Awaryjne zajęcie pasa drogowego

Wydział/Jednostka prowadząca

Zarząd Dróg Miejskich

Wymagane dokumenty

1. Zgłoszenie wystąpienia awarii

Wnioskodawca   (np. gestor sieci) zgodnie z art. 40 ustawy o drogach publicznych składa do ZDM pismo (fax, mail) z informacją o wystąpieniu awarii i przystąpieniu do jej usuwania podając  następujące dane: nazwę i adres Wnioskodawcy, rodzaj urządzenia, które uległo awarii, miejsce jej wystąpienia (adres, powierzchnia zajętego pasa drogowego z podziałem na elementy), datę  (+ewentualnie godzinę) przystąpienia do usunięcia awarii, przewidywany czas trwania prac, dane firmy wykonującej prace, dane osobowe i kontaktowe do osoby odpowiedzialnej.

2. Zawiadomienie o wprowadzeniu zmiany organizacji ruchu (druk znajduje się w załączeniu do sprawy)

Wnioskodawca zawiadamia Miejskiego Inżyniera Ruchu , Zarząd Dróg Miejskich i Policję o zmianie organizacji ruchu w trybie awaryjnym określonym w par.10 rozp. Ministra Infrastruktury  ws. szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach (...)

Do zawiadomienia Wnioskodawca załącza odpowiedni dokument dotyczący oznakowania miejsca awarii zgodny z przepisami prawa.

Miejsce złożenia dokumentów

Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu, 61-623 Poznań, ul. Wilczak 17,  tel. +48 61 647 72 00 centrala, fax +48 61 820 17 09, mail: zdm@zdm.poznan.pl;

Urząd Miasta Poznania, Wydział Transportu i Zieleni, Oddział Miejskiego Inżyniera Ruchu, ul. 3 Maja 46, 61-228 Poznań, tel. 61 878 15 20-28, fax 61 878 15 29, mail:mir@um.poznan.pl;

Komenda Miejska Policji, ul. Szylinga 2, 60-787 Poznań, mail: naczelnik.wrd@po.policja.gov.pl

Opłaty

Za zajęcie pasa drogowego pobierane są opłaty, zgodnie z § 2a Uchwały Nr XLV/469/IV/2004 Rady Miasta Poznania z dnia 25 maja 2004 r., ze zm. (Dz. Urz. Woj. Wlkp. z 2004r., Nr 101, poz. 2035, ze zm.) w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego w granicach administracyjnych Miasta Poznania, działając na mocy upoważnienia Prezydenta Miasta Poznania

Aktualne stawki:

http://bip.poznan.pl/bip/uchwaly/uchwala-nr-xlv-469-iv-2004-z-dnia-2004-05-25,11024/

Termin i sposób załatwienia

Niezwłocznie

Podstawa prawna

Art. 40 ust. 1, 14, 14a, 14b, 15 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t. j. Dz. U. z 2017 r., poz. 2222 j.t. ze zm.), oraz §2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określania warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1264), a także §2a uchwały nr XLV/469/IV/2004 Rady Miasta Poznania z dnia 25 maja 2004 r., ze zm. (Dz. Urz. Woj. Wlkp. z 2004r., Nr 101, poz. 2035, j.t. ze zm.).Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2018 poz.107).

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Zarządu Dróg Miejskich. Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.

Inne informacje

W przypadku zajęcia pasa drogowego bez zezwolenia Zarząd Dróg Miejskich orzeka o przywróceniu pasa drogowego do stanu poprzedniego i pobiera opłaty karne w wysokości dziesięciokrotnej należnej opłaty.

Obsługa klientów przez pracowników merytorycznych prowadzących postępowania (osobiście i telefonicznie)

- poniedziałek w godzinach 7:30 - 15:00

- wtorek w godzinach 7:30 - 15:00

- środa - praca w terenie, prowadzenie spraw bieżących

- czwartek w godzinach 7:30 - 15:00

- piątek  w godzinach 7:30 - 15:00

Klienci mogą składać korespondencję / dokumenty w Zarządzie Dróg Miejskich, ul. Wilczak 17, 61-623 Poznań w dni robocze tj. od poniedziałku do piątku, w godzinach 7.00 - 15.30

Obowiązek informacyjny

Informacje dotyczące ochrony danych osobowych w ZDM znajdują się na stronie internetowej ww.zdm.poznan.pl w zakładce "działania ZDM/system zarządzania/ochrona danych osobowych":

https://www.zdm.poznan.pl/pl/ochrona-danych-osobowych-w-zdm

Historia zmian

udostępniający/wytwarzający: Tomasz Libich
ostatnia zmiana w dniu 2018-06-22 13:15 - aktualizacja danych (Aktualizacja)