Komunikaty Urzędu Miasta Poznania

Komunikaty związane z wydawaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.


Znajdź komunikaty

Dział komunikatów

Komunikaty związane z wydawaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Komunikat Termin ważności

KSr-V.6220.1.31.2025

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na: "Budowie budynku mieszkalnego wielorodzinnego z garażami podziemnymi, zagospodarowaniem terenu i niezbędną infrastrukturą towarzyszącą". Planowane przedsięwzięcie będzie mieścić się przy ul. Wilczak na działkach o nr ewidencyjnych 9/6, 22/3, 22/5, 22/6 arkusz 10, obręb 52 Winiary oraz na części działki 9/1 i 33  arkusz 10, 52 obręb Winiary.

Wnioskodawca: MURAPOL REAL ESTATE S.A., ul. Dworkowa 4, 43-300 Bilsko Biała reprezentowany przez Panią Monikę Jadach.

Zawiadamiamy [1][2], iż pismem z dnia 30.06.2025 r. wezwaliśmy pełnomocnika Wnioskodawcy do złożenia wyjaśnień i uzupełnień materiałów w zakresie zagadnień Wydziału Klimatu i Środowiska oraz Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu niezbędnych do zajęcia stanowiska w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla ww. przedsięwzięcia [3][4]

W związku z powyższym informuje się o możliwości zapoznania się osobiście lub przez pełnomocnika z aktami sprawy dla ww. inwestycji w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimat i Środowiska przy ul. Gronowej 22a, po wcześniejszym kontakcie telefonicznym z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 49 39), lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: martyna_dudek@um.poznan.pl w celu ustalenia dogodnego terminu wizyty. Zainteresowane Strony mogą składać uwagi i wnioski w powyższej sprawie osobiście, przez pełnomocnika lub na piśmie na adres tutejszego Wydziału. Uwagi i wnioski można również składać za pośrednictwem platformy e-PUAP [5].

Zawiadomienie (doręczenie) uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie (wywieszenie obwieszczenia na tablicy ogłoszeń organu oraz jego udostępnienie w Biuletynie Informacji Publicznej) [6].

[1] Na podstawie art. 50 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[3] Na podstawie art. 7 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[4] Na podstawie art. 77 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[5] Na podstawie art. 10 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[6] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

od 2025-07-01 do 2025-07-16

KSr-V.6220.1.37.2025

PODANIE DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI

INFORMACJI

o postępowaniu wymagającym udziału społeczeństwa

W ramach prowadzonego postępowania w sprawie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: "Punkt zbierania i przetwarzania odpadów złomu metali żelaznych i nieżelaznych zlokalizowany na działkach ewidencyjnych nr 9/4, 10, 21, 22/3, AM-7, oraz 1 i 15, AM-5 obręb Główna, przy ul. Chemicznej 4 w Poznaniu", informujemy [1]:

  • o przystąpieniu do przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko;
  • o możliwości zapoznania się z treścią raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, który wraz z pozostałą niezbędną dokumentacją sprawy znajduje się w siedzibie Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania, ul. Gronowa 22a;

Zapoznawać się ze sprawą można od pon do pt w godzinach: 7.30 - 15.30. W celu usprawnienia udostępnienia dokumentacji spawy zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego.

  • o możliwości składania uwag i wniosków w formie:

-       pisemnej w biurze podawczym Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania (ul. Gronowa 20, 61-655 Poznań - Sala Obsługi Klienta, Wejście B, I piętro, pkt G, w godzinach urzędowania (pn: 7.30 - 17.00; wt - pt: 7.30 - 15.30)

lub

-       elektronicznej: adres e-mail: ksr@um.poznan.pl, adres E-doręczeń: AE:PL-46081-20925-AEABE-27, adres elektronicznej skrzynki podawczej: /UMPoznan/SkrytkaESP

Uwagi i wnioski można składać w terminie 30 dni od dnia publicznego ogłoszenia tj. od 30.06.2025 r. do 29.07.2025 r.

Zgłoszone w ww. terminie uwagi i wnioski, rozpatrzymy w toku postępowania, a informacje o tym, w jaki sposób zostały wzięte pod uwagę i w jakim zakresie zostały uwzględnione, wskażemy w uzasadnieniu decyzji. Zwracamy uwagę, że uwagi i wnioski złożone po upływie ww. terminu zostaną pozostawione bez rozpatrzenia.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście lub osobiście złożyć uwag lub wniosków, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 40 81 w godzinach 8:00 - 10:00, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: olga_zapasnik@um.poznan.pl w celu ustalenia aktualnych i dogodnych możliwości oraz sposobu złożenia uwag, wniosków lub udostępnienia dokumentacji sprawy. Jednocześnie przypominamy, że uwagi i wnioski mogą Państwo składać za pośrednictwem operatora pocztowego lub pocztą elektroniczną.

[1] Na podstawie art. 33 ust. 1, w związku z art. 79 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112).

KSr-V.6220.1.37.2025

od 2025-06-27 do 2025-07-29

KSr-V.6220.1.37.2025

PODANIE DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI

INFORMACJI

o postępowaniu wymagającym udziału społeczeństwa

W ramach prowadzonego postępowania w sprawie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: "Punkt zbierania i przetwarzania odpadów złomu metali żelaznych i nieżelaznych zlokalizowany na działkach ewidencyjnych nr 9/4, 10, 21, 22/3, AM-7, oraz 1 i 15, AM-5 obręb Główna, przy ul. Chemicznej 4 w Poznaniu", informujemy [1]:

  • o przystąpieniu do przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko;
  • o możliwości zapoznania się z treścią raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, który wraz z pozostałą niezbędną dokumentacją sprawy znajduje się w siedzibie Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania, ul. Gronowa 22a;

Zapoznawać się ze sprawą można od pon do pt w godzinach: 7.30 - 15.30. W celu usprawnienia udostępnienia dokumentacji spawy zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego.

  • o możliwości składania uwag i wniosków w formie:

-       pisemnej w biurze podawczym Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania (ul. Gronowa 20, 61-655 Poznań - Sala Obsługi Klienta, Wejście B, I piętro, pkt G, w godzinach urzędowania (pn: 7.30 - 17.00; wt - pt: 7.30 - 15.30)

lub

-       elektronicznej: adres e-mail: ksr@um.poznan.pl, adres E-doręczeń: AE:PL-46081-20925-AEABE-27, adres elektronicznej skrzynki podawczej: /UMPoznan/SkrytkaESP

Uwagi i wnioski można składać w terminie 30 dni od dnia publicznego ogłoszenia tj. od 30.06.2025 r. do 29.07.2025 r.

Zgłoszone w ww. terminie uwagi i wnioski, rozpatrzymy w toku postępowania, a informacje o tym, w jaki sposób zostały wzięte pod uwagę i w jakim zakresie zostały uwzględnione, wskażemy w uzasadnieniu decyzji. Zwracamy uwagę, że uwagi i wnioski złożone po upływie ww. terminu zostaną pozostawione bez rozpatrzenia.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście lub osobiście złożyć uwag lub wniosków, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 40 81 w godzinach 8:00 - 10:00, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: olga_zapasnik@um.poznan.pl w celu ustalenia aktualnych i dogodnych możliwości oraz sposobu złożenia uwag, wniosków lub udostępnienia dokumentacji sprawy. Jednocześnie przypominamy, że uwagi i wnioski mogą Państwo składać za pośrednictwem operatora pocztowego lub pocztą elektroniczną.

[1] Na podstawie art. 33 ust. 1, w związku z art. 79 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112).

KSr-V.6220.1.37.2025

od 2025-06-27 do 2026-06-29

KSr-V.6220.1.37.2025

OBWIESZCZENIE

Zawiadamiamy strony postępowania o wszczęciu postępowania [1][2][3] w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach  dla przedsięwzięcia  pn.: "Punkt zbierania i przetwarzania odpadów złomu metali żelaznych i nieżelaznych zlokalizowany na działkach ewidencyjnych nr 9/4, 10, 21, 22/3, AM-7, oraz 1 i 15, AM-5 obręb Główna, przy ul. Chemicznej 4 w Poznaniu".

Wnioskodawcą jest: CENTROZŁOM WROCŁAW S. A., reprezentowany przez Panią Karolinę Szewczyk.

Informujemy, że z wnioskiem mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, po wcześniejszym kontakcie telefonicznym  z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 40 81), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z wnioskiem osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 40 81, w godzinach 8:00 - 10:00, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: olga_zapasnik@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentu.

W niniejszej sprawie zastosowanie mają przepisy szczególne [4], które wskazują m.in. tryb i zasady ustalania danych adresowych stron postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz skutecznego doręczenia korespondencji w sprawie przez Organ, w tym prawa i obowiązki stron postępowania w szczególności w zakresie zmiany właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać planowane przedsięwzięcie.

[1] Na podstawie art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[3] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[4] Na podstawie art. 74 ust. 3b-3h ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.).

KSr-V.6220.1.37.2025

od 2025-06-27 do 2025-07-11

KSr-V.6220.1.41.2025

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: "Zespół zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej z usługami nieuciążliwymi jako funkcją uzupełniającą i dwukondygnacyjną podziemną halą garażową, zlokalizowany na nieruchomości składającej się z działek o nr ew. 33/2, 67/2, 68, 69, 71/3, 71/9 (ark. 28, obręb Golęcin) przy ul. Piątkowskiej w Poznaniu".

Wnioskodawca: Wrzoska Spółka z o. o. z siedzibą w Poznaniu (61-144), ul. Bolesława Krzywoustego 68, reprezentowany przez Pana Adama Brzezińskiego, przedstawiciela P. T. H. ATEST Sp. z o. o. z siedzibą w Poznaniu (61-671), ul. Orna 20A.

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2] o przekazaniu kopii złożonego wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu, Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu oraz Dyrektora Zarządu Zlewni Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w Poznaniu, z prośbą o wydanie opinii co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby, co do zakresu raportu o oddziaływaniu na środowisko wnioskowanego przedsięwzięcia wraz z uzasadnieniem swojego stanowiska uwzględniającym łącznie uwarunkowania, o których mowa w przepisach szczególnych [3].

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112)

[3] Na podstawie art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112)

KSr-V.6220.1.41.2025

od 2025-06-27 do 2025-07-11

KSr-V.6220.1.104.2024

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie zespołu budynków mieszkalnych wielorodzinnych z funkcją usługową, podziemną halą garażową, infrastrukturą techniczna zewnętrzną (drogi dojazdowe, place utwardzone, zieleń, planowane do realizacji na terenie działek nr 41/1 i 41/2, ark. 15, obręb Komandoria i nr 1/18, 1/19 ark, 05, obręb Chartowo, położonych w Poznaniu orzy ul. Abpa A. Baraniaka/Inflanckiej

Wnioskodawcą jest podmiot: PRIMA Sp. z o.o., ul. Armii Krajowej 19, 30-150 Kraków

Zawiadamiamy strony postępowania o następujących kwestiach [1][2][3]:

  • o możliwości zapoznania się i wypowiedzenia co do zebranych dowodów i materiałów  przed wydaniem decyzji; mają Państwo 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia na ww. czynności;
  • o wydaniu przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu postanowienia (znak: WOO-IV.4220.9.2025.KL.2 z dnia 13.06.2025 r.), w którym to wyrażono opinię, że dla ww. przedsięwzięcia nie ma potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko. Ponadto, tamtejszy Organ wskazał na konieczność uwzględnienie w decyzji następujących warunków i wymagań:
  1. Wycinkę krzewów i samosiejek drzew przeprowadzić od 1 września do końca lutego.
  2. W przypadku planowania rozpoczęcia prac ziemnych w okresie od 1 marca do końca sierpnia, w terminie do końca lutego wykosić roślinność pokrywającą teren przedsięwzięcia.
  3. Przeprowadzić nasadzenia krzewów, minimalizujące straty przyrodnicze związane z ich wycinką na powierzchni nie mniejszej niż powierzchnia usuwanych krzewów. Alternatywnie dopuszcza się przeprowadzenie nasadzeń drzew w zamian za usuwane krzewy i samosiejki drzew w stosunku: 1 posadzone drzewo w zamian za 50 m2 łącznej powierzchni usuwanych krzewów i samosiejek drzew; do nasadzeń nie wykorzystywać roślin gatunków obcych.
  4. Prowadzić monitoring udatności i trwałości nasadzeń drzew i krzewów, w okresie 3 lat od ich posadzenia - w 1, 2 i 3 roku. W przypadku stwierdzonego braku zachowania żywotności drzew, nasadzenia należy uzupełnić w stosunku 1:1 w następnym roku kalendarzowym i pielęgnować i regularnie podlewać przez kolejne 3 lata.
  5. Prace budowlane prowadzić wyłącznie w porze dnia, tj. w godz. 6.00-22.00.
  6. Zaopatrzenie w wodę zapewnić z sieci wodociągowej.
  7. Ścieki bytowe, a także ścieki powstające w wyniku działalności usługowej prowadzonej w planowanych budynkach mieszkalnych wielorodzinnych odprowadzać do miejskiej sieci kanalizacji sanitarnej.
  8. Wody opadowe i roztopowe z dachów oraz terenów utwardzanych, w miarę możliwości terenowych i organizacyjnych, w pierwszej kolejności odprowadzać do gruntu lub/i do zbiornika retencyjnego, a ich nadmiar kierować do miejskiej sieci kanalizacji deszczowej.
  9. Na terenie przedsięwzięcia nie wykonywać napraw i konserwacji sprzętu budowlanego.
  10. Teren budowy wyposażyć w sorbenty w ilościach niezbędnych do przechwytywania ewentualnie powstających wycieków substancji niebezpiecznych oraz niezwłocznego usuwania wycieków tych substancji z wykorzystaniem sorbentów.
  11. Jako źródło zaopatrzenia planowanej zabudowy w ciepło wykorzystywać miejską sieć ciepłowniczą.
  • o wydaniu przez Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Poznaniu opinii (znak: PZ.ZZŚ.4901.5.2025.MS.1 z dnia 13.01.2025 r.), w której to nie stwierdzono potrzeby obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. Ponadto, tamtejszy Organ wskazał na konieczność uwzględnienie w decyzji następujących warunków i wymagań:

Pełna treść obwieszczenia w załączniku!!

od 2025-06-27 do 2025-07-11

KSr-V.6220.1.90.2024

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na uruchomieniu punktu odzysku odpadów na dz. nr 5/49 obręb Główna, przy ul. Energetycznej 4, 61-016 Poznań

Wnioskodawcą jest podmiot: Zakład Robót Drogowych, ul. Energetyczna 4, 61-016 Poznań

Zawiadamiamy strony postępowania o następujących kwestiach [1][2][3]:

  • o możliwości zapoznania się i wypowiedzenia co do zebranych dowodów i materiałów przed wydaniem decyzji; mają Państwo 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia na ww. czynności;
  • o wydaniu przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu postanowienia (znak: WOO-I.4221.355.2024.RJ.3 z dnia 11.02.2025 r.), w którym to tamtejszy Organ uzgodnił warunki realizacji przedmiotowej inwestycji. Ponadto, tamtejszy Organ wskazał na konieczność uwzględnienie w decyzji następujących warunków i wymagań:

1) Na terenie zakładu przetwarzać poprzez kruszenie odpady inne niż niebezpieczne o kodzie: 17 01 01 - odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów w maksymalnej ilości wynoszącej do 12 000 Mg/rok.

2) Odpady przeznaczone do przetwarzania magazynować na terenie zakładu w sposób uporządkowany, zgodnie z przepisami szczegółowymi.

3) Odpady znajdujące się na terenie zakładu magazynować w sposób zapobiegający pyleniu i rozwiewaniu.

4) Zakład wyposażyć w sorbenty służące do neutralizacji ewentualnych wycieków.

5) Zaopatrzenie w wodę zapewnić z sieci wodociągowej.

6) Podczas kruszenia zapewnić zraszanie odpadów wodą.

7) Kruszarkę zlokalizować w północnej części zakładu.

8) Ruch pojazdów i pracę kruszarki ograniczyć wyłącznie do pory dnia, tj. w godzinach od 6:00 do 22:00.

9) Ścieki bytowe odprowadzać do sieci kanalizacji sanitarnej.

10) Wody opadowe lub roztopowe odprowadzać w sposób niezorganizowany, w granicach terenu należącego do wnioskodawcy, bez szkody dla terenów sąsiednich.

11) W ramach przedsięwzięcia nie usuwać drzew lub krzewów.

12) Miejsca składowania materiałów budowlanych i postoju ciężkiego sprzętu wyznaczyć poza obrysem rzutu koron drzew.

13) Prace ziemne oraz inne prace związane z wykorzystaniem sprzętu mechanicznego prowadzone w obrębie bryły korzeniowej drzew i krzewów nieprzeznaczonych do wycinki, wykonywać w sposób jak najmniej szkodzący drzewom i krzewom w szczególności:

a) pnie drzew narażonych na uszkodzenia na czas budowy właściwie zabezpieczyć uwzględniając konieczność zapewnienia dostępu do schronień oraz w sposób niepowodujący zniszczenia, uszkodzenia lub zabicia występujących tam gatunków roślin, zwierząt i grzybów;

b) nie obsypywać ziemią pni drzew powyżej wysokości 0,2 m i krzewów powyżej wysokości 0,1 m, ponad pierwotny poziom terenu;

c) podczas prac ziemnych zabezpieczyć systemy korzeniowe przed przesychaniem i przemarzaniem;

d) nie niszczyć korzeni odpowiedzialnych za statykę drzewa

  • o wydaniu przez Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Wód Polskich w Poznaniu postanowienia (znak: P.RZŚ.4900.166.2024.HG.1 z dnia 16.12.2024 r.), w których tamtejszy Organ uzgodnił warunki realizacji przedmiotowej inwestycji. Ponadto, tamtejszy Organ wskazał na konieczność uwzględnienie w decyzji następujących warunków i wymagań:

Pełna treść obwieszczenia w załączniku!!

od 2025-06-27 do 2025-07-11

KSr-V.6220.1.43.2024

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia: Budowa Centralnego Zintegrowanego Szpitala Klinicznego w Poznaniu - centrum medycyny interwencyjnej (etap I CZSK) w zakresie Modułów 1, 2a, 2b i 3b (etap Ib CZSK) i 3a, 4a, 4b, 5a, 5b wraz z pawilonem wejściowym oraz inwestycji w zakresie modułów 6a, 6b, 7a, 7b, 8a, 8b, 9a, 9b - rozbudowa Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego w zakresie modułów 6a, 6b, 7a, 7b, 8a, 8b, 9a, 9b (lokalizacja inwestycji: działki ewid. nr 3/8, 4/5, 5/4 oraz część działek ewid. nr 7, 3/3, ark. 14, obręb 0039 Łazarz).

Wnioskodawca: Uniwersytecki Szpital Kliniczny w Poznaniu, ul. Przybyszewskiego 49, 60-355 Poznań reprezentowany przez Pana Adama Brzezińskiego, P.T.H. ATEST Sp. z o.o., ul. Orna 20A, 61-671 Poznań

Informujemy strony postępowania [1] [2] [3] o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia: Budowa Centralnego Zintegrowanego Szpitala Klinicznego w Poznaniu - centrum medycyny interwencyjnej (etap I CZSK) w zakresie Modułów 1, 2a, 2b i 3b (etap Ib CZSK) i 3a, 4a, 4b, 5a, 5b wraz z pawilonem wejściowym oraz inwestycji w zakresie modułów 6a, 6b, 7a, 7b, 8a, 8b, 9a, 9b - rozbudowa Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego w zakresie modułów 6a, 6b, 7a, 7b, 8a, 8b, 9a, 9b (lokalizacja inwestycji: działki ewid. nr 3/8, 4/5, 5/4 oraz część działek ewid. nr 7, 3/3, ark. 14, obręb 0039 Łazarz), o możliwości zapoznania się i wypowiedzenia co do zebranych dowodów i materiałów przed wydaniem decyzji umarzającej postępowanie. Jednocześnie wyjaśniamy, że Wnioskodawca wycofał wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach stąd niniejsze postępowanie stało się bezprzedmiotowe.

Mają Państwo 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia na ww. czynności.

Informujemy, że z dokumentami mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61-878-40-83), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61-878-40-83, w godzinach 8:00 - 10:00, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: kamila_bogucka@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

[1] Na podstawie art. 10 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[3] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

KSr-V.6220.1.43.2024

od 2025-06-26 do 2025-07-10

KSr-V.6220.1.43.2024

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia: Budowa Centralnego Zintegrowanego Szpitala Klinicznego w Poznaniu - centrum medycyny interwencyjnej (etap I CZSK) w zakresie Modułów 1, 2a, 2b i 3b (etap Ib CZSK) i 3a, 4a, 4b, 5a, 5b wraz z pawilonem wejściowym oraz inwestycji w zakresie modułów 6a, 6b, 7a, 7b, 8a, 8b, 9a, 9b - rozbudowa Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego w zakresie modułów 6a, 6b, 7a, 7b, 8a, 8b, 9a, 9b (lokalizacja inwestycji: działki ewid. nr 3/8, 4/5, 5/4 oraz część działek ewid. nr 7, 3/3, ark. 14, obręb 0039 Łazarz).

Wnioskodawca: Uniwersytecki Szpital Kliniczny w Poznaniu, ul. Przybyszewskiego 49, 60-355 Poznań reprezentowany przez Pana Adama Brzezińskiego, P.T.H. ATEST Sp. z o.o., ul. Orna 20A, 61-671 Poznań

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], że w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wycofaliśmy wystąpienie z dnia 21.08.2024 r. do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu oraz Dyrektora Zarządu Zlewni w Poznaniu, o wydanie opinii co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby, co do zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko. Powyższe spowodowane jest wycofaniem przez Wnioskodawcę wniosku o wydanie ww. decyzji.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

KSr-V.6220.1.43.2024

od 2025-06-26 do 2025-07-10

KSr-V.6220.1.58.2024

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. "Zespół budynków mieszkalnych wielorodzinnych z garażem podziemnym i usługami położonymi w Poznaniu przy ul. 28 Czerwca 1956 r. nr 384, dz. nr ewid.: 4/6, 4/10, 3/7, 13/1, 8, 7/1, 7/2, arkusz 20, obręb 60"

Wnioskodawca: AMP Real Estate Development Sp. z o.o, ul. Grzybowska 80/82, 00-844 Warszawa, reprezentowany przez Pana Adama Brzezińskiego i Pana Pawła Błasińskiego

Zawiadamiamy strony postępowania o następujących kwestiach [1][2][3]:

  • o możliwości zapoznania się i wypowiedzenia co do zebranych dowodów i materiałów  przed wydaniem decyzji; mają Państwo 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia na ww. czynności;
  • o wydaniu przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu postanowienia znak: WOO-IV.4220.824.2025.MDK.1 z dnia 10.06.2025 r. (data pływu: 11.06.2025 r.) , w którym tamtejszy Organ wyraził opinię, że dla planowanego przedsięwzięcia nie ma potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i wskazał na konieczność uwzględnienia w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach warunków i wymagań określonych szczegółowo w treści ww. opinii;
  • o wydaniu przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu opinii sanitarnej znak: NS.9022.1362.2024.IK z dnia 09.06.2025 r. (data pływu: 11.06.2025 r.) w której tamtejszy Organ stwierdził brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania dla planowanego przedsięwzięcia i odstąpił od określenia zakresu raportu o oddziaływaniu na środowisko;
  • o wydaniu przez Dyrektora Zarządu Zlewni w Poznaniu opinii znak: PZ.ZZŚ.4901.423.2024.KN.1 z dnia 14.10.2024 r. (data wpływu: 15.10.2024 r.), podtrzymanej pismem z dnia 02.06.2025 r. (data pływu: 02.06.2025 r.), w której tamtejszy Organ nie stwierdził potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na planowane przedsięwzięcie na środowisko i wskazał na konieczność określenia w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach warunków i wymagań wskazanych szczegółowo w treści ww. opinii.
  • o warunkach realizacji planowanego przedsięwzięcia sformułowanych przez Organ prowadzący postępowanie:
  1. Wytwarzane odpady należy magazynować selektywnie w wyznaczonych miejscach, w sposób zabezpieczający przed zanieczyszczeniem środowiska gruntowo-wodnego, a następnie przekazywać je uprawnionym podmiotom w zakresie gospodarowania odpadami.
  2. Sposób zagospodarowania odpadów winien być zgodny z hierarchią postępowania z odpadami określoną w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 ze zm.).
  3. Prace budowlane należy prowadzić tylko w porze dnia, tj. w godz. 6:00-22:00.

Informujemy, że z dokumentami mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4073), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4073, w godzinach 8:00 - 10:00, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: paulina_gadacz@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

KSr-V.6220.1.58.2024

od 2025-06-24 do 2025-07-09

KSr-V.6220.1.11.2025

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na  przebudowie, rozbudowie, odbudowie, remoncie, zmianie sposobu użytkowania i częściowej rozbiórce obiektów zabytkowych w zespole Rzeźni Miejskiej oraz budowie nowych obiektów o funkcji mieszkalnej, biurowej i usługowej, garaży podziemnych i wbudowanych wraz z infrastrukturą towarzyszącą, na działkach o numerach ewidencyjnych: 2/1, 3/5, 4/2, arkusz 04 oraz 42/1 arkusz 07, obręb 51 Poznań, przy ul. Garbary 101/111.

Wnioskodawca: Vastint Poland Sp. z o.o., ul. Żwirki i Wigury 18A, 02-092 Warszawa, reprezentowany przez Pana Rafała Przybyła.

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2] o wezwaniu Wnioskodawcy pismem z dnia 23.06.2025 r. do złożenia wyjaśnień w zakresie: gospodarki wodno-ściekowej, ochrony przyrody, ochrony powierzchni ziemi oraz adaptacji do zmian klimatu.

Informujemy, że z dokumentami mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 618784073), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 618784073), w godzinach 8:00 - 10:00, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: paulina_gadacz@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie  art. 66 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.).

[2] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

KSr-V.6220.1.11.2025

od 2025-06-24 do 2025-07-09

KSr-V.6220.1.123.2024

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie 19 domów jednorodzinnych wolnostojących na terenie części działki 104/15 obr. Umultowo położonej przy ulicy bocznej od ul. Rumiankowej w Poznaniu, woj. wielkopolskie

Wnioskodawca: Pan Tadeusz Waligóra

Zawiadamiamy strony postępowania o następujących kwestiach [1][2][3]:

  • możliwości zapoznania się i wypowiedzenia co do zebranych dowodów i materiałów przed wydaniem decyzji; mają Państwo 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia na ww. czynności;
  • o wydaniu przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu postanowienia znak: WOO-IV.4220.246.2025.GL.2 z dnia 30.04.2025 r. (data wpływu: 02.05.2025 r.), podtrzymanej pismem z dnia 10.06.2025 r. (data wpływu 11.06.2025 r.), w którym tamtejszy Organ wyraził opinię, że dla planowanego przedsięwzięcia nie ma potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i wskazał na konieczność uwzględnienia w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach warunków i wymagań określonych szczegółowo w treści ww. opinii;
  • o wydaniu przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu opinii sanitarnej znak: NS.9022.281.2025 z dnia 28.04.2025 r. (data pływu: 28.04.2025 r.), oraz ponownej opinii z dnia 10.06.2025 r. (data wpływu: 11.06.2025 r.), w której tamtejszy Organ stwierdził brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania dla planowanego przedsięwzięcia i odstąpił od określenia zakresu raportu o oddziaływaniu na środowisko;
  • o wydaniu przez Dyrektora Zarządu Zlewni w Poznaniu opinii znak: PZ.ZZŚ.4901.88.2025.AR.1 z dnia 04.03.2025 r. (data wpływu: 05.03.2025 r.), podtrzymanej pismem z dnia 03.06.2025 r. (data pływu: 03.06.2025 r.), w której tamtejszy Organ nie stwierdził potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na planowane przedsięwzięcie na środowisko;
  • warunkach realizacji planowanego przedsięwzięcia sformułowanych przez Organ prowadzący postępowanie:
  1. Wytwarzane odpady należy magazynować selektywnie w wyznaczonych miejscach, w sposób zabezpieczający przed zanieczyszczeniem środowiska gruntowo-wodnego, a następnie przekazywać je uprawnionym podmiotom w zakresie gospodarowania odpadami.
  2. Sposób zagospodarowania odpadów winien być zgodny z hierarchią postępowania z odpadami określoną w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 ze zm.)

Informujemy, że z dokumentami mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4073), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4073, w godzinach 8:00 - 10:00, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: paulina_gadacz@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

[1] Na podstawie art. 10 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[3] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

od 2025-06-24 do 2025-07-09

KSr-V.6220.1.145.2023

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie i rozbudowie układu drogowego w ramach zadania pn. Budowa węzła przesiadkowego przy przystanku pasażerskim Poznań Suchy Las wraz z likwidacją kolizyjnego przejazdu drogowego przez linie kolejowe w ciągu ul. Sucholeskiej w ramach projektu pn.: Integracja węzłów na północnej obwodnicy towarowej m. Poznania z miejskim transportem zbiorowym - dokumentacja.

Wnioskodawca: Prezydent Miasta Poznania w imieniu i na rzecz którego działa Wójt Gminy Suchy Las, którego reprezentuje Pełnomocnik Pani Agata Cerkiewicz-Czerwińska, SAFEGE Biuro Regionalne w Poznaniu, ul. Kobaltowa 6, 62-002 Złotniki.

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2] o przekazaniu wyjaśnień Inwestora do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Poznaniu, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu oraz Dyrektora Zarządu Zlewni Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w Poznaniu w celu uzupełnienia materiału dowodowego [3].

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[3] Na podstawie art. 77ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.).

KSr-V.6220.1.145.2023

od 2025-06-20 do 2025-07-07

KSr-V.6220.1.178.2023

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na rozbudowie zespołu budynków mieszkalnych wielorodzinnych o budynek mieszkalny wielorodzinny z funkcją usługową, garażem podziemnym wraz z infrastrukturą techniczną przy ul. Obornickiej, Włościańskiej i Wojciechowskiego w Poznaniu.

Wnioskodawca: Wnioskodawcą jest podmiot: ROBYG Piątkowo Sp. z o.o., Al. Rzeczypospolitej 1, 02-972 Warszawa reprezentowany przez Pana Krzysztofa Pysznego.

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], że w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekazaliśmy pismem z dnia 18.06.2025 r. uzyskane od Wnioskodawcy uzupełnienia materiałów do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

KSr-V.6220.1.178.2023

od 2025-06-20 do 2025-07-04

KSr-V.6220.1.207.2023

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: Rozbudowa zakładu produkcji gumy do żucia (lokalizacja inwestycji: ul. Obodrzycka 69, 61-249 Poznań, dz. ewid. nr 11/1, ark. 16, dz. ewid. nr 1/5, 1/7, 1/9, 1/10, 1/11, 3/3, 3/6, 5/1, 5/2, 5/3, 7/3, 14/1, 15/4, 15/5, 15/2, 15/3, ark. 17, dz. ewid. nr 8/1, 9/2, 15/4, ark. 19, obręb Żegrze

Wnioskodawca: MARS POLSKA Sp. z o.o., Kożuszki - Parcel 42, 96-500 Sochaczew reprezentowanej przez Pana Tomasza Kubickiego, EKO-PROJEKT Sp. z o.o. S.k., ul. Marcelińska 90 lok.6A (6 piętro), bud. PGK 1, 60-324 Poznań

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], że w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wystąpiliśmy do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu o uzgodnienie warunków realizacji planowanego przedsięwzięcia [3].

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[3] Na podstawie art. 77 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.).

KSr-V.6220.1.207.2023

od 2025-06-20 do 2025-07-04

Komunikat z dnia 18 czerwca 2025 r.

Komunikat z dnia 18 czerwca 2025 r.

Na podstawie art. 152b. ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. 2025 poz. 647 t.j.), do Wydziału Klimatu i Środowiska wpłynęły następujące zgłoszenia instalacji wytwarzających pole elektromagnetyczne:

KSr-II.6222.2.198.2025 - zgłoszenie instalacji wytwarzającej pole elektromagnetyczne o zmianie danych dla instalacji 40255 (70255N!) PPO_POZNAN_RADOJEWO, ul. Podbiałowa 11, Poznań

Organizacja pozarządowa w rozumieniu art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2024 r. poz. 1491 t.j.) prowadząca działalność w zakresie, o którym mowa w art. 4 ust. 1 pkt 6 lub 18 tej ustawy, lub osoba zamieszkała w gminie, na terenie której ma być lub jest eksploatowana instalacja, o której mowa w ust. 1, może wnieść do organu ochrony środowiska właściwego do przyjęcia zgłoszenia uwagi dotyczące okoliczności, o których mowa w art. 152 ust. 4a, wraz z ich szczegółowym uzasadnieniem uprawdopodabniającym zasadność ich wniesienia - art 152b. ust. 3 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. 2025 poz. 647 t.j.)

od 2025-06-18 do 2025-07-02

KSr-V.6220.1.49.2024

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na utworzeniu punktu przetwarzania odpadów powstałych z podręcznego sprzętu przeciwpożarowego, tj. gaśnic, agregatów proszkowych i śniegowych, a następnie ich demontażu na elementy składowe, których część po jest kwalifikowana do ponownego użycia (lokalizacja przedsięwzięcia działki o nr ewid. 12/5 i 10/5, ark. 20, obręb 01 Główna).

Wnioskodawca: Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe TEL-POŻ-SYSTEM "ISKRA" Sp. z o.o., ul. Krańcowa 11, 61-022 Poznań, reprezentowane przez prokurenta: Pana inż. Macieja Piłata.

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], że w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wezwaliśmy Inwestora do uzupełnienia karty informacyjnej przedsięwzięcia na środowisko w zakresie zagadnień związanych z gospodarką odpadami.

Informujemy, że z dokumentami mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 618784073), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 618784073), w godzinach 8:30 - 10:30, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: violetta_werner@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[2] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

KSr-V.6220.1.49.2024

od 2025-06-18 do 2025-07-03

KSr-V.6220.1.41.2025

OBWIESZCZENIE

Zawiadamiamy strony postępowania o wszczęciu postępowania [1][2][3] w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach  dla przedsięwzięcia pn.: "Zespół zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej z usługami nieuciążliwymi jako funkcją uzupełniającą i dwukondygnacyjną podziemną halą garażową, zlokalizowany na nieruchomości składającej się z działek o nr ew. 33/2, 67/2, 68, 69, 71/3, 71/9 (ark.28, obręb Golęcin) przy ul. Piątkowskiej w Poznaniu". Planowane przedsięwzięcie będzie mieścić się przy ul. Piątkowskiej na działkach o nr ewidencyjnych 33/2, 67/2, 68, 69, 71/3 i 71/9, arkusz 28, obręb 20 (Golęcin).

Wnioskodawcą jest podmiot: Wrzoska Spółka z o. o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Bolesława Krzywoustego 68, 61-144 reprezentowany przez Pana Adama Brzezińskiego, przedstawiciela P. T. H. ATEST Sp. z o. o. z siedzibą w Poznaniu (61-671), ul. Orna 20A.

Informujemy, że z wnioskiem mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, po wcześniejszym kontakcie telefonicznym  z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 40 81), tak aby ustalić dogodny termin wizyty. W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z wnioskiem osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 40 81, w godzinach 8:00 - 10:00, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: olga_zapasnik@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentu.

W niniejszej sprawie zastosowanie mają przepisy szczególne [4], które wskazują m.in. tryb i zasady ustalania danych adresowych stron postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz skutecznego doręczenia korespondencji w sprawie przez Organ, w tym prawa i obowiązki stron postępowania w szczególności w zakresie zmiany właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać planowane przedsięwzięcie.

[1] Na podstawie art. 61 ust. 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[3] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[4] Na podstawie art. 74 ust. 3b-3h ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.).

od 2025-06-18 do 2025-07-03

KSr-V.6220.1.129.2023

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: Budowa budynku lakierni, myjni i śrutowni wraz z drogami manewrowymi, torami bocznicowymi i infrastrukturą w ramach rozbudowy istniejącego zakładu montażu oraz naprawy pojazdów szynowych przewidzianego do realizacji na działkach nr 1/4, 1/5 ark. 7 oraz 15, 5/9 ark. 8 obręb Kobylepole.

Wnioskodawca: Modertrans Poznań Sp. z o.o., ul. Stalowa 5, 61-065 Poznań, reprezentowany przez Pana Marka Benedykcińskiego

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], że w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekazaliśmy pismem z dnia 17.06.2025 r. uzyskane od Wnioskodawcy uzupełnienia materiałów do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

KSr-V.6220.1.129.2023

od 2025-06-18 do 2025-07-02

KSr-V.6220.1.28.2025

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na  zmianie sposobu użytkowania hali logistycznej na halę produkcyjno-logistyczną w związku z planowanym przeniesieniem montażu kokpitów samochodowych z hali nr 3 na terenie zakładu nr 4 w Jasinie do hali nr 3 na terenie zakładu nr 1 w Poznaniu, planowane do realizacji na działkach ewidencyjnych o nr 1/1 ark. 25 obręb 02; 2/4, 3/13 ark. 14 obręb 02

Wnioskodawca: Volkswagen Poznań Sp. z o.o., ul. Warszawska 349, 61-060 Poznań, reprezentowany przez Panią Danutę Dutkiewicz

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], iż pismem z dnia 16.06.2025 r. wezwaliśmy pełnomocnika Wnioskodawcy do złożenia wyjaśnień i uzupełnień materiałów w zakresie uwag Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania dotyczących ochrony przed hałasem oraz ochrony powietrza, niezbędnych do zajęcia stanowiska w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla ww. przedsięwzięcia [3][4].

[1] Na podstawie art. 50 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[3] Na podstawie art. 7 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[4] Na podstawie art. 77 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

KSr-V.6220.1.28.2025

od 2025-06-17 do 2025-07-01