Wtórnik tablic rejestracyjnych

Wydział/Jednostka prowadząca

Wydział Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych (połączony Wydział Spraw Obywatelskich i Wydział Komunikacji)

Wymagane dokumenty

Jeśli tablice rejestracyjne zniszczyły się, zostały zgubione lub skradzione możesz wyrobić wtórnik w urzędzie zachowując ten sam numer rejestracyjny.

Aby to zrobić wypełnij wniosek, następnie wydrukuj go i podpisz. Jeżeli nie możesz go wydrukować, wypełnisz go u nas.   

Uwaga!

W związku z wprowadzeniem nowych przepisów z zakresu rejestracji pojazdów, od 1.06.2018r. obowiązuje nowy wzór tablic rejestracyjnych - zmianie uległa wielkość czcionki. Jeżeli tablica rejestracyjna, którą utraciłeś lub została zniszczona wydana była przed tą datą, wówczas zobowiązany jesteś do wyrobienia wtórnika dwóch tablic (zgodnych z obowiązującymi przepisami).

Poniżej znajdziesz link do przykładowego zdjęcia przedstawiającego tablicę z dotychczasową czcionką oraz nową - "zwężoną", który może być pomocny w podjęciu samodzielnej decyzji o rodzaju tablic, które posiadasz.

Jeśli nie jesteś w stanie ocenić, czy należy zamówić wtórnik jednej czy dwóch tablic, przynieś je ze sobą do urzędu i pokaż pracownikowi podczas składaniu wniosku.

Pamiętaj! Czas oczekiwania na duplikat tablic wydłuży się, jeżeli zawnioskujesz o jedną, podczas gdy powinieneś zamówić dwie.
      

Uwaga! Wtórnik tablic rejestracyjnych dotyczy pojazdów posiadających białe tablice rejestracyjne.

Do wniosku załącz następujące dokumenty:

  • dowód rejestracyjny;
  • dowód osobisty lub paszport (jeśli jesteś cudzoziemcem spoza UE zabierz paszport z aktualną wizą lub kartę pobytu);
  • oświadczenie pod odpowiedzialnością karną o zagubieniu, zniszczeniu lub kradzieży tablic rejestracyjnych. Skorzystaj z naszego wzoru;
  • w przypadku, kiedy reprezentujesz firmę przynieś KRS - może być wydruk ze strony internetowej;
  • dowód opłaty;
  • aktualne ubezpieczenie OC.

Wystarczy, że do urzędu przyjdzie jeden z właścicieli pojazdu. Gdy załatwiasz za kogoś sprawę, wystarczy pełnomocnictwo od jednego z właścicieli. Skorzystaj z naszego wzoru.

Jeśli chcesz tablice rejestracyjne z nowymi numerami, zabierz ze sobą dodatkowo:

  • kartę pojazdu;
  • tablice rejestracyjne;
  • zaświadczenie z Policji w przypadku kradzieży tablic;
  • dowód opłaty jak w przypadku rejestracji nowego pojazdu;
  • pełnomocnictwo od wszystkich właścicieli.

Miejsce złożenia dokumentów

Wydział Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych,

ul. Gronowa 22a, 61-655 Poznań, sala obsługi, parter,

ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań, sala obsługi, parter,

ul. 28 czerwca 1956r. nr 404, sala obsługi, parter (od 23 kwietnia 2018 r. w tej lokalizacji obsługujemy tylko osoby umówione. Umówić na wizytę możesz się tutaj (kalendarz)).

Pamiętaj, że tablice odbierzesz tam, gdzie był złożony wniosek.

Nie chcesz czekać w kolejce - umów się na wizytę.

Możesz to zrobić:

  • przez Internet (kalendarz)
  • dzwoniąc do POZnan Kontakt pod nr 61 646 33 44

Opłaty

Za wtórnik tablicy rejestracyjnych musisz wnieść opłatę.

Możesz to zrobić:

  • kartą płatniczą, na stanowisku przy którym załatwiasz sprawę (pobierana jest prowizja 2zł);
  • przelewem na konto Urzędu Miasta  Poznania:
    • wtórnik tablic rejestracyjnych - 96 1020 4027 0000 1002 1262 0730 (Bank PKO BP S.A.) w tytule przelewu wpisz dane właściciela i nr nadwozia/ VIN (znajdziesz go w dowodzie rejestracyjnym pod literą E lub w karcie pojazdu);
    • pełnomocnictwo - nr konta 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763  (Bank PKO BP S.A.) w tytule przelewu wpisz dane właściciela i nr nadwozia/ VIN (znajdziesz go w dowodzie rejestracyjnym pod literą E lub w karcie pojazdu);
  • gotówką (Agencja finansowa w lokalizacji na ul. Gronowej pobiera prowizję 2,5zł).

W lokalizacji przy ul. Libelta 16/20 oraz 28czerwca 1956r. nr 404 płatności realizowane są TYLKO bezgotówkowo.

Wysokość opłat:

Jeśli masz tablice rejestracyjne ze starymi oznaczeniami (czarne tablice lub białe z flagą Polski):

  • gdy posiadasz czarne tablice rejestracyjne, należy pojazd przerejestrować na nowe oznaczenia, a opłaty wyniosą Cię tak jak w przypadku przerejestrowania[link do przerejestrowania];
  • 93zł - wtórnik dwóch tablic rejestracyjnych lub w przypadku utraty jednej tablicy z flagą Polski (muszą być zamówione obie tablice rejestracyjne);
  • 53zł - wtórnik jednej tablicy rejestracyjnej - nie dotyczy tablic rejestracyjnych ze starymi oznaczeniami (czarne tablice rejestracyjne lub białe tablice z flagą Polski;
  • 43zł - tylko dla motoroweru;
  • 17zł - pełnomocnictwo od każdej osoby za którą załatwisz sprawę. W przypadku, gdy pełnomocnikiem będzie Twój mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie, wnuki - pełnomocnictwo jest bezpłatne. Prokura jako szczególny rodzaj pełnomocnictwa podlega opłacie.

Termin i sposób załatwienia

Nowe tablice rejestracyjne będą gotowe w ciągu 7 dni roboczych. O tym, że tablice są gotowe powiadomimy Cię SMS-em lub e-mailem, który podałeś we wniosku. Możesz to także sprawdzić sam wchodząc na stronę www.um.poznan.pl. Zabierz ze sobą dowód rejestracyjny, kartę pojazdu oraz tablice rejestracyjne (jeśli posiadasz).

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2017r., poz.1260 t.j. ze zm.), wraz z przepisami wykonawczymi.

Tryb odwoławczy

Nie występuje.

Obowiązek informacyjny

Administratorem Pani/Pana danych osobowych są:

1. Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 - odpowiada za utrzymanie i rozwój Centralnej Ewidencji Pojazdów,

2. W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ rejestrujący pojazdy administratorem jest: Prezydent Miasta Poznania z siedzibą w Poznaniu przy pl. Kolegiackim 17.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:

Administrator - Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

Administrator - Prezydent Miasta Poznania - wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail:  iod@um.poznan.pl lub pisemnie na adres:  plac Kolegiacki 17,
61-841 Poznań.

Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

1. Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego dot. ewidencji pojazdów, wynikającego z ustaw: ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, wraz z przepisami wykonawczymi, a ponadto ustawy z 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz ustawy z 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej.

2. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.

3. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:

a) dostępu do swoich danych osobowych
b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe
c) żądania usunięcia danych, gdy:

  • dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane
  • dane przetwarzane są niezgodnie z prawem

d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:

  • osoby te kwestionują prawidłowość danych
  • przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych
  • Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń

4. Ma Pani / Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

5. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym.

6. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.

Historia zmian

udostępniający/wytwarzający: Marcin Budziński
ostatnia zmiana w dniu 2018-07-03 14:03 - Aktualizacja informacji o wymaganych dokumentach (Aktualizacja)