Wydanie identyfikatora dla mieszkańców stref parkowania
Wydział/Jednostka prowadząca
Zarząd Dróg Miejskich
Wymagane dokumenty
- dokument tożsamości
- dowód rejestracyjny pojazdu.
- oryginał pierwszej strony PIT za rok poprzedni, na której uwidoczniony jest adres zamieszkania podatnika, poświadczony przez właściwy urząd skarbowy w Poznaniu. W przypadku rozliczenia zeznania PIT przez Internet wydrukowaną pierwszą stronę PIT oraz wydrukowane urzędowe potwierdzenie odbioru wraz z wygenerowanym numerem dokumentu, zgodnym z identyfikatorem dokumentu PIT lub jednego z dokumentów poświadczonych przez urząd skarbowy, potwierdzających rozliczenie podatku dochodowego od osób fizycznych, w których wskazano miasto Poznań jako miejsce zamieszkania i składania zeznania podatkowego
Za właściciela pojazdu uznaje się także osobę faktycznie władającą pojazdem na podstawie:
1) umowy leasingu lub najmu długoterminowego realizowanego przez firmy prowadzące działalność gospodarczą z oznaczonym według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) kodem 77.11.Z. Identyfikator wydawany jest na okres nie dłuższy niż do końca miesiąca, w którym upływa termin zakończenia umowy leasingu lub najmu długoterminowego;
2) umowy kredytu;
3) oświadczenia pracodawcy potwierdzającego zatrudnienie u niego oraz powierzenie samochodu służbowego, określającego strony i czas trwania umowy sporządzonego w formie pisemnej pod rygorem nieważności, a w przypadku umów leasingu - dokumentu wystawionego przez pracodawcę poświadczającego zawarcie umowy leasingu na pojazd określającego strony, czas trwania oraz przedmiot umowy. W przypadku nie osiągania dochodów lub w przypadku gdy w deklaracji PIT nie ujawniono na pierwszej stronie adresu zamieszkania konieczne jest dostarczenie zaświadczenia wystawionego przez urząd skarbowy. Zaświadczenie musi odpowiadać treścią następującym wymaganiom:
- o nie osiągnięciu dochodów lub rozliczeniu zeznania PIT.
Miejsce złożenia dokumentów
Kasy Biura Strefy Płatnego Parkowania, Poznań, ul. Głogowska 18
Czynne w poniedziałki od 8:00 do 17:30, od wtorku do piątku od 8.00 do 15.30.
Szczegółowe informacje na temat zakupu identyfikatorów parkingowych można uzyskać dzwoniąc pod numer telefonu 61 646 33 44 (miejska infolinia - Poznań Kontakt czynna od poniedziałku do piątku w godz. 7.30-20.00)
e-mail: zdm@zdm.poznan.pl
Opłaty
Koszt miesięcznego identyfikatora dla osób zameldowanych na obszarze Strefy Płatnego Parkowania i Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania wynosi 30 zł m-c za pierwszy pojazd, 150 zł/m-c za każdy kolejny pojazd.
W PRZYPADKU ZAKUPU IDENTYFIKATORA MIESZKAŃCA NA MAKSYMALNY OKRES, TJ. 12 MIESIĘCY, CENA ZAKUPU IDENTYFIKATORA ZOSTANIE UMNIEJSZONA O JEDEN MIESIĄC
Minimalny czas wykupu identyfikatora to 3 miesiące, max. 12 miesięcy.
Termin i sposób załatwienia
Na miejscu po złożeniu wymaganych dokumentów.
Podstawa prawna
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje
Inne informacje
- identyfikator mieszkańca jest dostępny wyłącznie dla mieszkańców zameldowanych w danym sektorze ŚSPP/SPP na pobyt stały lub czasowy (minimum 3 miesiące) i płacących podatki na rzecz miasta Poznania
- do wykupu identyfikatora konieczny jest brak zaległości z tytułu płatnego parkowania;
- w przypadku zakupu identyfikatora przez inną osobę niż właściciel pojazdu wymagane jest pisemne upoważnienie właściciela pojazdu.
Identyfikator parkingowy mieszkańca można także nabyć przez Internet, bez wychodzenia z domu. E-identyfikator jest jednak przeznaczony tylko dla tych kierowców, którzy są właścicielem lub współwłaścicielem samochodu i których dane są wpisane w dowodzie rejestracyjnym pojazdu.W innych przypadkach, takich jak auto na kredyt, w leasingu, służbowe lub w najmie długoterminowym, kierowca musi zakupić identyfikator w kasie ZDM. Dotyczy to także osób, które muszą okazać przy zakupie dokument ZAP-3.
Więcej na temat e-identyfikatora można poczytać na stronie: https://eidentyfikator.zdm.poznan.pl
Obowiązek informacyjny
informacja o przetwarzaniu danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) informujemy:
Kto jest Administratorem Danych Osobowych?
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Dróg Miejskich z siedzibą przy ul. Wilczak 17, 61- 623 Poznań reprezentowany przez Dyrektora. Z Administratorem można kontaktować się pisemnie na ww. adres albo drogą elektroniczną na adres e-mail: zdm@zdm.poznan lub na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej dostępny w BIP Zarządu Dróg Miejskich
Inspektor Ochrony Danych
Zgodność przetwarzania danych z przepisami prawa o ochronie danych osobowych monitoruje Inspektor Ochrony Danych, z którym można się kontaktować przez e-mail: iod2_mjo@um.poznan.pl lub na adres Administratora.
W jakim celu i na jakiej podstawie będą przetwarzane dane osobowe?
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu wydania identyfikatora/ e-identyfikatora mieszkańca Strefy Płatnego Parkowania lub Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania, na podstawie: Ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych i Uchwały Rady Miasta Poznania Nr XXVIII/497/VIII/2020 z dnia 19 maja 2020 r. (ze zm.) w sprawie ustalenia w Poznaniu Strefy Płatnego Parkowania, Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania, stawek opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych w Strefie Płatnego Parkowania oraz Śródmiejskiej Strefie Płatnego Parkowania, wysokości opłat dodatkowych oraz sposobu ich pobierania (przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym oraz wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze - art. 6 ust. 1 lit. c) i e) RODO).
Przekazanie przez Panią/Pana danych w szerszym zakresie niż jest to wymagane np. numer telefonu, adres e-mail jest dobrowolne i zostanie uznane przez administratora jako Pani/Pana zgoda na ich przetwarzanie (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO).
Przez jaki okres będą przechowywane dane osobowe?
Dane osobowe po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.
Komu mogą być przekazywane dane osobowe?
Dane osobowe mogą zostać przekazane podmiotom współpracującym z Administratorem, tj.: dostawcom systemów informatycznych, podmiotom zapewniającym asystę i wsparcie techniczne dla systemów informatycznych, firmom świadczącym usługi archiwizacji i niszczenia dokumentów, kancelariom prawnym, oraz podmiotom uprawnionym do tego na mocy odrębnych przepisów prawa.
Jakie prawa przysługują w związku z ochroną danych osobowych?
Pani/Pana zgoda na przetwarzanie danych osobowych (dotyczy danych podanych dobrowolnie) może zostać cofnięta w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Ma Pani/Pan prawo do:
a) dostępu do treści danych osobowych;
b) żądania sprostowania danych osobowych, które są nieprawidłowe;
c) żądania usunięcia danych osobowych[1]:
- gdy dane nie są niezbędne do celów, dla których zostały zebrane,
- gdy dane przetwarzane są niezgodnie z prawem,
d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:
- osoby te kwestionują prawidłowość danych osobowych,
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych osobowych,
- Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
W przypadku danych osobowych przetwarzanych na podstawie Pani/Pana zgody (dotyczy danych podanych dobrowolnie, które nie są wymagane przepisami prawa) informujemy, iż może ona zostać cofnięta w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy rozporządzenia lub krajowe przepisy o ochronie danych osobowych.
Czy dane osobowe wykorzystuje się do profilowania?
Pani/Pana dane osobowe nie są wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym do profilowania.
Czy podanie danych osobowych jest konieczne?
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest niezbędne w zakresie wymaganym przez wskazane przepisy prawa, a ich nie podanie uniemożliwi wydanie identyfikatora/ e- identyfikatora mieszkańca. Podanie przez Panią/Pana dodatkowych danych jak numer telefonu lub adres e-mail jest dobrowolne, ale ułatwi kontakt w sprawie.
[1] Nie w każdej sytuacji ma Pani/Pan prawo do usunięcia danych, chociażby w przypadku, gdy Pani/Pana dane, będą przetwarzane by zrealizować nałożony na Administratora obowiązek prawny lub do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym.
Metryczka
Odpowiedzialny za treść: P. Libicki - zastępca dyrektora ZDM
Data wytworzenia informacji: 2024-09-25 00:00
Opis zmian: Aktualizacja danych (Aktualizacja)
Opublikował(a): Agata Kaniewska
Data i godzina publikacji: 2024-09-25 11:28