Komunikaty Urzędu Miasta Poznania

Obwieszczenia Prezydenta Miasta o wydaniu decyzji dotyczących przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko


Znajdź komunikaty

Dział komunikatów

Obwieszczenia Prezydenta Miasta o wydaniu decyzji dotyczących przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko

Komunikat Termin ważności

KSr-V.6220.1.5.2025

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o zmianę decyzji Prezydenta Miasta Poznania z dnia 29.08.2023 r., znak: KSr-V.6220.1.128.2023 dla przedsięwzięcia polegającego na rozbudowie magazynu wyrobów gotowych o magazyn wysokiego składowania z częścią biurowo - socjalną i techniczną wraz z rozbudową placów składowych i manewrowych, zbiornika retencyjno - chłonnego wód opadowych, infrastruktury technicznej i drogowej a także budową pompowni i zbiorników wody pożarowej, trafostacji i agregatu prądotwórczego na działkach 2/10, 4/1, 4/8, 2/14, 5/9, 1/136, 1/133, 1/134, 5/4, 5/5, 5/2, 1/138, 2/4, 2/3 4/7, 3/6, 3/7, 4/6, 4/14, 1/140, 4/15, 3/9, 3/10, 3/1, arkusz 05, obręb 8 Kobylepole.

Wnioskodawca: Kompania Piwowarska S.A., Szwajcarska 11, 61-285 Poznań reprezentowana przez Pełnomocnika: Pana Bartosza Bukowieckiego.

Zawiadamiamy strony postępowania o następujących kwestiach [1][2][3]:

  • o możliwości zapoznania się i wypowiedzenia co do zebranych dowodów i materiałów przed wydaniem decyzji; mają Państwo 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia na ww. czynności;
  • o wydaniu przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu postanowienia znak: WOO-IV.4220.265.2025.AK.3 z dnia 07.04.2025 r., w którym tamtejszy Organ wyraził opinię, że dla planowanego przedsięwzięcia nie ma potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, zmienionego postanowieniem WOO-IV.4220.681.2025.AK.7 z dnia 15.10.2025 r., w którym Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wyraził opinię, że dla planowanego przedsięwzięcia nie ma potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i wskazał na konieczność uwzględnienia w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach warunków i wymagań określonych szczegółowo w treści opinii;
  • o wydaniu przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu opinii sanitarnej znak: NS.9022.280.2025 z dnia 06.04.2025 r., w której  tamtejszy Organ stwierdził brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania dla planowanego przedsięwzięcia i odstąpił od określenia zakresu raportu o oddziaływaniu na środowisko. Stanowisko Organu podtrzymano opinią NS.9022.280.2025 z dnia 08.05.2025 r. oraz opinią NS.9022.1043.2025 z dnia 27.08.2025 r.;
  • o wydaniu przez Dyrektora Zarządu Zlewni w Poznaniu opinii znak: PZ.ZZŚ.4901.84.2025.AR.1 z dnia 28.02.2025 r., w której tamtejszy Organ nie stwierdził potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na planowane przedsięwzięcie na środowisko;
  • o wydaniu przez Prezydenta Miasta Poznania jako organu właściwego do wydania pozwolenia zintegrowanego w ramach powierzonej mu funkcji starosty na terenie miasta na prawach powiatu, opinii znak: Ksr-V.6223.3.3.2025 z dnia 04.11.2025 r., w której nie stwierdził potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.

Wyjaśniamy, że wszystkie warunki określone w stanowiskach ww. Organów zostaną zawarte w osnowie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i będą stanowiły integralną część ww. decyzji.

Informujemy, że z dokumentami mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 061 878 49 39), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 061 878 49 39, w godzinach 7:30 - 9:00, 14:00 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: martyna_dudek@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości...

Pełna treść obwieszczenia w załączniku!!

od 2025-11-25 do 2025-12-09

KSr-V.6220.1.11.2025

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na przebudowie, rozbudowie, odbudowie, remoncie, zmianie sposobu użytkowania i częściowej rozbiórce obiektów zabytkowych w zespole Rzeźni Miejskiej oraz budowie nowych obiektów o funkcji mieszkalnej, biurowej i usługowej, garaży podziemnych i wbudowanych wraz z infrastrukturą towarzyszącą, na działkach o numerach ewidencyjnych: 2/1, 3/5, 4/2, arkusz 04 oraz 42/1 arkusz 07, obręb 51 Poznań, przy ul. Garbary 101/111.

Wnioskodawca: Vastint Poland Sp. z o.o., ul. Żwirki i Wigury 18A, 02-092 Warszawa, reprezentowany przez Pana Rafała Przybyła.

Zawiadamiamy strony postępowania [1], że w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach w dniu 24.11.2025 r. wezwaliśmy [2][3] Wnioskodawcę do złożenia wyjaśnień w zakresie zagadnień związanych z ochroną zieleni.

Informujemy, że z dokumentami mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel.61-878-4073), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 618784073), w godzinach 7:30 -9:00, 14:00- 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: paulina_gadacz@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572 ze zm.)

[2] Na podstawie art. 66 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[3] Na podstawie art. 50 § 1 w nawiązaniu do art. 77 i art. 7 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572 ze zm.).

KSr-V.6220.1.11.2025

od 2025-11-25 do 2025-12-09

KSr-V.6220.1.64.2025

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na rozbudowie i zmianie punktu zbierania odpadów przy ul. Wichrowej 22 w Poznaniu, na części działki nr 2/27 arkusz 22 obręb Krzyżowniki

Wnioskodawcą jest: Pan Radosław Nowak i Pan Sebastian Korn, działający jako wspólnicy spółki CAR PLAC Radosław Nowak, Sebastian Korn Spółka Cywilna, reprezentowani przez Panią Angelikę Woźniak-Wszędybył, PERFEKO, ul. Dolna 32, 95-006 Bukowiec.

  • Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], iż pismem z dnia 21.10.2025 r. wezwaliśmy Pełnomocnika Wnioskodawcy do złożenia wyjaśnień i uzupełnień materiałów, sformułowanych przez  Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu z dnia 14.11.2025 r., znak WOO-IV.4220.1614.2025.MDK.2 niezbędnych do zajęcia stanowiska w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla ww. przedsięwzięcia

Informujemy, że z dokumentami mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4070), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4070, w godzinach 7:30 - 9:00, 14:00 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: katarzyna_swiderska@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

W niniejszej sprawie zastosowanie mają przepisy szczególne [3], które wskazują m.in. tryb i zasady ustalania danych adresowych stron postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz skutecznego doręczenia korespondencji w sprawie przez Organ, w tym prawa i obowiązki stron postępowania w szczególności w zakresie zmiany właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać planowane przedsięwzięcie.

Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

[1] Na podstawie art. 50 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572 ze zm.)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[3] Na podstawie art. 74 ust. 3b-3h ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.).

KSr-V.6220.1.64.2025

od 2025-11-25 do 2025-12-09

KSr-V.6220.1.87.2024

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na rozbudowie zespołu budynków mieszkalnych wielorodzinnych z garażami podziemnymi i towarzyszącą infrastrukturą techniczną o trzy budynki mieszkalne wielorodzinne z garażami podziemnymi, murami oporowymi, wewnętrznym układem komunikacyjnym i towarzyszącą infrastrukturą techniczną, przy ul. T. Mateckiego w Poznaniu, planowane do realizacji na działkach o nr ewidencyjnych 2/6, 2/7, 2/9, 2/10, 2/14, 2/15, 2/16, 3/2, 3/3, 3/5, 3/6, 3/7, 3/8, 3/9, 3/10 ark. 23, obręb Piątkowo

Wnioskodawca: BPS Rynku Nieruchomości Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Aktywów Niepublicznych, ul. Grzybowska 81, 00-844 Warszawa, reprezentowany przez Pana Pawła Witkiewicza

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], że w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach postanowieniem z dnia 24.11.2025 r. zawiadomiono, iż przewidywany termin załatwienia przedmiotowej sprawy ustalono na dzień 30.01.2026 r.

Informujemy, że z wnioskiem mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania, po wcześniejszym kontakcie telefonicznym z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4939), tak aby ustalić dogodny termin wizyty. W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z wnioskiem osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel.+48 61 878 4939, w godzinach 7:30 - 9:00, 14:00 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: paulina_bruch@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentu.

W niniejszej sprawie zastosowanie mają przepisy szczególne, które wskazują m.in. tryb i zasady ustalania danych adresowych stron postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz skutecznego doręczenia korespondencji w sprawie przez Organ, w tym prawa i obowiązki stron postępowania w szczególności w zakresie zmiany właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać planowane przedsięwzięcie.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572 ze zm.)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

KSr-V.6220.1.87.2024

od 2025-11-24 do 2025-12-08

KSr-V.6220.1.11.2025

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na  przebudowie, rozbudowie, odbudowie, remoncie, zmianie sposobu użytkowania i częściowej rozbiórce obiektów zabytkowych w zespole Rzeźni Miejskiej oraz budowie nowych obiektów o funkcji mieszkalnej, biurowej i usługowej, garaży podziemnych i wbudowanych wraz z infrastrukturą towarzyszącą, na działkach o numerach ewidencyjnych: 2/1, 3/5, 4/2 arkusz 04 oraz 42/1 arkusz 07, obręb 51 Poznań, przy ul. Garbary 101/111.

Wnioskodawca: Vastint Poland Sp. z o.o., ul. Żwirki i Wigury 18A, 02-092 Warszawa, reprezentowany przez Pana Rafała Przybyła.

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], że w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach w dniu 21.11.2025 r. przekazaliśmy uzyskane od Wnioskodawcy uzupełnienia materiałów z dnia 18.11.2025 r. do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu.

Informujemy, że z dokumentami mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61-878-4073), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 618784073), w godzinach 7:30 - 9:00, 14:00 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: paulina_gadacz@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572 ze zm.)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

KSr-V.6220.1.11.2025

od 2025-11-21 do 2025-12-05

UA-III.6730.568.2023

OBWIESZCZENIE

PREZYDENTA MIASTA POZNANIA

O WYDANIU DECYZJI

O USTALENIU WARUNKÓW ZABUDOWY

Zgodnie z art. 72 ust. 6 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko w zw. z art. 66a ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,

informuję

poprzez podanie obwieszczenia do publicznej wiadomości:

- w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Poznania,

- na elektronicznej tablicy ogłoszeń w siedzibie tut. organu,

że w dniu 14 listopada 2025 r. została wydana decyzja o ustaleniu warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie zespołu przemysłowo-magazynowo-usługowego z infrastrukturą towarzyszącą, przewidzianej do realizacji na terenie działek oznaczonych nr ewid. 2/2, 3/2, 4, 1/18, ark. 23, obr. Krzesiny oraz dz. 4, 3/2, ark. 31, obr. Spławie, przy ul. Gospodarskiej w Poznaniu, która to decyzja dotyczy przedsięwzięcia mogącego znacząco oddziaływać na środowisko.

W związku z powyższym informuję, że:

- załącznikiem do obwieszczenia jest treść decyzji nr 602/2025 z dnia 14 listopada 2025 r. udostępniona z dniem 27 sierpnia 2025 r. na okres 14 dni,

- można złożyć wniosek o udostępnienie dokumentacji sprawy - w trybie określonym w dziale II Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.

od 2025-11-21 do 2025-12-05

KSr-V.6220.1.66.2025 - treść decyzji

PODANIE DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI

INFORMACJI O WYDANEJ DECYZJI

Informujemy strony postępowania [1] o tym, że:

  • w dniu 20.11.2025 r. na wniosek PROJEKT POZNAŃ SZWAJCARSKA SP Z O.O., ul. Dworkowa 4, 43-300 Bielsko Biała reprezentowanej przez Panią Monikę Jadach, wydaliśmy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, znak: KSr-V.6220.1.66.2025 dla przedsięwzięcia polegającego na budowie zespołu budynków mieszkalnych wielorodzinnych z usługami w parterach, garażami podziemnymi oraz garażem nadziemnym wraz z instalacjami wewnętrznymi, zagospodarowaniem terenu i niezbędną infrastrukturą techniczną, w tym oświetleniem terenu i naziemnymi miejscami postojowymi, przy ul. Szwajcarskiej w Poznaniu (realizację planowanej inwestycji przewiduje się na działkach o nr ewidencyjnych 4/15 i 9 arkusz 10, obręb 07 Chartowo oraz części działki o nr ewidencyjnym 1/12, arkusz, obręb 08 Kobylepole).
  • treść ww. decyzji udostępniliśmy w Biuletynie Informacji Publicznej na okres 14 dni, tj. od 21.11.2025 r. do 05.12.2025 r.

Z treścią decyzji oraz dokumentacją sprawy mogą Państwo zapoznać się w siedzibie Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania przy ul. Gronowej 22a w Poznaniu, w godzinach urzędowania, po wcześniejszym kontakcie telefonicznym z osobą prowadzącą sprawę (tel. 061 878 49 39), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

[1] Na podstawie art. 85 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.).

Treść decyzji do wglądu w załączniku!!

od 2025-11-21 do 2025-12-05

KSr-V.6220.1.66.2025

PODANIE DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI

INFORMACJI O WYDANEJ DECYZJI

Informujemy strony postępowania [1] o tym, że:

  • w dniu 20.11.2025 r. na wniosek PROJEKT POZNAŃ SZWAJCARSKA SP Z O.O., ul. Dworkowa 4, 43-300 Bielsko Biała reprezentowanej przez Panią Monikę Jadach, wydaliśmy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, znak: KSr-V.6220.1.66.2025 dla przedsięwzięcia polegającego na budowie zespołu budynków mieszkalnych wielorodzinnych z usługami w parterach, garażami podziemnymi oraz garażem nadziemnym wraz z instalacjami wewnętrznymi, zagospodarowaniem terenu i niezbędną infrastrukturą techniczną, w tym oświetleniem terenu i naziemnymi miejscami postojowymi, przy ul. Szwajcarskiej w Poznaniu (realizację planowanej inwestycji przewiduje się na działkach o nr ewidencyjnych 4/15 i 9 arkusz 10, obręb 07 Chartowo oraz części działki o nr ewidencyjnym 1/12, arkusz, obręb 08 Kobylepole).
  • treść ww. decyzji udostępniliśmy w Biuletynie Informacji Publicznej na okres 14 dni, tj. od 21.11.2025 r. do 05.12.2025 r.

Z treścią decyzji oraz dokumentacją sprawy mogą Państwo zapoznać się w siedzibie Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania przy ul. Gronowej 22a w Poznaniu, w godzinach urzędowania, po wcześniejszym kontakcie telefonicznym z osobą prowadzącą sprawę (tel. 061 878 49 39), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

[1] Na podstawie art. 85 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.).

Treść decyzji do wglądu w kolejnym komunikacie (wywieszona w terminie 21.11.2025 - 05.12.2025)

od 2025-11-21 do 2025-12-22

KSr-V.6220.1.66.2025

OBWIESZCZENIE

Zawiadamiamy [1][2], że w dniu 20.11.2025 r. wydaliśmy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie zespołu budynków mieszkalnych wielorodzinnych z usługami w parterach, garażami podziemnymi oraz garażem nadziemnym wraz z instalacjami wewnętrznymi, zagospodarowaniem terenu i niezbędną infrastrukturą techniczną, w tym oświetleniem terenu i naziemnymi miejscami postojowymi, przy ul. Szwajcarskiej w Poznaniu (realizację planowanej inwestycji przewiduje się na działkach o nr ewidencyjnych 4/15 i 9 arkusz 10, obręb 07 Chartowo oraz części działki o nr ewidencyjnym 1/12, arkusz, obręb 08 Kobylepole). Wnioskodawcą jest PROJEKT POZNAŃ SZWAJCARSKA SP Z O.O., ul. Dworkowa 4, 43-300 Bielsko Biała, reprezentowany przez Panią Monikę Jadach.

Od wydanej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu za pośrednictwem organu wydającego decyzję w terminie 14 dni od daty doręczenia. Doręczenie niniejszej decyzji uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

Z treścią decyzji oraz dokumentacją sprawy mogą Państwo zapoznać się w siedzibie Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania przy ul. Gronowej 22a w Poznaniu, w godzinach urzędowania, po wcześniejszym kontakcie telefonicznym z osobą prowadzącą sprawę (tel. 061 878 49 39), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 061 878 49 39 w godzinach 7:30 - 9:00, 14:00 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: martyna_dudek@um.poznan.pl w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572 ze zm.)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

KSr-V.6220.1.66.2025

od 2025-11-21 do 2025-12-05

KSr-V.6220.1.111.2024

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na rozszerzeniu działalności w zakresie zbierania odpadów na działkach o nr ewid 2/52, 2/53, 2/54, 2/55, 2/56 oraz na części działek o nr ewidencyjnych 3/14, 3/16 arkusz 08, obręb 11 Starołęka w Poznaniu.

Wnioskodawca: Krzysztof Skoczylas SAN-EKO Zakład Usług Komunalnych, ul. Gołężycka 132, 61-357 Poznań.

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], iż pismem z dnia 20.11.2025 r. wezwaliśmy Pełnomocnika Wnioskodawcy do złożenia wyjaśnień w zakresie zagadnień związanych z gospodarką odpadami sformułowanych przez Wydziału Klimatu i Środowiska miasta Poznania niezbędnych do zajęcia stanowiska w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla ww. przedsięwzięcia [3][4].

W związku z powyższym informuje się o możliwości zapoznania się osobiście lub przez pełnomocnika z aktami sprawy dla ww. inwestycji w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimat i Środowiska przy ul. Gronowej 22a, po wcześniejszym kontakcie telefonicznym z osobą prowadzącą sprawę (tel. 061 878 49 39), lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: martyna_dudek@um.poznan.pl w celu ustalenia dogodnego terminu wizyty. Zainteresowane Strony mogą składać uwagi i wnioski w powyższej sprawie osobiście, przez pełnomocnika lub na piśmie po przez operatora pocztowego przez Biuro Podawcze Urzędu Miasta Poznania: Sala Obsługi Klienta, ul. Gronowa 20, wejście B, piętro I, punkt G w godzinach urzędowania (pn: 7.30-17.00, wt - pt: 7.30-15.30). Uwagi i wnioski można również składać za pośrednictwem platformy e-PUAP [5].

Zawiadomienie (doręczenie) uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie (wywieszenie obwieszczenia na tablicy ogłoszeń organu oraz jego udostępnienie w Biuletynie Informacji Publicznej) [6].

[1] Na podstawie art. 50 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572 ze zm.)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[3] Na podstawie art. 7 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572 ze zm.)

[4] Na podstawie art. 77 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572 ze zm.)

[5] Na podstawie art. 10 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572 ze zm.)

[6] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572 ze zm.)

KSr-V.6220.1.111.2024

od 2025-11-21 do 2025-12-05

KSr-V.6220.1.68.2025

OBWIESZCZENIE

Zawiadamiamy strony postępowania o wszczęciu postępowania [1] [2] [3] w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla  przedsięwzięcia pn.:  Zlewnia Wierzbaka - system retencji w zlewni Wierzbaka w rejonie ul. Witosa/Dojazd - ZBIORNIK RETENCYJNY WRAZ Z NIEZBĘDNĄ INFRSTRUTKRUĄ, planowane do realizacji na działkach ewidencyjnych o nr 5/1 (cz.) ark. 25, obr. 20 Golęcin; 2/9 (cz.) ark. 27, obr. 20 Golęcin; 1/19 (cz.) i 1/20 (cz.) ark. 35, obr. 20 Golęcin.

Wnioskodawcą jest podmiot: AQUANET S.A., ul. Dolna Wilda 126, 61-492 Poznań, reprezentowany przez Pana Artura Marchlewicza.

Informujemy, że z wnioskiem mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4939), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z wnioskiem osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4939, w godzinach 7:30 - 9:00, 14:00 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: paulina_bruch@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentu.

W niniejszej sprawie zastosowanie mają przepisy szczególne [4], które wskazują m.in. tryb i zasady ustalania danych adresowych stron postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz skutecznego doręczenia korespondencji w sprawie przez Organ, w tym prawa i obowiązki stron postępowania w szczególności w zakresie zmiany właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać planowane przedsięwzięcie.

[1] Na podstawie art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[3] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[4] Na podstawie art. 74 ust. 3b-3h ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.).

KSr-V.6220.1.68.2025

od 2025-11-20 do 2025-12-04

KSr-V.6220.1.175.2023

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie zabudowy biurowo-usługowo-handlowej z wielopoziomowym garażem wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną na działkach nr 40/4, 43/4, ark. 23, obręb 51 położonych w Poznaniu przy ul. Franklina Roosevelta.

Wnioskodawca: Bolmen Development Sp. z o.o., al. Solidarności 173, 00-877 Warszawa, reprezentowany przez pełnomocnika Panią Zuzannę Kucharską

Zawiadamiamy strony postępowania o następujących kwestiach [1][2][3][4][5]:

  • o możliwości zapoznania się i wypowiedzenia co do zebranych dowodów i materiałów przed wydaniem decyzji o odmowie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach; mają Państwo 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia na ww. czynności;
  • Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu postanowieniem z dnia 12.11.2025 r., znak: WOO-I.4221.52.2024.ZP.11 odmówił wydania uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia.

Informujemy, że z dokumentami mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 8784073), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 8784073, w godzinach 7:30 - 09:00, 14:00 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: violetta_werner@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

[1] Na podstawie art. 10 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[3] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[4] Na podstawie art. 77 ust 1 pkt 1 oraz art. 80 ust 1 pkt 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[5] Na podstawie art. 79a ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 572)

KSr-V.6220.1.175.2023

od 2025-11-19 do 2025-12-03

ROŚ.6220.10.2023

ZAWIADOMIENIE

Na podstawie art. 10, art. 36 § 1 i art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572 ze zm.),

zawiadamiam

że postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na: "Rozbudowie ul. Krótkiej i Różanej w Skórzewie, gmina Dopiewo", nie może być załatwione w terminie przewidzianym w art. 35 ustawy kodeks postępowania administracyjnego.

Przyczyną zwłoki w niniejszej sprawie jest konieczność oczekiwania na opinię Prezydenta Miasta Poznania.

Na podstawie art. 37 § 1 informuję, że stronie służy prawo do wniesienia ponaglenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu za pośrednictwem Wójta Gminy Dopiewo jeżeli nie załatwiono sprawy w terminie określonym w art. 35 kodeksu postępowania administracyjnego lub przepisach szczególnych ani w terminie wskazanym zgodnie z art. 36 § 1 (bezczynność) lub jeżeli postępowanie jest prowadzone dłużej niż jest to niezbędne do załatwienia sprawy (przewlekłość). Ponaglenie zawiera uzasadnienie (art. 37 § 2 kodeksu postępowania administracyjnego).

Przewidywany termin załatwienia sprawy do dnia 3 stycznia 2026 r.

Oryginalna treść zawiadomienia w załączniku!!

od 2025-11-17 do 2025-12-01

UA-VIII.6740.584.2025

OBWIESZCZENIE

PREZYDENTA MIASTA POZNANIA

O WYDANIU DECYZJI

O POZWOLENIU NA BUDOWĘ

Zgodnie z art.72 ust. 6 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji ośrodowisku ijego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz oocenach oddziaływania na środowisko w związku z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego

informuję ogół społeczeństwa

poprzez podanie obwieszczenia do publicznej wiadomości:

-

w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Poznania,

-

na elektronicznej tablicy ogłoszeń w siedzibie tut. organu,

-

w miejscu planowanego przedsięwzięcia,

że w dniu 12.11.2025r. została wydana decyzja nr 792/2025 o pozwoleniu na budowę dla inwestycji polegającej na

etap I budowa budynku nr 2 mieszkalnego wielorodzinnego z funkcją usługową wraz z garażem podziemnym

etap II budowa budynku nr 4 mieszkalnego wielorodzinnego z funkcją usługową wraz z garażem podziemnym

etap III budowa budynku nr 5 mieszkalnego wielorodzinnego wraz z garażem podziemnym i budynku nr 6 mieszkalnego wielorodzinnego z funkcją usługową wraz garażem podziemnym

inwestycji obejmującej w całości budowę zespołu budynków: mieszkalnych wielorodzinnych - budynki nr 1, 3, 5, E, F; mieszkalnych wielorodzinnych z funkcją usługową - budynki nr 2, 4, 6, D, I, J oraz remont budynku usługowo-biurowego - budynek C oraz przebudowę, rozbudowę wraz ze zmianą sposobu użytkowania budynku na usługowo-biurowy - budynek A wraz z garażami podziemnymi oraz towarzyszącą infrastrukturą komunikacyjną (drogi wewnętrzne) i techniczną na nieruchomości przy ul. Panny Marii 3 w Poznaniu (dz. nr 2/2 (cz.), 6 (cz.), 10/3 ark. 09 obr. Śródka)

która to decyzja dotyczy przedsięwzięcia mogącego znacząco oddziaływać na środowisko.

W związku z powyższym informuję, że z treścią w/w decyzji oraz zdokumentacją sprawy (numer sprawy: UA-VIII.6740.584.2025), można zapoznać się Biurze Obsługi Klienta Wydziału Urbanistyki i Architektury, pl. Kolegiacki 17, wejście od ul. Za Bramką, w poniedziałki między 8:00 a 17:00, we wtorki i piątki między 9:00 a 12:00, a w czwartki między 11:00 a 14:00, po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym.

Zawiadomienie przez obwieszczenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia (art.49 Kpa).

Pismo zostało sporządzone w postaci elektronicznej i podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

Zgodnie z art. 393 Kodeksu Postępowania Administracyjnego, doręczony może być również wydruk pisma uzyskany z systemu teleinformatycznego. Oryginał pisma ma formę elektroniczną.

od 2025-11-17 do 2025-12-01

KSr-V.6220.1.37.2025

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: "Punkt zbierania i przetwarzania odpadów złomu metali żelaznych i nieżelaznych, zlokalizowany na działkach ewidencyjnych nr 9/4, 10, 21, 22/3, AM-7, oraz 1 i 15, AM-5, obręb Główna, przy ul. Chemicznej 4 w Poznaniu".

Wnioskodawcą jest: CENTROZŁOM WROCŁAW S. A., reprezentowany przez: Panią Karolinę Szewczyk.

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], że w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekazaliśmy uzyskane od Wnioskodawcy uzupełnienia do Organów uzgadniających i opiniujących z prośbą o zajęcie stanowiska, w przypadku gdy stanowisko nie zostało jeszcze zajęte.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572 ze zm.)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

KSr-V.6220.1.37.2025

od 2025-11-14 do 2025-11-28

KSr-V.6220.1.64.2025

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na rozbudowie i zmianie punktu zbierania odpadów przy ul. Wichrowej 22 w Poznaniu, na części działki nr 2/27 arkusz 22 obręb Krzyżowniki

Wnioskodawcą jest: Pan Radosław Nowak i Pan Sebastian Korn, działający jako wspólnicy spółki CAR PLAC Radosław Nowak, Sebastian Korn Spółka Cywilna, reprezentowani przez Panią Angelikę Woźniak-Wszędybył, PERFEKO, ul. Dolna 32, 95-006 Bukowiec.

  • Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], iż pismem z dnia 12.11.2025 r. przekazaliśmy uzupełnienie karty informacyjnej przedsięwzięcia z 31.10.2025 r.

Informujemy, że z dokumentami mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa
do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4070), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4070, w godzinach 7:30 - 9:00, 14:00 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: katarzyna_swiderska@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

W niniejszej sprawie zastosowanie mają przepisy szczególne [3], które wskazują m.in. tryb i zasady ustalania danych adresowych stron postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz skutecznego doręczenia korespondencji w sprawie przez Organ, w tym prawa i obowiązki stron postępowania w szczególności w zakresie zmiany właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać planowane przedsięwzięcie.

Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

[1] Na podstawie art. 50 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572 ze zm.)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[3] Na podstawie art. 74 ust. 3b-3h ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.).

KSr-V.6220.1.64.2025

od 2025-11-14 do 2025-11-28

KSr-V.6220.1.62.2025

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie nowego ciągu kapsułkowego - rozbudowie budynku kapsułek oraz budowie zaplecza technicznego na terenie zakładu Delpharm Poznań S.A. przy ul. Grunwaldzkiej 189 w Poznaniu".

Wnioskodawca: Delpharm Poznań S.A., ul. Grunwaldzka 189, 60-322 Poznań, reprezentowany przez Pana Roberta Siudaka.

Zawiadamiamy strony postępowania [1], że w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach w dniu 13.11.2025 r. wezwaliśmy [2][3] Wnioskodawcę do złożenia wyjaśnień w zakresie wskazanym przez Organ prowadzący postępowanie dot. gospodarki odpadami, gospodarki wodno-ściekowej, emisji zanieczyszczeń do powietrza, emisji hałasu, kwalifikacji przedsięwzięcia, adaptacji do zmian klimatu i ochrony zieleni, a także w zakresie uwag Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego wyrażonych w piśmie z dnia 06.11.2025 r., znak: NS.9022.2309.2025.

Informujemy, że z dokumentami mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61-878-4073), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 618784073), w godzinach 7:30 -9:00, 14:00- 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: paulina_gadacz@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572 ze zm.)

[2] Na podstawie art. 62a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[3] Na podstawie art. 50 § 1 w nawiązaniu do art. 77 i art. 7 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572 ze zm.).

KSr-V.6220.1.62.2025

od 2025-11-14 do 2025-11-28

KSr-V.6220.1.87.2024

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na rozbudowie zespołu budynków mieszkalnych wielorodzinnych z garażami podziemnymi i towarzyszącą infrastrukturą techniczną o trzy budynki mieszkalne wielorodzinne z garażami podziemnymi, murami oporowymi, wewnętrznym układem komunikacyjnym i towarzyszącą infrastrukturą techniczną, przy ul. T. Mateckiego w Poznaniu, planowane do realizacji na działkach o nr ewidencyjnych 2/6, 2/7, 2/9, 2/10, 2/14, 2/15, 2/16, 3/2, 3/3, 3/5, 3/6, 3/7, 3/8, 3/9, 3/10 ark. 23, obręb Piątkowo.

Wnioskodawca: BPS Rynku Nieruchomości Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Aktywów Niepublicznych, ul. Grzybowska 81, 00-844 Warszawa, reprezentowany przez Pawła Witkiewicza

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], że w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekazaliśmy pismem z dnia 12.11.2025 r. informacje doprecyzowujące kwalifikację inwestycji do przedsięwzięć wymienionych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r., poz. 1839 ze zm.). Jednocześnie poinformowano także, iż ze względu na trwające ustalenia prowadzone przez tut. Organ, doprecyzowanie informacji nt. funkcji i sposobów zagospodarowania terenów w otoczeniu przedmiotowego przedsięwzięcia zostaną przekazane odrębnym pismem.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572 ze zm.)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

KSr-V.6220.1.87.2024

od 2025-11-12 do 2025-11-26

KSr-V.6220.1.154.2023

PODANIE DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI

INFORMACJI O WYDANEJ DECYZJI

Informujemy [1] o tym, że:

  • w dniu 30.10.2025 r. na wniosek Lisner Poznań Sp. z o.o. Sp. K. z siedzibą w Poznaniu (60-479), ul. Strzeszyńska 38/42, reprezentowanego przez Panią Agatę Zielińską, wydaliśmy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, znak: KSr‑V.6220.1.154.2023 dla przedsięwzięcia pn.: "Budowa dwóch urządzeń wodnych umożliwiających pobór wód podziemnych, na terenie zakładu produkcyjnego LISNER Poznań przy ul. Strzeszyńskiej w Poznaniu na dz. nr 73 i 63 obręb 0028 Podolany".
  • treść ww. decyzji udostępniliśmy w Biuletynie Informacji Publicznej na okres 14 dni, tj. od 31.10.2025 r. do 14.11.2025 r.

Z treścią decyzji oraz dokumentacją sprawy mogą Państwo zapoznać się w siedzibie Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania przy ul. Gronowa 22a w Poznaniu, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 40 81), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 40 81, w godzinach 7:30 - 9:00, 14:00 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: olga_zapasnik@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 85 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.).

Treść decyzji do wglądu w kolejnym komunikacie (wywieszona w terminie 31.10.2025 - 14.11.2025)

od 2025-10-31 do 2025-12-01

KSr-V.6220.1.101.2024

PODANIE DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI

INFORMACJI O WYDANEJ DECYZJI

Informujemy strony postępowania [1] o tym, że:

  • w dniu 29.10.2025 r. wydaliśmy decyzję o odmowie zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie zespołu budynków mieszkalnych wielorodzinnych z podziemnymi halami garażowymi wraz z infrastrukturą towarzyszącą na dz. nr 29/141, 37/5 ark. 11, obręb 50 Naramowice w Poznaniu. Wnioskodawcą jest Kubik Development Sp. z o.o., ul. Cybernetyki 10, 02-677 Warszawa

reprezentowany przez pełnomocnika: Pana Jacka Maślińskiego.

  • treść ww. decyzji udostępniliśmy w Biuletynie Informacji Publicznej na okres 14 dni, tj. od 30.10.2025 r. do 13.11.2025 r.

Z treścią decyzji oraz dokumentacją sprawy mogą Państwo zapoznać się w siedzibie Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania przy ul. Gronowa 22a w Poznaniu, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4073), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4073, w godzinach 07:30 - 09:00, 14:00 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: violetta_werner@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 85 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.).

Treść decyzji do wglądu w kolejnym komunikacie (wywieszona w terminie 30.10.2025 - 13.11.2025)

od 2025-10-30 do 2025-11-28