Komunikaty Urzędu Miasta Poznania

Obwieszczenia Prezydenta Miasta o wydaniu decyzji dotyczących przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko


Znajdź komunikaty

Dział komunikatów

Obwieszczenia Prezydenta Miasta o wydaniu decyzji dotyczących przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko

Komunikat Termin ważności

KSr-V.6220.1.22.2025

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia  pn. "Przebudowa i rozbudowa hali magazynowej z zapleczem socjalno-biurowym oraz przebudowa infrastruktury technicznej zlokalizowanej przy ul. Sycowskiej 40 w Poznaniu"

Wnioskodawca: PGD POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Sycowska 40, 60-003 Poznań, reprezentowany przez Pana Pawła Spychałę,

Zawiadamiamy strony postępowania o następujących kwestiach [1][2][3]:

  • o możliwości zapoznania się i wypowiedzenia co do zebranych dowodów i materiałów  przed wydaniem decyzji; mają Państwo 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia na ww. czynności;
  • o wydaniu przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu postanowienia znak: WOO-IV.4220.586.2025.KL.2 z dnia 29.10.2025 r.; tamtejszy Organ wyraził opinię, że dla planowanego przedsięwzięcia nie ma potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i wskazał na konieczność uwzględnienia w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach następujących warunków i wymagań:
  1. Wycinkę drzew i krzewów przeprowadzić od 1 września do końca lutego.
  2. Przeprowadzić nasadzenia minimalizujące straty przyrodnicze w stosunku 1:1 za każde wycięte drzewo o obwodzie od powyżej 20 do 100 cm włącznie i w stosunku 1:2 za każde wycięte drzewo o obwodzie powyżej 100 cm oraz nasadzenia krzewów na powierzchni nie mniejszej niż łączna powierzchnia usuwanych krzewów i powierzchnia rzutu koron drzew przeznaczonych do wycinki; do nasadzeń nie wykorzystywać roślin gatunków obcych.
  3. Do nasadzeń zastosować prawidłowo wyprodukowany materiał szkółkarski drzew: właściwie uformowanych, o wyprowadzonej koronie i prostym pniu oraz proporcjonalnej bryle korzeniowej. Nasadzenia pielęgnować i regularne podlewać przez okres min. 3 lat.
  4. Prowadzić monitoring udatności i trwałości nasadzeń drzew i krzewów, w okresie 3 lat od ich posadzenia - w 1, 2 i 3 roku. W przypadku stwierdzonego braku zachowania żywotności drzew lub krzewów nasadzenia należy uzupełnić w stosunku 1:1 w następnym roku kalendarzowym i pielęgnować i regularnie podlewać przez kolejne 3 lata.
  5. Na etapie prowadzenia prac ziemnych codziennie przed rozpoczęciem prac kontrolować wykopy, a uwięzione w nich zwierzęta niezwłocznie przenosić w bezpieczne miejsce. Taką samą kontrolę przeprowadzić bezpośrednio przed zasypaniem wykopów.
  6. Niezanieczyszczone gleby i inne materiały występujące w stanie naturalnym, powstające w trakcie realizacji przedsięwzięcia wykorzystać w pierwszej kolejności ponownie na terenie przedsięwzięcia.
  7. Nie prowadzić napraw i konserwacji sprzętu budowlanego na terenie przedsięwzięcia.
  8. Wycieki substancji mogących zanieczyścić środowisko gruntowo-wodne usuwać niezwłocznie z wykorzystaniem sorbentów.
  9. Prace budowlane związane z realizacją przedsięwzięcia prowadzić wyłącznie w porze dnia, rozumianej jako przedział czasu w godz. 6.00-22.00.
  10. Zaopatrzenie w wodę zapewnić z sieci wodociągowej.
  11. Ścieki bytowe do czasu realizacji sieci kanalizacyjnej odprowadzać do szczelnego zbiornika bezodpływowego i zapewnić ich systematyczny wywóz do oczyszczalni ścieków. Podłączenie do sieci kanalizacyjnej wykonać niezwłocznie jak to będzie technicznie możliwe.
  12. Wody opadowe i roztopowe z terenu przyległego do budynków, z parkingów oraz dróg przed odprowadzeniem do wewnątrzzakładowej kanalizacji deszczowej podczyszczać i separatorze substancji ropopochodnych.

Pełna treść obwieszczenia w załączniku!!

od 2025-11-07 do 2025-11-21

KSr-V.6220.1.19.2025

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na: Budowa farmy fotowoltaicznej wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą, z możliwością budowy magazynu energii zlokalizowanej w obrębie Krzesiny, gmina Poznań. Przedsięwzięcie planuje się zrealizować na działkach o nr ewidencyjnych 2/7, 3/2, 4, arkusz 32, obręb 10 Krzesiny.

Wnioskodawca: LP SPV 9 Sp. z o.o., ul. Spacerowa 1, 97-200 Tomaszów Mazowiecki reprezentowany przez Pana Gerarda Belę.

Zawiadamiamy strony postepowania [1][2][3] że pismem z dnia 05.11.2025 r. w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekazaliśmy uzyskane od Wnioskodawcy uzupełnienia materiałów do Wielkopolskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego, Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu oraz Dyrektora Zarządu Zlewni Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w Poznaniu z prośbą o ponowne wydanie opinii co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko [4].

W związku z powyższym informuje się o możliwości zapoznania się osobiście lub przez pełnomocnika z aktami sprawy dla ww. inwestycji w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimat i Środowiska przy ul. Gronowej 22a, po wcześniejszym kontakcie telefonicznym z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 49 39), lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: martyna_dudek@um.poznan.pl w celu ustalenia dogodnego terminu wizyty. Zainteresowane Strony mogą składać uwagi i wnioski w powyższej sprawie osobiście, przez pełnomocnika lub na piśmie na adres tutejszego Wydziału lub w Biurze Podawczym w Sali Obsługi Klienta ul. Gronowa 20, wejście B, Piętro I, Punkt G. Uwagi i wnioski można również składać za pośrednictwem platformy e-PUAP [5].

Zawiadomienie (doręczenie) uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie (wywieszenie obwieszczenia na tablicy ogłoszeń organu oraz jego udostępnienie w Biuletynie Informacji Publicznej) [6].

[1] Na podstawie art. 50 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[3] Na podstawie art. 7 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[4] Na podstawie  art. 64 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[5] Na podstawie art. 10 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[6] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

KSr-V.6220.1.19.2025

od 2025-11-07 do 2025-11-21

KSr-V.6220.1.66.2024

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie i rozbudowie układu modułowych stacji schładzania oraz układu sprężonego powietrza o nową sprężarkę wewnątrz hali nr 2, na terenie zakładu nr 3   Odlewnia Volkswagen Poznań Sp. z o.o. przy ul. 28 czerwca 1956 nr 240, na działce ewid. 20/12, ark. 18, obręb 61 Wilda.

Wnioskodawca: Volkswagen Poznań Sp. z o.o., ul. Warszawska 349, 61-060 Poznań reprezentowany przez pełnomocnika Panią Danutę Dutkiewicz

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], że w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekazaliśmy uzyskane uzupełnienie materiałów do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu.

Informujemy, że z dokumentami mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 618784073), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 618784073), w godzinach 8:30 - 10:30, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: violetta_werner@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

KSr-V.6220.1.66.2024

od 2025-11-06 do 2025-11-20

KSr-V.6220.1.11.2025

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na  przebudowie, rozbudowie, odbudowie, remoncie, zmianie sposobu użytkowania i częściowej rozbiórce obiektów zabytkowych w zespole Rzeźni Miejskiej oraz budowie nowych obiektów o funkcji mieszkalnej, biurowej i usługowej, garaży podziemnych i wbudowanych wraz z infrastrukturą towarzyszącą, na działkach o numerach ewidencyjnych: 2/1, 3/5, 4/2 arkusz 04 oraz 42/1 arkusz 07, obręb 51 Poznań, przy ul. Garbary 101/111.

Wnioskodawca: Vastint Poland Sp. z o.o., ul. Żwirki i Wigury 18A, 02-092 Warszawa, reprezentowany przez Pana Rafała Przybyła.

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], że w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach w dniu 04.11.2025 r. przekazaliśmy uzyskane od Wnioskodawcy uzupełnienia materiałów z dnia 31.10.2025 r. do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu.

Informujemy, że z dokumentami mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61-878-4073), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 618784073), w godzinach 7:30 - 9:00, 14:00 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: paulina_gadacz@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572 ze zm.)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

KSr-V.6220.1.11.2025

od 2025-11-06 do 2025-11-20

KSr-V.6220.1.23.2024

OBWIESZCZENIE

Zawiadamiamy [1][2], że w dniu 5.11.2025 r. wydaliśmy decyzję umarzającą postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na rozbudowie budynku (I) o zespół dwóch budynków (II i III) mieszkalnych wielorodzinnych z funkcją usługową i garażem podziemnym, przy ul. 28 Czerwca 1956 r. w Poznaniu, na działkach o numerach ewidencyjnych 9/17, ark. 23, 18/20, 18/19 i 18/17 (część), ark. 20, obręb Wilda.

Wnioskodawcą jest podmiot: ECO 22 Sp. z o.o., ul. Bukowińska 24A, 02-703 Warszawa, reprezentowany przez Pełnomocnika Pana Krzysztofa Pysznego.

POUCZENIE

Od wydanej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu za pośrednictwem organu wydającego decyzję w terminie 14 dni od daty doręczenia. Doręczenie niniejszej decyzji uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

Z treścią decyzji oraz dokumentacją sprawy mogą Państwo zapoznać się w siedzibie Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania przy ul. Gronowa 22a w Poznaniu, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4939), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4939, w godzinach 7::30 - 9:00, 14:00 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: paulina_bruch@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572 ze zm.)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

KSr-V.6220.1.23.2024

od 2025-11-05 do 2025-11-19

KSr-V.6220.1.11.2025

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na  przebudowie, rozbudowie, odbudowie, remoncie, zmianie sposobu użytkowania i częściowej rozbiórce obiektów zabytkowych w zespole Rzeźni Miejskiej oraz budowie nowych obiektów o funkcji mieszkalnej, biurowej i usługowej, garaży podziemnych i wbudowanych wraz z infrastrukturą towarzyszącą, na działkach o numerach ewidencyjnych: 2/1, 3/5, 4/2, arkusz 04 oraz 42/1 arkusz 07, obręb 51 Poznań, przy ul. Garbary 101/111.

Wnioskodawca: Vastint Poland Sp. z o.o., ul. Żwirki i Wigury 18A, 02-092 Warszawa, reprezentowany przez Pana Rafała Przybyła.

Zawiadamiamy strony postępowania [1], że w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach w dniu 03.11.2025 r. wezwaliśmy [2][3] Wnioskodawcę do złożenia wyjaśnień w zakresie zagadnień związanych z ochroną zieleni.

Informujemy, że z dokumentami mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel.61-878-4073), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 618784073), w godzinach 7:30 -9:00, 14:00- 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: paulina_gadacz@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572 ze zm.)

[2] Na podstawie art. 66 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[3] Na podstawie art. 50 § 1 w nawiązaniu do art. 77 i art. 7 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572 ze zm.).

KSr-V.6220.1.11.2025

od 2025-11-05 do 2025-11-19

KSr-V.6220.1.48.2025

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną przy ul. Unii Lubelskiej 2 w Poznaniu, planowane do realizacji na działce o nr ewid. 13/2, ark. 15 obręb 06 Żegrze.

Wnioskodawcą jest podmiot: Agrobex Antoninek Sp. z o.o., ul. J. Kochanowskiego 7, 60-845 Poznań reprezentowany przez Pełnomocnika Pana Krzysztofa Pysznego

Zawiadamiamy strony postępowania o następujących kwestiach [1][2][3]:

  • o wydaniu postanowienia z dnia 3.11.2025 r. stwierdzającego nałożenie obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia polegającego na budowie budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną przy ul. Unii Lubelskiej 2 w Poznaniu, planowane do realizacji na działce o nr ewid. 13/2, ark. 15 obręb 06 Żegrze.
  • o stwierdzeniu konieczności sporządzenia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko zgodnie z wymogami wskazanymi w art. 66 ustawy ooś,
  • o określeniu zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko obejmujący analizę całości elementów wskazanych w art 66 ustawy ooś oraz zagadnień wskazanych przez Wydział Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania. 

POUCZENIE

Od wydanego postanowienia służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu za pośrednictwem organu wydającego decyzję w terminie 7 dni od daty doręczenia. Doręczenie niniejszej decyzji uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

Informujemy, że z dokumentami mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4939), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4939, w godzinach 7:30 - 9:00, 14:00 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: paulina_bruch@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

[1] Na podstawie art. 10 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572 ze zm.)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[3] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572 ze zm.)

KSr-V.6220.1.48.2025

od 2025-11-04 do 2025-11-18

KSr-V.6220.1.41.2025

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: "Zespół zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej z usługami nieuciążliwymi jako funkcją uzupełniającą i dwukondygnacyjną podziemną halą garażową, zlokalizowany na nieruchomości składającej się z działek o nr ew. 33/2, 67/2, 68, 69, 71/3, 71/9 (ark. 28, obręb Golęcin) przy ul. Piątkowskiej w Poznaniu".

Wnioskodawca: Wrzoska Spółka z o. o. z siedzibą w Poznaniu (61-144), ul. Bolesława Krzywoustego 68, reprezentowany przez Pana Adama Brzezińskiego, przedstawiciela P. T. H. ATEST Sp. z o. o. z siedzibą w Poznaniu (61-671), ul. Orna 20A.

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], o wydanym postanowieniu z dnia 31.10.2025 r. zawieszające postępowanie [3][4] ws. wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla ww. przedsięwzięcia.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. 2024 r., poz. 572 ze zm.)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[3] Na podstawie art. 123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 572 ze zm.)

[4] Na podstawie art. 63 ust. 5 i 6 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

KSr-V.6220.1.41.2025

od 2025-11-03 do 2025-11-17

KSr-V.6220.1.178.2023

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na rozbudowie zespołu budynków mieszkalnych wielorodzinnych o budynek mieszkalny wielorodzinny z funkcją usługową, garażem podziemnym wraz z infrastrukturą techniczną przy ul. Obornickiej, Włościańskiej i Wojciechowskiego w Poznaniu, planowane do realizacji na działkach nr ewid.: 16/30 (cz.), 16/31 (cz.), 15/2 (cz.) i 16/17 ark. 02, obręb 0052 Winiary.

Wnioskodawca:  Wnioskodawcą jest podmiot: ROBYG Piątkowo Sp. z o.o., Al. Rzeczypospolitej 1, 02-972 Warszawa reprezentowany przez Pana Krzysztofa Pysznego.

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], że w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekazaliśmy do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu pismem z dnia 31.10.2025 r. uzyskane od Wnioskodawcy uzupełnienie raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.

Informujemy, że z dokumentami mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4939), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4939, w godzinach 7:30 - 9:00, 14:00 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: paulina_bruch@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572 ze zm.)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

KSr-V.6220.1.178.2023

od 2025-10-31 do 2025-11-14

KSr-V.6220.1.154.2023 - treść decyzji

PODANIE DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI

INFORMACJI O WYDANEJ DECYZJI

Informujemy [1] o tym, że:

  • w dniu 30.10.2025 r. na wniosek Lisner Poznań Sp. z o.o. Sp. K. z siedzibą w Poznaniu (60-479), ul. Strzeszyńska 38/42, reprezentowanego przez Panią Agatę Zielińską, wydaliśmy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, znak: KSr‑V.6220.1.154.2023 dla przedsięwzięcia pn.: "Budowa dwóch urządzeń wodnych umożliwiających pobór wód podziemnych, na terenie zakładu produkcyjnego LISNER Poznań przy ul. Strzeszyńskiej w Poznaniu na dz. nr 73 i 63 obręb 0028 Podolany".
  • treść ww. decyzji udostępniliśmy w Biuletynie Informacji Publicznej na okres 14 dni, tj. od 31.10.2025 r. do 14.11.2025 r.

Z treścią decyzji oraz dokumentacją sprawy mogą Państwo zapoznać się w siedzibie Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania przy ul. Gronowa 22a w Poznaniu, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 40 81), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 40 81, w godzinach 7:30 - 9:00, 14:00 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: olga_zapasnik@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 85 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.).

Treść decyzji do wglądu w załączniku!!

od 2025-10-31 do 2025-11-14

KSr-V.6220.1.154.2023

PODANIE DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI

INFORMACJI O WYDANEJ DECYZJI

Informujemy [1] o tym, że:

  • w dniu 30.10.2025 r. na wniosek Lisner Poznań Sp. z o.o. Sp. K. z siedzibą w Poznaniu (60-479), ul. Strzeszyńska 38/42, reprezentowanego przez Panią Agatę Zielińską, wydaliśmy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, znak: KSr‑V.6220.1.154.2023 dla przedsięwzięcia pn.: "Budowa dwóch urządzeń wodnych umożliwiających pobór wód podziemnych, na terenie zakładu produkcyjnego LISNER Poznań przy ul. Strzeszyńskiej w Poznaniu na dz. nr 73 i 63 obręb 0028 Podolany".
  • treść ww. decyzji udostępniliśmy w Biuletynie Informacji Publicznej na okres 14 dni, tj. od 31.10.2025 r. do 14.11.2025 r.

Z treścią decyzji oraz dokumentacją sprawy mogą Państwo zapoznać się w siedzibie Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania przy ul. Gronowa 22a w Poznaniu, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 40 81), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 40 81, w godzinach 7:30 - 9:00, 14:00 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: olga_zapasnik@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 85 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.).

Treść decyzji do wglądu w kolejnym komunikacie (wywieszona w terminie 31.10.2025 - 14.11.2025)

od 2025-10-31 do 2025-12-01

KSr-V.6220.1.154.2023

OBWIESZCZENIE

Zawiadamiamy [1][2], że w dniu 30.10.2025r. wydaliśmy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: "Budowa dwóch urządzeń wodnych umożliwiających pobór wód podziemnych, na terenie zakładu produkcyjnego LISNER Poznań przy ul. Strzeszyńskiej w Poznaniu na dz. nr 73 i 63 obręb 0028 Podolany".

Wnioskodawca: Lisner Poznań Sp. z o.o. Sp. K. z siedzibą w Poznaniu (60-479), ul. Strzeszyńska 38/42, reprezentowany przez Panią Agatę Zielińską.

POUCZENIE

Od wydanej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu za pośrednictwem organu wydającego decyzję w terminie 14 dni od daty doręczenia. Doręczenie niniejszej decyzji uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

Z treścią decyzji oraz dokumentacją sprawy mogą Państwo zapoznać się w siedzibie Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania przy ul. Gronowa 22a w Poznaniu, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 40 81), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 40 81, w godzinach 7:30 - 9:00, 14:00 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: olga_zapasnik@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572 ze zm.)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

KSr-V.6220.1.154.2023

od 2025-10-31 do 2025-11-14

KSr-V.6220.1.101.2024 - treść decyzji

PODANIE DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI

INFORMACJI O WYDANEJ DECYZJI

Informujemy strony postępowania [1] o tym, że:

  • w dniu 29.10.2025 r. wydaliśmy decyzję o odmowie zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie zespołu budynków mieszkalnych wielorodzinnych z podziemnymi halami garażowymi wraz z infrastrukturą towarzyszącą na dz. nr 29/141, 37/5 ark. 11, obręb 50 Naramowice w Poznaniu. Wnioskodawcą jest Kubik Development Sp. z o.o., ul. Cybernetyki 10, 02-677 Warszawa

reprezentowany przez pełnomocnika: Pana Jacka Maślińskiego.

  • treść ww. decyzji udostępniliśmy w Biuletynie Informacji Publicznej na okres 14 dni, tj. od 30.10.2025 r. do 13.11.2025 r.

Z treścią decyzji oraz dokumentacją sprawy mogą Państwo zapoznać się w siedzibie Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania przy ul. Gronowa 22a w Poznaniu, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4073), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4073, w godzinach 07:30 - 09:00, 14:00 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: violetta_werner@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 85 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.).

Treść decyzji do wglądu w załączniku!!

od 2025-10-30 do 2025-11-13

KSr-V.6220.1.101.2024

PODANIE DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI

INFORMACJI O WYDANEJ DECYZJI

Informujemy strony postępowania [1] o tym, że:

  • w dniu 29.10.2025 r. wydaliśmy decyzję o odmowie zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie zespołu budynków mieszkalnych wielorodzinnych z podziemnymi halami garażowymi wraz z infrastrukturą towarzyszącą na dz. nr 29/141, 37/5 ark. 11, obręb 50 Naramowice w Poznaniu. Wnioskodawcą jest Kubik Development Sp. z o.o., ul. Cybernetyki 10, 02-677 Warszawa

reprezentowany przez pełnomocnika: Pana Jacka Maślińskiego.

  • treść ww. decyzji udostępniliśmy w Biuletynie Informacji Publicznej na okres 14 dni, tj. od 30.10.2025 r. do 13.11.2025 r.

Z treścią decyzji oraz dokumentacją sprawy mogą Państwo zapoznać się w siedzibie Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania przy ul. Gronowa 22a w Poznaniu, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4073), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4073, w godzinach 07:30 - 09:00, 14:00 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: violetta_werner@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 85 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.).

Treść decyzji do wglądu w kolejnym komunikacie (wywieszona w terminie 30.10.2025 - 13.11.2025)

od 2025-10-30 do 2025-11-28

KSr-V.6220.1.101.2024

OBWIESZCZENIE

Zawiadamiamy [1][2], że w dniu 29.10.2025 r. wydaliśmy decyzję o odmowie zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie zespołu budynków mieszkalnych wielorodzinnych z podziemnymi halami garażowymi wraz z infrastrukturą towarzyszącą na dz. nr 29/141, 37/5 ark. 11, obręb 50 Naramowice w Poznaniu.

Wnioskodawcą jest Kubik Development Sp. z o.o., ul. Cybernetyki 10, 02-677 Warszawa reprezentowany przez pełnomocnika: Pana Jacka Maślińskiego

POUCZENIE 

Od wydanej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu za pośrednictwem organu wydającego decyzję w terminie 14 dni od daty doręczenia. Doręczenie niniejszej decyzji uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

Z treścią decyzji oraz dokumentacją sprawy mogą Państwo zapoznać się w siedzibie Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania przy ul. Gronowa 22a w Poznaniu, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4073), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4073, w godzinach 07:30 - 09:00, 14:00 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: violetta_werner@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

KSr-V.6220.1.101.2024

od 2025-10-30 do 2025-11-13

KSr-V.6220.1.101.2024

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: "Zespół budynków mieszkalnych wielorodzinnych z podziemnymi halami garażowymi wraz z infrastrukturą towarzyszącą Poznań, działki nr 29/141, 37/5 ark. 11 obręb 50 Naramowice".

Wnioskodawca: KUBIK Development Sp. z o.o., ul. Cybernetyki 10, 02 - 677 Warszawa, reprezentowany przez Pana Jacka Maślińskiego.

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2] o wycofaniu wystąpienia do Organów opiniujących w sprawie uzyskania opinii co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. 2024 r., poz. 572 ze zm.)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

KSr-V.6220.1.101.2024

od 2025-10-30 do 2025-11-13

KSr-V.6220.1.38.2025 - treść decyzji

PODANIE DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI

INFORMACJI O WYDANEJ DECYZJI

Informujemy strony postępowania [1] o tym, że:

  • w dniu 28.10.2025 r. na wniosek MAGARD Sp. z o. o. z siedzibą w Poznaniu (61-333) przy ul. Lachowickiej 24, reprezentowany przez Pana Sebastiana Wójcika, wydaliśmy decyzję o odmowie zgody na realizację przedsięwzięcia, znak: KSr‑V.6220.1.38.2025 dla przedsięwzięcia polegającego na "przetwarzaniu odpadów ziemnych", planowanego do realizacji na działce o numerze ewidencyjnym: 6/2, arkusz 03, obręb Piotrowo.
  • treść ww. decyzji udostępniliśmy w Biuletynie Informacji Publicznej na okres 14 dni, tj. od 29.10.2025 r. do 12.11.2025 r.

Z treścią decyzji oraz dokumentacją sprawy mogą Państwo zapoznać się w siedzibie Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania przy ul. Gronowa 22a w Poznaniu, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 40 81), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 40 81, w godzinach 7:30 - 9:00, 14:00 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: olga_zapasnik@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 85 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.).

Treść decyzji do wglądu w załączniku!!

od 2025-10-29 do 2025-11-12

KSr-V.6220.1.38.2025

PODANIE DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI

INFORMACJI O WYDANEJ DECYZJI

Informujemy strony postępowania [1] o tym, że:

  • w dniu 28.10.2025 r. na wniosek MAGARD Sp. z o. o. z siedzibą w Poznaniu (61-333) przy ul. Lachowickiej 24, reprezentowany przez Pana Sebastiana Wójcika, wydaliśmy decyzję o odmowie zgody na realizację przedsięwzięcia, znak: KSr‑V.6220.1.38.2025 dla przedsięwzięcia polegającego na "przetwarzaniu odpadów ziemnych", planowanego do realizacji na działce o numerze ewidencyjnym: 6/2, arkusz 03, obręb Piotrowo.
  • treść ww. decyzji udostępniliśmy w Biuletynie Informacji Publicznej na okres 14 dni, tj. od 29.10.2025 r. do 12.11.2025 r.

Z treścią decyzji oraz dokumentacją sprawy mogą Państwo zapoznać się w siedzibie Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania przy ul. Gronowa 22a w Poznaniu, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 40 81), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 40 81, w godzinach 7:30 - 9:00, 14:00 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: olga_zapasnik@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 85 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.).

Treść decyzji do wglądu w kolejnym komunikacie (wywieszona w terminie 29.10.2025 - 12.11.2025)

od 2025-10-29 do 2025-11-27

KSr-V.6220.1.48.2025

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną przy ulicy Unii Lubelskiej 2 w Poznaniu, planowane do realizacji na działce ewid. nr 13/2, ark. 15, obr. Żegrze.

Wnioskodawcą jest podmiot: Agrobex Antoninek Sp. z o.o., ul. J. Kochanowskiego 7, 60-845 Poznań reprezentowany przez Pana dr Krzysztofa Pysznego

Zawiadamiamy strony postępowania o następujących kwestiach [1][2][3]:

  • o wydaniu przez Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Poznaniu opinii znak: PZ.ZZŚ.4901.329.2025.KN.1 z dnia 18.08.2024 r., w której to tamtejszy organ nie stwierdził potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko i wskazał na konieczność określenia w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach warunków:

1. Na etapie realizacji przedsięwzięcia:

a) zaplecze techniczne, miejsca postoju dla maszyn budowlanych i sprzętu transportowego oraz magazynowania materiałów budowlanych i odpadów należy zorganizować na terenie uszczelnionym, co zabezpieczy grunt i wody przed przedostaniem się do nich zanieczyszczeń (w tym substancji ropopochodnych);

b) na zapleczu budowy oraz w miejscach bezpośrednich prac budowlanych należy zapewnić dostępność odpowiedniej ilości i rodzaju sorbentów;

c) w przypadku przedostania się zanieczyszczeń do gruntu lub wód należy natychmiast podjąć działania zmierzające do usunięcia skutków i przyczyn wycieku;

d) odpady, powstające w trakcie prowadzenia prac budowlanych, należy gromadzić zgodnie z przepisami odrębnymi, mając na celu zabezpieczenie gruntu i wód przed zanieczyszczeniem odciekami;

2. Zachować możliwość infiltracji wód opadowych do gruntu przynajmniej na powierzchni 25% łącznej powierzchni działek inwestycyjnych (poprzez np. tereny zielone, niecka/niecki bioretencyjne, utwardzenia z możliwością wsiąkania, nawierzchnie wodoprzepuszczalne, płyty ażurowe itp.).

3. Zaopatrzenie budynków mieszkalnych w wodę należy zapewnić z sieci wodociągowej.

4. Ścieki bytowe z budynków należy odprowadzać do sieci kanalizacji sanitarnej.

  • o wydaniu przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu opinii sanitarnej znak: NS.9022.1521.2025 z dnia 05.08.2025 r. oraz opinią sanitarną, znak: NS.9022.1521.2025 z dnia 02.09.2025 r. w których to tamtejszy organ nie stwierdził potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.
  • o wydaniu przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu postanowienia znak: WOO-IV.4220.1204.2025.DG.3 z dnia 14.10.2025 r., w którym to tamtejszy organ  postanowił wyrazić opinię, że dla przedmiotowego przedsięwzięcia nie ma potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i wskazał na konieczność uwzględnienie następujących warunków i wymagań:

1. Wycinkę drzew i krzewów przeprowadzić od 1 września do końca lutego.

2. Przeprowadzić nasadzenia drzew, minimalizujące straty przyrodnicze związane z ich wycinką o obwodach mierzonych na wysokości 130 cm: w stosunku 1:1 za każde wycięte drzewo o obwodzie powyżej 20 cm do 100 cm, w stosunku, 1:2 za każde wycięte drzewo o obwodzie powyżej 100 cm oraz przeprowadzić nasadzenia krzewów na powierzchni nie mniejszej niż powierzchnia usuwanych krzewów i powierzchnia rzutu koron drzew o obwodzie do 20 cm włącznie; do nasadzeń nie wykorzystywać roślin gatunków obcych.

3. Do nasadzeń zastosować prawidłowo wyprodukowany materiał szkółkarski drzew: właściwie uformowanych, o wyprowadzonej koronie i prostym pniu oraz proporcjonalnej bryle korzeniowej. Nasadzenia pielęgnować i regularne podlewać przez okres...

Pełna treść obwieszczenia w załączniku!!

od 2025-10-28 do 2025-11-10

KSr-V.6220.1.111.2024

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na rozszerzeniu działalności w zakresie zbierania odpadów na działkach o nr ewid. 2/52, 2/53, 2/54, 2/55, 2/56 oraz na części działek o nr ewid. 3/14, 3/16 arkusz 8, obręb Starołęka w Poznaniu.

Wnioskodawca: Krzysztof Skoczylas SAN-EKO Zakład Usług Komunalnych, ul. Gołężycka 132, 61-357 Poznań.

Zawiadamiamy strony postepowania [1][2], że pismem z dnia 27.10.2025 r. w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach tut. Wydział przekazał informacje wskazane przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w piśmie z dnia 10.10.2025 r. znak: WOO-IV.4220.597.2025.MDK.5 do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu, Dyrektora Zarządu Zlewni Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w Poznaniu oraz Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu z prośbą o ponowne wydanie opinii co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby, co do zakresu raportu o oddziaływaniu na środowisko [3].

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572 ze zm.)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[3] Na podstawie art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

KSr-V.6220.1.111.2024

od 2025-10-28 do 2025-11-12