Trzeci Zastępca Prezydenta Bartosz Guss
Kadencja Prezydenta Miasta Poznania
2018-2023
Kontakt
I piętro, sekretariat pokój 116 tel. 61 878 53 16 email: sekretariat_b.guss@um.poznan.pl
Nadzoruje
Trzeci Zastępca Prezydenta nadzoruje:
- Biuro Obsługi Inwestorów
- Biuro Spraw Lokalowych
- Wydział Gospodarki Komunalnej
- Wydział Gospodarki Nieruchomościami
- Wydział Urbanistyki i Architektury
- Miejską Pracownię Urbanistyczną
- Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ
Przy pomocy Wydziału Gospodarki Komunalnej:
- Ogród Zoologiczny
- Palmiarnię Poznańską
- Usługi Komunalne
Trzeci Zastępca Prezydenta reprezentuje Miasto w Związku Międzygminnym "Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej".
Trzeci Zastępca Prezydenta zapewnia realizację uprawnień Prezydenta Miasta Poznania wobec Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego dla Miasta Poznania.
Trzeci Zastępca Prezydenta współpracuje z następującymi stałymi komisjami Rady Miasta Poznania:
- Komisją Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej
- Komisją Polityki Przestrzennej i Rewitalizacji
- Komisją Transportu i Polityki Mieszkaniowej
Zakres zadań
Do zakresu zadań Zastępcy Prezydenta do spraw polityki przestrzennej i gospodarowania nieruchomościami oraz gospodarki komunalnej i lokalowej należy prowadzenie spraw dotyczących:
- koordynacji polityki mieszkaniowej Miasta Poznania i formułowania propozycji kierunków jej rozwoju;
- zaspokajania potrzeb mieszkaniowych;
- opracowywania programów rozwoju infrastruktury technicznej Miasta oraz ich realizacji z wyłączeniem dróg miejskich i transportu publicznego;
- usług komunalnych i utrzymania czystości;
- infrastruktury telekomunikacyjnej;
- inwestycji z udziałem ludności;
- inwestycji inżynierskich;
- promocji ofert Miasta dla działań inwestycyjnych;
- miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
- polityki przestrzennej Miasta Poznania;
- administracji architektoniczno-budowlanej;
- administracji geodezyjnej;
- inwentaryzacji mienia komunalnego;
- gospodarowania nieruchomościami oraz komunalnymi lokalami użytkowymi;
- nadzoru nad zagospodarowaniem mienia komunalnego przekazanego Miastu w wyniku przekształceń jednostek komunalnych, decyzji administracyjnych i czynności cywilnoprawnych;
- nadzoru nad wyposażeniem w nieruchomości samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej;
- nadzoru nad realizacją programów zgodnie z odrębnym zarządzeniem regulującym strategiczne zarządzanie rozwojem Miasta.
Życiorys
Urodzony 21 kwietnia 1975 roku. Ukończył studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu w 1999 roku.
Od 2000 roku jest pracownikiem Urzędu Miasta Poznania. Swoją karierę zawodową rozpoczął w Wydziale Mienia Komunalnego. Po 7 latach awansował na stanowisko Zastępcy Dyrektora Wydziału Gospodarki Nieruchomościami, by następnie w 2013 r. objąć funkcję Dyrektora Wydziału.
Od 2015 r. wszedł w skład Rady Nadzorczej Sp. z o.o. Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych.
W 2012 roku rozpoczął prowadzenie zajęć z zakresu prawa rzeczowego w Izbie Radców Prawnych w Poznaniu.
Prywatnie uprawia triathlon oraz bieganie. Jego pasją jest podróżowanie, chodzenie po górach oraz czytanie książek historycznych.
Oświadczenia majątkowe
Historia zmian
udostępniający/wytwarzający: Lidia Janas
ostatnia zmiana w dniu 2019-02-07 11:09 - aktualizacja kompetencji zgodnie z zarządzeniem (Aktualizacja)