Informacja dla właścicieli/użytkowników pojazdów usuniętych z drogi na podstawie art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym. II - dot. pojazdów dla których wydano dyspozycję usunięcia a następnie odstąpiono od ich usunięcia ze wzgl. na ustanie przyczyny
Wydział/Jednostka prowadząca
Zarząd Dróg Miejskich
Miejsce złożenia dokumentów
Organ wydający dyspozycję usunięcia pojazdu.
Opłaty
Wpłatę kosztów powstałych w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu z drogi należy dokonać na wskazany rachunek bankowy:
Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu, ul. Wilczak 17, 61-623 Poznań
nr rachunku: 30 1020 4027 0000 1402 1262 7057
tytułem opłata za dyspozycję usunięcia pojazdu nr rej................ z dnia....................
lub w kasie ZDM ul. Wilczak 17, Poznań 61-623 w godz. 10.00 -14.00
Termin i sposób załatwienia
Na miejscu po złożeniu wymaganych dokumentów.
Podstawa prawna
- art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2018 r. poz.1990 ze zm.);
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011 r. w sprawie usuwania pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej (Dz. U. z 2011 r., Nr 143, poz. 846);
- Uchwała Nr XCIV/1812/VIII/2023 Rady Miasta Poznania z dnia 05-12-2023 w sprawie ustalenia wysokości opłat za usuwanie pojazdów z dróg miasta Poznania i ich przechowywanie na parkingach strzeżonych oraz wysokości kosztów powstałych w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu z drogi, po wydaniu dyspozycji o jego usunięciu.
Tryb odwoławczy
Odwołania/zastrzeżenia itp. co do okoliczności będących podstawą wydania dyspozycji usunięcia pojazdu winny być kierowane do podmiotów, które taką dyspozycję wydały, to jest odpowiednio do Straży Miejskiej Miasta Poznania lub Policji.
Inne informacje
Informacje o odholowaniach pojazdów: 61 646 33 44 (poprzez miejską infolinię - Biuro Poznań Kontakt) od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 - 20.00
Obowiązek informacyjny
Informacje dotyczące ochrony danych osobowych w ZDM znajdują się na stronie internetowej ww.zdm.poznan.pl w zakładce "Działania ZDM/system zarządzania/ochrona danych osobowych":
https://zdm.poznan.pl/pl/ochrona-danych-osobowych-w-zdm
Metryczka
Odpowiedzialny za treść: K. Olejniczak dyrektor ZDM
Data wytworzenia informacji: 2024-01-31 00:00
Opis zmian: aktualizacja informacji (Aktualizacja)
Opublikował(a): Tomasz Libich
Data i godzina publikacji: 2024-01-31 08:30