Komunikat: Co należy wiedzieć przed rozpoczęciem działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu miasta Poznania od 1 stycznia 2022 r. - rejestr działalności regulowanej
Wydział/Jednostka ogłaszająca
Data obowiązywania
od 2022-01-01 do 2036-01-31
Treść
W myśl art. 9c ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r. poz. 2519. - dalej jako ucpg) - przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do uzyskania wpisu do rejestru w gminie, na terenie której zamierza odbierać odpady komunalne od właścicieli nieruchomości.Działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r. poz. 162 ze zm.) i dlatego firmy, które zajmują się odbiorem odpadów komunalnych na terenie miasta Poznania muszą uzyskać wpis do rejestru. Kto jest odpowiedzialny za prowadzenie rejestru?Zgodnie z art. 9b ust. 2 ucpg - Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, zwany dalej "rejestrem", prowadzi wójt, burmistrz lub prezydent miasta właściwy ze względu na miejsce odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. W oparciu o powyższe RDR, dla podmiotów odbierających odpady komunalne z terenu miasta Poznania, prowadzi Prezydent Miasta Poznania. Poniżej w załącznikach można znaleźć informacje:
- Kto jest odpowiedzialny za prowadzenie rejestru
- Przebieg procesu uzyskania wpisu do RDR
- Przebieg procesu dokonania zmian w posiadanym wpisie do RDR
- Przebieg procesu dokonania wykreślenia z RDR
Załączniki
- Przebieg procesu uzyskania wpisu do RDR (PDF, 252.96kB)
- Pismo przewodnie (PDF, 134.53kB)
- Pismo przewodnie.dox (DOCX, 20.95kB)
- Oświadczenie do wniosku o wpis do RDR (PDF, 133.71kB)
- Oświadczenie do wniosku o wpis do RDR.dox (DOCX, 20.97kB)
- Wniosek o wpis do RDR (PDF, 292.43kB)
- Wniosek o wpis do RDR.dox (DOCX, 48.12kB)
- Wniosek o zmianę danych do RDR (PDF, 387.17kB)
- Wniosek o zmianę danych do RDR.dox (DOCX, 61.03kB)
- Wniosek o wykreślenie z RDR (PDF, 205.47kB)
- Wniosek o wykreślenie z RDR.dox (DOCX, 34.69kB)
Komunikat w dziale:
Metryczka
Odpowiedzialny za treść: Katarzyna Jauksz-Zalewska
Data wytworzenia informacji: 2024-03-28 00:00
Opis zmian: Aktualizacja (Aktualizacja)
Opublikował(a): Katarzyna Rogalińska
Data i godzina publikacji: 2024-03-28 15:10