Zaświadczenia dotyczące potwierdzenia zapłaty opłaty skarbowej

Wydział/Jednostka prowadząca

Wydział Finansowy

Wymagane dokumenty

  • wniosek o wydanie zaświadczenia wg wzoru zamieszczonego w zakładce Formularze do wydruku
  • dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej,
  • pełnomocnictwo do złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia lub/i odbioru zaświadczenia w imieniu wnioskodawcy - w przypadku działania przez pełnomocnika - wraz z dowodem zapłaty opłaty skarbowej za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa

Miejsce złożenia dokumentów

  • w punkcie podawczym w holu budynku Urzędu Miasta Poznania, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań,
  • pocztą na adres: Urząd Miasta Poznania, Wydział Finansowy, Oddział Dochodów Budżetowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań,
  • na adres do doręczeń elektronicznych Urzędu Miasta Poznania AE:PL-46081-20925-AEABE-27, podpisany podpisem elektronicznym
  • przez platformę e-PUAP na adres skrytki ePUAP: /UMPoznan/SkrytkaESP lub /UMPoznan/Fn, podpisany podpisem elektronicznym

Opłaty

Wydanie zaświadczenia wiąże się z obowiązkiem zapłaty opłaty skarbowej - od każdego egzemplarza, w wysokości:

  • 17 zł - dotyczy wydania zaświadczenia w pozostałych sprawach podatkowych.

 Numer konta bankowego:

Urząd Miasta Poznania, Wydział Finansowy, Oddział Dochodów Budżetowych

PKO BP S.A. 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763

 Wpłaty można dokonać:

  • za pośrednictwem bankowości elektronicznej, 
  • bez prowizji w oddziałach PKO BP S.A. zlokalizowanych na terenie Poznania, z wyłączeniem agencji,
  • w Oddziale Dochodów Budżetowych (wyłącznie płatność bezgotówkowa - terminal płatniczy)

Opłatę skarbową za wydanie zaświadczenia pobieramy od potwierdzenia każdego faktu lub stanu prawnego przedstawionego we wniosku.

 W przypadku zaświadczenia potwierdzającego więcej niż jeden fakt lub stan prawny należna opłata skarbowa jest odpowiednio iloczynem liczby zaświadczanych faktów oraz stawki opłaty skarbowej.

 Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia (wpływu) wniosku o wydanie zaświadczenia.

Termin i sposób załatwienia

Zaświadczenie wydawane jest w ciągu 7 dni od złożenia wniosku.

 Odbiór zaświadczenia możliwy jest:

  • osobiście
  • za pośrednictwem poczty tradycyjnej
  • za pośrednictwem ePUAP lub adreu do doręczeń elektronicznych

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz.U. z 2023 r. poz. 2111).
  2. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz.U. z 2007 r., Nr 187, poz. 1330).
  3. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz.U. z 2025 r., poz. 111).
  4. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2015 r. w sprawie zaświadczeń wydawanych przez organy podatkowe (tekst jednolity Dz.U. z 2024 poz. 5)

Tryb odwoławczy

Na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia przysługuje zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu za naszym pośrednictwem w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia.

Obowiązek informacyjny

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH - obowiązuje od 25 maja 2018 r.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Poznania z siedzibą przy placu Kolegiackim 17, 61-841 Poznań.

2. Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez e-mail:  iod@um.poznan.pl lub pisemnie na adres: plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań.

3. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązków wynikających z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa, ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece oraz ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, którymi są w szczególności wymiar, pobór i egzekucja podatków, opłat oraz innych należności publicznoprawnych, a także rozpatrywanie wniosków o zastosowanie ulg w spłacie zobowiązań i wydawanie zaświadczeń.

4. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.

5. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:

a)      dostępu do swoich danych osobowych,

b)      żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe,

c)      żądania usunięcia danych, gdy:

  • dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane,
  • dane przetwarzane są niezgodnie z prawem,

d)      żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:

  • osoby te kwestionują prawidłowość danych,
  • przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych,
  • Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

6. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

7. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym.

8. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.

9. Odbiorcami danych są podmioty zajmujące się obsługą informatyczną Administratora.

Metryczka

Odpowiedzialny za treść: Katarzyna Stanicka
Data wytworzenia informacji: 2025-04-30 00:00
Opis zmian: Aktualizacja podstawy prawnej dot. Ordynacji podatkowej (Aktualizacja)
Opublikował(a): Wioletta Hryniewicz
Data i godzina publikacji: 2025-04-30 12:22