Zezwolenie na umieszczenie w pasie drogowym obiektów reklamowych
Wydział/Jednostka prowadząca
Zarząd Dróg Miejskich
Wymagane dokumenty
1. LOKALIZACJA (dla nowych reklam)
W celu uzyskania zezwolenia na lokalizację reklamy w pasie drogowym należy złożyć wniosek o wydanie decyzji lokalizacyjnej do ZDM z załączona mapą nieaktualizowoną w skali 1:500 z Zarządu Geodezji i Katastru Miejskiego "Geopoz", na której należy zaznaczyć lokalizację planowanego nośnika reklamowego, pisemną pozytywną opinię z Wydziału Urbanistyki i Architektury (w zakresie zgodności z zapisami uchwały krajobrazowej) oraz Miejskiego Konserwatora Zabytków dla obiektów znajdujących się w strefach ochrony konserwatorskiej oraz podać krótki opis (typ reklamy, wymiary, wizualizacja).
2. WYDZIAŁ URBANISTYKI I ARCHITEKTURY
Po wydaniu przez ZDM decyzji lokalizacyjnej wnioskodawca powinien uzyskać pozowolenie na budowę lub zgłoszenie budowy albo wykonania robót budowalnych z Wydziału Urbanistyki i Architektury (61-841 Poznań, pl. Kolegiacki 17)
3. ZAJĘCIE PASA DROGOWEGO
Należy złożyć do ZDM wniosek o wydanie zezwolenia na umieszczenie w pasie drogowym drogi publicznej reklamy zawierający:
a) termin ekspozycji
b) powierzchnię reklamy
Ponadto do wniosku należy dołączyć:
1 -oświadczenie o:
- posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę,
- zgłoszeniu budowy lub prowadzonia robót budowlanych.
2 -dokumenty rejestrowe firmy: Regon, NIP oraz dla podmiotów prawnych wypis z KRS; dla podmiotów fizycznych wypis z ewidencji działalności gospodarczej, Pesel,
3 - w przypadku ustanowienia pełnomocnika - oryginał lub poświadczony odpis pełnomocnictwa,
4 -dowód uiszczenia opłaty skarbowej (o ile istnieje konieczność pobrania).
Miejsce złożenia dokumentów
Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu, 61-623 Poznań, ul. Wilczak 17,tel. +48 61 647 72 00 centrala, fax +48 61 820 17 09.
Informacji udziela Wydział Zarządzania i Ewidencji Dróg, tel. +48 61 647 72 96. Wnioski można składać również pocztą internetową: zdm@zdm.poznan.pl
Opłaty
Wniosek nie podlega opłacie skarbowej.
Za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (prokury) lub jego odpis - 17zł (opłata nie dotyczy pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).Wpłaty z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Poznania Wydział Finansowy Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych, 61-706 Poznań, ul. Libelta 16/20 PKO BP S.A. Nr 94102040270000160212620763 lub w punkcie kasowym Urzędu, zgodnie z umową na obsługę bankową jest to 19 Oddział PKO BP S.A., ul. Za Bramką (budynek Urzędu) oraz u inkasentów opłaty skarbowej wyznaczonych uchwałą nr LXIII/990/VI/2014 Rady Miasta Poznania z dnia 25 lutego 2014r. (Dz. Urz. Woj. Wlkp. z 2014r. poz.1307) oraz uchwałą Nr LIX/795/V/2009
Rady Miasta Poznania z dnia 25 sierpnia 2009r.ze zm (Dz. Urz. Woj. Wielk. z 2009r. Nr. 180.poz. 3038 ze zm.)
Brak uiszczenia opłaty skarbowej jest podstawą do pozostawienia wniosku bez rozpoznania.
Za umieszczenie w pasie drogowym obiektów niezwiązanych z gospodarką drogową pobiera się opłaty, zgodnie z § 6 Uchwały Nr XCI/1749/VIII/2023 Rady Miasta Poznania z dnia 24 października 2023 r w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych w granicach administracyjnych miasta Poznania (Dz. U. z 2023 r. poz. 9725 ze zm.), działając na mocy upoważnienia Prezydenta Miasta Poznania zobacz aktualne stawki.
https://bip.poznan.pl/bip/uchwaly/xci-1749-viii-2023-z-dnia-2023-10-24,91985/
Termin i sposób załatwienia
Wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej, w terminie do 30 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów.
Podstawa prawna
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Zarządu Dróg Miejskich. Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.
Inne informacje
W przypadku zajęcia pasa drogowego bez zezwolenia Zarząd Dróg Miejskich orzeka o przywróceniu pasa drogowego do stanu poprzedniego i pobiera opłaty karne w wysokości dziesięciokrotnej należnej opłaty.
Obsługa klientów przez pracowników merytorycznych prowadzących postępowania (osobiście i telefonicznie)
- poniedziałek w godzinach 7:30 - 15:00
- wtorek w godzinach 7:30 - 15:00
- środa - praca w terenie, prowadzenie spraw bieżących
- czwartek w godzinach 7:30 - 15:00
- piątek w godzinach 7:30 - 15:00
Klienci mogą składać korespondencję / dokumenty w Zarządzie Dróg Miejskich w Poznaniu, ul. Wilczak 17, 61-623 Poznań w dni robocze tj. od poniedziałku do piątku, w godzinach 7.00 - 15.30.
Obowiązek informacyjny
Informacje dotyczące ochrony danych osobowych w ZDM znajdują się na stronie internetowej ww.zdm.poznan.pl w zakładce "działania ZDM/system zarządzania/ochrona danych osobowych":
https://www.zdm.poznan.pl/pl/ochrona-danych-osobowych-w-zdm
Metryczka
Odpowiedzialny za treść: I. Woźny, zastępca dyr. ZDM ds. Utrzymania
Data wytworzenia informacji: 2024-03-27 00:00
Opis zmian: aktualizacja informacji (Aktualizacja)
Opublikował(a): Tomasz Libich
Data i godzina publikacji: 2024-03-27 11:47