Kontrola: ZSS-XVII.1711.4.2025
wdrożenie i realizacja standardów ochrony małoletnich
Rodzaj kontroli
planowa
Data przeprowadzenia
2025-03-10
Jednostka kontrolująca
- WYDZIAŁ ZDROWIA I SPRAW SPOŁECZNYCH
Jednostka kontrolowana
Rodzaj dokumentu pokontrolnego
- protokół
Podsumowanie
- 1) wprowadzić odpowiednim zarządzeniem Standardy ochrony małoletnich, zgodnie ze wskazaną w Regulaminie organizacyjnym Rodzinnego Domu nr 4 formą wprowadzania wewnętrznych aktów prawnych jednostki;
- 2) określić wymogi dotyczące bezpiecznej relacji między małoletnimi,
- a w szczególności działania niedozwolone,
- 3) mając na względzie konieczność zrozumienia wprowadzonych Standardów przez osoby małoletnie wprowadzić wersję skróconą Standardów, zawierającą informacje istotne dla małoletnich;
- 4) we wprowadzonych Standardach uwzględnić sytuację dzieci
- z niepełnosprawnościami oraz specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
- 5) wywiesić Standardy ochrony małoletnich w widocznym miejscu w jednostce;
- 6) każdorazowo przed zatrudnieniem lub dopuszczeniem do innej działalności
- o której mowa w art. 21. ust 1 ustawy weryfikować przed zatrudnieniem czy dane osób zamieszczone są w Rejestrze osób w stosunku do których Państwowa Komisja do spraw przeciwdziałania wykorzystaniu seksualnemu małoletnich poniżej lat 15 wydała postanowienie o wpisie w Rejestrze oraz pozyskiwać informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie wskazanym w art. 21 ust 3 ustawy;
- 7) sporządzić plan/harmonogram szkoleń w zakresie ochrony małoletnich i realizacji standardów ochrony małoletnich;
- 8) wprowadzić system rejestracji incydentów;
- 9) umożliwić anonimowe zgłaszanie incydentów związanych z krzywdzeniem małoletnich;
- 10) wyznaczyć osobę odpowiedzialną za przyjmowanie zgłoszeń, uruchamianie odpowiedzialnej ścieżki interwencji i udzielenie dziecku krzywdzonemu wsparcia;
- 11) udostępnić materiały informacyjne na temat praw dziecka i zasad ochrony;
- 12) weryfikować na bieżąco wprowadzone Standardy ochrony małoletnich.
Załączniki - dokumenty kontrolne
Metryczka
Informacja pobrana do BIP automatycznie z elektronicznego systemu zarządzania dokumentacją Urzędu Miasta Poznania.
Ostatnie pobranie danych: 2025-06-26 16:07:35.0