Komunikaty Urzędu Miasta Poznania

Obwieszczenia Prezydenta Miasta o wydaniu decyzji dotyczących przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko


Znajdź komunikaty

Dział komunikatów

Obwieszczenia Prezydenta Miasta o wydaniu decyzji dotyczących przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko

Komunikat Termin ważności

KSr-V.6220.1.70.2024

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na  budowie kanalizacji sanitarnej wraz z przepompownią ścieków, instalacją elektroenergetyczną i teletechniczną przy ul. Malwowej i ul. Cisowej w Skórzewie/Poznaniu w ramach zadania projektowego pt.: "5-21-15-204-1- Dopiewo - kanalizacja sanitarna w rejonie ul. Malwowe w Skórzewie/Poznaniu",

Wnioskodawca: Aquanet S.A., ul. Dolna Wilda 126, 61-492 Poznań reprezentowany przez Pana Arkadiusza Szatkę.

Informujemy strony postępowania [1][2] o zawiadomieniu Wójta Gminy Dopiewo z dnia 11.03.2025 r., w którym ustalono nowy termin załatwienia sprawy w przedmiocie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla ww. przedsięwzięcia do dnia 12.05.2025 r.

W związku z powyższym informuje się o możliwości zapoznania się osobiście lub przez pełnomocnika z ww. dokumentacją dla ww. inwestycji w siedzibie Urzędu Miasta Poznania  tut. Wydziału przy ul. Gronowej 22a, (pn-pt  7.30-15.30) po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu wizyty (+48 618784939). Prosimy o ww. kontakt telefoniczny lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: martyna_dudek@um.poznan.pl lub ksr@um.poznan.pl, celem ustalenia aktualnych możliwości oraz sposobu i miejsca zapoznania się z dokumentacją.[3]

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112)

[3] Na podstawie art. 10 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

KSr-V.6220.1.70.2024

od 2025-04-23 do 2025-05-07

KSr-V.6220.1.145.2023

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie i rozbudowie układu drogowego w ramach zadania pn. Budowa węzła przesiadkowego przy przystanku pasażerskim Poznań Suchy Las wraz z likwidacją kolizyjnego przejazdu drogowego przez linie kolejowe w ciągu ul. Sucholeskiej w ramach projektu pn.: Integracja węzłów na północnej obwodnicy towarowej m. Poznania z miejskim transportem zbiorowym - dokumentacja.

Wnioskodawca: Prezydent Miasta Poznania w imieniu i na rzecz którego działa Wójt Gminy Suchy Las, którego reprezentuje Pełnomocnik Pani Agata Cerkiewicz-Czerwińska, SAFEGE Biuro Regionalne w Poznaniu, ul. Kobaltowa 6, 62-002 Złotniki.

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], iż pismem z dnia 22.04.2025 r. wezwaliśmy pełnomocnika Wnioskodawcy do złożenia wyjaśnień i uzupełnień materiałów w zakresie zagadnień Wydziału Klimatu i Środowiska miasta Poznania oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu niezbędnych do zajęcia stanowiska w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla ww. przedsięwzięcia [3][4].

W związku z powyższym informuje się o możliwości zapoznania się osobiście lub przez pełnomocnika z aktami sprawy dla ww. inwestycji w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimat i Środowiska przy ul. Gronowej 22a, po wcześniejszym kontakcie telefonicznym z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 49 39), lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: martyna_dudek@um.poznan.pl  w celu ustalenia dogodnego terminu wizyty. Zainteresowane Strony mogą składać uwagi i wnioski  w powyższej sprawie osobiście, przez pełnomocnika lub w formie pisemnej za pośrednictwem operatora pocztowego przez Biuro Podawcze Urzędu Miasta Poznania: Sala Obsługi Klienta, ul. Gronowa 20, wejście B, piętro I, punkt G w godzinach urzędowania (pn: 7.30 - 17.00; wt - pt: 7.30 - 15.30). Uwagi i wnioski można również składać za pośrednictwem platformy e-PUAP [5].

Zawiadomienie (doręczenie) uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie (wywieszenie obwieszczenia na tablicy ogłoszeń organu oraz jego udostępnienie w Biuletynie Informacji Publicznej) [6].

[1] Na podstawie art. 50 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[3] Na podstawie art. 7 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[4] Na podstawie art. 77 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[5] Na podstawie art. 10 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[6] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

KSr-V.6220.1.145.2023

od 2025-04-23 do 2025-05-07

KSr-V.6220.1.59.2024 - treść decyzji

PODANIE DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI

INFORMACJI O WYDANEJ DECYZJI

Informujemy strony postępowania [1] o tym, że:

  • w dniu 22.04.2025 r. na wniosek Inwestora: Aquanet S.A., ul. Dolna Wilda 126, 61-492 Poznań, reprezentowanego przez Panią Joannę Urbańską, wydaliśmy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, znak: KSr‑V.6220.1.59.2024, dla przedsięwzięcia pn. "3-05-15-103-1 - Poznań - sieć wodociągowa w ul. B. Lerczakówny oraz pn. 5-05-21-004-1 i 5-05-22-170-1 - Poznań - kanalizacja sanitarna w rejonie ul. Nowe Kotowo"
  • treść ww. decyzji udostępniliśmy w Biuletynie Informacji Publicznej na okres 14 dni, tj. od 22.04.2025 r. do 06.05.2025 r.

Z treścią decyzji oraz dokumentacją sprawy mogą Państwo zapoznać się w siedzibie Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania przy ul. Gronowa 22a w Poznaniu, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4073), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4073, w godzinach 8:00 - 10:00, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: paulina_gadacz@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 85 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r.,
poz. 1112 ze zm.).

Treść decyzji do wglądu w załączniku!!

od 2025-04-22 do 2025-05-06

KSr-V.6220.1.59.2024

PODANIE DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI

INFORMACJI O WYDANEJ DECYZJI

Informujemy strony postępowania [1] o tym, że:

  • w dniu 22.04.2025 r. na wniosek Inwestora: Aquanet S.A., ul. Dolna Wilda 126, 61-492 Poznań, reprezentowanego przez Panią Joannę Urbańską, wydaliśmy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, znak: KSr‑V.6220.1.59.2024, dla przedsięwzięcia pn. "3-05-15-103-1 - Poznań - sieć wodociągowa w ul. B. Lerczakówny oraz pn. 5-05-21-004-1 i 5-05-22-170-1 - Poznań - kanalizacja sanitarna w rejonie ul. Nowe Kotowo"
  • treść ww. decyzji udostępniliśmy w Biuletynie Informacji Publicznej na okres 14 dni, tj. od 22.04.2025 r. do 06.05.2025 r.

Z treścią decyzji oraz dokumentacją sprawy mogą Państwo zapoznać się w siedzibie Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania przy ul. Gronowa 22a w Poznaniu, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4073), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4073, w godzinach 8:00 - 10:00, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: paulina_gadacz@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 85 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r.,
poz. 1112 ze zm.).

Treść decyzji do wglądu w kolejnym komunikacie (wywieszona w terminie 22.04.2025 - 06.05.2025)

od 2025-04-22 do 2025-05-21

KSr-V.6220.1.59.2024

OBWIESZCZENIE

Zawiadamiamy [1][2], że w dniu 22.04.2025 r. wydaliśmy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. "3-05-15-103-1 - Poznań - sieć wodociągowa w ul. B. Lerczakówny oraz pn. 5-05-21-004-1 i 5-05-22-170-1 - Poznań - kanalizacja sanitarna w rejonie ul. Nowe Kotowo". Wnioskodawcą jest Aquanet S.A., ul. Dolna Wilda 126, 61-492 Poznań, reprezentowany przez Panią Joannę Urbańską.

POUCZENIE

Od wydanej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu za pośrednictwem organu wydającego decyzję w terminie 14 dni od daty doręczenia. Doręczenie niniejszej decyzji uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

Z treścią decyzji oraz dokumentacją sprawy mogą Państwo zapoznać się w siedzibie Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania przy ul. Gronowa 22a w Poznaniu, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4073), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4073, w godzinach 8:00 - 10:00, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: paulina_gadacz@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

KSr-V.6220.1.59.2024

od 2025-04-22 do 2025-05-06

KSr-V.6220.1.62.2024

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanego przedsięwzięcia pn. "Budowa magistralnej sieci cieplnej z rur preizolowanych na odcinku od komory (J1/4) do komory (S4/20) w rejonie ul. Sokoła, Koronnej, Piątkowskiej i Nasiennej w Poznaniu".

Wnioskodawca: Veolia Energia Poznań S.A., ul. Energetyczna 3, reprezentowany przez Pełnomocnika: Pana Ryszarda Sobańskiego.

Zawiadamiamy strony postępowania o następujących kwestiach [1][2][3]:

  • o możliwości zapoznania się i wypowiedzenia co do zebranych dowodów i materiałów  przed wydaniem decyzji; mają Państwo 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia na ww. czynności;
  • o wydaniu przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu postanowienia (znak: WOO-II.4220.185.2024.JS.6 z dnia 10.04.2025 r.); tamtejszy Organ wyraził opinię, że dla planowanego przedsięwzięcia nie ma potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i wskazał na konieczność uwzględnienia w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach warunków i wymagań określonych szczegółowo w treści opinii;
  • o wydaniu przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu  opinii sanitarnej (znak: NS.9022.1465.2024 z dnia 2.12.2024 r.); tamtejszy Organ stwierdził brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania dla planowanego przedsięwzięcia i odstąpił od określenia zakresu raportu o oddziaływaniu na środowisko;
  • o wydaniu przez Dyrektora Zarządu Zlewni w Poznaniu opinii (znak: PZ.ZZŚ.4901.452.2024.AR.1 z dnia 4.12.2024 r.); tamtejszy Organ nie stwierdził potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na planowane przedsięwzięcie na środowisko.

Wyjaśniamy, że wszystkie warunki określone w stanowiskach ww. Organów zostaną zawarte w osnowie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i będą stanowiły integralną część ww. decyzji.

Informujemy, że z dokumentami mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61-878-40-83), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61-878-40-83, w godzinach 8:00 - 10:00, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: kamila_bogucka@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

[1] Na podstawie art. 10 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[3] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

KSr-V.6220.1.62.2024

od 2025-04-22 do 2025-05-06

KSr-V.6220.1.117.2024

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. Wymiana istniejącego dystrybutora na nowy wraz z instalowaniem (zdemontowanie istniejącego i instalowanie nowego urządzenia (dystrybutora) oraz instalowanie przewodu technologicznego), na istniejącej stacji paliw BP położonej w Poznaniu przy ulicy Krzywoustego 129

Wnioskodawcą jest podmiot: BP EUROPA SE SPÓŁKA EUROPEJSKA ODDZIAŁ W POLSCE., ul. Pawia 9, 31-154 Kraków, reprezentowany przez Pana Roberta Borowskiego

Zawiadamiamy strony postępowania o następujących kwestiach [1][2][3]:

  • o możliwości zapoznania się i wypowiedzenia co do zebranych dowodów i materiałów  przed wydaniem decyzji; mają Państwo 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia na ww. czynności;
  • o wydaniu przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu postanowienia (znak WOO-IV.4220.107.2025.DG.4 z dnia 08.04.2025 r.), w którym to wyrażono opinię, że dla ww. przedsięwzięcia nie ma potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko. Ponadto, tamtejszy Organ wskazał na konieczność uwzględnienie w decyzji następujących warunków i wymagań:

1) Zapewnić hermetyzację procesu napełniania zbiornika magazynowego za pomocą układu tzw. "wahadła gazowego".

2) Wykonać szczelne nawierzchnie w rejonie tankowania i spustu paliwa.

  • o wydaniu przez Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Poznaniu opinii (znak: P.RZŚ.4901.38.2025.MS.1 z dnia 06.02.2025 r.), w której to nie stwierdzono potrzeby obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko,
  • o wydaniu przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu  opinii sanitarnej (znak: NS.9022.126.2025 z dnia 08.04.2025 r.); w której to stwierdzono brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i odstąpiono od określenia zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko,
  • o warunkach realizacji planowanego przedsięwzięcia sformułowanych przez Organ prowadzący postępowanie:

1) Na etapie budowy przedsięwzięcia wyznaczyć miejsce magazynowania odpadów, prowadzić segregację odpadów i przekazywać uprawnionym posiadaczom odpadów.

2) Stosować materiały i surowce, które po wykorzystaniu pozwolą na ich ponowne wykorzystanie lub odzysk.

3) Miejsca magazynowania odpadów powstających w związku z pracą i eksploatacją przedsięwzięcia zabezpieczyć w celu wyeliminowania tworzenia wód odciekowych z miejsc magazynowania odpadów.

4) Przekazywać wytwarzane odpady do zagospodarowania zgodnie z ich właściwościami  i przepisami szczególnymi. Przy wyborze podmiotu zagospodarowującego odpady uwzględnić właściwą hierarchię postępowania z odpadami.

5) Prowadzić stały monitoring stanu technicznego sprzętu budowlanego i transportowego oraz w przypadku wystąpienia zanieczyszczenia gruntu, neutralizować miejsca mogące powodować ewentualne zagrożenie dla środowiska gruntowo-wodnego.

6) W przypadku przedostania się zanieczyszczeń do gruntu lub wód należy bezzwłocznie podjąć działania zmierzające do usunięcia skutków i przyczyn awarii.

7) Prowadzić właściwą eksploatację urządzeń podczyszczających polegającą na regularnej kontroli i ich czyszczeniu.

8) Zaplecze budowy oraz miejsce tankowania i konserwacji pojazdów należy zorganizować na uszczelnionym podłożu, chroniącym przed ewentualnym wyciekiem zanieczyszczeń do gruntu.

9) Na etapie realizacji przedsięwzięcia, wykorzystywane beczki do odpompowywania paliwa oraz popłuczyn po umyciu ścianek zbiornika zlokalizować na szczelnych tacach.

10) W przypadku stwierdzenia historycznych zanieczyszczeń...

Pełna treść obwieszczenia w załączniku!!

od 2025-04-18 do 2025-05-02

KSr-V.6220.1.93.2024

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie stacji regazyfikacji skroplonego gazu ziemnego LNG wraz z infrastrukturą techniczną na terenie zakładu ADOB w Poznaniu działka o nr ew. 2/2 w obrębie Karolin.

Wnioskodawca: Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Consultingowe ADOB Sp. z o.o., ul. Kołodzieja 11, 61-070 Poznań reprezentowany przez Pana Czesława Trzosa Przedsiębiorstwo Wielobranżowe "CZEMAR", ul. Kurpińskiego 9, 85-096.

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], iż pismem z dnia 17.04.2025 r. wezwaliśmy pełnomocnika Wnioskodawcy do złożenia wyjaśnień i uzupełnień materiałów  w zakresie zagadnień Wydziału Klimatu i Środowiska miasta Poznania niezbędnych do zajęcia stanowiska w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla ww. przedsięwzięcia [3][4].

W związku z powyższym informuje się o możliwości zapoznania się osobiście lub przez pełnomocnika z aktami sprawy dla ww. inwestycji w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimat i Środowiska przy ul. Gronowej 22a, po wcześniejszym kontakcie telefonicznym z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 49 39), lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: martyna_dudek@um.poznan.pl  w celu ustalenia dogodnego terminu wizyty. Zainteresowane Strony mogą składać uwagi i wnioski w powyższej sprawie osobiście, przez pełnomocnika lub na piśmie na adres tutejszego Wydziału. Uwagi i wnioski można również składać za pośrednictwem platformy e-PUAP] [5].

Zawiadomienie (doręczenie) uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie (wywieszenie obwieszczenia na tablicy ogłoszeń organu oraz jego udostępnienie w Biuletynie Informacji Publicznej) [6].

[1] Na podstawie art. 50 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112)

[3] Na podstawie art. 7 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[4] Na podstawie art. 77 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[5] Na podstawie art. 10 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[6] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

KSr-V.6220.1.93.2024

od 2025-04-18 do 2025-05-02

KSr-V.6220.1.15.2025

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach  dla przedsięwzięcia pn.: "Opracowanie koncepcji rozbudowy drogi krajowej nr 92 ul. Lechickiej na odcinku od skrzyżowania z ulicami Umultowską i Połabską do ul. Murawa wraz z rozbudową pasa drogowego o budowę dróg pieszych i rowerowych, drogi zbiorczej na odcinku od ul. Wojciechowskiego do ul. Murawa".

Wnioskodawca: Miasto Poznań, Plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań, w imieniu, którego działa Inwestor: Poznańskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o., Plac Wiosny Ludów 2, 61-831 Poznań, reprezentowany przez Pana Bartosza Tomczaka AXIAL Sp. z o.o., ul. Botaniczna 10, 60-586 Poznań.

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2] o przekazaniu kopi wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowanych do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572).

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.).

KSr-V.6220.1.15.2025

od 2025-04-18 do 2025-05-02

KSr-V.6220.1.49.2024

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na utworzeniu punktu przetwarzania odpadów powstałych z podręcznego sprzętu przeciwpożarowego, tj. gaśnic, agregatów proszkowych i śniegowych, a następnie ich demontażu na elementy składowe, których część po jest kwalifikowana do ponownego użycia (lokalizacja przedsięwzięcia działki o nr ewid. 12/5 i 10/5, ark. 20, obręb 01 Główna).

Wnioskodawca: Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe TEL-POŻ-SYSTEM "ISKRA" Sp. z o.o., ul. Krańcowa 11, 61-022 Poznań, reprezentowane przez prokurenta: Pana inż. Macieja Piłata.

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], że w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wezwaliśmy Inwestora do uzupełnienia karty informacyjnej przedsięwzięcia na środowisko w zakresie zagadnień związanych z gospodarką odpadami.

Informujemy, że z dokumentami mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel.618784073), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 618784073), w godzinach 8:30 - 10:30, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: violetta_werner@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112)

[2] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

KSr-V.6220.1.49.2024

od 2025-04-17 do 2025-05-02

KSr-V.6220.1.49.2024

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na utworzeniu punktu przetwarzania odpadów powstałych z podręcznego sprzętu przeciwpożarowego, tj. gaśnic, agregatów proszkowych i śniegowych, a następnie ich demontażu na elementy składowe, których część po jest kwalifikowana do ponownego użycia (lokalizacja przedsięwzięcia działki o nr ewid. 12/5 i 10/5, ark. 20, obręb 01 Główna).

Wnioskodawca: Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe TEL-POŻ-SYSTEM "ISKRA" Sp. z o.o., ul. Krańcowa 11, 61-022 Poznań, reprezentowane przez prokurenta: Pana inż. Macieja Piłata.

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], że w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekazaliśmy uzyskane uzupełnienia materiałów do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu, Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu oraz Dyrektora Zarządu Zlewni Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w Poznaniu.

Informujemy, że z dokumentami mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel.618784073), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 618784073), w godzinach 8:30 - 10:30, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: violetta_werner@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112)

[2] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

KSr-V.6220.1.49.2024

od 2025-04-17 do 2025-05-02

KSr-V.6220.1.104.2024

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie zespołu budynków mieszkalnych wielorodzinnych z funkcją usługową, podziemną halą garażową, infrastrukturą techniczną zewnętrzną (drogi dojazdowe, place utwardzone, zieleń).

Wnioskodawca: PRIMA Sp. z o.o., ul. Armii Krajowej 19, 30 - 150 Kraków reprezentowany przez Pana Krzysztofa Pysznego.

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], iż pismem z dnia 16.04.2025 r. wezwaliśmy pełnomocnika Wnioskodawcy do złożenia wyjaśnień i uzupełnień materiałów w zakresie uwag Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Poznaniu oraz Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania, niezbędnych do zajęcia stanowiska w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla ww. przedsięwzięcia [3][4].

[1] Na podstawie art. 50 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[3] Na podstawie art. 7 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[4] Na podstawie art. 77 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

KSr-V.6220.1.104.2024

od 2025-04-17 do 2025-05-02

KSr-V.6220.1.40.2023

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. "Budowa zespołu zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej z usługami w Poznaniu przy ul. Opieńskiego i ul. Szeligowskiego, na działkach nr ew. 157/5, 158/6, 189/57 (ark. 18) obr. 0053 Piątkowo"

Wnioskodawca: Echo Investment S.A., Al. Solidarności 36, 25-323 Kielce, reprezentowany przez Pełnomocnika: Pana Adama Marczaka 

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], pismem z dnia 11.04.2025 r. wezwaliśmy pełnomocnika Wnioskodawcy [3] do złożenia wyjaśnień i uzupełnienia materiałów w sprawie w zakresie uwag sformułowanych przez społeczeństwo w ramach udziału społeczeństwa.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[3] Na podstawie art. 50 § 1 w nawiązaniu do  art. 77 i art. 7 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572).

KSr-V.6220.1.40.2023

od 2025-04-16 do 2025-04-30

KSr-V.6220.1.22.2025

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. "Przebudowa i rozbudowa hali magazynowej z zapleczem socjalno-biurowym oraz przebudowa infrastruktury technicznej zlokalizowanej przy ul. Sycowskiej 40 w Poznaniu"

Wnioskodawca: PGD POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Sycowska 40, 60-003, reprezentowany przez Pana Pawła Spychałę, reprezentowany przez Pana Rafała Przybyła.

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2] o przekazaniu kopii złożonego wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu, Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu oraz Dyrektora Zarządu Zlewni Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w Poznaniu, z prośbą o wydanie opinii co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby, co do zakresu raportu o oddziaływaniu na środowisko wnioskowanego przedsięwzięcia wraz z uzasadnieniem swojego stanowiska uwzględniającym łącznie uwarunkowania, o których mowa w przepisach szczególnych [3].

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[3] Na podstawie art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

KSr-V.6220.1.22.2025

od 2025-04-16 do 2025-04-30

KSr-V.6220.1.22.2025

OBWIESZCZENIE

Zawiadamiamy strony postępowania o wszczęciu postępowania [1][2][3] w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanego przedsięwzięcia pn. "Przebudowa i rozbudowa hali magazynowej z zapleczem socjalno-biurowym oraz przebudowa infrastruktury technicznej zlokalizowanej przy ul. Sycowskiej 40 w Poznaniu". Wnioskodawcą jest PGD POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Sycowska 40, 60-003, reprezentowany przez Pana Pawła Spychałę.

Informujemy, że z wnioskiem mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4073), tak aby ustalić dogodny termin wizyty. W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z wnioskiem osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4073, w godzinach 8:00 - 10:00, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: paulina_gadacz@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentu.

W niniejszej sprawie zastosowanie mają przepisy szczególne [4], które wskazują m.in. tryb i zasady ustalania danych adresowych stron postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz skutecznego doręczenia korespondencji w sprawie przez Organ, w tym prawa i obowiązki stron postępowania w szczególności w zakresie zmiany właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać planowane przedsięwzięcie.

[1] Na podstawie art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[3] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112)

[4] Na podstawie art. 74 ust. 3b-3h ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112).

KSr-V.6220.1.22.2025

od 2025-04-16 do 2025-04-30

KSr-V.6220.1.19.2024

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na "Rozbudowie  istniejącego zakładu o halę produkcyjno-magazynową z częścią socjalno-biurową oraz całą niezbędną infrastrukturą w m. Poznań przy ul. Żmigrodzkiej 37, obręb 36 Junikowo, ark. 43, na działkach o nr ewidencyjnych 45/7, 45/8, 45/9, 45/10, 45/11, 45/12, 45/13, 45/14, 45/15, 45/16, 45/17, 45/18, 46,48/3, 48/4, 47/3, 47/8, 47/10, 47/9, 47/6, 47/5".

Wnioskodawca: GPI Poznań Sp. z o.o., ul. Żmigrodzka 37, 60-171 Poznań reprezentowany przez pełnomocnika Pana Piotra Kruszyńskiego

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], że w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekazaliśmy uzyskane uzupełnienie materiałów do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu, Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu oraz Dyrektora Zarządu Zlewni Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w Poznaniu.

Informujemy, że z dokumentami mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel.618784073), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 618784073), w godzinach 8:30 - 10:30, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: violetta_werner@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

KSr-V.6220.1.19.2024

od 2025-04-16 do 2025-04-30

KSr-V.6220.1.24.2025

INFORMACJA DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI

o postępowaniu wymagającym udziału społeczeństwa

W ramach prowadzonego postępowania w sprawie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na przebudowie i rozbudowie pieców szybowych w hali nr 1 Odlewni, mających na celu podniesienie efektywności energetycznej procesu topienia w nich stopów aluminium, na działce nr 20/4 w Poznaniu, zlokalizowanego w zakładzie Odlewnia Aluminium VW Poznań, ul. 28 czerwca 1956 nr 240, 61-485 Poznań, reprezentowanego przez Pełnomocnika Panią Danutę Dutkiewicz informujemy [1]:

  • o przystąpieniu do przeprowadzenia oceny oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na środowisko;
  • o możliwości zapoznania się z treścią raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko złożonego przez pełnomocnika Inwestora oraz z pozostałą dokumentacją sprawy w Wydziale Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania w Poznaniu, ul. Gronowa 22a, w godzinach 7.30 - 15.30 (pn-pt) - po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu wizyty celem usprawnienia obsługi administracyjnej;
  • o możliwości składania uwag i wniosków w sprawie w formie pisemnej za pośrednictwem operatora pocztowego lub przez Biuro Podawcze Urzędu Miasta Poznania Sala Obsługi Klienta, ul. Gronowa 20, wejście B, piętro I, pkt. G w godzinach urzędowania (pn.: 7:30-17:00, wt.-pt.: 7:30-15:30), a także w formie elektronicznej na adres skrzynki pocztowej ksr@um.poznan.pl, adres E-doręczeń: AE:PL-46081-20925-AEABE-27, adres elektronicznej skrzynki podawczej: /UMPoznan/SkrytkaESP
  • Uwagi i wnioski można składać w terminie 30 dni od dnia publicznego ogłoszenia, tj. od 17.04.2025 r. do 16.05.2025 r.

Zgłoszone w ww. terminie uwagi i wnioski, rozpatrzymy w toku postępowania, a informacje o tym, w jaki sposób zostały wzięte pod uwagę i w jakim zakresie zostały uwzględnione, wskażemy w uzasadnieniu decyzji. Zwracamy uwagę, że uwagi i wnioski złożone po upływie ww. terminu zostaną pozostawione bez rozpatrzenia.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście lub osobiście złożyć uwag lub wniosków, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. +48618784053), w godzinach 8:30 - 10:30, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: violetta_werner@um.poznan.pl, w celu ustalenia aktualnych i dogodnych możliwości oraz sposobu złożenia uwag, wniosków lub udostępnienia dokumentacji sprawy. Jednocześnie przypominamy, że uwagi i wnioski mogą Państwo składać za pośrednictwem operatora pocztowego lub pocztą elektroniczną.

[1] Na podstawie art. 33 ust. 1, w związku z art. 79 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm).

KSr-V.6220.1.24.2025

od 2025-04-16 do 2025-05-16

KSr-V.6220.1.24.2025

INFORMACJA DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI

o postępowaniu wymagającym udziału społeczeństwa

W ramach prowadzonego postępowania w sprawie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na przebudowie i rozbudowie pieców szybowych w hali nr 1 Odlewni, mających na celu podniesienie efektywności energetycznej procesu topienia w nich stopów aluminium, na działce nr 20/4 w Poznaniu, zlokalizowanego w zakładzie Odlewnia Aluminium VW Poznań, ul. 28 czerwca 1956 nr 240, 61-485 Poznań, reprezentowanego przez Pełnomocnika Panią Danutę Dutkiewicz informujemy [1]:

  • o przystąpieniu do przeprowadzenia oceny oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na środowisko;
  • o możliwości zapoznania się z treścią raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko złożonego przez pełnomocnika Inwestora oraz z pozostałą dokumentacją sprawy w Wydziale Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania w Poznaniu, ul. Gronowa 22a, w godzinach 7.30 - 15.30 (pn-pt) - po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu wizyty celem usprawnienia obsługi administracyjnej;
  • o możliwości składania uwag i wniosków w sprawie w formie pisemnej za pośrednictwem operatora pocztowego lub przez Biuro Podawcze Urzędu Miasta Poznania Sala Obsługi Klienta, ul. Gronowa 20, wejście B, piętro I, pkt. G w godzinach urzędowania (pn.: 7:30-17:00, wt.-pt.: 7:30-15:30), a także w formie elektronicznej na adres skrzynki pocztowej ksr@um.poznan.pl, adres E-doręczeń: AE:PL-46081-20925-AEABE-27, adres elektronicznej skrzynki podawczej: /UMPoznan/SkrytkaESP
  • Uwagi i wnioski można składać w terminie 30 dni od dnia publicznego ogłoszenia, tj. od 17.04.2025 r. do 16.05.2025 r.

Zgłoszone w ww. terminie uwagi i wnioski, rozpatrzymy w toku postępowania, a informacje o tym, w jaki sposób zostały wzięte pod uwagę i w jakim zakresie zostały uwzględnione, wskażemy w uzasadnieniu decyzji. Zwracamy uwagę, że uwagi i wnioski złożone po upływie ww. terminu zostaną pozostawione bez rozpatrzenia.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście lub osobiście złożyć uwag lub wniosków, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. +48618784053), w godzinach 8:30 - 10:30, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: violetta_werner@um.poznan.pl, w celu ustalenia aktualnych i dogodnych możliwości oraz sposobu złożenia uwag, wniosków lub udostępnienia dokumentacji sprawy. Jednocześnie przypominamy, że uwagi i wnioski mogą Państwo składać za pośrednictwem operatora pocztowego lub pocztą elektroniczną.

[1] Na podstawie art. 33 ust. 1, w związku z art. 79 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm).

KSr-V.6220.1.24.2025

od 2025-04-16 do 2026-04-16

KSr-V.6220.1.24.2025

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na "Przebudowie i rozbudowie pieców szybowych w hali nr 1 Odlewni, mających na celu podniesienia efektywności energetycznej procesu topienia w nich stopów aluminium", zlokalizowanego w Odlewni Aluminium VW Poznań przy ul. 28 czerwca 1956 r. nr 240 w Poznaniu na działce ewid. Nr 20/4, ark 23, obr. 61 Wilda.

Wnioskodawca: Volkswagen Poznań Sp. z o.o., ul. Warszawska 349, 61-060 Poznań reprezentowany przez pełnomocnika Panią Danutę Dutkiewicz

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], że w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wszczęliśmy postępowanie oraz przekazaliśmy kopię złożonego wniosku z dnia 05.03.2025 r. do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu, Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu, Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Wody Polskie w Poznaniu oraz Marszałka Województwa Wielkopolskiego z prośbą odpowiednio o wydanie opinii w sprawie warunków realizacji przedmiotowego przedsięwzięcia przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach lub o wydanie uzgodnienia warunków realizacji planowanego przedsięwzięcia przed wydaniem wspomnianej decyzji.

Informujemy, że z dokumentami mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel.618784073), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 618784073), w godzinach 8:30 - 10:30, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: violetta_werner@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112)

KSr-V.6220.1.24.2025

od 2025-04-16 do 2025-04-30

KSr-V.6220.1.111.2024

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na rozszerzeniu działalności w zakresie zbierania odpadów na działkach o nr ewid. 2/52, 2/53, 2/54, 2/55, 3/14, 3/16 arkusz 8, obręb Starołęka w Poznaniu

Wnioskodawca: Krzysztof Skoczylas SAN-EKO Zakład Usług Komunalnych, ul. Gołężycka 132, 61-357 Poznań.

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2] o przekazaniu kopii złożonego wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu, Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu oraz Dyrektora Zarządu Zlewni Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w Poznaniu, z prośbą o wydanie opinii co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby, co do zakresu raportu o oddziaływaniu na środowisko wnioskowanego przedsięwzięcia wraz z uzasadnieniem swojego stanowiska uwzględniającym łącznie uwarunkowania, o których mowa w przepisach szczególnych [3].

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[3] Na podstawie art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

KSr-V.6220.1.111.2024

od 2025-04-16 do 2025-04-30