Skargi, wnioski i petycje
Skargi i wnioski
Skargę lub wniosek można złożyć:
- w formie pisemnej: pocztą przesyłając na adres Urząd Miasta Poznania, pl. Kolegiacki 17, 61-841 Poznań lub faksem przesyłając na numer 61 8785341
- pocztą elektroniczną przesyłając na adres prezydent@um.poznan.pl,
- w formie dokumentu elektronicznego potwierdzonego przez wnoszącego podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu, na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP)
- osobiście, ustnie do protokołu w Urzędzie Miasta Poznania.
Skargę lub wniosek do protokołu przyjmą pracownicy Oddziału Skarg, Wniosków i Petycji (pl. Kolegiacki 17, pok. 22, 23) bądź wyznaczeni przez dyrektora pracownicy wydziałów/ biur, w godzinach urzędowania: w poniedziałek 7:30 - 17:00, wtorek do piątku: 7:30-15:30
Uwaga!
- skargi i wnioski nie są przyjmowane telefonicznie
- skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska lub nazwy wnoszącego oraz jego adresu (tj. nazwy miejscowości, ulicy, numeru domu i lokalu oraz kodu pocztowego) nie będą rozpatrywane (skargi anonimowe).
Załatwianie skarg i wniosków:
Skargę lub wniosek adresowane do właściwego organu i przesłane w odpisie do Prezydenta Miasta Poznania lub Urzędu Miasta Poznania załatwia w ramach swojej właściwości organ, do którego były adresowane.
Jeżeli Prezydent Miasta Poznania nie jest właściwy do rozpatrzenia wniesionej skargi lub wniosku, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, przekazuje skargę lub wniosek właściwemu organowi, zawiadamiając o tym wnoszącego albo wskazuje właściwy organ.
Skargi i wnioski, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Skargi i wnioski załatwiane są niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
W razie niezałatwienia sprawy w terminie, informuje się wnoszącego o przyczynie niedotrzymania przepisanego terminu i wskazuje nowy termin załatwienia sprawy.
O sposobie załatwienia skargi lub wniosku zawiadamia się wnoszącego.
Opłaty:
Skargi i wnioski w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego nie podlegają opłacie skarbowej
Petycje
Przedmiot petycji
Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.
O uznaniu pisma za petycję decyduje treść żądania, a nie jego forma zewnętrzna.
Petycję można złożyć pisemnie:
- pocztą przesyłając na adres Urząd Miasta Poznania, pl. Kolegiacki 17, 61-841 Poznań
- faksem przesyłając na numer 61 8785341
- pocztą elektroniczną przesyłając na adres prezydent@um.poznan.pl,
- w formie dokumentu elektronicznego przesyłając na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP)
Nie można złożyć petycji ustnie do protokołu oraz telefonicznie.
Metryczka
Opis zmian: informacja o dyżurze (Wprowadzenie informacji)
Opublikował(a): Beata Skrzypczak
Data i godzina publikacji: 2020-12-18 12:06