Wniosek o wydanie zgody na wykreślenie hipoteki z księgi wieczystej

Wydział/Jednostka prowadząca

Wydział Gospodarki Nieruchomościami

Miejsce złożenia dokumentów

- pocztą na adres: Wydział Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miasta Poznania
ul. Gronowa 20, 61-655 Poznań
- osobiście, w Sali Obsługi Klienta, pokój numer 1114, piętro XI,
- za pomocą skrzynki e-PUAP: /UMPoznan/SkrytkaESP
- faksem, pod numer: 061/ 878 45 25                    

Opłaty

Zezwolenie wymaga podpisu notarialnie poświadczonego (art. 31 ust.1 ustawy z dnia 06.07.1982r. o księgach wieczystych i hipotece).

Wysokość opłaty ustala notariusz.

Termin i sposób załatwienia

30 dni od dnia złożenia wniosku.

Podstawa prawna

art. 31 ust.1 ustawy z dnia 06.07.1982r. o księgach wieczystych i hipotece art. 6292§ 3oraz art. 6268§ 7 ustawy z dnia 17.11.1964r. Kodeks postępowania cywilnego.

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje.

Inne informacje

Po odebraniu zezwolenia od notariusza należy złożyć wniosek do Wydziału Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Poznaniu ul. Młyńska 1A o wykreślenie hipoteki.

Obowiązek informacyjny

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Wydział informuje, iż:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Poznania z siedzibą przy placu Kolegiackim 17, 61-841 Poznań.
2.Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez e-mail:  iod@um.poznan.pl lub pisemnie na adres: plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań.
3. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego, którym jest zarządzanie i gospodarowanie nieruchomościami Miasta Poznania i Skarbu Państwa,  wynikającego z poniższych przepisów prawa:
    a) Ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego,
    b) Ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece.
4. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.
5. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:
    a) dostępu do swoich danych osobowych,
    b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe,
    c) żądania usunięcia danych, gdy:
        - dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane,
        - dane przetwarzane są niezgodnie z prawem,
    d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:
        - osoby te kwestionują prawidłowość danych,
        - przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych,
        - Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
6. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, wynikającym z ww. ustaw, niezbędnym do realizacji celu przetwarzania, czyli zarządzania i gospodarowania nieruchomościami Miasta Poznania i Skarbu Państwa
8. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.
9. Odbiorcami danych są podmioty zajmujące się obsługą informatyczną Administratora.

Historia zmian

udostępniający/wytwarzający: Lidia Janas
ostatnia zmiana w dniu 2018-06-07 14:00 - dodanie do kategorii (Aktualizacja)