Oferta: pedagog

Data publikacji: 2014-01-23
Nr ref.: DD3/D/100/01/14
Jednostka: Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza "Nasz Dom"
Stanowisko: pedagog
Informacje dodatkowe: pełen etat

Data rozstrzygnięcia oferty

2015-06-29

Zakres podstawowych czynności

1. Opracowanie diagnozy indywidualnej dziecka, opinii pedagogicznej, arkusza badań i obserwacji pedagogicznych.

2. Udzielenie pomocy wychowankom w rozwiązywaniu szczególnie trudnych problemów życiowych, prowadzenie rozmów wspierających, motywujących, wzmacniających wychowanków posiadających trudności w kontaktach rówieśniczych i środowiskowych.

3. Podejmowanie działań zapobiegawczych niedostosowaniu wychowanków poprzez wykrywanie niekorzystnych zachowań i zmian rozwojowych, np. agresja, apatia, odosobnienie, niewłaściwe normy współżycia.

4. Udzielanie poradnictwa pedagogicznego dla rodziców dzieci przebywających w placówce.

5. Inicjowanie działań mających na celu wspieranie w procesie socjalizacji i usamodzielnienia dziecka w placówce, poprzez organizację zajęć edukacyjnych, profilaktycznych we współpracy z instytucjami zewnętrznymi.

6. Pomoc w opracowywaniu wraz z wychowawcą prowadzącym planu pomocy dziecku.

7. Prowadzenie i organizowanie dokumentacji podejmowanych przez siebie działań oraz terminowe opracowanie korespondencji i przygotowanie odpowiedzi na pisma wynikające ze współpracy z instytucjami (Sądy, MOPR, Policja, Szkoła, Ośrodki itp.).

8. Udział w postępowaniu sądowym i innych czynnościach prawnych (wnioskowanie do sądów, prokuratury) w sprawach dzieci.

9. W sytuacjach koniecznych, podejmowanie czynności zmierzających do umieszczenia dziecka w innej placówce. (poszukiwanie odpowiedniej placówki, kompletowanie dokumentów dziecka).

10. Uczestnictwo w zespole do spraw okresowej oceny sytuacji dziecka celem wypracowania najkorzystniejszych form i metod pracy opiekuńczo-wychowawczej.

Wymagania obowiązkowe

 1. Wykształcenie wyższe magisterskie na kierunku pedagogika albo pedagogika specjalna oraz co najmniej 3-letni staż zawodowy na stanowisku pedagoga.

2. Umiejętność obsługi komputera.

3. Spełnienie wymogu określonego w art. 98 ust. 3 pkt 1-3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t. j. - Dz. U. z 2013 r. poz. 135 z późn. zm.), zgodnie z którym - cyt.:

W placówce opiekuńczo-wychowawczej z dziećmi może pracować osoba, która:
1) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
2) wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
3) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Wymagania dodatkowe

Mile widziany ukończony kurs dla wychowawców i kierowników wypoczynku dzieci i młodzieży szkolnej.

Wymagane dokumenty

1. List motywacyjny.

2. Życiorys - curriculum vitae.

3. Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie.

4. Kserokopie świadectw pracy.

5. Oświadczenie o spełnianiu wymogów wynikających z art. 98 ust. 3 pkt 1-3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 135 z późn. zm.).

6. Kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach.

Inne informacje:

Należy załączyć inne dokumenty świadczące o dodatkowych umiejętnościach przydatnych w pracy na stanowisku pedagoga.

Informacja o wyniku naboru

informacja o wyniku.doc format DOC

Przetwarzanie danych osobowych

Metryczka

Opis zmian: wynik naboru (Aktualizacja)
Opublikował(a): Artur Nawrot
Data i godzina publikacji: 2015-06-29 21:32