Kontrola: AWK.II/0914-3-2/07

Kontrola w zakresie przestrzegania prawa zamówień publicznych

Rodzaj kontroli

planowa

Data przeprowadzenia

2007-02-14

Jednostka kontrolująca

  • BIURO AUDYTU WEWNĘTRZNEGO I KONTROLI

Jednostka kontrolowana

Ogród Zoologiczny

Rodzaj dokumentu pokontrolnego

  • protokół

Podsumowanie

  • Zobowiązanie Pana Dyrektora Ogrodu Zoologicznego do:
  • 1. Właściwego stosowania przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych, a w szczególności do:
  • - nie wskazywania nazw własnych w opisie przedmiotu zamówienia, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia lub nie można opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, ale wskazaniu takiemu muszą towarzyszyć wyrazy “lub równoważne” lub inne równoznaczne wyrazy, zgodnie z wymogiem art.29 ust.3 ustawy Pzp,
  • - zamieszczania ogłoszenia o wszczęciu postępowania oraz o zawarciu umowy ( w przypadku zamówień o wartości szacunkowej poniżej równowartości 60 000 Euro) na stronach portalu internetowego Urzędu Zamówień Publicznych, zgodnie z wymogiem art.4 a ust.2 ustawy Pzp,
  • - zamieszczania w ogłoszeniu wszystkich informacji wymaganych art.41 i 40 ust.6 pkt 3 ustawy Pzp,
  • - udostępniania specyfikacji istotnych warunków zamówienia w wersji elektronicznej, zgodnie z wymogiem art.42 ust.1 ustawy Pzp,
  • - zwracania wadium jeżeli:
  • 1) upłynął termin związania ofertą;
  • 2) zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy;
  • 3) zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia,
  • - wykluczania wykonawców z postępowania jeśli zaistnieje jakakolwiek okoliczność wymieniona w art.24 ustawy Pzp,
  • - odrzucania ofert w przypadku zaistnienia jakiejkolwiek przesłanki wymienionej w art.89 ustawy Pzp,
  • - zawierać umowę z wybranym wykonawcą zgodnie z zapisami wynikającymi ze złożonej przez niego oferty – art.140 ust.1 ustawy Pzp,
  • - w przypadku zamówienia z wolnej ręki egzekwowania od wybranego wykonawcy złożenia wymaganych oświadczeń i dokumentów nie później niż w dniu zawarcia umowy, zgodnie z wymogiem art.68 ustawy Pzp,
  • - opisywania warunków udziału w postępowaniu w taki sposób aby nie było dowolności ich interpretacji, unikając w ten sposób wystąpienia ryzyka wpływu ewentualnych protestów po ocenie spełniania warunków udziału w postępowaniu przez poszczególnych wykonawców,
  • - zwrócenia uwagi aby w specyfikacji istotnych warunków zamówienia wskazać ilość dni, w których zamawiający rozstrzyga wniesione protesty,
  • - wyeliminowania ze specyfikacji istotnych warunków zamówienia zapisu dotyczącego wnoszenia protestu dotyczącego specyfikacji “nie później niż 3 dni przed upływem terminu składania ofert”,
  • - dokonywania ewentualnej zmiany umowy, zgodnie z jej zapisami, w formie pisemnej,
  • - dokonania zmiany zapisu w specyfikacji istotnych warunków zamówienia dotyczącego otwierania ofert tylko w obecności wykonawców,
  • - dokonania zmiany zapisu w specyfikacji istotnych warunków zamówienia dotyczącego możliwości żądania przez zamawiającego przedstawienia oryginałów lub notarialnie potwierdzonych kopii dokumentów w każdym przypadku,
  • - dokumentowania czynności zamieszczenia ogłoszenia o przetargu w siedzibie zamawiającego w miejscu publicznie dostępnym, umożliwiając w ten sposób weryfikację czy został zachowany ustawowy termin składania ofert.
  • 2. Zamieszczania ogłoszenia o przetargu w Biuletynie Informacji Publicznej, zgodnie z wymogiem §1 i 2 ust.1 Zarządzenia nr 22/2004/K Prezydenta Miasta Poznania z dnia 10.05.2004 r. w sprawie zamieszczania ogłoszeń o zamówieniach publicznych w Biuletynie Informacji Publicznej.
  • 3. Uwzględnienia ustaleń badania w dalszym kierowaniu jednostką.
  • Podjęcia działań zapobiegawczych w celu wyeliminowania wystąpienia w przyszłości ewentualnych nieprawidłowości w zakresie udzielania zamówień publicznych i ich realizacji.

Załączniki - dokumenty kontrolne

Metryczka

Informacja pobrana do BIP automatycznie z elektronicznego systemu zarządzania dokumentacją Urzędu Miasta Poznania.

Ostatnie pobranie danych: 2025-02-04 16:07:36.0