Kontrola: AWK.II/0914-135/05
gospodarka finansowa 2004r.
Rodzaj kontroli
planowa
Data przeprowadzenia
2005-08-01
Jednostka kontrolująca
- BIURO AUDYTU WEWNĘTRZNEGO I KONTROLI
Jednostka kontrolowana
- IZBA WYTRZEŻWIEŃ
Rodzaj dokumentu pokontrolnego
- protokół
Podsumowanie
- Opracować politykę rachunkowości zgodnie z art.10 ustawy o rachunkowości.
- Do instrukcji obiegu dokumentów dołączyć harmonogram spływu dokumentów finansowo-księgowych.
- Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dn. 25.04.2003 na dowodach księgowych umieszczać informacje o zakwalifikowaniu kosztu do poszczególnych paragrafów klasyfikacji budżetowej.
- Zapoznać pracowników z wewnętrznymi unormowaniami.
- Koszty ujmować we właściwych paragrafach klasyfikacji budżetowej.
- Opracować Zakładowy Plan kont w oparciu o Rozporządzenie MF z dnia 18.12.2001r.
- Przyznany ryczałt samochodowy rozliczać zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Zawrzeć pisemne porozumienie lub umowę celem określenia wielkości kosztów zużycia wody i ścieków przez Oddział Detoksykacji przynależny do ZOZ-Jeżyce.
- Środki z ZFŚS wydatkować zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Zwrócić szczególna uwagę aby dowody kasowe KW Kasa Wypłaci zawierały wymagane przepisami
- Zgodnie z art.18 ust.1 i art.13 ust.1 ustawy o rachunkowości sporządzać zestawienie obrotów i sald do konta księgi głównej.
- W księgach rachunkowych jednostki należy ująć wszystkie osiągnięte, przypadające na jej rzecz przychody i obciążające ją koszty związane z tymi przychodami dotyczące danego roku obrotowego niezależnie od terminu ich zapłaty zgodnie z art.6 ustawy o rachunkowości.
- W ogłoszeniu jak i Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wprowadzić kody CPV oraz dokonać opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art.30 i 36 ustawy Prawo Zamówień publicznych.
- Zgodnie z art.21ust.3 ustawy Prawo zamówień publicznych określić zakres obowiązków oraz tryb przy komisji przetargowej.
- Sporządzić protokoły z postępowań udzielania zamówień publicznych na wzorach wymaganych przepisami.
- Na umowach zawartych z kontrahentami zamieszczać datę ich zawarcia.
- Dokonać weryfikacji wartości środków trwałych celem ustalenia rzeczywistego ich stanu.
- Zastosować się do wewnętrznych unormowań w zakresie terminowości wysyłania upomnień do pacjentów celem uregulowania należności.
- Przed przystąpieniem do inwentaryzacji sporządzić zestawienie sald inwentaryzowanych grup składników aktywów.
- Zaprowadzić ewidencje analityczna do rozrachunków z kontrahentami wymaganą obowiązującymi przepisami.
Metryczka
Informacja pobrana do BIP automatycznie z elektronicznego systemu zarządzania dokumentacją Urzędu Miasta Poznania.
Ostatnie pobranie danych: 2025-02-05 16:07:10.0