Komunikaty Urzędu Miasta Poznania

Inwestycje mogące znacząco oddziaływać na środowisko


Znajdź komunikaty

Dział komunikatów

Inwestycje mogące znacząco oddziaływać na środowisko

Komunikat Termin ważności

KSr-V.6220.1.62.2024

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanego przedsięwzięcia pn. "Budowa magistralnej sieci cieplnej z rur preizolowanych na odcinku od komory (J1/4) do komory (S4/20) w rejonie ul. Sokoła, Koronnej, Piątkowskiej i Nasiennej w Poznaniu".

Wnioskodawca: Veolia Energia Poznań S.A., ul. Energetyczna 3,  reprezentowany przez Pełnomocnika: Pana Ryszarda Sobańskiego.

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], że w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekazaliśmy uzyskane od Wnioskodawcy uzupełnienia materiałów do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu, Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu oraz Dyrektora Zarządu Zlewni Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w Poznaniu.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

KSr-V.6220.1.62.2024

od 2025-01-20 do 2025-02-03

KSr-V.6220.1.81.2024

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanego przedsięwzięcia polegającego na budowie zespołu parkingów naziemnych i podziemnych na cele inwestycji pn. "Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego z garażem podziemnym i naziemnym, zagospodarowaniem terenu, drogami oraz niezbędną infrastrukturą techniczną" w Poznaniu na działce 13/1 przy ulicy Unii Lubelskiej.

Wnioskodawca: ATAL S.A. ul. Stawowa 27, 43-400 Cieszyn, reprezentowany przez Panią Iwonę Szczepanik-Retkę.

Zawiadamiamy Strony postępowania [1][2] że w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekazaliśmy uzyskane od Wnioskodawcy uzupełnienia materiałów do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu, Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu oraz Dyrektora Zarządu Zlewni Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w Poznaniu.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

KSr-V.6220.1.81.2024

od 2025-01-20 do 2025-02-03

KSr-V.6220.1.10.2024

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na zwiększeniu ilości odpadów przewidzianych do zbierania i przetwarzania na terenie działek ewid. o nr 36/1, 36/2 oraz na utworzeniu na terenie działki 72/1 oraz części działki 72/2 obręb Strzeszyn magazynu gotowego produktu przy ul. Szarych Szeregów w Poznaniu. 

Wnioskodawca: SIMNAT Sp. z o.o. Sp. k., ul. Przybrodzka 19, 62-090 Rokietnica, reprezentowany przez pełnomocnika Pana Adama Brzezińskiego

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], że w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekazaliśmy uzyskane od Wnioskodawcy uzupełnienia materiałów do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu oraz Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Wód Polskich w Poznaniu z prośbą o dołączenie ww. uzupełnień w celu ujednolicenia akt sprawy. 

Informujemy, że z dokumentami mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel.618784073), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 618784073), w godzinach 8:30 - 10:30, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: violetta_werner@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

KSr-V.6220.1.10.2024

od 2025-01-20 do 2025-02-03

KSr-V.6220.1.47.2024

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na Rozbudowie południowego źródła ciepła dla m. Poznania (nr ew. 10/4 i 11/2, arkusz 19, obręb 35 Górczyn).

Wnioskodawca: Veolia Energia Poznań S.A. ul. Energetyczna 3, 61-016 Poznań reprezentowany przez Pełnomocnika Pana Marcina Magiełdę Termotech Sp. z o.o., ul. Zamkowa 6/6, 65-086 Zielona Góra

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], iż pismem z dnia 16.01.2025 r. wezwaliśmy pełnomocnika Wnioskodawcy do złożenia wyjaśnień w zakresie złożonego w dniu 12.12.2024 r. raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572).

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112).

od 2025-01-20 do 2025-02-03

KSr-V.6220.1.195.2023

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie zintegrowanego węzła przesiadkowego Poznań Piątkowo w ramach powiązania przystanków kolejowych projektowanych w ramach projektu pn. "Prace na obwodnicy towarowej Poznania", realizowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., z miejską infrastrukturą drogową i pieszo-rowerową", w rejonie ulic Szeligowskiego, Smoleńskiej, Uniwersytetu Poznańskiego, Umultowskiej i Krygowskiego, na działkach o nr ewid. 4/4 i 4/3 (obr. 50 Naramowice, ark. 12), 443/1 442/6, 430/7, 430/6, 442/3, 442/2, 442/5, 430/3, 430/5, 429/1, 428/1, 425/1, 426/3, 422/1, 419/1, 418/1, 416, 415, 414, 413, 412, 411/1, 410/1, 409, 408 i 402/4 (obr. 54 Morasko, ark. 36), 115/3, 114/3, 114/4, 129/7, 113/16, 113/21, 113/23, 108/19, 107/4, 107/3 i 108/20 (obr. 53 Piątkowo, ark. 19), 129/5, 128/32, 120/9, 128/31, 128/33, 145/17, 162/15, 120/10, 120/8, 119/6, 119/5, 129/8, 118/4 i 118/3 (obr. 53 Piątkowo, ark. 18), 278/12, 278/13 i 278/14 (obr. 54 Morasko, ark. 29) oraz 278/4, 278/5, 275, 274 i 279/1 (obr. 54 Morasko, ark. 28)

Wnioskodawca: Miasto Poznań reprezentowane przez Prezydenta Miasta Poznania, w imieniu którego działają Poznańskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o. reprezentowane przez Pana Tomasza Wilka

Zawiadamiamy strony postępowania [1] [2], że w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekazaliśmy uzyskane od Wnioskodawcy aktualne pełnomocnictwa do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu, Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu oraz Dyrektora Zarządu Zlewni Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w Poznaniu. Jednocześnie poinformowaliśmy o zmianie Inwestora Zastępczego, którym obecnie są Poznańskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

KSr-V.6220.1.195.2023

od 2025-01-17 do 2025-01-31

KSr-V.6220.1.207.2023

OBWIESZCZENIE

Zawiadamiamy [1][2], że w dniu 16.01.2025 r. wydaliśmy postanowienie o zawieszeniu postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: Rozbudowa zakładu produkcji gumy do żucia (lokalizacja inwestycji: ul. Obodrzycka 69, 61-249 Poznań, dz. ewid. nr 11/1, ark. 16, dz. ewid. nr 1/5, 1/7, 1/9, 1/10, 1/11, 3/3, 3/6, 5/1, 5/2, 5/3, 7/3, 14/1, 15/1, 15/2, 15/3, ark. 17, dz. ewid. nr 8/1, 9/2, 15/4, ark. 19, obręb Żegrze).

POUCZENIE

Na ww. postanowienie nie przysługuje stronom zażalenie. Doręczenie powyższego zawiadomienia uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie [1].

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112)

KSr-V.6220.1.207.2023

od 2025-01-17 do 2025-01-31

KSr-V.6220.1.17.2024

PODANIE INFORMACJI DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI

o postępowaniu wymagającym udziału społeczeństwa

Prezydent Miasta Poznania, w ramach prowadzonego postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na rozbudowie zakładu produkcji ram pomocniczych podwozi samochodów elektrycznych Tuopu POLAND Sp. z o.o., przy ul. B. Krzywoustego 74, poprzez montaż instalacji do powierzchniowej obróbki metali z wykorzystaniem procesów elektrolitycznych lub chemicznych, gdzie całkowita pojemność wanien procesowych przekracza 30 m3; montaż instalacji do podczyszczania ścieków przemysłowych oraz montaż zbiorników na argon i dwutlenek węgla, toczącego się na wniosek Inwestora: Tuopu POLAND Sp. z o.o., ul. B. Krzywoustego 74, 61-144 Poznań, reprezentowanego przez Pełnomocnika: Pana Macieja Bindera [1]

informuje:

  1. o możliwości zapoznania się z treścią uzupełnionego raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko przedłożonego w niniejszym postępowaniu oraz z pozostałą niezbędną dokumentacją sprawy w tym z treścią: postanowienia Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu, znak: WOO-I.4221.82.2024.BR.8 z dnia 13.12.2024 r., postanowienia Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Wód Polskich w Poznaniu, znak: P.RZŚ.4900.31.2024.WP.2 z dnia 18.09.2024 r. (organów właściwych w sprawie uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia) oraz z treścią: postanowienia Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu z dnia 28.05.2024 r., znak: NS.9022.293.2024.TŻ, postanowienia Marszałka Województwa Wielkopolskiego z dnia 18.09.2024 r., znak: DSK-III.7030.1.16.2024
  2. w Wydziale Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania w Poznaniu przy ul. Gronowa 22a, w godzinach 7.30 - 15.30 (pn-pt) - po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu wizyty celem usprawnienia obsługi administracyjnej,
  3. o ponownej możliwości składania uwag i wniosków w Wydziale Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania ul. Gronowa 22a, w godzinach urzędowania (pn: 7.30 - 17.00; wt - pt: 7.30 - 15.30) w formie:
  • pisemnej  za pośrednictwem operatora pocztowego lub przez Biuro Podawcze Urzędu Miasta Poznania Sala Obsługi Klienta, ul. Gronowa 20, wejście B, piętro I, pkt. G w godzinach urzędowania (pn.: 7:30-17:00, wt.-pt.: 7:30-15:30),

lub

  • elektronicznej: ksr@um.poznan.pl, adres E-doręczeń: AE:PL-46081-20925-AEABE-27, adres elektronicznej skrzynki podawczej: /UMPoznan/SkrytkaESP

w terminie 30 dni od dnia publicznego ogłoszenia tj. od 20.01.2025 r. do 19.02.2025 r.

Uwagi i wnioski złożone po upływie ww. terminu pozostawia się bez rozpatrzenia.

W celu zapoznania się z dokumentacją sprawy, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (+48 61 878 49 39) celem ustalenia aktualnych i dogodnych możliwości oraz sposobu złożenia uwag, wniosków lub udostępnienia dokumentacji sprawy. Złożone uwagi i wnioski zgłoszone w związku z udziałem społeczeństwa zostaną rozpatrzone przez Prezydenta Miasta Poznania - organu właściwego do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - za pośrednictwem Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania, a informacje o tym, w jaki sposób zostały wzięte pod uwagę i w jakim zakresie zostały uwzględnione, wskaże w uzasadnieniu decyzji.

[1] Na podstawie art. 33 ust. 1, w związku z art. 79 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.).

od 2025-01-17 do 2026-01-19

KSr-V.6220.1.195.2023

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie zintegrowanego węzła przesiadkowego Poznań Piątkowo w ramach powiązania przystanków kolejowych projektowanych w ramach projektu pn. "Prace na obwodnicy towarowej Poznania", realizowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., z miejską infrastrukturą drogową i pieszo-rowerową", w rejonie ulic Szeligowskiego, Smoleńskiej, Uniwersytetu Poznańskiego, Umultowskiej i Krygowskiego, na działkach o nr ewid. 4/4 i 4/3 (obr. 50 Naramowice, ark. 12), 443/1 442/6, 430/7, 430/10, 442/3, 442/2, 442/5, 430/3, 430/5, 429/1, 428/1, 425/1, 426/3, 422/1, 419/1, 418/1, 416, 415, 414, 413, 412, 411/1, 410/1, 409, 408 i 402/4 (obr. 54 Morasko, ark. 36), 115/3, 114/3, 114/4, 129/7, 113/16, 113/21, 113/23, 108/19, 107/4, 107/3 i 108/20 (obr. 53 Piątkowo, ark. 19), 129/5, 128/32, 120/9, 128/31, 128/33, 145/17, 162/15, 120/10, 120/8, 119/6, 119/5, 129/8, 118/4 i 118/3 (obr. 53 Piątkowo, ark. 18), 278/12, 278/13 i 278/14 (obr. 54 Morasko, ark. 29) oraz 278/4, 278/5, 275, 274 i 279/1 (obr. 54 Morasko, ark. 28)

Wnioskodawcą jest podmiot: Miasto Poznań reprezentowane przez Prezydenta Miasta Poznania, w imieniu którego działają Poznańskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o., pl. Wiosny Ludów 2, 61-831 Poznań, reprezentowane przez Pana Tomasza Wilka.

Zawiadamiamy strony postępowania o następujących kwestiach [1][2][3]:

  • o możliwości zapoznania się i wypowiedzenia co do zebranych dowodów i materiałów  przed wydaniem decyzji; mają Państwo 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia na ww. czynności;
  • o wydaniu przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu postanowienia (znak: WOO-II.4220.254.2023.AM.13 z dnia 28.11.2024 r.), podtrzymanego pismem z dnia 31.12.2024 r., w których to tamtejszy Organ wyraził opinię, że dla planowanego przedsięwzięcia nie ma potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i wskazał na konieczność uwzględnienia w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach warunków i wymagań określonych szczegółowo w treści opinii;
  • o wydaniu przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu  opinii sanitarnej (znak: NS.9022.96.2023.AC z dnia 20.11.2024 r.); w której to tamtejszy Organ stwierdził brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania dla planowanego przedsięwzięcia i odstąpił od określenia zakresu raportu o oddziaływaniu na środowisko;
  • o wydaniu przez Dyrektora Zarządu Zlewni w Poznaniu opinii (znak: PO.ZZŚ.4.4901.566.2023.KN.5 z dnia 10.09.2024 r.), podtrzymana pismem z dnia 19.12.2024 r., w których tamtejszy Organ nie stwierdził potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na planowane przedsięwzięcie na środowisko i wskazał na konieczność określenia w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach warunków i wymagań wskazanych szczegółowo w treści ww. opinii.
  • o warunkach realizacji planowanego przedsięwzięcia sformułowanych przez Organ prowadzący postępowanie:

1)     Wprowadzić maksymalnie dużą powierzchnię terenów biologicznie czynnych, ze szczególnym naciskiem na tereny na gruncie rodzimym.

2)     Na etapie realizacji przedsięwzięcia zastosować ogrodzenie terenu inwestycji umożliwiające migrację zwierząt bytujących na terenie oraz w jego otoczeniu.

3)     Zastosować w projekcie zagospodarowania zieleni przeważającej liczby gatunków rodzimych drzew, krzewów, pnączy oraz roślin zielnych. W miarę możliwości ograniczyć wybrane rośliny tylko do gatunków rodzimych flory.

4)     Zminimalizować powierzchnię trawników koszonych, stosować...

Pełna treść obwieszczenia w załączniku!!

od 2025-01-17 do 2025-01-31

KSr-V.6220.1.87.2024

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na rozbudowie zespołu budynków mieszkalnych wielorodzinnych z garażami podziemnymi i towarzyszącą infrastrukturą techniczną o trzy budynki mieszkalne wielorodzinne z garażami podziemnymi, murami oporowymi, wewnętrznymi układem komunikacyjnym i towarzyszącą infrastrukturą techniczną, przy ul. T. Mateckiego w Poznaniu, planowane do realizacji na działkach o nr ewidencyjnych 2/6, 2/7, 2/9, 2/10, 2/14, 2/15, 2/16, 3/2, 3/3, 3/5, 3/6, 3/7, 3/8, 3/9, 3/10 ark. 23, obręb Piątkowo

Wnioskodawca: BPS Rynku Nieruchomości Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Aktywów Niepublicznych, ul. Grzybowska 81, 00-844 Warszawa, reprezentowany przez Pawła Witkiewicza

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], że w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wezwaliśmy pismem z dnia 15.01.2025 r. Wnioskodawcę do wyjaśnień i uzupełnienia karty informacyjnej przedsięwzięcia [3] [4] w zakresie uwag Rady Osiedla Piątkowo.

Informujemy, że z wnioskiem mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel.+48 61 878 4939), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z wnioskiem osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. +48 61 878 4939, w godzinach 8:00 - 10:00, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: paulina_bruch@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentu.

W niniejszej sprawie zastosowanie mają przepisy szczególne [5], które wskazują m.in. tryb i zasady ustalania danych adresowych stron postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz skutecznego doręczenia korespondencji w sprawie przez Organ, w tym prawa i obowiązki stron postępowania w szczególności w zakresie zmiany właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać planowane przedsięwzięcie.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112)

[3] Na podstawie art. 62 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112).

[4] Na podstawie art. 50 § 1 w nawiązaniu do  art. 77 i art. 7 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572).

[5] Na podstawie art. 74 ust. 3b-3h ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112).

KSr-V.6220.1.87.2024

od 2025-01-16 do 2025-01-30

KSr-V.6220.1.67.2024 - treść decyzji

PODANIE DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI

INFORMACJI O WYDANEJ DECYZJI

Informujemy strony postępowania [1] o tym, że:

  • w dniu 14.01.2025 r. na wniosek NP.16 Sp. z o.o., ul. Siedmiogrodzka 9, 01-204 Warszawa reprezentowanej przez Pana Krzysztofa Pysznego, wydaliśmy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, znak: KSr-V.6220.1.67.2024, dla przedsięwzięcia polegającego na rozbudowie zespołu zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej o budynek mieszkalny wielorodzinny z lokalami usługowymi w parterze, dwupoziomowym garażem podziemnym, zagospodarowaniem terenu i niezbędną infrastrukturą techniczną na części działki o nr ewidencyjnym 49, obręb 61 Wilda w rejonie ulic Królowej Jadwigi i Maratońskiej w Poznaniu.
  • treść ww. decyzji udostępniliśmy w Biuletynie Informacji Publicznej na okres 14 dni, tj. od 16.01.2025 r. do 30.01.2025 r.

Z treścią decyzji oraz dokumentacją sprawy mogą Państwo zapoznać się w siedzibie Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania przy ul. Gronowej 22a w Poznaniu, w godzinach urzędowania, po wcześniejszym kontakcie  telefonicznym z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 49 39), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 49 39, w godzinach 8:00 - 10:00, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: martyna_dudek@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 85 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112).

Treść decyzji do wglądu w załączniku!!

od 2025-01-16 do 2025-01-30

KSr-V.6220.1.67.2024

PODANIE DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI

INFORMACJI O WYDANEJ DECYZJI

Informujemy strony postępowania [1] o tym, że:

  • w dniu 14.01.2025 r. na wniosek NP.16 Sp. z o.o., ul. Siedmiogrodzka 9, 01-204 Warszawa reprezentowanej przez Pana Krzysztofa Pysznego, wydaliśmy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, znak: KSr-V.6220.1.67.2024, dla przedsięwzięcia polegającego na rozbudowie zespołu zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej o budynek mieszkalny wielorodzinny z lokalami usługowymi w parterze, dwupoziomowym garażem podziemnym, zagospodarowaniem terenu i niezbędną infrastrukturą techniczną na części działki o nr ewidencyjnym 49, obręb 61 Wilda w rejonie ulic Królowej Jadwigi i Maratońskiej w Poznaniu.
  • treść ww. decyzji udostępniliśmy w Biuletynie Informacji Publicznej na okres 14 dni, tj. od 16.01.2025 r. do 30.01.2025 r.

Z treścią decyzji oraz dokumentacją sprawy mogą Państwo zapoznać się w siedzibie Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania przy ul. Gronowej 22a w Poznaniu, w godzinach urzędowania, po wcześniejszym kontakcie  telefonicznym z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 49 39), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 49 39, w godzinach 8:00 - 10:00, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: martyna_dudek@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 85 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112).

Treść decyzji do wglądu w kolejnym komunikacie (wywieszona w terminie 16.01.2025 - 30.01.2025)

od 2025-01-16 do 2025-02-14

KSr-V.6220.1.67.2024

OBWIESZCZENIE

Zawiadamiamy [1][2], że w dniu 14.01.2025 r. wydaliśmy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na rozbudowie zespołu zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej o budynek mieszkalny wielorodzinny z lokalami usługowymi w parterze, dwupoziomowym garażem podziemnym, zagospodarowaniem terenu i niezbędną infrastrukturą techniczną na części działki o nr ewidencyjnym 49, obręb 61 Wilda w rejonie ulic Królowej Jadwigi i Maratońskiej w Poznaniu. Wnioskodawcą jest NP. 16 Sp. z o.o., ul. Siedmiogrodzka 9, 01-204 Warszawa reprezentowana przez Pana Krzysztofa Pysznego.

Od wydanej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu za pośrednictwem organu wydającego decyzję w terminie 14 dni od daty doręczenia. Doręczenie niniejszej decyzji uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

Z treścią decyzji oraz dokumentacją sprawy mogą Państwo zapoznać się w siedzibie Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania przy ul. Gronowej 22a w Poznaniu, w godzinach urzędowania, po wcześniejszym kontakcie telefonicznym z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 49 39), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 49 39 w godzinach 8:00 - 10:00, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: martyna_dudek@um.poznan.pl w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112)

KSr-V.6220.1.67.2024

od 2025-01-16 do 2025-01-30

KSr-V.6220.1.126.2023

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie wiaduktu drogowego w ciągu ul. Sucholeskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w ramach zadania "Budowa węzła przesiadkowego przy przystanku pasażerskim Poznań Suchy Las wraz z likwidacją kolizyjnego przejazdu drogowego przez linie kolejowe w ciągu ul. Sucholeskiej w ramach projektu o nazwie "Integracja węzłów na północy obwodnicy towarowej m. Poznania z miejskim transportem zbiorowym - dokumentacja".

Wnioskodawca: Prezydent Miasta Poznania, Zarząd Powiatu w Poznaniu oraz Wójt Gminy Suchy Las, w imieniu którego działa Lokalna Agencja Rozwoju Gospodarczego Gminy Suchy Las Sp. z o.o., reprezentowana przez pełnomocnika: Pana Marcina Koszerę

Prezydent Miasta Poznania

zawiadamia Strony postępowania administracyjnego:

Zawiadamiamy strony postępowania o następujących kwestiach [1][2][3]:

  • o możliwości zapoznania się i wypowiedzenia co do zebranych dowodów i materiałów  przed wydaniem decyzji; mają Państwo 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia na ww. czynności;
  • o wydaniu przez Dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Wód Polskich w Poznaniu postanowienia (znak: P.RZŚ.4900.62.2024.HG z 18.10.2024 r.); tamtejszy Organ uzgodnił realizację przedmiotowego przedsięwzięcia w wariancie proponowanym przez wnioskodawcę i określił warunki realizacji przedsięwzięcia;
  • o wydaniu przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego opinii sanitarnej (znak: NS.9011.5.146.2023.AC z 23.10.2023 r.); tamtejszy Organ zaopiniował pozytywnie warunki realizacji przedsięwzięcia w zakresie wymagań higienicznych i zdrowotnych z uwagą;
  • o wydaniu przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu postanowienia (znak: WOO-II.4221.3.2024.ZP.6 z 05.12.2024 r.); tamtejszy Organ uzgodnił realizację przedmiotowego przedsięwzięcia w wariancie proponowanym przez wnioskodawcę i określił  warunki realizacji przedsięwzięcia.
  • o warunkach realizacji planowanego przedsięwzięcia sformułowanych przez Organ prowadzący postępowanie:

a)    do nasadzeń wykorzystać gatunki drzew i krzewów, które zaadaptują i dostosują się do specyficznych warunków panujących na terenie powstałej inwestycji (ciągła wystawa na światło, wiatr, emisje spalin), wykorzystać formy
o możliwie naturalnym pokroju i zaprojektować w takich odległościach od siebie aby umożliwić drzewom swobodny rozwój i wykształcenie systemu korzeniowego i korony,

b)    prace na terenie inwestycji prowadzić zgodnie z załącznikiem nr 3 "Standard ochrony drzew w procesie inwestycyjnym" do  Zarządzenia nr 399/2022/P Prezydenta Miasta Poznania z dnia 17.05.2022 r. w sprawie ochrony drzew i rozwoju terenów zieleni Poznania poprzez przyjęcie standardów ochrony drzew,

c)     prace związane z usuwaniem i przesadzaniem  drzew prowadzić pod nadzorem przyrodniczym,

d)    w przypadku drzew oznaczonych jako cenne  przyrodniczo oraz drzew z gatunków rodzimych w stanie fitosanitarnym dobrym bądź bardzo dobrym w pierwszej kolejności przeanalizowanie możliwości przesadzenia ich na teren planowanej inwestycji w miejsca niekolidujące z projektowaną infrastrukturą lub możliwie blisko planowanej inwestycji;

e)    W przypadku stwierdzenia historycznych zanieczyszczeń powierzchni ziemi na omawianym terenie, władający zobowiązany jest niezwłocznie zgłosić ten fakt regionalnemu dyrektorowi ochrony środowiska, zgodnie z art...

Pełna treść obwieszczenia w załączniku!!

od 2025-01-15 do 2025-01-29

KSr-V.6220.1.102.2024

OBWIESZCZENIE

Zawiadamiamy strony postępowania o wszczęciu postępowania [1][2][3] w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. "Przebudowa istniejącej sieci cieplnej napowietrznej 2 x Dn500 na sieć podziemną preizolowaną w obrębie ul. Szczepanowskiego w Poznaniu". Wnioskodawcą jest podmiot: Galeria Nova - Archicom Projekt - 127 Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowo-akcyjna, ul. Powstańców Śląskich 9, 53-332 Wrocław, reprezentowany przez Pana Piotra Mazurkiewicza.

Informujemy, że z wnioskiem mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 40 81), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z wnioskiem osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel.61 878 40 81, w godzinach 8:00 - 10:00, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: natalia_peziak@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentu.

W niniejszej sprawie zastosowanie mają przepisy szczególne [4], które wskazują m.in. tryb i zasady ustalania danych adresowych stron postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz skutecznego doręczenia korespondencji w sprawie przez Organ, w tym prawa i obowiązki stron postępowania w szczególności w zakresie zmiany właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać planowane przedsięwzięcie.

[1] Na podstawie art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[3] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112)

[4] Na podstawie art. 74 ust. 3b-3h ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112).

KSr-V.6220.1.102.2024

od 2025-01-15 do 2025-01-29

KSr-V.6220.1.129.2023

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: Budowa budynku lakierni, myjni i śrutowni wraz z drogami manewrowymi, torami bocznicowymi i infrastrukturą w ramach rozbudowy istniejącego zakładu montażu oraz naprawy autobusów i pojazdów szynowych przewidzianego do realizacji na działkach nr 1/4, 1/5 ark. 7 oraz 15, 5/9 ark. 8 obręb Kobylepole.

Wnioskodawca:  Modertrans Poznań Sp. z o.o., ul. Stalowa 5, 61-065 Poznań

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], że w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wezwaliśmy Wnioskodawcę do wyjaśnień i uzupełnienia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko [3] [4] w zakresie uwag Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska wskazanych w piśmie tamtejszego organu z dnia 8.01.2025 r.

Informujemy, że z wnioskiem mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel.+48 61 878 4939), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z wnioskiem osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. +48 61 878 4939, w godzinach 8:00 - 10:00, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: paulina_bruch@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentu.

W niniejszej sprawie zastosowanie mają przepisy szczególne [5], które wskazują m.in. tryb i zasady ustalania danych adresowych stron postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz skutecznego doręczenia korespondencji w sprawie przez Organ, w tym prawa i obowiązki stron postępowania w szczególności w zakresie zmiany właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać planowane przedsięwzięcie.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112)

[3] Na podstawie art. 66 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112)

[4] Na podstawie art. 50 § 1 w nawiązaniu do  art. 77 i art. 7 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[5] Na podstawie art. 74 ust. 3b-3h ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112)

KSr-V.6220.1.129.2023

od 2025-01-15 do 2025-01-29

KSr-V.6220.1.58.2024

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. "Zespół budynków mieszkalnych wielorodzinnych z garażem podziemnym i usługami położonymi w Poznaniu przy ul. 28 Czerwca 1956 r. nr 384, dz. nr ewid.: 4/6, 4/10, 3/7, 13/1, 8, 7/1, 7/2, arkusz 20, obręb 60"

Wnioskodawca: AMP Real Estate Development Sp. z o.o, ul. Grzybowska 80/82, 00-844 Warszawa, reprezentowany przez Pana Adama Brzezińskiego

Zawiadamiamy strony postępowania o następujących kwestiach [1][2]:

  • o wezwaniu Inwestora w dniu 13.01.2025 r. do złożenia wyjaśnień w zakresie uwag Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, wyrażonych w piśmie z dnia 02.01.2025 r. (data wpływu: 03.01.2025 r.), znak: NS.9022.1362.2024.IK.

Informujemy, że z dokumentami mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel.618784073), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 618784073), w godzinach 8:00 - 10:00, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: paulina_gadacz@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112)

[2] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

KSr-V.6220.1.58.2024

od 2025-01-14 do 2025-01-28

KSr-V.6220.1.178.2023

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: postępowania administracyjnego ws. wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie budynku  mieszkalnego wielorodzinnego z funkcją usługową, garażem podziemnym wraz z infrastrukturą techniczną przy ul. Włościańskiej w Poznaniu o nr  15, 16/17 i 16/21, obręb Winiary, ark. 02, miasto Poznań. Wnioskodawcą jest ROBYG Piątkowo Sp. z o.o., Al. Rzeczypospolitej 1, 02-972 Warszawa [1][2]

zawiadamia Strony

  • o wydaniu postanowienia z dnia 13.01.2025 r. o podjęciupostępowania administracyjnego [3] [4] w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie budynku mieszkalnego wielorodzinnego z funkcją usługową, garażem podziemnym wraz z infrastrukturą techniczną przy ul. Włościańskiej w Poznaniu o nr  15, 16/17 i 16/21, obręb Winiary, ark. 02, miasto Poznań. Wnioskodawcą jest ROBYG Piątkowo Sp. z o.o., Al. Rzeczypospolitej 1, 02-972 Warszawa.

W związku z powyższym informuje się o możliwości zapoznania się osobiście lub przez pełnomocnika z aktami sprawy dla ww. inwestycji w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania. Celem usprawnienia dokonania czynności administracyjnych i ustalenia dogodnego terminu wizyty zachęcamy do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (061)-878-49-39) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: paulina_bruch@um.poznan.pl. Zainteresowane Strony mogą składać uwagi i wnioski w powyższej sprawie osobiście, przez pełnomocnika lub na piśmie na adres tutejszego Wydziału. Uwagi i wnioski można również składać za pośrednictwem platformy e-PUAP.

Doręczenie powyższego zawiadomienia [5] uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie.

[1] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112)

[2] Na podstawie art. 49 i 10 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572 tj.).

[3] Na podstawie art. 63 ust. 5 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112).

[4] Na podstawie z art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572 tj.)

[5] Na podstawie art. 49 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572 tj.).

KSr-V.6220.1.178.2023

od 2025-01-14 do 2025-01-28

KSr-V.6220.1.39.2024

OBWIESZCZENIE

Zawiadamiamy [1][2], że w dniu 13 stycznia 2025 r. wydaliśmy postanowienie znak: KSr-V.6220.1.39.2024 o zawieszeniu postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. "Budowa zespołu magazynów energii wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną na działkach o nr ewid. 21, 22 (ark. 41) w obrębie Starołęka w mieście Poznań". Wnioskodawcą jest PVE Storage Sp. z o.o., ul. Barycka 36F, 86-005 Białe Błota.

Z treścią postanowienia oraz dokumentacją sprawy mogą Państwo zapoznać się w siedzibie Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania przy ul. Gronowa 22a w Poznaniu, w godzinach urzędowania. W celu umówienia spotkania prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 8784081), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112)

KSr-V.6220.1.39.2024

od 2025-01-14 do 2025-01-28

KSr-V.6220.1.78.2023 (dawniej: KOS-V.6220.1.121.2022)

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie dwóch budynków zamieszkania zbiorowego o funkcji pensjonatu wraz z instalacjami wewnętrznymi, infrastrukturą i zagospodarowaniem terenu przy ulicy Dmowskiego w Poznaniu, na działkach ewid. nr 54/1, 54/2, ark. 35, 68/1, 80/5, 80/13, 160 ark. 34, obręb Łazarz.

Wnioskodawca: Hotel Kraków Zabłocie Sp. z o. o., ul. Litewska 1, 00-581 Warszawa, reprezentowany przez Pana Krzysztofa Pysznego

Zawiadamiamy strony postępowania o następujących kwestiach [1][2]:

  • o wezwaniu Inwestora w dniu 10.01.2025 r. do złożenia wyjaśnień w zakresie uwag Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, wyrażonych w piśmie z dnia 02.01.2025 r. (data wpływu: 03.01.2025 r.), znak: WOO-I.4221.298.2024.BR.

Informujemy, że z dokumentami mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel.618784073), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 618784073), w godzinach 8:00 - 10:00, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: paulina_gadacz@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112)

[2] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

KSr-V.6220.1.78.2023 (dawniej: KOS-V.6220.1.121.2022)

od 2025-01-13 do 2025-01-27

KSr-V.6220.1.87.2024

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na rozbudowie zespołu budynków mieszkalnych wielorodzinnych z garażami podziemnymi i towarzyszącą infrastrukturą techniczną o trzy budynki mieszkalne wielorodzinne z garażami podziemnymi, murami oporowymi, wewnętrznymi układem komunikacyjnym i towarzyszącą infrastrukturą techniczną, przy ul. T. Mateckiego w Poznaniu, planowane do realizacji na działkach o nr ewidencyjnych 2/6, 2/7, 2/9, 2/10, 2/14, 2/15, 2/16, 3/2, 3/3, 3/5, 3/6, 3/7, 3/8, 3/9, 3/10 ark. 23, obręb Piątkowo

Wnioskodawca: BPS Rynku Nieruchomości Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Aktywów Niepublicznych, ul. Grzybowska 81, 00-844 Warszawa, reprezentowany przez Pawła Witkiewicza

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], że w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach pismem z dnia 9.01.2025 r. przekazano [3] uzupełnienia karty informacyjnej przedsięwzięcia do organów: Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu, Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Poznaniu (Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie z prośbą o wydanie ponownych opinii, co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby, co do zakresu raportu o oddziaływaniu na środowisko wnioskowanego przedsięwzięcia.

Informujemy, że z wnioskiem mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania, po wcześniejszym kontakcie telefonicznym z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4939), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z wnioskiem osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. +48 61 878 4939, w godzinach 8:00 - 10:00, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: paulina_bruch@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentu.

W niniejszej sprawie zastosowanie mają przepisy szczególne [4], które wskazują m.in. tryb i zasady ustalania danych adresowych stron postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz skutecznego doręczenia korespondencji w sprawie przez Organ, w tym prawa i obowiązki stron postępowania w szczególności w zakresie zmiany właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać planowane przedsięwzięcie.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112)

[3] Na podstawie art. 64 ust. 1 pkt 1),  2) i 4) zgodnie z  art. 64 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112)

[4] Na podstawie art. 74 ust. 3b-3h ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112).

KSr-V.6220.1.87.2024

od 2025-01-10 do 2025-01-24