Wydział Urbanistyki i Architektury (UA)
Kierownik/Dyrektor
dyrektor Piotr Sobczak
plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań
pok. 337, sekretariat (III piętro), informacja telefoniczna o sprawach: 61 646-33-44
ua@um.poznan.pl
Stanowiska specjalistyczne
-
Architekt Miasta (UA)
Piotr Sobczak
Wydział Urbanistyki i Architektury, plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań - sekretariat Wydziału: ua@um.poznan.pl., tel. 61 878 55 24 (informacja telefoniczna o sprawach tel. 61 646-33-44)
Kompetencje i zadania
ZACHĘCAMY DO ZAŁATWIANIA SPRAW W FORMIE KORESPONDECYJNEJ: TRADYCYJNEJ LUB ELEKTRONICZNEJ POPRZEZ SERWIS E-BUDOWNICTWO LUB PRZEZ PLATFORMĘ ePuap:
- w przypadku korespondencji tradycyjnej prosimy kierować ją na adres: Urząd Miasta Poznania, Wydział Urbanistyki i Architektury, plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań,
- w przypadku formy elektronicznej wniosków dotyczących procedur architektoniczno-budowlanych muszą być one generowane przez serwis e-budownictwo.gunb.gov.pl. W przypadku wniosków dotyczących procedur urbanistycznych korespondencję prosimy kierować przez ePUAP na adres /UMPoznan/SkrytkaESP (podpisując przesyłkę podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym). Instrukcja przesyłania dokumentów ePuapem do Wydziału Urbanistyki i Architektury znajduje się w Bibliotece dokumentów (link). Jak korzystać z ePuapu - wszelkie informacje znajdują sie w dziale pomoc (link). Instrukcja podpisywania dokumentów znajduje się w Bibliotece dokumentów - Podpisywanie dokumentu Profilem Zaufanym (link).
UWAGA!
Od 2 grudnia 2024 Kancelaria Wydziału oraz Biuro Obsługi Klienta znajdować się będzie w budynku przy pl. Kolegiackim 17, wejście od ul. Za Bramką.
Kancelaria funkcjonuje w godzinach:
w poniedziałki: 7:30-17:00
od wtorku do czwartku: 7:30-15:30
w piątki: 7:30-15:00
Obsługa klientów przez pracowników prowadzących postępowania (osobiście i telefonicznie):
w poniedziałek w godz. 8.00 - 17.00
w czwartek w godz. 11.00 - 14.00
we wtorek i piątek w godz. 9.00 - 12.00
Informacja o numerze sprawy i prowadzącym postępowanie Infolinia Poznań Kontakt (61) 646 33 44.
Informacja o wydanych decyzjach i dzienniku budowy (61) 878 53 96 lub 602 186 404.
ua@um.poznan.pl
Informacja o sprawach i procedurach prowadzonych przez Wydział tel (61) 8785 552 w godzinach 10.00-12.00.
Wnioskowanie o prowadzenie elektronicznego dziennika budowy jest możliwe wyłącznie za pośrednictwem aplikacji EDB.
Odbiór dokumentacji z WUiA jest możliwy po wcześniejszym telefonicznym wyznaczeniu terminu odbioru przez Pracownika Biura Obsługi Klienta Wydział Urbanistyki i Architektury.
Uprzejmie informujemy, iż najskuteczniejszym sposobem składania wniosku do Urzędu oraz otrzymania na niego odpowiedzi w formie elektronicznej jest platforma ePuap.
W przypadku chęci złożenia wniosku o udostępnienie informacji publicznej na adres mailowy, należy go składać wyłącznie na adres mailowy centrum@um.poznan.pl
Do zadań Wydziału należy m.in.:
- w zagospodarowaniu przestrzennym:- wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,- opiniowanie wniosków na realizację inwestycji drogowej,- udzielanie informacji urbanistycznej o przeznaczeniu terenów w planach zagospodarowania przestrzennego,- sprawowanie nadzoru nad plastycznymi przekształceniami miasta,- wykonywanie czynności związanych z egzekucją administracyjną obowiązków o charakterze niepieniężnym, wynikających z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
- w administracji architektoniczno-budowlanej: - wydawanie pozwoleń na budowę lub rozbiórkę oraz zatwierdzanie projektów budowlanych,- wydawanie decyzji o zmianie pozwolenia na budowę,- przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę na rzecz innej osoby,- wydawanie zezwoleń na realizację inwestycji drogowej,- rozpatrywanie zgłoszeń zamiaru budowy lub wykonania określonych robót budowlanych,- rozpatrywanie zgłoszeń zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego,- prowadzenie postępowań w sprawach o wydanie decyzji zatwierdzającej istotne odstąpienie od zatwierdzonego projektu budowlanego lub innych warunków pozwolenia na budowę,- rozpatrywanie wniosków o wydawanie zaświadczeń o samodzielności lokalu,- wykonywanie czynności związanych z egzekucją administracyjną obowiązków o charakterze niepieniężnym, wynikających z Prawa budowlanego.
Informacja o postępowaniach, w których bierze udział więcej niż 20 stron postępowania - informacja w dziale -> Ogłoszenia, decyzje, rejestry -> Komunikaty i ogłoszenia.
Wykaz wydanych przez Wydział UA decyzji pozytywnych o warunkach zabudowy, ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, pozwoleń na budowę oraz złożonych ww. sprawach wniosków znajduje się w Bibliotece Dokumentów (linki poniżej).
Udostępnienie informacji publicznej: centrum@um.poznan.pl
Nazwy i oznaczenia prowadzonych rejestrów i archiwów
- Rejestr decyzji o warunkach zabudowy - UA.XI.6730
- Rejestr decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego - UA.XI.6733
- Rejestr wniosków o pozwolenie na budowę i decyzji o pozwolenie na budowę (RWDZ) - UA.XI.6740
- Rejestr zgłoszeń budowy (RWDZ) - UA.XI.6743
W zakładce BIBLIOTECE DOKUMENTÓW dostępne są następujące wykazy:- stanowiska i interpretacje przepisów stosowane w Wydziale Urbanistyki i Architektury- wykaz wszczętych postępowań o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego- wykaz wydanych decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego- wykaz wszczętych postępowań o ustalenie warunków zabudowy- wykaz wydanych decyzji o warunkach zabudowy- wykaz dotyczące wydanych decyzji o pozwoleniu na budowę i rozbiórkę, oraz decyzji na realizację inwestycji drogowych- informacje w sprawie pozwolenia na budowę dotyczącego inwestycji celu publicznego z zakresu łączności
Regulamin
Metryczka
Odpowiedzialny za treść: Walczak Agnieszka
Data wytworzenia informacji: 2024-11-29 00:00
Opis zmian: wprowadzenie (Aktualizacja)
Opublikował(a): Agnieszka Walczak
Data i godzina publikacji: 2024-11-29 07:53