Oferta: dyrektor wielkopolskiego muzeum niepodległości
Data publikacji: 2019-10-16
Nr ref.: 4/2019
Jednostka: Wielkopolskie Muzeum Niepodległości
Stanowisko: dyrektor wielkopolskiego muzeum niepodległości
Zakres podstawowych czynności
- kierowanie pracą Wielkopolskiego Muzeum Niepodległości i reprezentowanie
go na zewnątrz; - wykonywanie zadań określonych w ustawie o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej oraz w statucie Muzeum;
- wykonywanie zadań pracodawcy w stosunku do pracowników zatrudnionych
w Muzeum; - gospodarowanie środkami finansowymi przeznaczonymi na realizację zadań Muzeum, określonymi w uchwale budżetowej Miasta na dany rok;
- gospodarowanie mieniem;
- podejmowanie decyzji dotyczących rozwoju lub zmian w Muzeum;
- współpraca z instytucjami kultury, organizacjami pożytku publicznego, prowadzącymi działalność kulturalno-oświatową oraz wydziałami i biurami Urzędu Miasta Poznania;
- podejmowanie innych działań dla zaspokojenia potrzeb oświatowych, kulturalnych
i informacyjnych społeczności miasta oraz upowszechnianie wiedzy i kultury.
Wymagania obowiązkowe
- wykształcenie wyższe magisterskie;
- co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe związane z kulturą lub nauką;
- co najmniej 3-letnie doświadczenie w kierowaniu zespołem (np. projektowym) w obszarze kultury lub 3-letnie doświadczenie prowadzenia działalności gospodarczej związanej z kulturą;
- znajomość prawa regulującego funkcjonowanie publicznych instytucji kultury oraz zasad organizowania i prowadzenia działalności kulturalnej;
- znajomość zagadnień dotyczących pozyskiwania funduszy pozabudżetowych oraz ze środków Unii Europejskiej;
- znajomość problematyki będącej przedmiotem działalności Wielkopolskiego Muzeum Niepodległości oraz zjawisk w szeroko pojętej kulturze, sztuce i dziedzictwie narodowym;
Wymagania dodatkowe
- wykształcenie w dziedzinie związanej z działalnością statutową Muzeum (np. historia, muzealnictwo, kulturoznawstwo, konserwacja zabytków, wojskowość);
- doświadczenie i znajomość specyfiki pracy w muzeum;
- znajomość przynajmniej jednego języka obcego;
- ukończone studia podyplomowe, szkolenia, kursy w dziedzinie zarządzania;
- ukończone podyplomowe studia menadżera kultury.
Wymagane dokumenty
1. podanie z uzasadnieniem ubiegania się o stanowisko dyrektora Wielkopolskiego Muzeum Niepodległości;
2. kwestionariusz osobowy (załącznik nr 1 do Ogłoszenia konkursowego);
3. życiorys zawierający opis najważniejszych zrealizowanych projektów (lokalnych, ogólnopolskich, międzynarodowych przedsięwzięć artystycznych/ naukowych itp.) wraz z ewentualnymi rekomendacjami (do 10 stron A4);
4. pisemne opracowanie autorskiego programu realizacji zadań w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju Wielkopolskiego Muzeum Niepodległości (zwany dalej programem funkcjonowania i rozwoju Wielkopolskiego Muzeum Niepodległości) na okres minimum 4 lat (do 10 stron A4), zawierającego między innymi:
- nawiązanie do misji i celów zawartych w Strategii Rozwoju Miasta Poznania 2020+ oraz Poznańskiego Programu dla Kultury 2019-2023;
- nawiązanie do struktury organizacyjnej Wielkopolskiego Muzeum Niepodległości;
- plan gospodarowania środkami finansowymi, w tym pozyskiwania środków ze źródeł zewnętrznych;
- plan efektywnego wykorzystania bazy lokalowej oraz zasobów muzealnych (z uwzględnieniem projektów inwestycyjnych);
- koncepcję gospodarowania zbiorami Wielkopolskiego Muzeum Niepodległości w ramach wystawy głównej i wystaw czasowych;
- koncepcję współpracy z podmiotami ze sfery publicznej i niepublicznej, w tym z bliskimi tematycznie co do zadań statutowych instytucjami oraz organizacjami pozarządowymi.
Dokument ten należy składać w zamkniętej kopercie, opatrzonej tytułem "PROGRAM FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU WIELKOPOLSKIEGO MUZEUM NIEPODLEGŁOŚCI";
5. kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, kwalifikacje i umiejętności (dyplomy, certyfikaty, świadectwa itp. potwierdzone za zgodność z oryginałem);
6. kserokopie dokumentów potwierdzających co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe związane z kulturą lub nauką (zaświadczenia, świadectwa pracy itp. potwierdzone za zgodność z oryginałem);
7. kserokopie dokumentów potwierdzających co najmniej 3-letnie doświadczenie w kierowaniu zespołem (np. projektowym) w obszarze kultury lub 3-letnie doświadczenie zawodowe związane z kulturą (zaświadczenia, świadectwa pracy itp. potwierdzone za zgodność z oryginałem);
8. pendrive, zawierający skany wszystkich dokumentów przedkładanych przez kandydata w formacie.pdf lub.jpg
Inne informacje:
Oferty należy przesyłać na adres bądź składać w sekretariacie Wydziału Kultury Urzędu Miasta Poznania, ul. 3 Maja 46, pok. 115, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 15 listopada 2019 r. włącznie (do godz. 15.00), w zamkniętych kopertach opatrzonych adnotacją: KONKURS NA KANDYDATA NA STANOWISKO DYREKTORA WIELKOPOLSKIEGO MUZEUM NIEPODLEGŁOŚCI, z dopiskiem NIE OTWIERAĆ, a także z podanym wewnątrz adresem zwrotnym wraz z numerem telefonu kontaktowego i adresem poczty elektronicznej kandydata.
Za datę złożenia oferty uważa się datę wpływu do Wydziału Kultury Urzędu Miasta Poznania.
Oferty, które wpłyną po wyżej wymienionym terminie, nie będą poddane procedurze konkursowej.
Szczegółowe informacje i załączniki dot. konkursu na stanowisko dyrektora Wielkopolskiego Muzeum Niepodległościsą znajdziesz w Zarządzeniu Nr 823/2019/P Prezydenta Miasta Poznania z dnia 10 października 2019r. (link do zarządzenia)
Składanie ofert
Oferty, zawierające wymienione dokumenty, prosimy składać pod adresem: Wydział Kultury, 61-728 Poznań ul. 3 Maja 46, pokój 115 (I piętro) w terminie do 2019-11-15.
Wielkopolskie Muzeum Niepodległości zastrzega sobie prawo do odpowiedzi tylko na wybrane oferty.
Przetwarzanie danych osobowych
Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych kandydatów na stanowisko dyrektora Wielkopolskiego Muzeum Niepodległości zawarte są w Zarządzeniu Nr 823/2019/P Prezydenta Miasta Poznania z dnia 10 października 2019r.
Metryczka
Opis zmian: Korekta ogłoszenia (Aktualizacja)
Opublikował(a): Agnieszka Kropidłowska
Data i godzina publikacji: 2019-10-16 13:25