie z odrębnym zarządzeniem regulującym strategiczne zarządzanie rozwojem Miasta Poznania;
  19. kształtowania i ochrony środowiska;
  20. utrzymania zieleni miejskiej.

Życiorys

Urodzony 21 kwietnia 1975 roku. Ukończył studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu w 1999 roku.

Od 2000 roku jest pracownikiem Urzędu Miasta Poznania. Swoją karierę zawodową rozpoczął  w Wydziale Mienia Komunalnego. Po 7 latach awansował na stanowisko Zastępcy Dyrektora Wydziału Gospodarki Nieruchomościami, by następnie w 2013 r. objąć funkcję Dyrektora Wydziału.

Od 2015 r. wszedł w skład Rady Nadzorczej Sp. z o.o. Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych.

W 2012 roku rozpoczął prowadzenie zajęć z zakresu prawa rzeczowego w Izbie Radców Prawnych w Poznaniu.

Prywatnie uprawia triathlon oraz bieganie. Jego pasją jest podróżowanie, chodzenie po górach oraz czytanie książek historycznych.

Oświadczenia majątkowe

Historia zmian

udostępniający/wytwarzający: Kinga Kozłowska
ostatnia zmiana w dniu 2020-08-20 07:39 - Aktualizacja informacji. (Aktualizacja)