Oferta: ds. świadczeń
Data publikacji: 2017-06-02
Nr ref.: PCŚ-VI.11200.4.2017
Jednostka: Poznańskie Centrum Świadczeń
Stanowisko: ds. świadczeń
Informacje dodatkowe: pełen etat, umowa o pracę, pracownik samorządowy zatrudniony na stanowisku urzędniczym
Data rozstrzygnięcia oferty
2017-06-27
Zakres podstawowych czynności
- Prowadzenie spraw związanych z postępowaniami o przyznanie świadczeń rodzinnych, świadczenia wychowawczego, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń związanych z niepełnosprawnością, a także przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie.
- Przeprowadzanie wywiadów w ramach prowadzonych postępowań.
- Obsługa spraw klientów oraz udzielanie klientom informacji na temat świadczeń i procedur ich pozyskiwania w zakresie realizowanych zadań.
- Przygotowanie danych do sprawozdań w części dotyczącej realizowanych przez zespół zadań.
Uzupełnianie bazy danych w zakresie realizowanych zadań.
Wymagania obowiązkowe
- Wykształcenie średnie.
- Doświadczenie zawodowe związane z obsługą dokumentacji - praca biurowa (minimum 6 miesięcy).
- Biegła umiejętność obsługi komputera i pakietu biurowego.
- Umiejętność efektywnej organizacji pracy własnej i współpracy w Zespole.
- Dobra umiejętność obsługi klienta i rozwiązywania problemów.
- Otwartość, komunikatywność, zdolności analityczne.
- Umiejętność pracy pod presją czasu i radzenia sobie z trudnymi sytuacjami.
- Znajomość przepisów prawa oraz umiejętność ich zastosowania w praktyce:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
- Ustawa z dnia 11 lutego 2016r. o pomocy państwa w wychowaniu dzieci.
- Ustawa z dnia 28 listopada 2003r. o świadczeniach rodzinnych.
- Ustawa z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin "Za życiem".
- Ustawa z dnia 4 kwietnia 2014r. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów.
- Ustawa z dnia 7 września 2007r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów.
oraz akty wykonawcze do wyżej wskazanych ustaw.
- Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych oraz brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Wymagania dodatkowe
- Wykształcenie wyższe na jednym z kierunków: prawo, administracja, ekonomia, politologia, polityka społeczna, socjologia lub pokrewne.
- Doświadczenie zawodowe na stanowisku związanym z interpretacją przepisów prawa (minimum 6 miesięcy).
- Doświadczenie zawodowe w administracji samorządowej (minimum 6 miesięcy).
- Szkolenia/ kursy w zakresie: doskonalenia umiejętności pracy biurowej, zarządzania własnym czasem pracy, stosowanie przepisów przewidzianych w kodeksie postępowania administracyjnego.
- Umiejętność pracy w ramach procedur i zgodnie z wyznaczonymi standardami.
- Sumienność, otwartość na zmiany, identyfikacja z celami jednostki oraz pełne zaangażowanie w wykonywanie zadań.
- Znajomość wymagań normy PN-EN ISO 9001:2009.
- Znajomość przepisów prawa oraz umiejętność ich zastosowania w praktyce:
- Ustawa z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym.
- Ustawa z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych.
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych.
Wymagane dokumenty
- Życiorys (CV).
- List motywacyjny.
- Dokumenty poświadczające wykształcenie (kopie).
- Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kopie).
- Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Kopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza korzystać z uprawnień, o których mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2016 nr 0 poz. 902).
Inne informacje:
Proces rekrutacji obejmuje:
I etap: Analizę dokumentów aplikacyjnych pod względem zgodności profilu kandydata z wymaganiami niezbędnymi określonymi w ogłoszeniu o naborze.
II etap: Test kwalifikacyjny dotyczący znajomości przepisów wskazanych w wymaganiach niezbędnych.
III etap: Rozmowę kwalifikacyjną przed komisją ds. naboru oraz test umiejętności obsługi komputera i pakietu biurowego.
Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
- Budynek jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych ruchowo (podjazd do budynku, w budynku znajduje się winda).
- Praca z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń biurowych.
- Praca na stanowisku związana jest z obsługą klienta, przeprowadzaniem wywiadów oraz wyjściami służbowymi do innych instytucji (np. miejsce zamieszkania klienta, instytucje i podmioty współpracujące z MOPR).
- Pracodawca realizuje wewnętrzny projekt "Poznańskie Centrum Świadczeń - Pracodawca przyjazny niepełnosprawnym" zgodny z Poznańskim Programem Integracji i Aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnościami na lata 2016-2020.
- Pracodawca przyjazny rodzinie.
Informacja dotycząca wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych (w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 21 listopada 2008 o pracownikach samorządowych): W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych nie wynosił co najmniej 6%.
Informacja o wyniku naboru
informacja_wyniki_swiadczenia_2017_06.pdf
Przetwarzanie danych osobowych
Metryczka
Opis zmian: informacja o wynikach naboru na stanowisko ds. świadczeń (Aktualizacja)
Opublikował(a): Agnieszka Suszek
Data i godzina publikacji: 2017-06-27 12:18