Oferta: referent ds. księgowości

Data publikacji: 2024-04-03
Nr ref.: ZSiPO.122.1.2024
Jednostka: Zespół Szkół i Placówek Oświatowych (Szkoła Podstawowa nr 26 im. Ryszarda Berwińskiego, Szkolne Schronisko Młodzieżowe nr 3, Przedszkole nr 51)
Stanowisko: referent ds. księgowości
Informacje dodatkowe: niepełny wymiar czasu pracy -10/40h - 0,25 etatu

Data rozstrzygnięcia oferty

2024-05-06

Zakres podstawowych czynności

1) bieżące prowadzenie w księgach rachunkowych prawidłowej ewidencji księgowej w systemie elektronicznym zdarzeń gospodarczych zgodnie z planem kont, klasyfikacją budżetową i przepisami o rachunkowości budżetowej,

2) dekretacja zgodnie z klasyfikacją budżetową oraz sprawdzanie pod względem formalno- rachunkowym dokumentów księgowych,

3) sporządzanie poleceń wypłaty (przelewów) na podstawie zatwierdzonych dowodów księgowych,

4) dokonywanie zwrotu mylnie wpłaconych kwot,

5) sporządzanie zestawień obrotów i sald kont analitycznych oraz ich analiza i kontrola,

6) wycena aktywów i pasywów jednostek na dzień wykonania operacji gospodarczych ich dotyczących oraz na dzień bilansowy,

7) sporządzanie sprawozdań okresowych i rocznych z dochodów i wydatków, przychodów i kosztów jednostek zgodnie z terminami wynikającymi z przepisów prawa,

8) dokonywanie okresowej analizy kont księgowych oraz korygowanie nieprawidłowości w zapisach księgowych,

9) zamykanie i przeksięgowywanie kont wynikowych na dzień 31.12. i ustalanie wyniku finansowego.

10) bieżące analizowanie sald na kontach rozrachunkowych, terminowa spłata zobowiązań i egzekucja należności,

11) księgowanie przychodów i rozchodów środków trwałych, pozostałych środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych,

12) prowadzenie ewidencji finansowo-księgowej projektów dofinansowywanych ze środków zewnętrznych,

13) prowadzenie rejestrów zakupu i sprzedaży dla celów rozliczenia podatku VAT, w tym sporządzanie miesięcznej deklaracji, plików JPK, wystawianie faktur sprzedaży dla kontrahentów,

14) rozliczanie wyników inwentaryzacji przeprowadzanych metodami spisu z natury oraz uzgodnienia i weryfikacji sald (porównanie danych z dokumentacji inwentaryzacyjnej z danymi zawartymi w księgach rachunkowych i wyspecyfikowanie różnic),

15) prowadzenie sprawozdawczości dotyczącej środków trwałych, pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,  naliczanie amortyzacji środków trwałych.

17) inwentaryzacja składników majątkowych metodą pisemnego potwierdzenia sald oraz metodą potwierdzenia prawidłowości danych wynikających z ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami i weryfikacji wartości tych składników,

18) naliczanie odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych,

19) sprawowanie bieżącej kontroli i analizowanie realizacji planów finansowych,

20) gromadzenie, przechowywanie i archiwizowanie dokumentacji finansowo-księgowej.

Wymagania obowiązkowe

1) Wykształcenie min. średnie kierunkowe, mile widziane wyższe ekonomiczne preferowane kierunki finansowe lub rachunkowość,

2) obywatelstwo polskie,

3) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych, niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie,

4) znajomość zagadnień związanych z funkcjonowaniem administracji samorządowej, ze szczególnym uwzględnieniem ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości,

5) dobra znajomość Kodeksu Postępowania Administracyjnego,

6) umiejętność obsługi komputera w zakresie MS Office (MS Word. MS Excel),  umiejętność obsługi programów: Progman (Finanse, Rozrachunki ), PABS, SIO, bankowość elektroniczna,

7) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku.

Wymagania dodatkowe

1) umiejętność stosowania przepisów w sprawie szczegółowych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej

2) umiejętność stosowania przepisów rozporządzenia w sprawie klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów

3) dobra organizacja pracy oraz umiejętność pracy w zespole,

4) odpowiedzialność, dokładność, terminowość, samodzielność, lojalność.

Wymagane dokumenty

1) życiorys CV z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej.

2) oświadczenie kandydata o posiadanym obywatelstwie.

3) oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,

4) oświadczenie kandydata o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

5) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe, wymagane do wykonywania pracy na stanowisku określonym w ogłoszeniu o naborze na wolne stanowisko urzędnicze,

6) kserokopie świadectw pracy z poprzednich miejsc pracy lub innych dokumentów potwierdzających okresy zatrudnienia.

Oświadczenia powinny być własnoręcznie podpisane przez kandydata. Kserokopie dokumentów kandydat poświadcza za zgodność z oryginałem opatrując je własnoręcznym podpisem i datą.

Inne informacje:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach z podaniem imienia i  nazwiska oraz numeru telefonu kontaktowego z dopiskiem: "Nabór na wolne stanowisko urzędnicze

Referenta ds. księgowości" w nieprzekraczalnym terminie do dnia 19 kwietnia 2023 roku do

godziny 15.00  w Zespole Szkół i Placówek Oświatowych w Poznaniu, ul. Berwińskiego 2/4, 60-765 Poznań.

Informacja o wyniku naboru

ROZSTRZYGNIĘCIE.pdf format PDF

Przetwarzanie danych osobowych

Prosimy też o dopisanie klauzuli: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy, dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 roku (t.j. Dz. U. z 2015 r poz. 2135 ze zm.).

Metryczka

Odpowiedzialny za treść: Anna Blaszka
Data wytworzenia informacji: 2024-05-06 00:00
Opis zmian: ogłoszenie o wyniku naboru (Aktualizacja)
Opublikował(a): Anna Blaszka
Data i godzina publikacji: 2024-05-06 12:47
Treść zawiera dane osobowe: TAK
Termin planowanej weryfikacji: 2024-06-06 00:00:00.0