Drugi Zastępca Prezydenta Jędrzej Solarski
Kadencja Prezydenta Miasta Poznania
2018-2024
Kontakt
I piętro, sekretariat pokój 120 tel. 61 878 53 23, email: sekretariat_j.solarski@um.poznan.pl
Nadzoruje
Drugi Zastępca Prezydenta nadzoruje:
- Biuro Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta;
- Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów;
- Wydział Działalności Gospodarczej i Rolnictwa;
- Wydział Kultury;
- Wydział Organizacyjny z zastrzeżeniem § 3 ust. 3 pkt 6;
- Wydział Sportu;
- Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych;
- Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Poznaniu.
Przy pomocy Biura Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta:
- Poznańskie Centrum Dziedzictwa - z wyłączeniem nadzoru właścicielskiego w zakresie opiniowania rocznych sprawozdań finansowych,
- w zakresie realizowanych projektów unijnych: Zarząd Dróg Miejskich, Zarząd Transportu Miejskiego;
Przy pomocy Wydziału Kultury - miejskie instytucje kultury. z wyłączeniem Poznańskiego Centrum Dziedzictwa oraz nadzoru właścicielskiego w zakresie opiniowania rocznych sprawozdań finansowych.
Przy pomocy Wydziału Sportu - Poznańskie Ośrodki Sportu i Rekreacji.
Przy pomocy Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych:
- miejskie jednostki pomocy społecznej oraz wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej - inne niż wymieniona w ust. 2 pkt 8,
- samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej, dla których podmiotem tworzącym jest Miasto Poznań - z wyłączeniem nadzoru wykonywanego przez Zastępcę Prezydenta Miasta Poznania do spraw polityki przestrzennej i gospodarowania nieruchomościami, gospodarki komunalnej i lokalowej oraz środowiska,
- Poznański Zespół Żłobków,
- Poznańskie Centrum Świadczeń,
- Centrum Usług Wspólnych w Poznaniu,
- Centrum Inicjatyw Senioralnych,
- żłobki inne niż wymienione w lit. c, kluby dziecięce i dziennych opiekunów, zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi do lat 3,
- Ogród Zoologiczny;
Przy pomocy Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Poznaniu - prawidłowe funkcjonowanie Spółdzielni Socjalnej "Poznanianka".
Koordynuje i weryfikuje sposób realizacji zadań własnych gminy przez spółki prawa handlowego z udziałem Miasta Poznania przy pomocy:
- Biura Koordynacji Projektów i Rewitaliacji Miasta w odniesieniu do Targowisk sp. z o.o.;
- Wydziału Działalności Gospodarczej i Rolnictwa - w odniesieniu do Poznańskiego Funduszu Poręczeń Kredytowych sp. z o.o.;
- Wydziału Sportu - w odniesieniu do Term Maltańskich sp. z o.o.
Drugi Zastępca Prezydenta współpracuje z Powiatowym Urzędem Pracy w Poznaniu.
Drugi Zastępca Prezydenta współpracuje z następującymi stałymi komisjami Rady Miasta Poznania:
- Komisją Kultury Fizycznej i Turystyki;
- Komisją Kultury i Nauki;
- Komisją Polityki Przestrzennej i Rewitalizacji;
- Komisją Rodziny, Polityki Społecznej i Zdrowia;
- Komisją Skarg, Wniosków i Petycji;
- Komisją Budżetu, Finansów, Przedsiębiorczości i Nadzoru Właścicielskiego.
Zakres zadań
Do zakresu zadań Zastępcy Prezydenta Miasta Poznania do spraw pomocy społecznej i opieki zdrowotnej, współpracy z organizacjami społecznymi, kultury, sportu i działalności gospodarczej oraz rewitalizacji i funduszy europejskich - pana Jędrzeja Solarskiego należy prowadzenie spraw dotyczących:
- pomocy społecznej;
- ochrony, profilaktyki i promocji zdrowia oraz rozwiązywania problemów związanych z uzależnieniami;
- miejskiej oferty wsparcia dla rodzin i seniorów oraz zinstytucjonalizowanych form opieki nad dziećmi w wieku do lat 3;
- wsparcia osób z niepełnosprawnościami i koordynacji działań w zakresie polityki równościowej oraz koordynacji realizacji zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej;
- koordynacji współpracy Miasta Poznania z organizacjami pozarządowymi;
- rozwoju życia kulturalnego Miasta Poznania i działalności miejskich instytucji kultury;
- nadzoru nad wypłatą świadczeń pieniężnych dla mieszkańców Poznania;
- rozwoju kultury fizycznej, krajoznawstwa i sportu;
- organizacji pracy Urzędu Miasta Poznania i realizacji polityki osobowej w Urzędzie Miasta Poznania;
- wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej;
- działalności gospodarczej, rozwoju przedsiębiorczości, w szczególności małych i średnich przedsiębiorstw oraz gospodarki leśnej i rolnej;
- zapewnienia ochrony praw konsumentów oraz świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej;
- organizowania przyjaznych warunków do osiedlania się cudzoziemców i repatriantów;
- koordynacji i monitorowania realizacji zadań ujętych w Gminnym Programie Rewitalizacji oraz w Zintegrowanym Programie Odnowy i Rozwoju Śródmieścia na lata 2014-2030;
- inicjowania i wspierania pozyskiwania funduszy strukturalnych z programów operacyjnych na poziomie regionalnym i krajowym oraz z instytucji wspólnotowych Unii Europejskiej;
- wspomagania zarządzania projektami w zakresie koordynowania i monitorowania;
- współpracy przy opracowywaniu i realizacji wieloletnich prognoz finansowych - w zakresie prognoz inwestycyjnych;
- nadzoru nad realizacją programów zgodnie z odrębnym zarządzeniem regulującym strategiczne zarządzanie rozwojem Miasta Poznania.
Życiorys
Urodzony 29 kwietnia 1973 roku, z zawodu prawnik. W 1998 roku ukończył prawo na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im Adama Mickiewicza w Poznaniu.
W 1998 roku pracą w Urzędzie Wojewódzkim w Poznaniu rozpoczyna swoją karierę zawodową. W 2002 roku obejmuje funkcję dyrektora wydziału spraw obywatelskich i zarządzania kryzysowego w Starostwie Powiatowym w Poznaniu. W Urzędzie Miasta pracuje od października 2003 roku, od początku w Wydziale Organizacyjnym. Do roku 2011 jako zastępca dyrektora, następnie - po kilkumiesięcznym okresie pełnienia obowiązków - jako dyrektor tego Wydziału.
Wykładowca z zakresu reformy administracji publicznej na Uniwersytecie Ludowym w Poznaniu w latach 1999 - 2000. Absolwent studiów podyplomowych z zakresu prawa pracy.
Od 2019 r. jest członkiem Rady Nadzorczej Międzynarodowych Targów Poznańskich oraz Wiceprzedwodniczącym Rady Nadzorczej Remondis Sanitech Poznań Sp. z o.o.
Uczestnik wielu szkoleń, m in. z zakresu funkcjonowania centrów zarządzania kryzysowego, ratownictwa w regionie hanowerskim w Niemczech. Ukończył liczne kursy z zakresu zarządzania, informacji publicznej, kontroli zarządczej oraz HR.
Zwycięzca licznych turniejów samorządowych w tenisie ziemnym.
Prywatnie mąż, ojciec dwójki dzieci.
Oświadczenia majątkowe
- Oświadczenie majątkowe za 2023 r. (PDF, 0.35kB)
- Oświadczenie majątkowe za 2022 r. (PDF, 0.33kB)
- Oświadczenie majątkowe za 2021 r. (PDF, 0.30kB)
- Oświadczenie majątkowe za 2020 r. (PDF, 0.40kB)
- Oświadczenie majątkowe za 2019 r. (PDF, 0.33kB)
- Oświadczenie majątkowe za 2018 r. (PDF, 1.10kB)
Metryczka
Odpowiedzialny za treść: Prezydent Miasta Poznania Jacek Jaśkowiak
Data wytworzenia informacji: 2023-01-25 00:00
Opis zmian: Aktualizacja zadań i kompetencji (Aktualizacja)
Opublikował(a): Kacper Stępień
Data i godzina publikacji: 2023-01-31 12:43