Wydział Działalności Gospodarczej i Rolnictwa (DGR)
Kierownik/Dyrektor
dyrektor Joanna Jajus
ul. 28 Czerwca 1956 r. nr 404, 61-441 Poznań
tel. 61 878 4783, fax 61 878 47 84; godziny otwarcia: pon. 07:30 - 17:00, wt.-pt. 07:30-15:30
dgr@um.poznan.pl
www.poznan.pl/poznanbiznespartner
Kompetencje i zadania
Do zadań Wydziału należy w szczególności:
1. Obsługa wniosków CEIDG-1 o wpis do CEIDG: przyjmowanie i przekształcanie wniosków w formę dokumentu elektronicznego, przesłanie do CEIDG prowadzonej w systemie teleinformatycznym przez ministra właściwy ds. gospodarki.
2. Obsługa spraw związanych z zezwoleniami na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych:
- przyjmowanie i rozpatrywanie oraz wydawanie zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych oraz decyzji o wygaśnięciu lub cofnięciu zezwolenia,
- prowadzenie spraw dotyczących obowiązku składania oświadczeń o wartości sprzedaży napojów alkoholowych oraz opłatami za korzystanie z zezwoleń.
- weryfikacja zaświadczeń o wartości sprzedaży napojów alkoholowych
3. Obsługa spraw związanych z licencjami, zezwoleniami i zaświadczeniami na transport drogowy oraz kontrolą przewoźników drogowych:
- prowadzenie postępowań związanych z udzielaniem, odmową udzielania, cofaniem, zmianą, stwierdzaniem wygaśnięcia oraz zawieszeniem licencji i zezwoleń,
- prowadzenie spraw związanych z uzyskaniem zaświadczenia zaświadczeń na wykonywanie przewozów na potrzeby własne,
- przeprowadzanie czynności kontrolnych w stosunku do przewoźników drogowych.
4. Prowadzenie ewidencji pól biwakowych oraz "innych obiektów', w których świadczone są usługi hotelarskie.
5. Obsługa spraw związanych z opiniowaniem lokalizacji kasyn.
6. Obsługa spraw związanych z rolnictwem:
- wystawianie kart wędkarskich/łowiectwa podwodnego, rejestracja jachtów i innych jednostek pływających do 24 metrów; wydawanie zezwoleń na przegradzanie sieciowymi narzędziami połowowymi wody płynącej;
- nadzór/utrzymanie urządzeń melioracyjnych na gruntach m. Poznania i ROD; nadzór nad spółkami wodnymi;
- sprawy socjalne rolników; organizowanie spisów rolnych, opiniowanie miejscowych planów zagospodarowania;
- wydawanie decyzji o odebraniu zwierząt gospodarskich okrutnie traktowanych; wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psów rasy agresywnej/chartów; prowadzenie rejestru zwierząt objętych Konwencją Waszyngtońską;
- zatwierdzanie planów łowieckich, opiniowanie dzierżaw obwodów łowieckich, wydawanie zgody na odstąpienie od zakazu chwytania/przetrzymywania zwierzyny; wydawanie decyzji o odłowie/odstrzale redukcyjnym zwierzyny;
- organizowanie Dożynek Miejskich, prowadzenie programu "Zielony Poznań" i "Poznań dla pszczół";
- Wydział współpracuje z Polskim Związkiem Działkowców oraz z innymi Stowarzyszeniami ogrodowymi w sprawie rozwoju ogródków działkowych.
7. Wspieranie i promocja przedsiębiorczości oraz zatrudnienia:
- prowadzenie ośrodka doradczo - szkoleniowego dla osób planujących podjęcie działalności gosp. oraz przedsiębiorców: udzielanie informacji i porad w zakresie dotyczącym zakładania firmy oraz dostępnych programów i form wsparcia dla MSP, opracowywanie i wdrażanie programów edukacyjnych, szkoleniowych i doradczych dla MSP,
- redagowanie i aktualizacja interaktywnego serwisu Poznań Biznes Partner w ramach MIM,
- inicjowanie, organizowanie oraz koordynacja przedsięwzięć wspierających rozwój małej i średniej przedsiębiorczości, organizacja konferencji i seminariów o tematyce gospodarczej,
- współpraca z samorządami, administracją rządową, organizacjami otoczenia biznesu, organizacjami pozarządowymi w obszarze wspierania i promocji przedsiębiorczości oraz zatrudnienia, współpraca z wyższymi uczelniami oraz instytucjami naukowo - badawczymi, klastrami technologicznymi oraz ośrodkami transferu wiedzy i technologii z nauki do gospodarki.
8. Obsługa punktu potwierdzania profili zaufanych EPUAP przez Miasto Poznań.
Nazwy i oznaczenia prowadzonych rejestrów i archiwów
1) Rejestr psów ras agresywnych - DGR-VI.6140
2) Rejestr zwierząt podlegających ochronie na podstawie Konwencji Waszyngtońskiej - DGR-VI.6141
Regulamin
Metryczka
Odpowiedzialny za treść: Katarzyna Izydorska
Data wytworzenia informacji: 2025-02-19 00:00
Opis zmian: Dodanie oświadczenia o liczbie zatrudnionych kierowców (Wprowadzenie informacji)
Opublikował(a): Nela Pakuła
Data i godzina publikacji: 2025-02-19 11:16