Komunikaty Urzędu Miasta Poznania

Komunikaty związane z wydawaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.


Znajdź komunikaty

Dział komunikatów

Komunikaty związane z wydawaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Komunikat Termin ważności

KSr-V.6220.1.207.2023

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: Rozbudowa zakładu produkcji gumy do żucia (lokalizacja inwestycji: ul. Obodrzycka 69, 61-249 Poznań, dz. ewid. nr 11/1, ark. 16, dz. ewid. nr 1/5, 1/7, 1/9, 1/10, 1/11, 3/3, 3/6, 5/1, 5/2, 5/3, 7/3, 14/1, 15/4, 15/5, 15/2, 15/3, ark. 17, dz. ewid. nr 8/1, 9/2, 15/4, ark. 19, obręb Żegrze.

Wnioskodawca: MARS POLSKA Sp. z o.o., Kożuszki - Parcel 42, 96-500 Sochaczew reprezentowany przez Pana Pana Tomasza Kubickiego, EKO-PROJEKT Sp. z o.o. S.k., ul. Marcelińska 90 lok.6A (6 piętro), bud. PGK 1, 60-324 Poznań

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], że w toku ww. postępowania, pismem z dnia 10.09.2025 r., wezwaliśmy pełnomocnika Wnioskodawcy do złożenia wyjaśnień w zakresie uwag sformułowanych przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu.

Informujemy, że z dokumentami mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika , w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. (61) 878-40-83), tak aby ustalić dogodny termin wizyty. W przypadku, gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. (61) 878-40-83, w godzinach 8:00 - 10:00, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: kamila_bogucka@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

KSr-V.6220.1.207.2023

od 2025-09-12 do 2025-09-26

KSr-V.6220.1.178.2023

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na rozbudowie zespołu budynków mieszkalnych wielorodzinnych o budynek mieszkalny wielorodzinny z funkcją usługową, garażem podziemnym wraz z infrastrukturą techniczną przy ul. Obornickiej, Włościańskiej i Wojciechowskiego w Poznaniu, planowane do realizacji na działkach o nr ewid. 15, 16/17 i 16/26, ark. 02, obręb Winiary.

Wnioskodawca: ROBYG Piątkowo Sp. z o.o., Al. Rzeczypospolitej 1, 02-972 Warszawa

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], że w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wezwaliśmy Wnioskodawcę do wyjaśnień i uzupełnienia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko [3] [4] w zakresie uwag Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu oraz Wydziału Klimatu i Środowiska.

Informujemy, że z wnioskiem mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel.+48 61 878 4939), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z wnioskiem osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. +48 61 878 4939, w godzinach 8:00 - 10:00, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: paulina_bruch@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentu. 

W niniejszej sprawie zastosowanie mają przepisy szczególne [5], które wskazują m.in. tryb i zasady ustalania danych adresowych stron postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz skutecznego doręczenia korespondencji w sprawie przez Organ, w tym prawa i obowiązki stron postępowania w szczególności w zakresie zmiany właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać planowane przedsięwzięcie.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[3] Na podstawie art. 66 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[4] Na podstawie art. 50 § 1 w nawiązaniu do  art. 77 i art. 7 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[5] Na podstawie art. 74 ust. 3b-3h ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.).

KSr-V.6220.1.178.2023

od 2025-09-12 do 2025-09-26

KSr-V.6220.1.31.2025

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na: "Budowie budynku mieszkalnego wielorodzinnego z garażami podziemnymi, zagospodarowaniem terenu i niezbędną infrastrukturą towarzyszącą".  Realizacja inwestycji planowana jest na działkach o nr ewidencyjnych 9/6, 22/3, 22/5, 22/6 oraz na części działek o nr ewidencyjnych nr 33 i 9/1, arkusz 10, obręb 52 Winiary.

Wnioskodawca: MURAPOL REAL ESTATE S.A., ul. Dworkowa 4, 43-300 Bielsko Biała reprezentowany przez Panią Monikę Jadach.

Zawiadamiamy strony postępowania o następujących kwestiach [1][2][3]:

  • o możliwości zapoznania się i wypowiedzenia co do zebranych dowodów i materiałów przed wydaniem decyzji; mają Państwo 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia na ww. czynności;
  • o wydaniu przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu postanowienia znak: WOO-IV.4220.839.2025.GL.3 z dnia 03.09.2025 r., w którym tamtejszy Organ wyraził opinię, że dla planowanego przedsięwzięcia nie ma potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i wskazał na konieczność uwzględnienia w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach warunków i wymagań określonych szczegółowo w treści opinii;
  • o wydaniu przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu opinii sanitarnej znak: NS.9022.1043.2025 z dnia 13.06.2025 r. (wpływ do tut. Wydziału 16.06.2025 r.), w której  tamtejszy Organ stwierdził brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania dla planowanego przedsięwzięcia i odstąpił od określenia zakresu raportu o oddziaływaniu na środowisko. Stanowisko Organu podtrzymano opinią NS.9022.1043.2025 z dnia 04.08.2025 r. (wpływ do tut. Wydziału 05.08.2025 r.);
  • o wydaniu przez Dyrektora Zarządu Zlewni w Poznaniu opinii znak: PZ.ZZŚ.4901.245.2025.MS.1 z dnia 09.06.2025 r., w której tamtejszy Organ nie stwierdził potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na planowane przedsięwzięcie na środowisko i wskazał na konieczność określenia w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach warunków i wymagań wskazanych szczegółowo w treści ww. opinii. Opinie podtrzymano pismem znak: PZ.ZZŚ.4901.245.2025.MS.2 z dnia 31.07.2025 r.;
  • o warunkach realizacji planowanego przedsięwzięcia sformułowanych przez Organ prowadzący postępowanie:

a) w projekcie zabezpieczyć miejsce do gromadzenia odpadów podczas remontów i serwisowania obiektów i urządzeń oraz utrzymania terenów wspólnych,

b) odpady inne niż niebezpieczne magazynować w zamkniętych, szczelnych i oznakowanych pojemnikach lub kontenerach, ustawionych w wyznaczonym i zadaszonym miejscu o odpowiednio zabezpieczonym podłożu, gromadzone odpady na bieżąco wywozić w celu odzysku lub unieszkodliwienia przez wyspecjalizowane podmioty posiadające aktywny wpis w systemie BDO zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,

c) odpady niebezpieczne gromadzić w zamkniętych, szczelnych i oznakowanych pojemnikach odpornych na działanie składników umieszczanych w nich odpadów, zlokalizowanych w wyznaczonym i ogrodzonym miejscu (tj. zabezpieczonym przed dostępem osób nieupoważnionych), zadaszonym o utwardzonym podłożu (np. z pomocą płyt betonowych) i/lub uszczelnionych (np. za pomocą geomembrany) bądź na terenach już odpowiednio zabezpieczonych,

d) wyznaczyć miejsce magazynowania odpadów w obrębie terenu objętego pozwoleniem na budowę, które umożliwi ustawienie pojemników na poszczególne rodzaje odpadów i zabezpieczy środowisko przed pyleniem i przenikaniem substancji niebezpiecznych,

e) plac budowy i jego zaplecze organizować w taki sposób by zabezpieczyć teren przed możliwością zanieczyszczenia substancjami ropopochodnymi i innymi...

Pełna treść obwieszczenia w załączniku!!

od 2025-09-12 do 2025-09-26

Komunikat z dnia 11 września 2025 r.

Komunikat z dnia 11 września 2025 r.

Na podstawie art. 152b. ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. 2025 poz. 647 t.j.), do Wydziału Klimatu i Środowiska wpłynęły następujące zgłoszenia instalacji wytwarzających pole elektromagnetyczne:

KSr-II.6222.2.386.2025 - zgłoszenie instalacji wytwarzającej pole elektromagnetyczne o zmianie danych dla stacji bazowej POZ0206, ul. Bukowska dz. nr 49/17, Poznań

KSr-II.6222.2.387.2025 - zgłoszenie instalacji wytwarzającej pole elektromagnetyczne o zmianie danych dla stacji bazowej POZ0072, ul. Strzeszyńska 37, Poznań

Organizacja pozarządowa w rozumieniu art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2024 r. poz. 1491 t.j.) prowadząca działalność w zakresie, o którym mowa w art. 4 ust. 1 pkt 6 lub 18 tej ustawy, lub osoba zamieszkała w gminie, na terenie której ma być lub jest eksploatowana instalacja, o której mowa w ust. 1, może wnieść do organu ochrony środowiska właściwego do przyjęcia zgłoszenia uwagi dotyczące okoliczności, o których mowa w art. 152 ust. 4a, wraz z ich szczegółowym uzasadnieniem uprawdopodabniającym zasadność ich wniesienia - art 152b. ust. 3 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. 2025 poz. 647 t.j.)

od 2025-09-11 do 2025-09-25

KSr-V.6220.1.37.2025

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: "Punkt zbierania i przetwarzania odpadów złomu metali żelaznych i nieżelaznych zlokalizowany na działkach ewidencyjnych nr 9/4, 10, 21, 22/3, AM-7, oraz 1 i 15, AM-5 obręb Główna, przy ul. Chemicznej 4 w Poznaniu".

Wnioskodawcą jest: CENTROZŁOM WROCŁAW S. A., reprezentowany przez: Panią Karolinę Szewczyk.

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], że w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekazaliśmy uzyskane od Wnioskodawcy uzupełnienia materiałów oraz informację dotyczące sposobu zagospodarowania i wykorzystywania terenów otaczających przedmiotowe przedsięwzięcie do Organów uzgadniających i opiniujących z prośbą o zajęcie stanowiska, w przypadku gdy stanowisko nie zostało jeszcze zajęte.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

KSr-V.6220.1.37.2025

od 2025-09-11 do 2025-09-25

KSr-V.6220.1.154.2023

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: "Budowa dwóch urządzeń wodnych umożliwiających pobór wód podziemnych, na terenie zakładu produkcyjnego LISNER Poznań przy ul. Strzeszyńskiej w Poznaniu na dz. nr 73 i 63 obręb 0028 Podolany".

Wnioskodawca: Lisner Poznań Sp. z o.o. Sp. K. z siedzibą w Poznaniu (60-479), ul. Strzeszyńska 38/42, reprezentowany przez Panią Agatę Zielińską. 

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2] o przekazaniu pismem z dnia 09.09.2025 r. kopii złożonego uzupełnienia odnoszącego się do pisma Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu znak: NS.9011.5.300.2023.DK do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu, Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu oraz Dyrektora Zarządu Zlewni Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w Poznaniu, z prośbą o dołączenie uzupełnienia do dotychczas przekazanych materiałów oraz o wzięcie ich pod uwagę podczas zajmowania stanowiska, w przypadku gdy stanowisko nie zostało jeszcze zajęte [3].

W związku z powyższym informuje się o możliwości zapoznania się osobiście lub przez pełnomocnika z aktami sprawy dla ww. inwestycji w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimat i Środowiska przy ul. Gronowej 22a, po wcześniejszym kontakcie telefonicznym z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 40 81), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z wnioskiem osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 40 81, w godzinach 8:00 - 10:00, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: olga_zapasnik@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentu.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[3] Na podstawie art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[4] Na podstawie art. 50 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[5] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

KSr-V.6220.1.154.2023


od 2025-09-10 do 2025-09-24

KSr-V.6220.1.175.2023

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na "Budowie zabudowy biurowo-usługowo-handlowej z wielopoziomowym garażem wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną na działkach nr 43/4, 40/4, ark. 23, obręb 51 położonych w Poznaniu przy ul. Franklina Roosevelta.

Wnioskodawca: Bolmen Development Sp. z o.o., al. Solidarności 173, 00-877 Warszawa, reprezentowany przez pełnomocnika Panią Zuzannę Kucharską

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], że w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekazaliśmy uzyskane uzupełnienie materiałów do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu.

Informujemy, że z dokumentami mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel.618784073), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 618784073), w godzinach 8:30 - 10:30, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: violetta_werner@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

KSr-V.6220.1.175.2023

od 2025-09-09 do 2025-09-23

KSr-V.6220.1.174.2023

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na "Budowie zabudowy biurowo-usługowo-handlowo-mieszkalnej z wielopoziomowym garażem wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną na działkach nr 36/9, 37/6, 38/7,  ark. 23, obręb 51 położonych w Poznaniu przy ul. Franklina Roosevelta.

Wnioskodawca: Bolmen Development Sp. z o.o., al. Solidarności 173, 00-877 Warszawa, reprezentowany przez pełnomocnika Panią Zuzannę Kucharską

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], że w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, w dniu 08.09.2025 r. przekazaliśmy uzyskane uzupełnienie materiałów do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu.

Informujemy, że z dokumentami mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel.618784073), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 618784073), w godzinach 8:30 - 10:30, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: violetta_werner@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

KSr-V.6220.1.174.2023

od 2025-09-09 do 2025-09-23

KSr-V.6220.1.49.2024

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na rozbudowie istniejącego zakładu o halę produkcyjno-magazynową z częścią socjalno-biurową oraz całą niezbędną infrastrukturą w Poznaniu przy ul. Żmigrodzkiej 37, obręb 36 Junikowo, na działkach o nr ewid. 45/7, 45/8, 45/9, 45/10, 45/11, 45/12, 45/13, 45/14, 45/15, 45/16, 45/17, 45/18, 46, 48/3, 48/4, 47/3, 47/8, 47/10, 47/9, 47/6, 47/5.

Wnioskodawca: Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe TEL-POŻ-SYSTEM "Iskra" Sp. z o.o., ul. Krańcowa 11, 61-022 Poznań reprezentowane przez prokurenta Pana inż. Macieja Piłata.

Zawiadamiamy strony postępowania o następujących kwestiach [1][2][3]:

  • o możliwości zapoznania się i wypowiedzenia co do zebranych dowodów i materiałów przed wydaniem decyzji; mają Państwo 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia na ww. czynności;
  • o wydaniu przez Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Poznaniu opinii (znak: PZ.ZZŚ.4901.440.2024.MS.1 z 24.10.2024 r.); w której tamtejszy Organ nie stwierdził potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na środowisko. Ponadto w toku niniejszego postępowania wobec przedstawienia przez Wnioskodawcę nowych materiałów, Dyrektor Zarządu Zlewni Wód Polskich w Poznaniu pismem z 31.07.2025 r. znak: PZ.ZZŚ.4901.440.2024.MS.3 podtrzymał swoje stanowisko wyrażone w piśmie z 24.10.2025 r.;
  • o wydaniu przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu opinii sanitarnej (znak: NS.9022.1401.2024 z 18.11.2024 r.); tamtejszy Organ stwierdził brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania dla planowanego przedsięwzięcia i odstąpił od określenia zakresu raportu o oddziaływaniu na środowisko. Ponadto w toku niniejszego postępowania wobec przedstawienia przez Wnioskodawcę nowych materiałów, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Poznaniu pismem z 30.07.2025 r. znak: NS.9022.1401.2024 zajął ponownie stanowisko, w którym również stwierdził brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i odstąpił od określenia zakresu raportu o oddziaływaniu na środowisku;
  • o wydaniu przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu postanowienia (znak: WOO-IV.4220.1282.2024.MDK.6 z 28.08.2025 r.); w którym tamtejszy Organ wyraził opinię, że dla planowanego przedsięwzięcia nie ma potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i wskazał na konieczność uwzględnienia w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach warunków i wymagań określonych szczegółowo w treści opinii;
  • o warunkach realizacji planowanego przedsięwzięcia sformułowanych przez Organ prowadzący postępowanie:

a) w obrębie zakładu wyznaczyć miejsca magazynowania odpadów przeznaczonych do zbierania i przetwarzania, które pozwoli na zmagazynowania łącznie co najmniej 3 Mg odpadów o kodach 16 03 04 16 05 05 oraz miejsca magazynowania odpadów/materiałów wytwarzanych w procesie przetwarzania,

b) gromadzić odpady w sposób selektywny, wyłącznie w wyznaczonych miejscach magazynowania odpadów na terenie zakładu,

c) w przypadku stwierdzenia historycznych zanieczyszczeń powierzchni ziemi na omawianym terenie władający zobowiązany jest niezwłocznie zgłosić ten fakt Regionalnemu Dyrektorowi Ochrony Środowiska, zgodnie z art. 101e ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska (Dz. z 2024 r. poz. 54 ze zm.),

d) stosować urządzenia i pojazdy sprawne technicznie.

Wyjaśniamy, że wszystkie warunki określone w stanowiskach ww. Organów zostaną zawarte w osnowie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i będą stanowiły integralną część ww. decyzji.

Informujemy, że...

Pełna treść obwieszczenia w załączniku!! 

od 2025-09-09 do 2025-09-23

KSr-V.6220.1.28.2025 - treść decyzji

PODANIE DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI

INFORMACJI O WYDANEJ DECYZJI

Informujemy strony postępowania [1] o tym, że:

  • w dniu 08.09.2025 r. wydaliśmy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: Zmiana sposobu użytkowania hali logistycznej na halę produkcyjno-logistyczną w związku z planowanym przeniesieniem montaży kokpitów samochodowych z hali nr 3 na terenie zakładu nr 4 w Jasinie do hali nr 3 na terenie zakładu nr 1 w Poznaniu. Wnioskodawcą jest podmiot: Volkswagen Poznań Sp. z o.o., ul. Warszawska 349, 6-060 Poznań, reprezentowany przez Pełnomocnika Panią Danutę Dutkiewicz
  • treść ww. decyzji udostępniliśmy w Biuletynie Informacji Publicznej na okres 14 dni, tj. od 09.09.2025 r. do 23.09.2025 r.

Z treścią decyzji oraz dokumentacją sprawy mogą Państwo zapoznać się w siedzibie Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania przy ul. Gronowa 22a w Poznaniu, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4939), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4939, w godzinach 8:00 - 10:00, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: paulina_bruch@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 85 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

Treść decyzji do wglądu w załączniku!!

od 2025-09-09 do 2025-09-23

KSr-V.6220.1.28.2025

PODANIE DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI

INFORMACJI O WYDANEJ DECYZJI

Informujemy strony postępowania [1] o tym, że:

  • w dniu 08.09.2025 r. wydaliśmy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: Zmiana sposobu użytkowania hali logistycznej na halę produkcyjno-logistyczną w związku z planowanym przeniesieniem montaży kokpitów samochodowych z hali nr 3 na terenie zakładu nr 4 w Jasinie do hali nr 3 na terenie zakładu nr 1 w Poznaniu. Wnioskodawcą jest podmiot: Volkswagen Poznań Sp. z o.o., ul. Warszawska 349, 6-060 Poznań, reprezentowany przez Pełnomocnika Panią Danutę Dutkiewicz
  • treść ww. decyzji udostępniliśmy w Biuletynie Informacji Publicznej na okres 14 dni, tj. od 09.09.2025 r. do 23.09.2025 r.

Z treścią decyzji oraz dokumentacją sprawy mogą Państwo zapoznać się w siedzibie Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania przy ul. Gronowa 22a w Poznaniu, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4939), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4939, w godzinach 8:00 - 10:00, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: paulina_bruch@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 85 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

Treść decyzji do wglądu w kolejnym komunikacie (wywieszona w terminie 09.09.2025 - 23.09.2025)

od 2025-09-09 do 2025-10-08

KSr-V.6220.1.28.2025

OBWIESZCZENIE

Zawiadamiamy [1][2], że w dniu 08.09.2025 r. wydaliśmy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: Zmiana sposobu użytkowania hali logistycznej na halę produkcyjno-logistyczną w związku z planowanym przeniesieniem montaży kokpitów samochodowych z hali nr 3 na terenie zakładu nr 4 w Jasinie do hali nr 3 na terenie zakładu nr 1 w Poznaniu.

Wnioskodawcą jest podmiot: Volkswagen Poznań Sp. z o.o., ul. Warszawska 349, 6-060 Poznań, reprezentowany przez Pełnomocnika Panią Danutę Dutkiewicz

POUCZENIE

Od wydanej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu za pośrednictwem organu wydającego decyzję w terminie 14 dni od daty doręczenia. Doręczenie niniejszej decyzji uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

Z treścią decyzji oraz dokumentacją sprawy mogą Państwo zapoznać się w siedzibie Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania przy ul. Gronowa 22a w Poznaniu, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4939), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4939, w godzinach 8:00 - 10:00, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: paulina_bruch@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

KSr-V.6220.1.28.2025

od 2025-09-09 do 2025-09-23

KSr-V.6220.1.87.2024

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: postępowania administracyjnego ws. wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na rozbudowie zespołu budynków mieszkalnych wielorodzinnych z garażami podziemnymi i towarzyszącą infrastrukturą techniczną o trzy budynki mieszkalne wielorodzinne z garażami podziemnymi, murami oporowymi, wewnętrznymi układem komunikacyjnym i towarzyszącą infrastrukturą techniczną, przy ul. T. Mateckiego w Poznaniu, planowane do realizacji na działkach o nr ewidencyjnych 2/6, 2/7, 2/9, 2/10, 2/14, 2/15, 2/16, 3/2, 3/3, 3/5, 3/6, 3/7, 3/8, 3/9, 3/10 ark. 23, obręb Piątkowo. Wnioskodawcą jest podmiot: BPS Rynku Nieruchomości Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Aktywów Niepublicznych, ul. Grzybowska 81, 00-844 Warszawa, reprezentowany przez Pawła Witkiewicza [1][2].

zawiadamia Strony

  • o wezwaniu pismem z dnia 08.09.2025 r. Inwestora do wyjaśnień i uzupełnienia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko w zakresie uwag Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu oraz Wydziału Klimatu i Środowiska.

W związku z powyższym informuje się o możliwości zapoznania się osobiście lub przez pełnomocnika z aktami sprawy dla ww. inwestycji w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania. Celem usprawnienia dokonania czynności administracyjnych i ustalenia dogodnego terminu wizyty zachęcamy do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (061)-878-49-39) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: paulina_bruch@um.poznan.pl. Zainteresowane Strony mogą składać uwagi i wnioski w powyższej sprawie osobiście, przez pełnomocnika lub na piśmie na adres tutejszego Wydziału. Uwagi i wnioski można również składać za pośrednictwem platformy e-PUAP.

Doręczenie powyższego zawiadomienia [5] uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie.

[1] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[2] Na podstawie art. 49 i 10 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572 tj.)

[3] Na podstawie art. 63 ust. 5 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.)

[4] Na podstawie z art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572 tj.)

[5] Na podstawie art. 49 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572 tj.)

KSr-V.6220.1.87.2024

od 2025-09-09 do 2025-09-23

KSr-V.6220.1.48.2025

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną przy ul. Unii Lubelskiej 2 w Poznaniu, planowane do realizacji na działce o nr ewid. 13/2, ark. 15 obręb 06 Żegrze

Wnioskodawca: Agrobex Antoninek Sp. z o.o., ul. J. Kochanowskiego 7, 60-845 Poznań reprezentowany przez Pana dr Krzysztofa Pysznego.

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], że w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach pismem z dnia 09.09.2025 r. przekazano do organów: Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu, Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Poznaniu (Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie [3] informacje dotyczące terminu badań jakości gruntów.

Informujemy, że z wnioskiem mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania, po wcześniejszym kontakcie telefonicznym z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4939), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z wnioskiem osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. +48 61 878 4939, w godzinach 8:00 - 10:00, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: paulina_bruch@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentu. 

W niniejszej sprawie zastosowanie mają przepisy szczególne [4], które wskazują m.in. tryb i zasady ustalania danych adresowych stron postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz skutecznego doręczenia korespondencji w sprawie przez Organ, w tym prawa i obowiązki stron postępowania w szczególności w zakresie zmiany właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać planowane przedsięwzięcie.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[3] Na podstawie art. 64 ust. 1 pkt 1),  2) i 4) zgodnie z  art. 64 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.)

[4] Na podstawie art. 74 ust. 3b-3h ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.).

KSr-V.6220.1.48.2025

od 2025-09-09 do 2025-09-23

KSr-V.6220.1.15.2025

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: "Opracowanie koncepcji rozbudowy drogi krajowej nr 92 ul. Lechickiej na odcinku od skrzyżowania z ulicami Umultowską i Połabską do ul. Murawa wraz z rozbudową pasa drogowego o budowę dróg pieszych i rowerowych, drogi zbiorczej na odcinku od ul. Wojciechowskiego do ul. Murawa.

Wnioskodawca: Miasto Poznań, Plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań, w imieniu, którego działa Inwestor: Poznańskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o., Plac Wiosny Ludów 2, 61-831 Poznań, reprezentowany przez Pana Bartosza Tomczaka AXIAL Sp. z o.o., ul. Botaniczna 10, 60-586 Poznań.

Zawiadamiamy strony postępowania o następujących kwestiach [1][2][3]:

  • o wydaniu przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu postanowienia znak: WOO-II.4220.60.2025.AON.3 z dnia 14.05.2025 r. (wpływ do tut. Wydziału 15.05.2025 r.), w którym tamtejszy Organ w ramach uzgodnienia stwierdził, konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla ww. przedsięwzięcia i wskazał w postanowieniu zakres raportu. Stanowisko Organu podtrzymano pismem z dnia 07.08.2025 r., znak: WOO-II.4220.60.2025.AON.5;
  • o wydaniu przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu opinii sanitarnej znak: NS.9022.569.2025 z dnia 11.07.2025 r. (wpływ do tut. Wydziału 14.07.2025 r.), w której tamtejszy Organ stwierdził potrzebę  przeprowadzenia oceny oddziaływania dla planowanego przedsięwzięcia na środowisko i jednocześnie określił zakres raportu. Stanowisko Organu podtrzymano opinią z dnia 02.09.2025 r. (wpływ do tut. Wydziału 03.09.2025 r.) znak: NS.9022.569.2025;
  • o wydaniu przez Dyrektora Zarządu Zlewni w Poznaniu opinii (znak: PZ.ZZŚ.4901.154.2025.KN.1  z dnia 16.04.2025 r. (wpływ do tut. Wydziału 16.04.2025 r.), w której  tamtejszy Organ nie stwierdził potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na planowane przedsięwzięcie na środowisko i wskazał na konieczność określenia w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach warunków i wymagań wskazanych szczegółowo w treści ww. opinii. Pismem z dnia 06.08.2025 r. (wpływ do tut. Wydziału 07.08.2025 r.) znak: PZ.ZZŚ.4901.154.2025.KN.2 opinię podtrzymano. 

Informujemy, że z dokumentami mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 49 39), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 49 39, w godzinach 8:00 - 10:00, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: martyna_dudek@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

[1] Na podstawie art. 10 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[3] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

KSr-V.6220.1.15.2025

od 2025-09-09 do 2025-09-24

KSr-V.6220.1.19.2024 - treść decyzji

PODANIE DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI

INFORMACJI O WYDANEJ DECYZJI

Informujemy strony postępowania [1] o tym, że:

  • w dniu 03.09.2025 r. wydaliśmy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: rozbudowa istniejącego zakładu o halę produkcyjno-magazynową z częścią socjalno-biurową oraz całą niezbędną infrastrukturą w m. Poznań przy ul. Żmigrodzkiej 37, ark. 43, obręb 36 Junikowo, na działkach o nr. ewid. 45/7, 45/8, 45/9, 45/10, 45/11, 45/12, 45/13, 45/14, 45/15, 45/16, 45/17, 45/18, 46, 48/3, 48/4, 47/3, 47/8, 47/10, 47/9, 47/6, 47/5. Wnioskodawcą jest GPI Poznań Sp. z o.o., ul. Żmigrodzka 37, 60-171 Poznań, reprezentowany przez Pełnomocnika: Pana Piotra Kruszyńskiego.
  • treść ww. decyzji udostępniliśmy w Biuletynie Informacji Publicznej na okres 14 dni, tj. od 04.09.2025 r. do 18.09.2025 r.

Z treścią decyzji oraz dokumentacją sprawy mogą Państwo zapoznać się w siedzibie Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania przy ul. Gronowa 22a w Poznaniu, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4073), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4073, w godzinach 8:30 - 10:30, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: violetta_werner@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 85 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.).

Treść decyzji do wglądu w załączniku!!

od 2025-09-04 do 2025-09-18

KSr-V.6220.1.19.2024

PODANIE DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI

INFORMACJI O WYDANEJ DECYZJI

Informujemy strony postępowania [1] o tym, że:

  • w dniu 03.09.2025 r. wydaliśmy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: rozbudowa istniejącego zakładu o halę produkcyjno-magazynową z częścią socjalno-biurową oraz całą niezbędną infrastrukturą w m. Poznań przy ul. Żmigrodzkiej 37, ark. 43, obręb 36 Junikowo, na działkach o nr. ewid. 45/7, 45/8, 45/9, 45/10, 45/11, 45/12, 45/13, 45/14, 45/15, 45/16, 45/17, 45/18, 46, 48/3, 48/4, 47/3, 47/8, 47/10, 47/9, 47/6, 47/5. Wnioskodawcą jest GPI Poznań Sp. z o.o., ul. Żmigrodzka 37, 60-171 Poznań, reprezentowany przez Pełnomocnika: Pana Piotra Kruszyńskiego.
  • treść ww. decyzji udostępniliśmy w Biuletynie Informacji Publicznej na okres 14 dni, tj. od 04.09.2025 r. do 18.09.2025 r.

Z treścią decyzji oraz dokumentacją sprawy mogą Państwo zapoznać się w siedzibie Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania przy ul. Gronowa 22a w Poznaniu, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4073), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4073, w godzinach 8:30 - 10:30, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: violetta_werner@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 85 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.).

Treść decyzji do wglądu w kolejnym komunikacie (wywieszona w terminie 04.09.2025 - 18.09.2025)

od 2025-09-04 do 2025-10-03

KSr-V.6220.1.19.2024

OBWIESZCZENIE

Zawiadamiamy [1][2], że w dniu 03.09.2025 r. wydaliśmy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na rozbudowie istniejącego zakładu o halę produkcyjno-magazynową z częścią socjalno-biurową oraz całą niezbędną infrastrukturą w m. Poznań przy ul. Żmigrodzkiej 37, ark. 43, obręb 36 Junikowo, na działkach o nr ewid. 45/7, 45/8, 45/9, 45/10, 45/11, 45/12, 45/13, 45/14, 45/15, 45/16, 45/17, 45/18, 46, 48/3, 48/4, 47/3, 47/8, 47/10, 47/9, 47/6, 47/5.

Wnioskodawcą jest GPI Poznań Sp. z o.o., ul. Żmigrodzka 37, reprezentowany przez Pełnomocnika: Pana Piotra Kruszyńskiego

POUCZENIE 

Od wydanej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu za pośrednictwem organu wydającego decyzję w terminie 14 dni od daty doręczenia. Doręczenie niniejszej decyzji uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia. 

Z treścią decyzji oraz dokumentacją sprawy mogą Państwo zapoznać się w siedzibie Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania przy ul. Gronowa 22a w Poznaniu, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4073), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4073, w godzinach 8:30 - 10:30, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: violetta_werner@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

KSr-V.6220.1.19.2024

od 2025-09-04 do 2025-09-18

KSr-V.6220.1.58.2024

OBWIESZCZENIE

Zawiadamiamy [1][2] strony postępowania o przekazaniu Samorządowemu Kolegium Odwoławczemu w Poznaniu pismem z 03.09.2025 r. odwołania Strony postępowania z 20.08.2025 r. (data wpływu: 29.09.2025 r.) od decyzji Prezydenta Miasta Poznania z dnia 31.07.2025 r. o środowiskowych uwarunkowaniach znak: KSr‑V.6220.1.58.2024 dla przedsięwzięcia pn. "Zespół budynków mieszkalnych wielorodzinnych z garażem podziemnym i usługami położonymi w Poznaniu przy ul. 28 Czerwca 1956 r. nr 384, dz. nr ewid.: 4/6, 4/10, 3/7, 13/1, 8, 7/1, 7/2, arkusz 20, obręb 60", wydanej na wniosek podmiotu planującego podjęcie realizacji przedsięwzięcia: AMP Real Estate Development Sp. z o.o, ul. Grzybowska 80/82, 00-844 Warszawa, reprezentowanego przez Pełnomocnika Pana Adama Brzezińskiego.

[1] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.), 

[2] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r. poz. 572 ze zm.).

KSr-V.6220.1.58.2024

od 2025-09-04 do 2025-09-18

KSr-V.6220.1.87.2024

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na rozbudowie zespołu budynków mieszkalnych wielorodzinnych z garażami podziemnymi i towarzyszącą infrastrukturą techniczną o trzy budynki mieszkalne wielorodzinne z garażami podziemnymi, murami oporowymi, wewnętrznym układem komunikacyjnym i towarzyszącą infrastrukturą techniczną, przy ul. T. Mateckiego w Poznaniu, planowane do realizacji na działkach o nr ewidencyjnych 2/6, 2/7, 2/9, 2/10, 2/14, 2/15, 2/16, 3/2, 3/3, 3/5, 3/6, 3/7, 3/8, 3/9, 3/10 ark. 23, obręb Piątkowo.

Wnioskodawca: BPS Rynku Nieruchomości Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Aktywów Niepublicznych, ul. Grzybowska 81, 00-844 Warszawa, reprezentowany przez Pawła Witkiewicza

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], że w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekazaliśmy ponownie Regionalnemu Dyrektorowi Ochrony Środowiska w Poznaniu postanowienie Prezydenta Miasta Poznania z dnia 19.03.2025 r., znak: KSr-V.6220.1.87.2024 stwierdzające obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania dla przedmiotowego przedsięwzięcia.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

KSr-V.6220.1.87.2024

od 2025-09-04 do 2025-09-18