Oferta: asystent rodziny

Data publikacji: 2014-07-24
Nr ref.: MOPR/40/2014
Jednostka: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
Stanowisko: asystent rodziny
Informacje dodatkowe: PROGRAM WSPARCIA RODZINY, UMOWA O PRACĘ W ZASTĘPSTWIE

Data rozstrzygnięcia oferty

2014-09-04

Zakres podstawowych czynności

  • opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,
  • opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,
  • udzielanie pomocy rodzinom i poprawianie ich sytuacji życiowej, w tym zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,
  • udzielanie pomocy rodziną w rozwiązywaniu problemów socjologicznych, psychologicznych oraz problemów wychowawczych z dziećmi,
  • wspieranie aktywności społecznej rodzin,
  • motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
  • udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej,
  • motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,
  • udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,
  • podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
  • prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci,
  • prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,
  • dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną,
  • sporządzanie, na wniosek sądu opinii o rodzinie i jej członkach,
  • współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny,
  • współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą.

Wymagania obowiązkowe

  • zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione szkoleniem w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje, co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony w drodze rozporządzenia Ministra właściwego do spraw rodziny i udokumentuje, co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub co najmniej wykształcenie średnie, szkolenie w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje, co najmniej 3 letni staż pracy z dziećmi lub rodziną,
  • bardzo dobra umiejętność planowania i organizowania pracy,
  • umiejętność pracy w oparciu o kontrakt socjalny,
  • umiejętność działania w warunkach zmiennych,
  • dobra umiejętność obsługi komputera (pakiet MS Office),
  • gotowość do podnoszenia kompetencji, wysoki poziom zaangażowania, wysokie poczucie odpowiedzialności, samodzielność i elastyczność w wykonywaniu zadań, etyka zawodowa, wysoki poziom kultury osobistej, komunikatywność, otwartość na nowe rozwiązania, innowacyjność, kreatywność.

Wymagania dodatkowe

  • 2 lata stażu pracy
  • doświadczenie w pracy z rodziną wieloproblemową,
  • doświadczenie w pracy opiekuńczo - wychowawczej,
  • ogólna wiedz a z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego,
  •  umiejętność obsługi programów MS Project, Power Point,
  • wiedza o metodach zarządzania pozwalająca na podniesienie sprawności funkcjonowania MOPR
  • asertywność, empatia.

Wymagane dokumenty

  • życiorys (CV)
  • list motywacyjny
  • dokument poświadczający wykształcenie (kserokopie)
  • dokument potwierdzający wymagany staż pracy (kserokopie)
  • inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kserokopie)
  • oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • oświadczenie kandydata, że nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie była mu zawieszona ani ograniczona,
  • oświadczenie kandydata o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego,
  • osoby posiadające aktualny dokument potwierdzający niepełnosprawność proszone są
    o złożenie jego kserokopii.

Inne informacje:

Informacja o warunkach pracy:

  • praca z klientem (rodziną) odbywa się w siedzibie Programu lub w miejscu zamieszkania klienta (rodziny).

Informacje dodatkowe:

  • informujemy, iż w miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej 6%.
  • pierwszeństwo w zatrudnieniu na stanowiskach urzędniczych, z wyłączeniem kierowniczych stanowisk urzędniczych, przysługuje osobie niepełnosprawnej, o ile znajduje się ona w gronie nie więcej niż pięciu najlepszych kandydatów wyłonionych przez komisję. Kandydat, który zamierza skorzystać z wyżej wymienionego uprawnienia, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami, kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

Informacja o wyniku naboru

MOPR-40-2014.doc format DOC

Przetwarzanie danych osobowych

Metryczka

Opis zmian: zakończenie rekrutacji (Aktualizacja)
Opublikował(a): Maciej Stępień
Data i godzina publikacji: 2014-09-04 13:55