Trzeci Zastępca Prezydenta Bartosz Guss
Kadencja Prezydenta Miasta Poznania
2018-2024
Kontakt
I piętro, sekretariat pokój 116 tel. 61 878 53 16 email: sekretariat_b.guss@um.poznan.pl
Nadzoruje
Trzeci Zastępca Prezydenta nadzoruje:
- Biuro Obsługi Inwestorów;
- Biuro Spraw Lokalowych;
- Wydział Gospodarki Komunalnej;
- Wydział Gospodarki Nieruchomościami;
- Wydział Urbanistyki i Architektury;
- Wydział Klimatu i Środowiska;
- Miejską Pracownię Urbanistyczną;
- Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ.
Przy pomocy Wydziału Gospodarki Komunalnej:
- Palmiarnię Poznańską,
- Usługi Komunalne;
Przy pomocy Wydziału Klimatu i Środowiska:
- Zakład Lasów Poznańskich
Przy pomocy Pełnomocnika Prezydenta Miasta Poznania ds. terenów zieleni miejskiej:
- Zarząd Zieleni Miejskiej.
Trzeci Zastępca koordynuje i weryfikuje sposób realizacji zadań własnych gminy przez spółki prawa handlowego z udziałem Miasta Poznania przy pomocy:
Wydziału Gospodarki Komunalnej w odniesieniu do:
- Aquanet S.A.,
- Veolia Energia Poznań S.A.,
- Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Poznaniu sp. z o.o.
Biura Spraw Lokalowych w odniesieniu do:
- Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Mieszkaniowej S.A.,
- Poznańskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego sp. z o.o.,
- Zarządu Komunalnych Zasobów Lokalowych sp. z o.o.
Trzeci Zastępca Prezydenta reprezentuje Miasto Poznań w Związku Międzygminnym "Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej".
Trzeci Zastępca Prezydenta zapewnia realizację uprawnień Prezydenta Miasta Poznania wobec Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego dla Miasta Poznania.
Trzeci Zastepca Prezydenta współpracuje z następującymi stałymi komisjami Rady Miasta Poznania:
- Komisją Kultury i Nauki;
- Komisją Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej;
- Komisją Polityki Przestrzennej i Rewitalizacji;
- Komisją Transportu i Polityki Mieszkaniowej;
- Komisją ds. Studium Miasta Poznania
Zakres zadań
Do zakresu zadań Zastępcy Prezydenta Miasta Poznania do spraw polityki przestrzennej i gospodarowania nieruchomościami, gospodarki komunalnej i lokalowej oraz środowiska - pana Bartosza Gussa należy prowadzenie spraw dotyczących:
- koordynacji polityki mieszkaniowej Miasta Poznania i formułowania propozycji kierunków jej rozwoju oraz zaspokajania potrzeb mieszkaniowych;
- opracowywania programów rozwoju infrastruktury technicznej Miasta Poznania oraz ich realizacji z wyłączeniem dróg miejskich i transportu publicznego;
- usług komunalnych i utrzymania czystości;
- infrastruktury telekomunikacyjnej;
- inwestycji z udziałem ludności oraz inwestycji inżynierskich;
- promocji ofert Miasta Poznania dla działań inwestycyjnych;
- polityki przestrzennej Miasta Poznania, w tym miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
- Systemu Informacji Przestrzennej Miasta Poznania;
- administracji architektoniczno-budowlanej i geodezyjnej;
- inwentaryzacji mienia komunalnego;
- gospodarowania nieruchomościami i komunalnymi lokalami użytkowymi oraz nadzoru nad wyposażeniem w nieruchomości jednostek organizacyjnych tworzonych przez Miasto Poznań;
- nadzoru nad zagospodarowaniem mienia komunalnego przekazanego Miastu Poznań w wyniku przekształceń jednostek komunalnych, decyzji administracyjnych i czynności cywilnoprawnych;
- nadzoru nad realizacją programów zgodnie z odrębnym zarządzeniem regulującym strategiczne zarządzanie rozwojem Miasta Poznania;
- klimatu i środowiska oraz utrzymania zieleni miejskiej.
Życiorys
Urodzony 21 kwietnia 1975 roku. Ukończył studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu w 1999 roku.
Od 2000 roku jest pracownikiem Urzędu Miasta Poznania. Swoją karierę zawodową rozpoczął w Wydziale Mienia Komunalnego. Po 7 latach awansował na stanowisko Zastępcy Dyrektora Wydziału Gospodarki Nieruchomościami, by następnie w 2013 r. objąć funkcję Dyrektora Wydziału.
Od 2015 r. wszedł w skład Rady Nadzorczej Sp. z o.o. Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych.
W 2012 roku rozpoczął prowadzenie zajęć z zakresu prawa rzeczowego w Izbie Radców Prawnych w Poznaniu.
Prywatnie uprawia triathlon oraz bieganie. Jego pasją jest podróżowanie, chodzenie po górach oraz czytanie książek historycznych.
Oświadczenia majątkowe
- Końcowe oświadczenie majątkowe (PDF, 0.33kB)
- Oświadczenie majątkowe za 2023 r. (PDF, 0.31kB)
- Oświadczenie majątkowe za 2022 r. (PDF, 0.32kB)
- Oświadczenie majątkowe za 2021 r. (PDF, 0.29kB)
- Oświadczenie majątkowe za 2020 r. (PDF, 0.40kB)
- Oświadczenie majątkowe za 2019 r. (PDF, 0.31kB)
- Oświadczenie majątkowe z-ca prezydenta miasta złożone na początku kadencji (PDF, 0.28kB)
- Oświadczenie majątkowe za 2018 r. (PDF, 1.11kB)
Metryczka
Odpowiedzialny za treść: Prezydent Miasta Poznania Jacek Jaśkowiak
Data wytworzenia informacji: 2023-12-22 00:00
Opis zmian: Zmiana kompetencji Trzeciego Zastępcy Prezydenta Miasta Poznania, Zarządzenie PMP nr 969/2023/P (Aktualizacja)
Opublikował(a): Kinga Kozłowska
Data i godzina publikacji: 2024-01-02 09:03