Zaświadczenia dotyczące potwierdzenia zapłaty opłaty skarbowej

Wydział/Jednostka prowadząca

Wydział Finansowy

Wymagane dokumenty

  • wniosek o wydanie zaświadczenia - wypełnij formularz dostępny na stronie,
  • dowód zapłaty opłaty skarbowej - zapłać wymaganą kwotę,
  • pełnomocnictwo (jeśli działasz przez inną osobę) z dowodem zapłaty opłaty skarbowej za to pełnomocnictwo,

Miejsce złożenia dokumentów

  • w punktach podawczych w budynkach Urzędu Miasta Poznania,
  • pocztą na adres: Urząd Miasta Poznania, Wydział Finansowy, Oddział Dochodów Budżetowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań,
  • elektronicznie - PAMIĘTAJ, aby podpisać dokument podpisem elektronicznym:

- przez e-Doręczenia na adres: AE:PL-46081-20925-AEABE-27

- przez platformę e-PUAP na adres skrytki ePUAP: /UMPoznan/SkrytkaESP lub /UMPoznan/Fn

Opłaty

Wydanie zaświadczenia wymaga zapłaty opłaty skarbowej - od każdego egzemplarza, w kwocie:

  • 17 zł (dotyczy wydania zaświadczenia w pozostałych sprawach podatkowych).

 Numer konta bankowego do zapłaty opłaty:

PKO BP S.A. 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763

Urząd Miasta Poznania, Wydział Finansowy, Oddział Dochodów Budżetowych

 W tytule wpłaty/ przelewu wpisz dokładnie kogo i czego dotyczy zaświadczenie (np. Jan Kowalski - zaświadczenie dot. zapłaty opłaty skarbowej z 12.06.2023r.) 

Opłatę skarbową możesz zapłacić:

  • przez internet (za pośrednictwem bankowości elektronicznej), 
  • bez prowizji w oddziałach PKO BP S.A. w Poznaniu (z wyłączeniem agencji),
  • oraz w Oddziale Dochodów Budżetowych - wyłącznie płatność bezgotówkowa terminalem płatniczym.

Opłatę skarbową pobieramy za każde wydane zaświadczenie (nie dokument). Opłata dotyczy każdego faktu lub stanu prawnego wymienionego we wniosku.

Jeżeli zaświadczenie dotyczy więcej niż jednej sprawy, opłata skarbowa to iloczyn liczby  spraw i  stawki opłaty skarbowej.

Opłatę skarbową musisz zapłacić, gdy składasz wniosek o wydanie zaświadczenia. Obowiązek ten powstaje w momencie złożenia wniosku.

Termin i sposób załatwienia

Zaświadczenie otrzymasz w ciągu 7 dni od złożenia wniosku.

 Możesz je odebrać:

  • osobiście
  • listem doręczonym przez pocztę
  • elektronicznie przez ePUAP lub e-Doręczenia

Podstawa prawna

  1. Ustawa z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
  2. Rozporządzenie Ministra Finansów z 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej.
  3. Ustawa z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa.
  4. Rozporządzenie Ministra Finansów z 29 grudnia 2015 r. w sprawie zaświadczeń wydawanych przez organy podatkowe.

Tryb odwoławczy

Na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia możesz złożyć zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu. Zrób to za naszym pośrednictwem w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia.

Obowiązek informacyjny

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH - obowiązuje od 25 maja 2018 r.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Poznania z siedzibą przy placu Kolegiackim 17, 61-841 Poznań.

2. Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez e-mail:  iod@um.poznan.pl lub pisemnie na adres: plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań.

3. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązków wynikających z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa, ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece oraz ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, którymi są w szczególności wymiar, pobór i egzekucja podatków, opłat oraz innych należności publicznoprawnych, a także rozpatrywanie wniosków o zastosowanie ulg w spłacie zobowiązań i wydawanie zaświadczeń.

4. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.

5. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:

a)      dostępu do swoich danych osobowych,

b)      żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe,

c)      żądania usunięcia danych, gdy:

  • dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane,
  • dane przetwarzane są niezgodnie z prawem,

d)      żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:

  • osoby te kwestionują prawidłowość danych,
  • przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych,
  • Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

6. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

7. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym.

8. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.

9. Odbiorcami danych są podmioty zajmujące się obsługą informatyczną Administratora.

Metryczka

Odpowiedzialny za treść: Wioletta Hryniewicz
Data wytworzenia informacji: 2025-06-09 00:00
Opis zmian: Korekta wizualna/redakcyjna (Aktualizacja)
Opublikował(a): Wioletta Hryniewicz
Data i godzina publikacji: 2025-06-09 10:23