Powołanie terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia rejestrowego

Wydział/Jednostka prowadząca

Wydział Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych (połączony Wydział Spraw Obywatelskich i Wydział Komunikacji)

Wymagane dokumenty

Stowarzyszenia rejestrowe mogą tworzyć swoje terenowe jednostki organizacyjne, zwane również oddziałami. Ma to miejsce najczęściej w przypadku dużych stowarzyszeń, które dzięki wyodrębnieniu jednostek terenowych lepiej realizują swoje zadania.

Jeśli jesteś przedstawicielem zarządu nowoutworzonego oddziału (nie posiadającego osobowości prawnej) stowarzyszenia, mającej siedzibę na terenie Poznania, musisz w ciągu 14 dni od powstania oddziału pisemnie zawiadomić Prezydenta Miasta Poznania o utworzeniu jednostki terenowej stowarzyszenia.

Wymagane dokumenty

  • zawiadomienie o utworzeniu jednostki terenowej stowarzyszenia
  • statut stowarzyszenia

Zarząd terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia jest zobowiązany zawiadomić organ nadzorujący również o wszelkich zmianach w składzie zarządu i adresie siedziby terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia oraz w statucie stowarzyszenia.    

Miejsce złożenia dokumentów

Wydział Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych, ul. Karola Libelta 16/20, 61-706 Poznań, pokój nr 96 lub sekretariat Wydziału - pokój nr 4 (wejście z hali obsługowej).

Opłaty

Złożenie zawiadomienia o powołaniu terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia rejestrowego jest bezpłatne.   

Podstawa prawna

  • ustawa z 7.04.1989 r. prawo o stowarzyszeniach

Obowiązek informacyjny

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:

1. Administratorem Pani / Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Poznania z siedzibą przy placu Kolegiackim 17, 61-841 Poznań.
2. Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez e-mail: iod@um.poznan.pl lub pisemnie na adres: plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań.
3. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego dotyczącegonadzoru nad stowarzyszeniami wynikającego z ustaw: ustawy z 7.04.1989 r. Prawo o stowarzyszeniach; rozporządzenia z 2.05.2016 r. Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie prowadzenia ewidencji stowarzyszeń zwykłych, jej wzoru oraz szczegółowej treści wpisów, a ponadto ustawy z 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego i ustawy z 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej.
4. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.
5. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:
a) dostępu do swoich danych osobowych,
b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe,
c) żądania usunięcia danych, gdy:

  • dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane,
  • dane przetwarzane są niezgodnie z prawem

d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:

  • osoby te kwestionują prawidłowość danych
  • przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych
  • Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń

6. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, podanie nr telefonu i/lub adresu e-mail jest dobrowolne, ułatwi oraz przyspieszy kontakt z wnioskodawcą i/lub innym uczestnikiem postępowania.
8. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.

Historia zmian

udostępniający/wytwarzający: Floriana Ławniczak
ostatnia zmiana w dniu 2018-06-07 12:35 - wybór dziedziny (Aktualizacja)