Czwarty Zastępca Prezydenta Jędrzej Solarski
Kadencja Prezydenta Miasta Poznania
2014-2018
Kontakt
I piętro, sekretariat pokój 123 tel. 61 878 53 23, email: sekretariat_j.solarski@um.poznan.pl
Nadzoruje
Pan Jędrzej Solarski nadzoruje:
1) Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów;
2) Biuro Poznań Kontakt;
3) Wydział Działalności Gospodarczej i Rolnictwa;
4) Wydział Kultury;
5) Wydział Organizacyjny, poza stanowiskami pracy w tym Wydziale, które nadzorowane są przez Prezydenta;
6) Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych;
7) Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Poznaniu.
3. Pan Jędrzej Solarski nadzoruje:
1) przy pomocy Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych:
a) pozostałe miejskie jednostki pomocy społecznej - niewymienione w ust. 2,
b) samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej - z wyłączeniem nadzoru właścicielskiego wykonywanego przez Prezydenta oraz przez Zastępcę Prezydenta do spraw gospodarowania nieruchomościami, oświaty, bezpieczeństwa publicznego oraz rewitalizacji przestrzennej Miasta,
c) Poznańskie Centrum Świadczeń;
2) przy pomocy Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Poznaniu prawidłowe funkcjonowanie Spółdzielni Socjalnej "Poznanianka";
3) przy pomocy Wydziału Kultury miejskie instytucje kultury - z wyłączeniem Centrum Turystyki Kulturowej "Trakt".
4. Pan Jędrzej Solarski współpracuje z następującymi stałymi komisjami Rady Miasta Poznania:
1) Komisją Polityki Społecznej i Zdrowia;
2) Komisją Rodziny;
3) Komisją Kultury i Nauki.
5. Pan Jędrzej Solarski zapewnia realizację uprawnień Prezydenta wobec Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu oraz współpracuje z Powiatowym Urzędem Pracy w Poznaniu.
Zakres zadań
Do zakresu zadań Zastępcy Prezydenta do spraw pomocy społecznej i opieki zdrowotnej, współpracy z organizacjami społecznymi oraz działalności gospodarczej i kultury - pana Jędrzeja Solarskiego należy prowadzenie spraw dotyczących:
- opieki zdrowotnej i funkcjonowania miejskich jednostek opieki zdrowotnej;
- profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych;
- pomocy społecznej i funkcjonowania jednostek pomocy społecznej;
- funkcjonowania osób niepełnosprawnych oraz przeciwdziałania nierównemu traktowaniu grup społecznych;
- współpracy z organizacjami pozarządowymi i instytucjami w zakresie ochrony zdrowia i spraw społecznych;
- rozwoju życia kulturalnego Miasta i działalności miejskich instytucji kultury;
- działalności gospodarczej, rozwoju przedsiębiorczości, w szczególności małych i średnich przedsiębiorstw;
- gospodarki rolnej;
- zapewnienia ochrony praw konsumentów;
- organizacji pracy Urzędu i realizacji polityki osobowej w Urzędzie;
- nadzoru nad wypłatą świadczeń pieniężnych dla mieszkańców miasta Poznania;
- nadzoru nad realizacją programów zgodnie z odrębnym zarządzeniem regulującym strategiczne zarządzanie rozwojem Miasta;
- świadczenia na rzecz mieszkańców i wydziałów Urzędu usług call center i contact center.
Życiorys
Urodzony 29 kwietnia 1973 roku, z zawodu prawnik. W 1998 roku ukończył prawo na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im Adama Mickiewicza w Poznaniu.
W 1998 roku pracą w Urzędzie Wojewódzkim w Poznaniu rozpoczyna swoją karierę zawodową. W 2002 roku obejmuje funkcję dyrektora wydziału spraw obywatelskich i zarządzania kryzysowego w Starostwie Powiatowym w Poznaniu. W Urzędzie Miasta pracuje od października 2003 roku, od początku w Wydziale Organizacyjnym. Do roku 2011 jako zastępca dyrektora, następnie - po kilkumiesięcznym okresie pełnienia obowiązków - jako dyrektor tego Wydziału.
Członek rad nadzorczych, od 2014 roku przewodniczący Rady Nadzorczej Poznańskich Inwestycji Miejskich sp. z o.o.
Wykładowca z zakresu reformy administracji publicznej na Uniwersytecie Ludowym w Poznaniu w latach 1999 - 2000. Absolwent studiów podyplomowych z zakresu prawa pracy.
Uczestnik wielu szkoleń, m in. z zakresu funkcjonowania centrów zarządzania kryzysowego, ratownictwa w regionie hanowerskim w Niemczech. Ukończył liczne kursy z zakresu zarządzania, informacji publicznej, kontroli zarządczej oraz HR.
Zwycięzca licznych turniejów samorządowych w tenisie ziemnym.
Prywatnie mąż, ojciec dwójki dzieci.
Metryczka
Opis zmian: zmiany organizacyjne (Aktualizacja)
Opublikował(a): Beata Skrzypczak
Data i godzina publikacji: 2016-01-04 11:08