nowe zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego osób

Wydział/Jednostka prowadząca

Wydział Działalności Gospodarczej i Rolnictwa

Wymagane dokumenty

Wniosek (do pobrania na stronie internetowej lub siedzibie Urzędu) wraz z załącznikami:

  1. oświadczenie osoby zarządzającej transportem/ osoby uprawnionej na podstawie umowy do wykonywania zadań zarządzającego transportem w imieniu przedsiębiorcy (załącznik do wniosku)
  2. certyfikat kompetencji zawodowych osoby zarządzającej transportem w przedsiębiorstwie lub osoby uprawnionej na podstawie umowy do wykonywania zadań zarządzającego transportem w imieniu przedsiębiorcy
  3. dokumenty potwierdzające spełnianie wymogu zdolności finansowej zgodnie potwierdzających spełnianie wymogu zdolności finansowej, że w każdym momencie roku finansowego przedsiębiorca spełnia zobowiązania finansowe o wartości co najmniej równej 9000 euro w przypadku wykorzystywania tylko jednego pojazdu i 5000 euro na każdy dodatkowy wykorzystany pojazd (wartość euro przeliczana jest według kursu odpowiadającego opublikowanym w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej kursom z pierwszego dnia roboczego października. Kursy te obowiązują od dnia 1 stycznia następnego roku kalendarzowego. Wartość ta wynosi 4,5826 zł)
  4. oświadczenie przedsiębiorcy, że dysponuje bazą eksploatacyjną wraz ze wskazaniem adresu bazy (załącznik do wniosku)
  5. oświadczenie przedsiębiorcy o zamiarze zatrudnienia kierowców, wobec których nie orzeczono zakazu wykonywania zawodu kierowcy lub oświadczenie o zamiarze współpracy z osobami niezatrudnionymi przez przedsiębiorcę, lecz wykonującymi osobiście przewóz na jego rzecz, wobec których nie orzeczono zakazu wykonywania zawodu kierowcy (załącznik do wniosku)
  6. Informację z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności za przestępstwa umyślne w dziedzinach określonych w art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia (WE) nr 1071/2009 dotyczącą: przedsiębiorcy, osoby będącej członkiem organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową, osoby zarządzającej transportem;
  7. oświadczenie o niekaralności za poważne naruszenia, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. b rozporządzenia (WE) nr 1071/2009, w tym najpoważniejsze naruszenie określone w załączniku IV do rozporządzenia (WE) nr 1071/2009 dotyczące: przedsiębiorcy, osoby będącej członkiem organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową, osoby zarządzającej transportem;
  8. dowód uiszczenia opłaty za wydanie zezwolenia i wypisów z dopiskiem "opłata za zezwolenie + wypis/-y"

Podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa. W toku prowadzonego postępowania może być wymagane złożenie dodatkowych dokumentów i wyjaśnień.

W przypadku utraty posiadanego uprawnienia lub wypisu należy wystąpić z wnioskiem o wydanie wtórnika tych dokumentów i dołączyć opłatę za ich wydanie.

Miejsce złożenia dokumentów

Wydział Działalności Gospodarczej i Rolnictwa

Oddział Licencji na Transport Drogowy i Kontroli

61-441 Poznań, ul. 28 Czerwca 1956r. nr 404

1.  Pamiętaj, że prowadzimy bezpośrednią obsługę tylko umówionych klientów!

Możesz mówić się na wizytę:

  • przez Internet:

- złożenie wniosku: https://www.um.poznan.pl/mim/rezerwacje/rezerwacje.html?co=locations&id=16

- odbiór uprawnień: https://www.poznan.pl/mim/rezerwacje/rezerwacje.html?co=locations&id=45

  • dzwoniąc do POZnan Kontakt pod nr 61 646 33 44

Umawiając się na wizytę pamiętaj aby wybrać właściwy rodzaj sprawy:

  1. złożenie wniosku
  2. odbiór uprawnień

Jedna umówiona wizyta = jedna sprawa (jeden wniosek)!

Jeśli umówisz się na odbiór uprawnienia pamiętaj, że nie będziesz miał możliwości złożenia jednocześnie wniosku, a przy rezerwacji wizyty w sprawie złożenia wniosku nie odbierzesz uprawnienia.

2. W holu budynku znajduje się skrzynka podawcza, do której możesz włożyć komplet dokumentów (w tym również dokonaną opłatę).

Wniosek wraz z załącznikami należy wrzucać do skrzynki w zaklejonych kopertach z opisem "Oddział Licencji na Transport Drogowy i Kontroli" w godzinach pracy Urzędu.

3. Dokumenty możesz również wysłać pocztą na podany powyżej adres.

Jeśli masz wątpliwości jak załatwić sprawę zadzwoń pod numer telefonu:

61 878 49 53, 61 878 49 54, 61 878 4775

Opłaty

Zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego udziela się na czas nieoznaczony i opłata wynosi 1000 zł.

Za wydanie wypisu w przypadku zmiany zezwolenia lub licencji pobiera się opłatę w wysokości 11 % opłaty jak za udzielenie licencji lub zezwolenia - 110 zł z każdy wydany wypis.

Za wydanie wtórnika zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub licencji w przypadku jej utraty na skutek okoliczności niezależnych od przedsiębiorcy pobiera się 10% opłaty jak za udzielenie zezwolenia lub licencji; w innych przypadkach utraty licencji to 25 % opłaty jak za udzielenie licencji.

Za wydanie wtórnika wypisu z zezwolenia lub z licencji pobiera się 1% opłaty jak za udzielenie tych dokumentów.

Wpłat dokonywać należy na rachunek bankowy:

Urząd Miasta Poznania

Wydział Finansowy Oddział Dochodów Budżetowych

61-706 Poznań, ul. Libelta 16/20

nr konta bankowego 10 1020 4027 0000 1302 1262 0870

z dopiskiem "opłata za zezwolenie + wypis/-y"

W przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika - opłatę skarbową w wysokości 17,00 zł za udzielone pełnomocnictwo należy uiścić na rachunek bankowy:

Urząd Miasta Poznania

Wydział Finansowy Oddział Dochodów Budżetowych

61-706 Poznań, ul. Libelta 16/20

nr konta bankowego 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763

Z opłaty skarbowej od udzielonego pełnomocnictwa zwolnieni są małżonkowie, wstępni, zstępni, rodzeństwo.

Termin i sposób załatwienia

Nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Wniosek należy złożyć z kompletem wymaganych załączników. Wniosek złożony bez wymaganych dokumentów i nieuzupełniony w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 7 dni od doręczenia wezwania, zostanie pozostawiony bez rozpoznania.

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym
  • rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 r. ustanawiające wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i uchylające dyrektywę Rady 96/26/WE
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 5 grudnia 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 5 grudnia 2019 r. w sprawie wzorów zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych dokumentów

Inne informacje

Przy budynku Urzędu znajduje się bezpłatny parking dla klientów.

W Wydziale płatność można dokonywać wyłącznie kartą płatniczą.

Przy składaniu wniosków należy uwzględnić fakt, że w Wydziale funkcjonuje system kolejkowy, do którego ostatnie bilety wydawane są 15 minut przed końcem pracy Wydziału.

Obowiązek informacyjny

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Poznania z siedzibą przy placu Kolegiackim 17, 61-841 Poznań

2. Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez e-mail:  iod@um.poznan.pl lub pisemnie na adres: plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań

3. Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego wynikającego z ustawy z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym, którym jest prowadzenie spraw dotyczących zezwoleń na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, licencji na wykonywanie krajowego transportu oraz pośrednictwa przy przewozie rzeczy, zaświadczeń na wykonywanie przewozów na potrzeby własne oraz wypisów

4. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora

5. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:

a)   dostępu do swoich danych osobowych

b)   żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe

c)   żądania usunięcia danych, gdy:

  • dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane
  • dane przetwarzane są niezgodnie z prawem

d)   żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:

  • osoby te kwestionują prawidłowość danych
  • przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych
  • Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń

6. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

7. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, niezbędnym do prowadzenia spraw dotyczących zezwoleń na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, licencji na wykonywanie krajowego transportu oraz pośrednictwa przy przewozie rzeczy, zaświadczeń na wykonywanie przewozów na potrzeby własne oraz wypisów.

8. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.

Metryczka

Odpowiedzialny za treść: Katarzyna Izydorska
Data wytworzenia informacji: 2022-05-16 00:00
Opis zmian: aktualizacja informacji w sprawach dotyczących załatwiania spraw w czasie epidemii koronawirusa (Aktualizacja)
Opublikował(a): Małgorzata Michalska
Data i godzina publikacji: 2022-05-16 16:26