Awaryjne zajęcie pasa drogowego
Wydział/Jednostka prowadząca
Zarząd Dróg Miejskich
Wymagane dokumenty
1. Zgłoszenie wystąpienia awarii
Wnioskodawca (np. gestor sieci) zgodnie z art. 40 ustawy o drogach publicznych składa do ZDM pismo (fax, mail) z informacją o wystąpieniu awarii i przystąpieniu do jej usuwania podając następujące dane: nazwę i adres Wnioskodawcy, rodzaj urządzenia, które uległo awarii, miejsce jej wystąpienia (adres, powierzchnia zajętego pasa drogowego z podziałem na elementy), datę (+ewentualnie godzinę) przystąpienia do usunięcia awarii, przewidywany czas trwania prac, dane firmy wykonującej prace, dane osobowe i kontaktowe do osoby odpowiedzialnej.
2. Zawiadomienie o wprowadzeniu zmiany organizacji ruchu (druk znajduje się w załączeniu do sprawy)
Wnioskodawca zawiadamia Miejskiego Inżyniera Ruchu , Zarząd Dróg Miejskich i Policję o zmianie organizacji ruchu w trybie awaryjnym określonym w par.10 rozp. Ministra Infrastruktury ws. szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach (...)
Do zawiadomienia Wnioskodawca załącza odpowiedni dokument dotyczący oznakowania miejsca awarii zgodny z przepisami prawa.
Miejsce złożenia dokumentów
- Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu, 61-623 Poznań, ul. Wilczak 17, tel. +48 61 647 72 00 centrala, fax +48 61 820 17 09, mail: zdm@zdm.poznan.pl;
- Urząd Miasta Poznania, Oddział Miejskiego Inżyniera Ruchu, pl. Kolegiacki 17, 61-841 Poznań, tel. 61 878 15 20-28, fax 61 878 15 29, mail:mir@um.poznan.pl;
- Komenda Miejska Policji, ul. Szylinga 2, 60-787 Poznań, mail: naczelnik.wrd@po.policja.gov.pl
Opłaty
Za zajęcie pasa drogowego pobierane są opłaty, zgodnie z § 3 Uchwały Nr XCI/1749/VIII/2023 Rady Miasta Poznania z dnia 24 października 2023 r w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych w granicach administracyjnych miasta Poznania (Dz. U. z 2023 r. poz. 9725 ze zm.), działając na mocy upoważnienia Prezydenta Miasta Poznania
Aktualne stawki:
https://bip.poznan.pl/bip/uchwaly/xci-1749-viii-2023-z-dnia-2023-10-24,91985/
Termin i sposób załatwienia
Niezwłocznie
Podstawa prawna
- art. 40 ust. 1, 14, 14a, 14b, 15 Ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 320 ze zm.);
- § 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określania warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1264),
- § 3 Uchwały Nr XCI/1749/VIII/2023 Rady Miasta Poznania z dnia 24 października 2023 r w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych w granicach administracyjnych miasta Poznania (Dz. U. z 2023 r. poz. 9725 ze zm.);
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U. z 2023 r. 775 ze zm.);
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2022 poz.2142 ze zmianami).
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Zarządu Dróg Miejskich. Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.
Inne informacje
W przypadku zajęcia pasa drogowego bez zezwolenia Zarząd Dróg Miejskich orzeka o przywróceniu pasa drogowego do stanu poprzedniego i pobiera opłaty karne w wysokości dziesięciokrotnej należnej opłaty.
Obsługa klientów przez pracowników merytorycznych prowadzących postępowania (osobiście i telefonicznie):
- poniedziałek w godzinach 7:30 - 15:00;
- wtorek w godzinach 7:30 - 15:00;
- środa - praca w terenie, prowadzenie spraw bieżących;
- czwartek w godzinach 7:30 - 15:00;
- piątek w godzinach 7:30 - 15:00
Klienci mogą składać korespondencję/dokumenty w Zarządzie Dróg Miejskich, ul. Wilczak 17, 61-623 Poznań w dni robocze tj. od poniedziałku do piątku, w godzinach 7.00 - 15.30
Obowiązek informacyjny
Informacje dotyczące ochrony danych osobowych w ZDM znajdują się na stronie internetowej ww.zdm.poznan.pl w zakładce "Działania ZDM/system zarządzania/ochrona danych osobowych":
https://www.zdm.poznan.pl/pl/ochrona-danych-osobowych-w-zdm
Metryczka
Odpowiedzialny za treść: I. Woźny, zastępca dyr. ZDM ds. Utrzymania
Data wytworzenia informacji: 2024-03-27 00:00
Opis zmian: aktualizacja informacji (Aktualizacja)
Opublikował(a): Tomasz Libich
Data i godzina publikacji: 2024-03-27 11:14