Oferta: ds. księgowości i sprawozdawczości

Data publikacji: 2025-09-19
Nr ref.: PO/185/2025
Wydział: Wydział Podatków i Opłat
Stanowisko: ds. księgowości i sprawozdawczości
Informacje dodatkowe: praca na zastępstwo ok. rok

Zakres podstawowych czynności

  1. Księgowanie na kontach księgi głównej i przygotowywanie sprawozdań, w tym m.in.: dekretowanie i przygotowywanie dokumentów, księgowanie środków w drodze i wpłat z rachunku VAT, sporządzanie okresowych sprawozdań finansowych oraz z wykonania dochodów, przygotowywanie raportów do inwentaryzacji i protokołu z jej wykonania.
  2. Prowadzenie księgowości Oddziału Egzekucyjnego, w tym min. ewidencja i księgowanie operacji bankowych, polecenia przelewu na konta wierzycieli oraz kwot nadpłaconych/mylnie wpłaconych, wystawianie faktur VAT przy sprzedaży w toku postępowania egzekucyjnego, współpraca z bankiem.
  3. Utrzymywanie aktualności i poprawności modułu Księga Główna, Należności i Zobowiązania oraz Egzekucja, w tym.in.: działania analityczne i sprawdzające w obszarze księgowości i sprawozdawczości, zgłaszanie usprawnień w polityce rachunkowości, instrukcji obiegu i kontroli dokumentów oraz w instrukcjach i procedurach Wydziału Podatków i Opłat.

Wymagania obowiązkowe

  • wykształcenie wyższe: ekonomia, rachunkowość, finanse
  • minimum 3-letni staż pracy
  • doświadczenie w obszarze księgowości/finansów w administracji publicznej lub podmiotach gospodarczych
  • dobra znajomość przepisów ustaw: ordynacja podatkowa, Kodeks postępowania administracyjnego, o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, o podatkach i opłatach lokalnych
  • skrupulatność i samodzielność

Wymagania dodatkowe

  • doświadczenie w obszarze księgowości podatkowej/budżetowej
  • doświadczenie w windykacji podatków

Wymagane dokumenty

  • wypełnienie formularza aplikacyjnego on-line
  • kopie świadectw pracy, kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, kwalifikacje - o sposobie i terminie ich dostarczenia poinformujemy osoby zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną

Inne informacje:

Warunki pracy:

  • miejsce pracy: ul. Za Bramką, Poznań
  • praca głównie przy komputerze
  • miejsce pracy nie jest dostosowane do potrzeb osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim

Oferujemy:

  • stabilne zatrudnienie
  • wpływ na zasoby Miasta
  • wsparcie i przestrzeń do rozwoju zawodowego
  • finansowanie inicjatyw pracowniczych
  • 13 pensja, dodatek stażowy, dodatki specjalne
  • pakiet świadczeń socjalnych i benefitów (m.in. dopłata do wypoczynku, MyBenefit, karta Multisport, nieoprocentowane pożyczki)
  • przyjazne warunki do godzenia życia zawodowego z rodzinnym

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym nabór jest niższy niż 6%.

APLIKUJ (formularz aplikacyjny on-line)

(Jeżeli formularz aplikacyjny nie otwiera się, przejdź do linku dostępnego przy nazwie stanowiska pracy na stronie z wykazem ofert pracy).

Składanie ofert

Prosimy o składanie ofert drogą elektroniczną w terminie do 2025-10-13.

Urząd Miasta w Poznaniu zastrzega sobie prawo do odpowiedzi tylko na wybrane oferty.

Przetwarzanie danych osobowych

Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w formularzu aplikacyjnym on-line.

Metryczka

Odpowiedzialny za treść: Agnieszka Krzyśka
Data wytworzenia informacji: 2025-09-19 00:00
Opis zmian: PO/185/2025 (Aktualizacja)
Opublikował(a): Agnieszka Krzyśka
Data i godzina publikacji: 2025-09-19 11:14