Prowadzenie i aktualizowanie ewidencji kąpielisk
Wydział/Jednostka prowadząca
Wydział Klimatu i Środowiska
Wymagane dokumenty
Wniosek o umieszczenie w wykazie kąpielisk, wydzielonego fragmentu wód powierzchniowych, na którym planuje utworzyć kapielisko - organizator kąpieliska obowiązany jest do 31 grudnia roku poprzedzającego sezon kąpielowy, w którym kąpielisko ma być otwarte przekazać Prezydentowi Miasta Poznania.
- Wniosek zawiera:
- imię i nazwisko albo nazwę oraz adres organizatora;
- nazwę i adres kąpieliska oraz opis granicy kąpieliska na aktualnej mapie topograficznej albo ortofotomapie lub wykaz współrzędnych punktów załamania granicy kąpieliska;
- wskazanie długości linii brzegowej kąpieliska;
- wskazanie przewidywanej maksymalnej liczby osób korzystających dziennie z kąpieliska;
- wskazanie terminów otwarcia i zamknięcia kąpieliska;
- opis infrastruktury kąpieliska, w tym urządzeń sanitarnych;
- wskazanie sposobu gospodarki odpadami.
- Do wniosku dołącza się:
- kopię zgłoszenia wodnoprawnego, o którym mowa w art. 394 ust. 1 pkt 4, ustawy Prawo wodne wraz z zaświadczeniem o niezgłoszeniu sprzeciwu, o którym mowa w art. 423 ust. 9 ustawy Prawo wodne;aktualny profil wody w kąpielisku,- status kąpieliska w poprzednim sezonie kąpielowym (czynne, nieczynne) albo wzmianka, że wniosek dotyczy - kąpieliska nowo utworzonego, - ocena jakości wody i klasyfikacja wody w kąpielisku w poprzednim sezonie kąpielowym, jeżeli wniosek dotyczy - istniejącego kąpieliska, - udogodnienia i środki podjęte w celu promowania kąpieli;
- informacje dotyczące planowanego kąpieliska:
- zgodę właściciela wód oraz właściciela gruntu przylegającego do kąpieliska na utworzenie kąpieliska.
- Prezydent Miasta Poznania przygotowuje projekt uchwały o wykazie kąpielisk na terenie gminy, który najpóźniej do dnia 28 lutego, przekazuje wraz z wnioskiem
o umieszczenie w wykazie kąpielisk i dokumentami dołączonymi do wniosku do zaopiniowania: Wodom Polskim, właścicielowi wód oraz Wojewódzkiemu Inspektorowi Ochrony Środowiska i Państwowemu Powiatowemu Inspektorowi Sanitarnemu. - Powyższe organy wyrażają opinie do przekazanego projektu uchwały, w terminie 14 dni. Brak opinii w tym terminie uznaje się za wyrażenie opinii pozytywnej.
- Rada gminy określa, w drodze uchwały corocznie do dnia 20 maja wykaz kąpielisk na terenie gminy oraz określa sezon kąpielowy, który obejmuje okres między 1 czerwca a 30 września.
- Prezydent Miasta Poznania prowadzi i aktualizuje ewidencję kąpielisk.
Miejsce złożenia dokumentów
Składanie dokumentów podczas stanu epidemii
W związku z ogłoszeniem w Polsce stanu epidemii od 20 marca 2020 r. do odwołania zmieniliśmy sposób załatwienia sprawy. Nie obsługujemy klientów bezpośrednio.
Wniosek i wymagane dokumenty możesz:
- wysłać pocztą (Wydział Kształtowania i Ochrony Środowiska, ul. Gronowa 22A, 61-655 Poznań),
- złożyć w skrzynce podawczej, która mieści się w Wydziale Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych przy ul. Gronowa 22a, 61-655 Poznań (przedsionek holu),
- przesyłać na skrzynkę podawczą ePUAP Urzędu Miasta Poznania /UMPoznan/SkrytkaESP/, wykorzystując do tego posiadany e-podpis tzw. kwalifikowany lub profil zaufany.
Opłaty
Nie obowiązuje opłata
Termin i sposób załatwienia
Projekt uchwały przygotowywany jest najpóźniej do 28 lutego każdego roku.
Wykaz kąpielisk na terenie gminy jest określony w drodze uchwały, corocznie do 20 maja.
Podstawa prawna
Tryb odwoławczy
brak
Inne informacje
Dodatkowych informacji udziela pracownik Oddziału Gospodarki Wodnej, pok. nr 101, tel. +61 878 40 71 lub tel. 61 878 40 53 (sekretariat), lub na adres kos@um.poznan.pl
Obowiązek informacyjny
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Poznania z siedzibą przy placu Kolegiackim 17, 61-841 Poznań.
- Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez e-mail: iod@um.poznan.pl lub pisemnie na adres: plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań.
- Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego wynikającego z ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (j. t. - Dz. U. z 2020 r., poz. 310.), którym jest podjęcie uchwały określającej sezon kąpielowy oraz wykaz kąpielisk na terenie gminy.
- Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.
- Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:
a) dostępu do swoich danych osobowych,
b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe,
c) żądania usunięcia danych, gdy:
- dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane
- dane przetwarzane są niezgodnie z prawem
d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:
- osoby te kwestionują prawidłowość danych,
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych,
- Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
- Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, a niepodanie danych uniemożliwia rozpatrzenie Pani/Pana wniosku o umieszczenie w wykazie kąpielisk, wydzielonego fragmentu wód powierzchniowych.
- Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu
Metryczka
Opis zmian: aktualizacja (Aktualizacja)
Opublikował(a): Iwona Zajączek
Data i godzina publikacji: 2020-08-31 12:02