Dzierżawa nieruchomości administrowanych przez ZDM pod ogólnodostępne stacje ładowania pojazdów elektrycznych i hybrydowych

Wydział/Jednostka prowadząca

Zarząd Dróg Miejskich

Wymagane dokumenty

I etap - wystąpienie z wnioskiem o wydanie opinii dotyczącej lokalizacji ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych oraz hybrydowych

Formularz wniosku zawiera:

  1. imię i nazwisko, PESEL oraz adres osoby fizycznej albo nazwę podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą, jej NIP lub KRS, adres siedziby;
  2. dane lokalizacyjne: adres zwyczajowy wraz oznaczeniem geodezyjnym,
  3. określenie rodzaju stacji: AC/DC

obowiązkowe załączniki:

  • zwymiarowany plan sytuacyjny w skali 1:500 z zaznaczoną lokalizacją oraz zwymiarowanymi elementami stacji (punkt ładowania, stanowiska postojowe) dla każdej z wnioskowanych lokalizacji.

Po otrzymaniu opinii lokalizacyjnej Wnioskodawca zobowiązany jest do pisemnego potwierdzenia realizacją stacji ładowania pojazdów EV, dla których została wydana pozytywna opinia. Po otrzymaniu potwierdzenia Zarząd Dróg Miejskich przygotuje umowę użyczenia nieruchomości, która jest podstawą do wystąpienia o wydanie warunków przyłączeniowych, zawarcia umowy na przyłączenie energii oraz opracowania projektu na Naradę Koordynacyjną. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia którejkolwiek lokalizacji Wnioskodawca musi wskazać kolejne, uwzględniając warunek minimalnej ilości stacji (5), które są niezbędne do zawarcia umowy dzierżawy stacji ładowania pojazdów.

Rozpatrzenie wniosku o wydanie opinii lokalizacyjnej następuje w ciągu miesiąca od złożenia wniosku. W przypadku konieczności pozyskania dodatkowych opinii i ustaleń termin ten może ulec wydłużeniu, o czym Zarząd zawiadamia osobnym pismem.

Opinia jest ważna 3 miesiące. Dla utrzymania rezerwacji lokalizacji Wnioskujący zobowiązany jest raportować postępy dot. uzyskiwania  niezbędnej do budowy stacji dokumentacji projektowej.

Opis procedury dla wszystkich etapów (I-V) znajduje się w załączniku DOC do nieniejszej sprawy.

Miejsce złożenia dokumentów

Zarząd Dróg Miejskich , ul. Wilczak 17, 61-623 Poznań, e-mail: zdm@zdm.poznan.pl, tel. +48 61 646 33 44 od  poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 - 15:00

Opłaty

Za dzierżawę nieruchomości w celu umieszczenia stacji ładowania pojazdów pobierana jest opłata miesięczna w wysokości:

  • 30 zł za punkt ładowania;
  • 1,50 zł za m2 stanowiska postojowego;
  • 50 zł za logo firmy.


Okres zawarcia umowy dzierżawy
Umowa dzierżawy zawierana jest na okres 7 lat.

Termin i sposób załatwienia

Rozpatrzenie wniosku o wydanie opinii lokalizacyjnej następuje w ciągu jednego miesiąca od złożenia wniosku. W przypadku konieczności pozyskania dodatkowych opinii i ustaleń termin ten może ulec wydłużeniu, o czym ZDM zawiadamia osobnym pismem.

Podstawa prawna

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje

Inne informacje

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: +48 61 646 33 44 od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 - 15:00 lub pod adresem e-mail: zdm@zdm.poznan.pl.

Obowiązek informacyjny

informacje dotyczące ochrony danych osobowych w ZDM znajdują się na stronie internetowej ww.zdm.poznan.pl w zakładce "działania ZDM/system zarządzania/ochrona danych osobowych":https://www.zdm.poznan.pl/pl/ochrona-danych-osobowych-w-zdm

Metryczka

Odpowiedzialny za treść: P. Libicki, zastępca dyr. ZDM ds. Przestrzeni Publicznej
Data wytworzenia informacji: 2025-11-21 00:00
Opis zmian: aktualizacja wniosku (Wprowadzenie informacji)
Opublikował(a): Tomasz Libich
Data i godzina publikacji: 2025-11-21 13:45