Lista rzeczy znalezionych
Biuro Rzeczy Znalezionych
Wydział Zamówień i Obsługi Urzędu - Biuro Rzeczy Znalezionych
plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań, pok. 36,
nr tel. (61) 878 5382, (61) 878 4014, brz@um.poznan.pl
BIURO CZYNNE OD PONIEDZIAŁKU DO PIĄTKU W GODZINACH 8.00-15.00
W związku z wprowadzonym stanem epidemii należy zapoznać się ze sposobem załatwiania spraw w Biurze Rzeczy Znalezionych pod adresem: Biuro Rzeczy Znalezionych
Termin i sposób załatwienia
Biuro Rzeczy Znalezionych nie przyjmuje rzeczy w przypadku, gdy:
- wartość szacunkowa rzeczy nie przekracza 100 zł;
- nie zostały spełnione warunki właściwości terytorialnej Biura, tzn. rzecz nie została znaleziona w granicach administracyjnych Miasta Poznania lub Miasto Poznań nie jest miejscem zamieszkania znalazcy;
- rzecz została porzucona z zamiarem wyzbycia się własności.
Biuro podejmuje czynności zmierzające do odszukania właściciela rzeczy i powiadomienia go o odnalezieniu rzeczy.
Rzecz zostaje wydana pod warunkiem uprawdopodobnienia przez właściciela prawa do jej posiadania. Wydanie rzeczy następuje za okazaniem dowodu tożsamości uprawnionego do odbioru rzeczy oraz pod warunkiem uiszczenia opłaty.
Opłaty
Wydanie rzeczy znalezionej następuje pod warunkiem uiszczenia opłaty w wysokości kosztów przechowywania oraz utrzymania rzeczy w należytym stanie, a także kosztów poszukiwania osoby uprawnionej do odbioru. Wysokość opłat ustala się indywidualnie do każdej ze spraw.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, art. 183-188. (Dz. U. z 2019 r., poz. 1145)
- Rozporzędzenie Rady Ministrów z dnia 14 czerwca 1966 r. w sprawie rzeczy znalezionych
- Ustawa z dnia 18 października 2006 r. o likwidacji niepodjętych depozytów (Dz. U. 2009 nr 157, poz. 1241)
- Ustawa z dnia 20 lutego 2015 r. o rzeczach znalezionych (Dz. U. z 2019 r., poz. 908)
Druki i formularze dostępne są na stronie: Biuro Rzeczy Znalezionych.