Kłopoty z systemem e-Doręczeń

od 2025-01-27

System elektronicznego doręczania dokumentów, wdrożony w styczniu 2025 roku, nie działa poprawnie.

Wywołuje to wysokie ryzyko braku skuteczności doręczeń dokumentów wpływających i wychodzących e-Doręczeniami z Urzędu, a tym samym poważne kłopoty z realizacją postanowień zapisów ustawy o doręczeniach elektronicznych.Przeszkody o obiektywnym i trudnym do przezwyciężenia charakterze  występują obecnie powszechnie w kraju i nie są zależne od Urzędu Miasta Poznania. Zachodzi tym samym obawa o sprawne prowadzenie postępowań i brak gwarancji zachowania trwałości podejmowanych w tych sprawach rozstrzygnięć.Z tego powodu decyzje z wymiarem podatku od nieruchomości osób fizycznych, rolnego i leśnego będziemy dostarczali w formie tradycyjnej lub elektronicznie przez ePUAP (podobnie jak w poprzednich latach).
Mogą się Państwo z nami komunikować w inny sposób dopuszczony prawem:

  1. w postaci elektronicznej:
    - na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Urzędu Miasta Poznania /UMPoznan/SkrytkaESP przez ePUAP (uzyskując urzędowe potwierdzenie odbioru - tryb doręczenia),
    - za pomocą formularza kontaktowego w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Poznania (bez potwierdzenia doręczenia przesyłki do urzędu),
    - pocztą elektroniczną (bez potwierdzenia doręczenia przesyłki do urzędu),
  2. w postaci papierowej:
    - osobiście w dowolnej siedzibie Urzędu Miasta Poznania,
    - pocztą na adres Urzędu Miasta Poznania (pl. Kolegiacki 17, 61-841 Poznań) lub innej wybranej lokalizacji urzędu.

Metryczka

Odpowiedzialny za treść: Wydział Obsługi Urzędu
Data wytworzenia informacji: 2025-01-27 00:00
Opis zmian: Dodanie informacji: Kłopoty z systemem e-Doręczeń (Wprowadzenie informacji)
Opublikował(a): Kinga Kozłowska
Data i godzina publikacji: 2025-01-27 10:36