Likwidacja klubu sportowego / uczniowskiego klubu sportowego

Wydział/Jednostka prowadząca

Wydział Sportu

Wymagane dokumenty

Pisemne zawiadomienie o wszczęciu postępowania likwidacyjnego klubu sportowego / uczniowskiego klubu sportowego.

Załączniki:

  1. uchwały z Walnego Zebrania Członków Klubu w sprawie:
    a) rozwiązania klubu,
    b) powołania likwidatora klubu (niekiedy statut klubu przewiduje powołanie także innego organu, np. Komisji Likwidacyjnej - por. statut likwidowanego stowarzyszenia),
    c) określenia na jaki cel zostanie przeznaczony majątek likwidowanego klubu,
    d) wskazania podmiotu, któremu zostaną przekazane dokumenty klubu na przechowywanie po jego likwidacji
  2. protokół z Walnego Zebrania Członków;
  3. lista obecności członków na ww. zebraniu;
  4. podpisane przez Likwidatora ogłoszenie o wszczęciu likwidacji (2 egz. w formie pisemnej plus wersja elektroniczna).

Po zakończonej likwidacji klubu Likwidator składa wniosek o wykreślenie klubu z ewidencji prowadzonej przez Prezydenta Miasta Poznania.

Załączniki do wniosku:

  1. sprawozdanie z likwidacji obejmujące stan majątku po likwidacji stowarzyszenia (sprawozdanie to powinno określać stan majątku w chwili rozpoczęcia likwidacji oraz w momencie jej zakończenia;
  2. protokół zdawczo-odbiorczy ws. dokumentacji stowarzyszenia, odzwierciedlający liczbę stron oraz rodzaj dokumentów pozostałych po działalności stowarzyszenia przekazanych osobie wyznaczonej do ich przechowywania. Osoba otrzymująca na przechowanie powinna zobowiązać się do przechowywania dokumentów w warunkach zabezpieczających dokumenty przed ich zniszczeniem. Protokół ten powinien ponadto zawierać podpisy osoby przekazującej i otrzymującej dokumenty na przechowanie oraz wskazywać dokładny adres, gdzie te dokumenty będą przechowywane;
  3. oświadczenia o braku toczących się względem stowarzyszenia postępowań sądowych, administracyjnych i egzekucyjnych;
  4. oświadczenia o zaspokojeniu przez stowarzyszenie wszystkich roszczeń (zarówno wymagalnych, jak i niewymagalnych) i braku wiedzy co do jakichkolwiek innych zobowiązań stowarzyszenia oraz podjęciu działań zmierzających do ściągnięcia należności przysługujących stowarzyszeniu;
  5. jeżeli okazałoby się, że po likwidacji stowarzyszenia pozostał jakikolwiek majątek wnosi się o określenie celu społecznego na który ww. majątek zostanie przeznaczony;
  6. dowód uiszczenia opłaty skarbowej w kwocie 10 zł.

Miejsce złożenia dokumentów

Prezydent Miasta Poznania
Wydział Sportu
ul. 3 Maja 46
61-728 Poznań
Biuro Podawcze

Opłaty

opłata skarbowa - 10 zł. na rachunek Miasta Poznań:
94 1020 4027 0000 1602 1262 0763 (PKO BP)

Termin i sposób załatwienia

Wykreślenia dokonuje się w terminie miesiąca od daty złożenia wniosku (nie zawiadomienia) w przypadku niestwierdzenia błędów formalno-prawnych, zgodnie z ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. 2022 poz. 2000 z późn. zm.).

Podstawa prawna

art. 4 ust. ustawy z dnia 25 czerwca 2010r. o sporcie (Dz.U.2022 poz. 1599 z późn. zm.), § 8 ust. 2 rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki z dnia 18 października 2011 r. w sprawie ewidencji klubów sportowych (Dz. U. 2011 nr 243 poz. 1449), art. 35-38 ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz.U. 2020 poz. 2261), ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2022 poz. 2142 z późn. zm.).

Tryb odwoławczy

Od decyzji w sprawie wpisu służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu wydajacego decyzję w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Jednocześnie informuje się, że w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. 
Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.

Inne informacje

Mając na uwadze treść art. 2 ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz.U.2020 poz. 2261), który stanowi, że stowarzyszenie jest samorządne i samodzielne, pracownicy Wydziału Sportu nie udzielają odpowiedzi na pytania dotyczące planowanej bądź bieżącej działalności stowarzyszenia, które nie dotyczą wymienionych na niniejszej stronie dokumentów.

Obowiązek informacyjny

Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych zawarta została we wzorach wniosków w wpis, dokonanie zmian w strukturze lub wydanie wypisu z ewidencji.

Metryczka

Odpowiedzialny za treść: Hanna Kruczkowska - Barlasz
Data wytworzenia informacji: 2022-11-22 00:00
Opis zmian: aktualizacja dzienników ustaw, uzupełnienie trybu odwoławczego (Aktualizacja)
Opublikował(a): Marzena Warchoł
Data i godzina publikacji: 2022-11-22 12:04